Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

ЗВІТ

про проведення інформаційного марафону «Здоров’я як стиль життя»

в комунальному закладі «Дошкільний  навчальний заклад № 6  Вінницької міської ради» з 22.02.2021 року по 26.02.2021року

Відповідно до річного плану роботи Департаменту освіти Вінницької міської ради, з метою збереження фізичного й емоційного здоров’я дітей під час карантинних обмежень, спричинених коронавірусом COVID-19, які можуть призводити до зменшення фізичної активності, зниження інтенсивності соціальних зв’язків і контактів, збільшення стресових ситуацій та емоційної напруги, задля утвердження принципів здорового способу життя, поширення інформації про методи боротьби зі стресовими ситуаціями з 22.02.2021 року по 26.02.2021 року в комунальному закладі «Дошкільний  навчальний заклад № 6 Вінницької міської ради»  проведено інформаційний марафон «Здоров’я як стиль життя».

Завідувачем Гаріповою Л.В.  видано наказ №14 від 15.02.2021 року «Про проведення інформаційного марафону «Здоров’я як стиль життя». Згідно рекомендацій Департаменту освіти, Освітньої програми  для дітей від 2 до 7 років «Дитина», у закладі  дошкільної освіти розроблено план заходів щодо  проведення   інформаційного марафону «Здоров’я як стиль життя». Протягом тижня здійснено змістовна робота, яка направлена на виявлення та поповнення знань дітей про способи зміцнення та збереження здоров’я. Педагогічним колективом  проведено послідовну та систематичну роботу щодо формування уявлень в дітей дошкільного віку уявлень про здоровий спосіб життя з урахуванням конкретних педагогічних вимог та індивідуальних особливостей кожної дитини. Під час проведення інформаційного марафону «Здоров’я як стиль життя»:

В  групі №1, №2 (діти 3-го року життя) вихователі Левченко І.В., Матушевська М.М., Мельник Г.О., Руденко Н.М.  організували та провели заняття «Сон та здоров’я», «Той не хворіє, хто руки чисто миє»; бесіди з дітьми «Будьте здорові», «Щоб ніколи не хворіли», «Зима холодна – одяг теплий», «Чому ми ходимо на прогулянку?»; бесіди та он-лайн консультації з батьками «Здорове харчування», «Щоб не хворіти – треба загартовуватись»,«Здоровий спосіб життя»; вправи для корекції плоскостопості «Килимок здоров’я»; ігри – медитації «Я - сонечко», «Я - хмарка»; ігри на формування правильної постави «Лелеки», «Як стояти»; рухливі ігри «Мавпочки», «Дожени мене», «М’яч у колі», «По стежинці»; дидактичні ігри «Добре, погано», «Фрукти та овочі на тарілці», «Оціни вчинок», «Що корисно для здоров’я?»; сюжетно – рольові ігри «Лікарня», «Дитячий садок», «У Ведмедика болить вушко», «Магазин», з метою формування розуміння значення вітамінів для здоров’я дитини, залучення дітей до зображення овочів та фруктів за допомогою трафаретів, розвитку дрібних м’язів рук, охайності під час роботи з фарбами; виховання дбайливого ставлення до свого тіла. Діти раннього віку мають уявлення про користь овочів, фруктів для здоров’я людей, розрізняють корисну їжу від шкідливої, володіють елементарними культурно-гігієнічними навичками.

В групі №3, №4 (діти  4-го року життя) вихователі Рижкова І.І., Гончарук А.М., Заграй Л.В., Петрук Ю.Л. підготовили та провели заняття «Овочеві та фруктові фантазії», «Зубки біленькі – дітки здоровенькі», «За секретами здоров’я», спортивну розвагу «Веселий морозець»; реалізували проекти (міні-проекти) «Народна мудрість про здоров’я», «Вітаміни – друзі людини»;  бесіди з дітьми «Зима холодна – одяг теплий», «Чому ми ходимо на прогулянку?», «Очі бачать – вушка чують», «Я і моє здоров’я», «У здоровому тілі - здоровий дух», «Мій друг гребінець», «Загартування після сну», «Допоможи собі сам», «Елементарні культурно-гігієнічні навички», «Режимний ланцюжок»; рухливі ігри «Трамвай», «Біжіть до мене», «По рівненькій доріжці», «Підкинь м’яч вище», ігри з ЛЕГО, елементи психогімнастики; дидактичні ігри «Абетка здоров’я», «Квітка - здоров’я», «Вітаміни наші друзі», «Розклади овочі та фрукти по кошикам», «Де живуть вітаміни?», «Віруси та вітаміни»; сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Аптека», «Лікарня. Сім’я»;  читання оповідання Г. Блікова «Вчимося вмиватися», «П’ять справ перед сном», «Казки про мило»; вивчення віршів, прислів’їв про здоровий спосіб життя, відгадування загадок; складання таблиці з серії малюнків про складові здорового способу життя; он-лайн лекторій для батьків та консультації «Рухова активність дошкільнят», «Здоров’я дитини - багатство країни», «Як краще провести вихідний із дитиною?», «Яка їжа корисна Вашим дітям?», он-лайн пам’ятки, рекомендації на теми «Як підтримати емоційний стан малюка під час пандемії», з метою  формування у дітей необхідних знань, умінь та навичок щодо здорового способу життя, вміння використовувати отримані знання в повсякденному житті; сприяння зміцненню здоров’я дітей під час освітнього  процесу в адаптивний карантин. За допомогою різних видів діяльності діти молодшого дошкільного віку мають знання про значення чистоти для збереження і зміцнення здоров’я, про призначення засобів гігієни (мила, зубної щітки, зубної пасти, гребінця, паперового рушника), дотримуються культурно-гігієнічних навичок.

В  групі № 5, №8 (діти 5-го року життя) вихователі Литвинюк Л.Г., Галкіна Н.В., Буркан О.І., Шилова Т.А. організували та провели заняття «Вода – джерело здоров’я», «Подорож країною Здоров’я»; спортивну розвагу «Кличе в коло гра весела»; реалізували проекти (міні-проекти) «Город на підвіконні», «Рослинки - здоровинки»; бесіди з дітьми «Наші вірні друзі», «Чому ми ходимо на прогулянку?», «Очі бачать – вушка чують», «Я і моє здоров’я»,  «Яким спортом ви любите займатись?», «На зарядку – шикуйсь!» та он-лайн консультації з батьками «Правила здорового способу життя», «Як навчити дітей здоровому способу життя», «Як дбати про здоров’я дитини», «За здоров’ям з рюкзаком», «Улюблений вид спорту вашої дитини»; он-лайн  пам’ятки, рекомендації на теми «Правила здорового способу життя», «Абетка харчування»; дидактичні ігри «Корисно - шкідливо», «Предмети особистої гігієни», «Небезпечна ситуація», «Здорові малюки», «Режим дня», «Навіщо потрібна правильна постава?», «Знайди продукти», «Валеологічний будинок», «Види спорту назви!»;  сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Швидка допомога»; читання приказок та прислів’їв «Народна мудрість про здоров’я», «Скринька загадок», казок М.Смирнова «Компот», «Врятований обід», «Чого горлечко болить?», «Вушка не чують», «Про неслухняне волоссячко»; пошуково – дослідницьку діяльність  на теми «Повітря», «Вітер», з метою закріплення знань про органи слуху, зору, нюху; формування у дітей культурно – гігієнічних навичок, як важливого  засобу зміцнення фізичного здоров’я; виховання дисциплінованості та уміння організовувати свій час. Діти 5-го року життя розуміють значення впливу ранкової гімнастики на організм людини, вчаться жити за розподілом часу, правильно харчуватися, працювати, відпочивати; дотримуються народної мудрості «про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати».

В групі №6, №7 (діти 6-го року життя) вихователями  Драмарецькою Н.М., Мазурик І.А., Антепою С.М., Книгою О.А. підготовлено та проведено заняття – вікторини «Що я знаю про здоров’я?», «Вітаміни для дорослих і дитини», спортивну розвагу «Спорт єднає!»; бесіди з дітьми «Охорона здоров’я», «Здорове харчування», «Найкращі друзі малюка  -  сонце,  повітря та вода», «Елементарні культурні та гігієнічні навички»,«Набираємо правильні номери», «Що таке здоров’я?», «На зарядку – ставай!», «Користь ранкової гімнастики», «Лікарські рослини для здоров’я та сили»; реалізували проекти (міні-проекти) «Основи столового етикету», «Тарілка здорового харчування»; бесіди та он-лайн консультації з батьками «Здоров’я і ґаджети», «Зміцнення імунітету під час пандемії COVID -19», «Спортивний куточок вдома»,  «Здоров’я – найцінніший скарб»,  «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати», «Телебачення і здоров’я дошкільника», «Чистота – запорука здоров’я»; он-лайн  пам’ятки, анкети,  рекомендації на теми «Як підтримати емоційний стан малюка під час пандемії», «На варті здоров’я»; дидактичні  ігри «Корисне чи шкідливе», «Абетка здоров’я», «Де найбільше вітамінів», «Бачу, чую, відчуваю», «Що корисно для здоров’я», «Мій настрій», «Корисна та шкідлива їжа», «Що ти бачиш закритими очима?», «Покажи емоцію», «Де ховаються вітаміни?»; сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Аптека», «Сім’я»; читання оповідань К.Ушинського «Умій почекати», Г.Блікова «Вчися вмиватися», віршів В.Ладижинця «Хитрий зуб», Г. Бойко «Зелена аптека», відгадування загадок,  обговорення за змістом прислів’їв та приказок: «Народна мудрість про здоров’я», з метою  вдосконалення теоретичних знань та практичних навичок з формування у вихованців ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя. Діти  старшого дошкільного віку мають уявлення про те, що найбільше багатство людини – здоров’я (дотримання здорового способу життя під час пандемії, значення корисної та шкідливої їжі, вживання різноманітних вітамінів, піклування про власне здоров’я на час адаптивного карантину).

Музичними  керівниками Соколовською Л.К., Петренко О.О., інструктором з фізичної культури Товарницькою А.Є.   проведено спортивні розваги для дітей дошкільного віку, з метою формування свідомого прагнення бути здоровим, бажання показати свої вміння, знання у подоланні різних перешкод та виконанні завдань.

Педагогами всіх вікових груп оформлено куточки та фотоколаж «Здоров’я як стиль життя», виставку малюнків «Моя спортивна сім’я!», поповнено папки  – пересувки  по темі інформаційного марафону «Здоров’я як стиль життя», проведено челендж ранкової гімнастики «На зарядку залюбки ідуть вранці малюки»; з батьками он-лайн смартмоб «Здоров’я у твоїх руках!».

Вихователем – методистом  Іскрою О.Г. в допомогу педагогам оформлено інформаційний стенд, міні-виставка методичною, художньою літературою, оновлено банк даних інноваційними системами оздоровчої гімнастики «Дихальна гімнастика», «Психогімнастика»; фізкультурних хвилинок, фізкультпауз,  оздоровчих технологій (елементів кінезотерапії, кольоротерапії, казкотерапії), проведено майстер-клас «Виготовлення нетрадиційного обладнання для фізкультурно-оздоровчої роботи з дошкільниками».  З педагогами проведено   проблемний семінар  на тему «Створення рухового оздоровчого простору як ефективного  засобу оздоровлення дітей дошкільного віку. Практична частина: Хатха-йога», тренінг на тему  «Раціональне харчування та культура споживання їжі». На сайті ЗДО в рубриці «Фізкультурно - оздоровча робота» висвітлено матеріали з інформаційного марафону «Здоров’я як стиль життя».