СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол педагогічної ради Наказ завідувача КЗ «ДНЗ №6 ВМР»
КЗ «ДНЗ №6 ВМР» 24 листопада 2020 року №201
24 листопада 2020 року №2
Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників (далі Порядок) розроблено відповідно до виконання ч.6 ст.59 Закону України «Про освіту», п.1.8. Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 №930 (зі змінами), Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 21.08.2019 №800.
Даний Порядок не розповсюджується на суб’єкти підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або проводять освітню діяльність за акредитованою програмою, які не потребують окремого визнання чи підтвердження.
1. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу здійснюється відповідно до річного плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників КЗ «ДНЗ №6 ВМР». Протягом року педагогічна рада вносить зміни та уточнення до річного плану підвищення кваліфікації.
2. Результати підвищення кваліфікації суб’єктів підвищення кваліфікації, що працюють за видом діяльності, який не підлягає ліцензуванню, визнаються рішенням педагогічної ради КЗ «ДНЗ №6 ВМР».
3. Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації у інших суб'єктів (фізичних, юридичних осіб):
- протягом місяця після завершення підвищення кваліфікації педагогічний працівник подає до педагогічної ради: клопотання про визнання, копію документа про підвищення кваліфікації;
- засідання педагогічної ради відбувається протягом місяця з дати подання клопотання;
- здійснюється перевірка права іншого суб'єкта надавати освітні послуги з підвищення кваліфікації (реєстрація у ЄДР, наявність освітніх КВЕДів, програми, вебсайту, відповідності документу про результати підвищення законодавству);
- на засіданні педагогічної ради заслуховується виступ педагогічного працівника щодо якості реалізації програми підвищення кваліфікації, про результати підвищення кваліфікації, про дотримання суб’єктом підвищення кваліфікації умов договору, інформацію про набуття нових та/або вдосконалення наявних компетентностей (навичок, вмінь, знань);
- за результатами перевірки суб'єкта та виступу педагогічного працівника педагогічна рада приймає рішення про визнання/невизнання результатів підвищення кваліфікації. У разі невизнання – надає рекомендації щодо повторного підвищення кваліфікації у інших суб’єктів та/або прийняття рішення щодо неможливості включення даного суб’єкта до плану підвищення кваліфікації;
- педагогічна рада протокольно фіксує інформацію про підвищення кваліфікації певного педагогічного працівника: повне найменування суб'єкта підвищення кваліфікації (для юридичних осіб) або прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) фізичної особи, яка надає освітні послуги з підвищення кваліфікації; прізвище та ініціали (ініціал імені) педагогічного працівника, який підвищив кваліфікацію; форму, вид, тему (напрям, найменування) підвищення кваліфікації та його обсяг (тривалість) в годинах та/або кредитах ЄКТС.
4. Окремі види діяльності педагогічних працівників (участь у програмах академічної мобільності, наукове стажування, самоосвіта, здобуття наукового ступеня, вищої освіти) можуть бути визнані як підвищення кваліфікації відповідно до Порядку підвищення кваліфікації.
5. Стажування педагогічних працівників, що відповідає вимогам Порядку про підвищення кваліфікації, визнається педагогічною радою закладу як підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
6. Результати інформальної освіти (самоосвіти) педагогічних працівників, які мають почесне чи педагогічне звання (крім звання «старший вчитель»), можуть бути визнані педагогічною радою як підвищення кваліфікації педагогічних працівників за дотримання вимог цього Порядку підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
7. Обсяг підвищення кваліфікації шляхом інформальної освіти (самоосвіти) зараховується відповідно до визнаних результатів навчання, але не більше 30 годин або одного кредиту ЄКТС на рік.
8. Здобуття першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівня вищої освіти вперше або за іншою спеціальністю у межах професійної діяльності або галузі знань визнається як підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
9. Обсяг підвищення кваліфікації шляхом рівня вищої освіти зараховується відповідно до встановленого обсягу освітньо-професійної програми у годинах або кредитах ЄКТС, за винятком визнаних (зарахованих) результатів навчання з попередньо здобутих рівнів освіти.
10. Порядок визнання підвищення кваліфікації шляхом інформальної освіти (самоосвіти):
- протягом місяця після завершення підвищення кваліфікації педагогічний працівник подає до педагогічної ради: клопотання про визнання, звіт про результати підвищення кваліфікації або творчу роботу, персональне розроблення електронного освітнього ресурсу, що виконані в процесі (за результатами) підвищення кваліфікації та оприлюднені на веб-сайті закладу освіти та/або в електронному портфоліо педагогічного працівника;
- засідання педагогічної ради відбувається протягом місяця з дати подання клопотання;
- на засіданні педагогічної ради – виступ педагогічного працівника, опрацювання результатів роботи педагогічного працівника;
- за результатами опрацювання матеріалів та виступу педагогічного працівника педагогічна рада приймає рішення про визнання/невизнання результатів підвищення кваліфікації;
- у разі невизнання – надає дієві рекомендації.