Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

ЗВІТ

про результати робочої групи з проведення, вивчення й самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом оцінювання  «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти» у КЗ «ДНЗ № 6 ВМР» 2024/2025 н.р.

Відповідно до річного плану роботи КЗ «ДНЗ № 6 ВМР» упродовж 2024/2025 навчального року робочою групою здійснювалося самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом оцінювання «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти».

Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти планують освітній процес, об’єктивно оцінюють його результативність. Форми та види планів педагогів з організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти розглядаються та схвалюються педагогічною радою. Педагоги добре володіють знаннями про вікові, фізіологічні та психологічні особливості дітей.  У закладі дошкільної освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів дошкільної освіти до освітнього процесу. Педагогічні працівники орієнтовані на потреби дитини в освітньому процесі, проявляють повагу, доброзичливість й позитивне ставлення до особистості дитини, сприяють її  особистісному розвиткові.

Вони у своїй роботі застосовують сучасні технології та методики в освітньому процесі, спрямовані на оволодіння здобувачами дошкільної освіти ключових компетентностей та наскрізних вмінь; гнучко та варіативно застосовують форми та методи організації освітнього процесу; інформаційно-комунікаційні та комунікативні технології, технології формування у здобувачів дошкільної освіти соціально доцільної поведінки; створюють та використовують освітні ресурси (методичні розробки, презентації, нейромережі тощо), мають публікації професійної тематики.

У закладі дошкільної освіти мовою освітнього процесу є державна мова. Працівники закладу дошкільної освіти сприяють популяризації державної мови. У роботі зі здобувачами дошкільної освіти педагогічні працівники збагачують та активізують словник, розвивають зв’язне мовлення, формують навички культури мовлення та виховують бажання спілкуватися рідною мовою.

Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації; обирають різні види, форми і напрямки підвищення рівня своєї професійної майстерності; діляться досвідом роботи з колегами; беруть участь у роботі творчих (робочих) груп, ініціюють та/або реалізують освітні проєкти.

В 2024 році курси підвищення кваліфікації пройшли вихователі Оксана Книга, Тетяна Шилова. В 2025 році пройдуть курси Лариса Гаріпова, Алла Гончарук, Оксана Іскра, Майя Матушевська, керівник музичний Емілія Нагорна.

Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства. У закладі дошкільної освіти всі співробітники працюють у партнерстві один з одним; налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками здобувачів дошкільної освіти в різних формах на принципах взаємоповаги, взаємодовіри, взаєморозуміння, співпраці; надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом (конференції, публікації, майстеркласи, семінари, наставництво).

У закладі дошкільної освіти функціонує методичний кабінет. Діяльність методичного кабінету спрямована на реалізацію завдань закладу, підвищення якості освітнього процесу та професійної компетентності педагогів, надання їм методичної допомоги; забезпечується наступність дошкільної та початкової освіти. Інформаційно-просвітницький простір є доступним, сучасним, змістовним, сприяє відкритості та прозорості діяльності закладу дошкільної освіти та задоволенню потреб учасників освітнього процесу.

В роботі використовуються методи збору інформації: вивчення документації, спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти, освітнє середовище), опитування (інтерв’ю з вихователем- методистом, анкетування педагогічних, медичних працівників, батьків).

Оцінювання професійної діяльності педагогів відбувалося під час атестаційного та міжатестаційного періоду. Згідно перспективного плану проведення атестації на 2022-2026 р.р.

У 2025 році черговій атестації підлягало 2 педагога: вихователь Оксана Книга, вихователь Тетяна Шилова. За поданням керівника закладу про чергову атестацію цих педагогів включено до списку педагогічних працівників КЗ «ДНЗ № 6 ВМР», які атестуються у 2024/2025 н.р. Відповідно до поданих заяв про позачергову атестацію від 09.10.2024 р. до списку педагогічних працівників, які атестуються, внесено вихователя Юлію Петрук. У цей період відповідно до індивідуального плану підготовки та проходження атестації здійснювалася система заходів, спрямованих на комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників, яке передбачає розгляд матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою об’єктивного оцінювання є комплексний аналіз освітнього процесу, організованого педагогом, який атестується, вивчення Інструментарію оцінювання рівня сформованості загальних та професійних компетентностей вихователів закладів дошкільної освіти відповідно до кваліфікаційних категорій педагогічних працівників. Рівні оцінювання становлять: вихователь Оксана Книга – високий рівень; вихователь Юлія Петрук – високий рівень; вихователь Тетяна Шилова  – достатній рівень. Матеріали зберігаються у методичному кабінеті.

23 жовтня 2024 року заклад дошкільної освіти здобув перемогу у XVІ Міжнародній  виставці «Інноватика в сучасній освіті - 2024» в тематичній номінації «Упровадження інноваційних технологій щодо формування національної та громадянської ідентичності здобувачів освіти» на тему «Музейна педагогіка як засіб розвитку ключових компетентностей  здобувачів освіти». Переможці конкурсу нагороджені золотою медаллю, дипломами, сертифікатами.

26 лютого 2025 року КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» спільно з КЗ «ДНЗ № 6 ВМР» в онлайн – режимі  провели відкритий показ «Кращі практики дошкілля»: майстер-клас з педагогами «Формування в дошкільників основ екологічної, економічної, соціальної свідомості в контексті стратегії сталого розвитку».

Для ефективного всебічного вивчення розвитку компетентності кожної дитини у вересні – травні  2024/2025 н. р. проведено Моніторинг основних компетентностей дітей раннього та дошкільного віку станом на початок (кінець) 2024/2025 н.р. за  Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та Інструментарієм оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи: методичні рекомендації (групи старшого дошкільного віку №5, №8). З метою проведення цілеспрямованого педагогічного обстеження рівня компетентностей відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти, вихователі оцінювали досягнення дітей кожної вікової групи за показниками (критеріями) освітніх напрямів («Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Гра дитини», «Мовлення дитини») (Додаток 1).

Таким чином, співпраця робочої групи з проведення, вивчення й самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом оцінювання  «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти» виконано, поставлені завдання досягнуті.

Аналіз оцінювання взаємодії робочої групи у 2024/2025 н.р.  показав, що наступними кроками (завданнями) для вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти на 2025/2026 н. р. будуть взаємопов’язано, а саме:

-  забезпечення безпечного освітнього середовища (напрям оцінювання «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти»);

- дотримання вимог Базового компонента дошкільної освіти (напрям оцінювання  «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду»);

- формування в педагогів професійних комунікативних вмінь, навичок,  поліпшення професійної комунікації в педагогічному колективі,  підвищення професійної компетентності педагогів (напрям оцінювання «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти»);

- визначеність системи планування та організації діяльності закладу дошкільної освіти; ефективність кадрової політики; прозорість та інформаційна відкритість діяльності закладу дошкільної освіти (розвиток інформаційних систем); діяльність та конструктивність рішень колегіального органу управління та органів громадського самоврядування (напрям оцінювання «Управлінські процеси закладу дошкільної освіти»).