Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

ЗВІТ

про результати робочої групи з проведення, вивчення й самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом оцінювання  «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду» у КЗ «ДНЗ № 6 ВМР» 2023-2024 н.р.

Відповідно до річного плану роботи КЗ «ДНЗ № 6 ВМР» упродовж 2023-2024 навчального року робочою групою здійснювалося самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом оцінювання «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду».

Освітній процес в ЗДО здійснюється відповідно вимог Державного стандарту дошкільної освіти України - нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти (затверджено  наказом МОНМСУ від 12.01.2021р.№ 33), який реалізується програмами та навчально-методичним забезпеченням, а саме: Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина», методичними  рекомендаціями до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина».

Педагогічний колектив спрямовує зусилля на виховання та навчання життєво-компетентної особистості, яка домірна вимогам життя, адекватно поводиться, виступає активним суб’єктом життєдіяльності, проявляє своє «Я» у різних життєвих обставинах, володіє набором базових якостей, характеризується зрілими формами основних видів діяльності. Тобто дитини,  яка Знає, Може, Хоче і адекватно Діє.

Організація освітнього процесу у закладі дошкільної освіти сприяє набуттю дитиною різних компетентностей відповідно до освітніх напрямів, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина в світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини». У закладі створено умови для реалізації варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти, для впровадження додаткових організаційних форм освітнього процесу – гуртки (за згодою батьків та з урахуванням індивідуальних особливостей здобувачів дошкільної освіти), відповідно вимог здійснюється внутрішній моніторинг стану і результатів освітньої діяльності (аналіз стану освітньої діяльності), приймаються відповідні управлінські рішення, забезпечено дотримання вимог до розпорядку дня та навчання, організації життєдіяльності, рухової активності дітей. Розпорядок дня здобувачів дошкільної освіти у вікових групах відповідає гігієнічним нормам щодо тривалості сну, організації різними видами діяльності та відпочинку, у тому числі навчальних занять, тривалості перебування на свіжому повітрі, рухової активності, кратності приймання їжі. Гранично допустиме навчальне навантаження на здобувача дошкільної освіти у закладі дошкільної освіти відповідає віковій групі.

Використовуємо в роботі методи збору інформації: вивчення документації, спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти), опитування (анкетування педагогічних працівників, батьків).

Для ефективного всебічного вивчення розвитку компетентності кожної дитини у вересні – травні  2023-2024 н. р. проведено Моніторинг основних компетентностей дітей раннього та дошкільного віку станом на початок (кінець) 2023-2024 н.р. за  Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та Інструментарієм оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи: методичні рекомендації (групи старшого дошкільного віку №6, №7).

З метою проведення цілеспрямованого педагогічного обстеження рівня компетентностей відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти, вихователі оцінювали досягнення дітей кожної вікової групи за показниками (критеріями) освітніх напрямів («Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Гра дитини», «Мовлення дитини») ("Результати моніторингу якості освіти").

Таким чином, співпраця робочої групи з проведення, вивчення й самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом оцінювання  «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду» виконано, поставлені завдання досягнуті.

Аналіз оцінювання взаємодії робочої групи у 2023-2024н.р.  показав, що наступними кроками (завданнями) для вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти на 2024-2025 н. р. будуть взаємопов’язано, а саме:

-  забезпечення безпечного освітнього середовища (напрям оцінювання «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти»);

- дотримання вимог Базового компонента дошкільної освіти (напрям оцінювання  «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду»);

- формування в педагогів професійних комунікативних вмінь, навичок,  поліпшення професійної комунікації в педагогічному колективі,  підвищення професійної компетентності педагогів (напрям оцінювання «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти»).