ЕТАПИ РОБОТИ НАД МУЗИЧНИМ РЕПЕРТУАРОМ: ЗМІСТ, ПРОГРАМОВІ ВИМОГИ, МЕТА, ЗАВДАННЯ
Третій рік життя
Етапи роботи |
Вид музичної діяльності: слухання музики |
Вид музичної діяльності: музично-ритмічні рухи
|
Вид музичної діяльності: співи |
Вид музичної діяльності: гра на музичних інструментах |
І. Ознайомлення (1 заняття) |
Вступна бесіда, первинне прослуховування. Учити дітей уважно слухати музику. Ознайомити з рухами до твору за потреби (за демонстрацією дорослого). Визначення дорослим характеру музики |
Знайомство з таночком, грою, вправою (музикою і рухами), які демонструє дорослий. Заохочувати до танцю, до виконання ритмічних рухів. Спонукати повторювати рухи за дорослим |
Вступна бесіда, ознайомлення з піснею (виконання дорослим), визначення дорослим її характеру, пояснення нових слів. Заохочувати дітей до співу |
Ознайомлення з музичним інструментом, із прийомом гри на ньому. Демонстрація гри на інструменті дорослим під музику. Заохочувати дітей до музикування |
II. Розучування (2 і більше) |
Учити дітей впізнавати музичний твір, розрізняти початок і кінець музики. Розвивати емоційний відгук на музику, увагу. Учити сприймати музику, виконуючи відповідні рухи |
Формувати вміння дітей виконувати рухи під музику за демонстрацією дорослого, наслідувати рухи дорослого. Учити виконувати нескладні танцювальні образні рухи з предметами |
Учити дітей звуконаслідувати спів дорослого та підспівувати йому. Розвивати емоційний відгук на пісню. Учити виконувати рухи за текстом пісні, наслідуючи дорослого |
Учити починати гру після музичного вступу за демонстрацією дорослого. Учити наслідувати гру дорослого і закінчувати гру разом із музикою |
III. Закріплення (2 і більше) |
Розвивати інтерес до музики, музичну пам'ять. Виховувати бажання слухати музику |
Виховувати бажання рухатися під музику. Виховувати задоволення від спільної діяльності із дорослим |
Учити впізнавати пісню, співати із задоволенням, виконувати пісню із рухами. Розвивати співочий голос. Виховувати інтерес до співу |
Учити впізнавати музичний інструмент за його звучанням. Виховувати позитивні емоції. Виховувати інтерес до цього виду діяльності |
Четвертий рік життя
Етапи роботи |
Вид музичної діяльності: слухання музики |
Вид музичної діяльності: музично-ритмічні рухи |
Вид музичної діяльності: співи |
Вид музичної діяльності: гра на муз. інструментах |
І. Ознайомлення (1 заняття) |
Вступна бесіда, первинне прослуховування. Учити дітей уважно слухати музику під початку до кінця. Розвивати емоційний відгук на музику. Визначення дітьми характеру музики за допомогою дорослого |
Знайомство з таночком, грою, вправою (музикою і рухами), які демонструє дорослий. Учити визначати характер танцю, рухів. Розповісти і зацікавити дітей змістом гри, танцю, вправи, Активізувати дітей до виконання музично-ритмічних рухів |
Вступна бесіда, ознайомлення з піснею (виконання дорослим), визначення характеру за допомогою дорослого, пояснення нових слів. Заохочувати дітей до співу |
Ознайомлення з музичним інструментом, з прийомом гри на ньому. Ознайомлення з музичним супроводом і виконання твору дорослим. Зацікавити дітей грою на музичних інструментах |
II. Розучування (2 і більше) |
Учити дітей розрізняти початок і кінець музичного твору, згадувати його назву. Розвивати вміння вслуховуватись в музику. Учити розуміти зміст музичного твору, правильно сприймати його характер. Поповнювати запас слів, що характеризують музику |
Учити дітей ритмічно рухатись відповідно до характеру музики, наслідувати рухи дорослого, виконувати різні рухи з предметами в парі, в колі, врозтіч. Учити запам'ятовувати послідовність рухів, відображати в рухах зміни в музиці (динаміка, темп, регістр), відмічати в рухах зміну частин. Розвивати танцювальні навички, здібності, почуття ритму |
Учити співати разом із дорослим, не вигукуючи окремі склади і слова, співати природним голосом. Учити разом із дорослим починати і закінчувати пісню. Спонукати вимовляти співучим голосом пісенні інтонації. Учити виконувати рухи за текстом пісні, наслідуючи дорослого і самостійно |
Учити правильно тримати музичний інструмент, опанувати прийом гри на ньому. Учити грати ритмічно, спільно починати та закінчувати гру. Розрізняти звучання контрастних за тембром музичних інструментів. Розвивати пізнавальну активність, музичний слух |
III. Закріплення (2 і більше) |
Учити впізнавати та називати знайомий твір. Виховувати слухацьку культуру. Розвивати музичну пам'ять |
Стимулювати брати участь у рухливому музикуванні. Розвивати вміння виконувати творчі завдання. Виховувати інтерес до музично - ритмічної діяльності |
Учити дітей упізнавати пісню за мелодією, співати без супроводу, за підтримки голосу дорослим, співати хором та групами, дотримувати темп пісні. Розвивати вміння виразно співати. Виховуватистійкий інтерес та любов до співу |
Розвивати навички гри на музичних інструментах. Виховувати позитивні емоції.
|
П’ятий рік життя
Етапи роботи |
Вид музичної діяльності: слухання музики |
Вид музичної діяльності: музично-ритмічні рухи |
Вид музичної діяльності: співи |
Вид музичної діяльності: гра на муз. інструментах |
І. Ознайомлення (1 заняття) |
Вступна бесіда, первинне прослуховування. Учити дітей слухати і усвідомлювати емоційний зміст музики. Визначення дітьми характеру музики і його змін за допомогою дорослого |
Знайомство з танком, грою, вправою (музикою і рухами), які демонструє дорослий. Учити визначати характер музики і його змін у танцю, рухах. Визначати частини танцю, змісту гри. Наслідувати рухи за дорослим. Прищеплювати бажання брати участь у музично-ритмічній діяльності |
Вступна бесіда, ознайомлення з піснею (виконання дорослим), усвідомлення змісту пісні. Характеризування пісні за допомогою дорослого. Учити визначати структуру пісні: вступ, закінчення, заспів, приспів |
Ознайомлення і музичним інструментом, особливостями тембрового звучання, з прийомом гри на ньому. Ознайомлення з музичним супроводом і виконання твору дорослим. Викликати бажання грати на дитячих музичних інструментах |
II. Розучування (2 і більше) |
Розвивати дітей вміння характеризувати музику самостійно, поповнювати їхній словниковий запас. Учити розрізняти відтінки настрою музики, його зміни, усвідомлено сприймати форму музичного твору, його жанрову належність; помічати засоби музичної виразності |
Розвивати рухливу пам'ять, формувати вміння виконувати різноманітні танцювальні рухи під музику. Координувати свої рухи з партнером, рухатися без напруження рук і ніг. Виразно передавати характерні особливості різних образів. Розвивати вміння комбінувати невеликі танцювальні композиції. Учити орієнтуватись у танцювальному просторі, займати підготовчі позиції до танцю; у грі — дотримуватись правил. У хороводах та іграх вчити співвідносити спів із рухами |
Учити чути вступ, починати співати вчасно із дорослим і самостійно. Розвивати вокально-хорові навички: чисто інтонувати мелодію, правильно брати дихання, чітко проспівувати текст. Учити співати виразно, природнім голосом, виконувати динамічні відтінки. Розучувати рухи до співу |
Розвивати навички гри на музичних інструментах. Учити правильно відтворювати нескладні ритмічні малюнки, розвивати почуття метро-ритму. Формувати вміння грати в ансамблі. Учити уважно стежити за музичним супроводом, починати та закінчувати гру у потрібному музичному фрагменті |
III. Закріплення (2 і більше) |
Розвивати творчу активність. Виховувати естетичні почуття, слухацьку культуру. Розвивати музичну пам'ять. Учити впізнавати твір за уривком |
Учити виконувати рухи активно, у характері музики, удосконалювати танцювальні рухи. Учити виконувати нескладні творчі завдання. Виховувати задоволення від спільної діяльності із однолітками. Виховувати танцювальну культуру, емоційне ставлення до танцю |
Учити виконувати пісню у характері, впізнавати її за уривком, мелодією чи акомпанементом. Учити співати індивідуально, дуетом, хором. Виконувати нескладні творчі завдання, розвивати творчу активність, співочий голос, музичний слух. Виховувати любов до співу, особисте ставлення до пісні, виконавську культуру |
Розвивати навички гри на музичних інструментах. Формувати загальну музичність, стійкий інтерес до цього виду діяльності |
Шостий рік життя
Етапи роботи |
Вид музичної діяльності: слухання музики |
Вид музичної діяльності: музично-ритмічні рухи |
Вид музичної діяльності: співи |
Вид музичної діяльності: гра на муз. інструментах |
І. Ознайомлення (1 заняття) |
Вступна бесіда, подання коротких відомостей про композитора, первинне прослуховування. Учити дітей слухати та усвідомлювати емоційний зміст музики. Визначення дітьми характеру музики і його змін |
Знайомство з танком, грою, вправою (музикою і рухами), які демонструють дорослий або дитина. Початкове розучування рухів. Учити усвідомлювати характер музики, його відтінки і зміни у танцю, рухах. Прищеплювати бажання займатися музично-ритмічною діяльністю |
Вступна бесіда, ознайомлення з піснею (виконання дорослим, можливо із підготовленою заздалегідь дитиною-солістом, або у аудіо запису). Учити усвідомлювати зміст пісні, характеризувати її. Учити визначати структуру пісні: вступ, закінчення, заспів, приспів. Учити дітей відповідати на запитання за змістом пісні |
Ознайомлення і музичним інструментом, із прийомом звукоутворення та гри на ньому. Ознайомлення з музичним супроводом і виконання твору дорослим, можливо за участі заздалегідь підготовленої дитини. Учити визначати характер, форму твору |
II. Розучування (2 і більше) |
Учити дітей розрізняти настрій музики, його зміни, емоційні відтінки. (Діти знаходять риси спільного і відмінного в характері частин, фраз, окремих інтонацій твору.) Учити розрізняти й називати жанрову приналежність музичного твору (марш, танок, пісня), його структуру (дві чи три частини та ///.); визначати засоби музичної виразності: темп, регістри, динаміка. Розвивати вміння порівнювати знайомі твори контрастного або схожого характеру |
Учити виразно передавати елементи музично-ігрового образу, самостійно реагувати на зміну частин, фраз. Формувати вміння відображати особливості музичної мови в русі. Учити перебудовуватись у фігури танцю, орієнтуватись у структурі танцю. Удосконалювати танцювальні вміння і навички. Розвивати творчу ініціативу та самостійність. Учити дітей рухатись вільно, легко, чітко, без напруження |
Учити інтонаційно правильно співати пісні з музичним супроводом і без нього, злагоджено співати поодинці, по двоє, троє та групою дітей; співати пісні із заспівувачами. Передавати голосом характер музики (динаміку, темп). Відрізняти на слух інтонаційно чистий та не чистий спів інших. Удосконалювати вокально-хорові навички, розвивати правильне звукоутворення |
Учити грати в характері музики. Розвивати музично-виконавські здібності. Розвивати навички та уміння гри на музичних інструментах. Учити правильно відтворювати мелодію та ритм музики, розвивати вміння грати в ансамблі. Звертати увагу на характерне виконання музичної п’єси. Опанувати навички елементарної імпровізації |
III. Закріплення (2 і більше) |
Розвивати творчу активність. Учити виконувати завдання творчого спрямування. Виховувати у дітей емоційне сприймання мистецтва. Розвивати естетичний смак |
Учити самостійно виконувати танок, вправу, гру. Розвивати танцювальну творчість. Акцентувати увагу на образному виконанні танцю. Виховувати задоволення від спільної діяльності із однолітками. Виховувати танцювальну культуру |
Учити виконувати пісню без допомоги дорослого, вчасно виконувати рухи за текстом пісні. Передавати засобами виразності у співі відтінки настрою, та своє особисте ставлення до пісні. Учити упізнавати пісню за мелодією, уривком, ритмом, акомпанементом. Розвивати пісенну творчість. Виховувати естетичний смак, виконавську культуру |
Удосконалювати навички гри на музичних інструментах. Виховувати радість від спільної музичної виконавської діяльності. Виховувати музичний смак |