Мета:
Створити атмосферу свята.
Ознайомити дітей з історією Олімпійських ігор, з культурою і традиціями Стародавньої Греції, символікою Олімпійських ігор (прапор, факел, кільця).
Розширити знання дітей про види спорту та спортивні знаряддя.
Виявляти інтереси та здібності дітей.
Удосконалювати рухові навички: вправляти у бігові, стрибках, виконанні вправ та танцювальних рухів чирлідингу, коченні шару для боулінгу, умінні відбивати м’ячик настільного тенісу.
Формувати інтерес до гри у шахи.
Викликати інтерес до пізнання історії спорту нашої країни.
Розвивати координацію рухів, спритність, витривалість, швидкість реакції, фізичні якості та уміння.
Підвищувати емоційний тонус.
Сприяти зміцненню дружніх стосунків в атмосфері суперництва.
Виховувати у дітей організованість, витримку, увагу, терпіння, повагу і толерантність до партнера, стримування емоційних поривів, доброзичливе ставлення один до одного під час змагань, почуття колективізму, дружби, взаємовиручки, сміливість, прагнення до перемоги.
Прививати любов до фізкультури та спорту, прагнення вести здоровий спосіб життя, бажання зростати здоровими.
Оформлення залу:
Залсвятково прикрашений за допомогою різнокольорових прапорців, плакатів про спорт, картинками Олімпійських видів спорту та відповідними картинками для проведення різних змагань.
Обладнання та костюми:
Факел та підставка для нього, Олімпійський прапор, прапори та емблеми команд, стіл та набір для настільного тенісу, шахмати3 шт., набори для гри у боулінг, помпони та костюми для чирлідингу, костюми для Клоуна та Богині, форма та емблеми команд, медалі, грамоти, призи, п’єдестал для нагородження переможців.
СЦЕНАРІЙ
ДЕНЬ ПЕРШИЙ
ВІДКРИТТЯ ОЛІМПІАДИ. ЗМАГАННЯ З БОУЛІНГУ.
Ведуча – інструктор з фізкультури Савлюк Ольга Василівна.
Ведуча. Добрий день, шановні гості! Раді вітати вас на нашому святі!Сьогодні ви станете свідками народження майбутніх чемпіонів. Зустрічайте наші команди!
Команди «Калинка» та «Сонечко» старша група.
Діти під музику, крокуючи, заходять до зали з емблемами та прапором команд, команди шикуються у шеренги.
Ведуча. Команди, струнко! Наше вітання: – Фізкульт!
Команди. Фізкульт - Привіт!
Ведуча. Сьогодні у нас надзвичайний день. Ми з вами напередодні великого спортивного свята. І тому прошу команди привітати одна одну своїми спортивними девізами.
Девізи команд…
Ведуча. Чудово! Молодці! А наше спортивне свято –це чемпіонат з різних видів спортивних ігор, можна ще сказати Малі Олімпійські ігри. Ви чули про Олімпійські ігри? Щоб ви краще дізналися про ці ігри і їх історію ми запросили дуже поважну гостю. Вона поспішає до нас з далекої країни Греція. Я вже чую її кроки.
До зали входить Богиня Феміда. В руках у неї Олімпійський факел та Олімпійський прапор.
Феміда.Вітаю вас, дорогі діти і шановні гості! Ви мене впізнали? Я богиняФеміда – богиня правосуддя. А прийшла я до вас із самої Греції.
В Греції мене всі знають і поважають, бо я завжди допомагаю людям усувати чвари та суперечки, судити змагання. А роблю я це завжди мудро і об’єктивно. Ніхто не залишається ображеним. Ось і сьогодні, дізнавшись, що у вас завтра відкриття величезного свята – Перших Малих Олімпійських ігор, я вирішила неодмінно побувати у вас .
Я хочу дізнатися, чи знаєте ви, звідки прийшли Олімпійські ігри, з яких часів, з якої країни? Бажаєте дізнатися? Отже, в минуле по сторінках історії. Сідайте рівненько і уважно мене слухайте.
(Показ відеоролика про історію Олімпійських ігор)
Було це дуже-дуже давно, коли людина думала лише проте, як вижити, і їй необхідно було вміти швидко бігати, плавати, метати, бороти перешкоди. Від уміння людини наздогнати і влучити у здобич від здібності бути загартованим, залежала його мисливська вдача, а значить і життя. Стародавнім людям були знайомі елементи спорту – біг, стрибки, метання. Але про спорт ще не було і мови. Народився він пізніше. Батьківщиною спорту вважають Стародавню Грецію.
Понад дві тисячі років тому, на заході Греції, в долині річки Алфей, було містечко Олімпія. В густій зелені оливкових гаїв сяяли біломармурові храми на честь старогрецьких богів Зевса (царя богів), Аполлона ( бога світла і сонця), Афродіти (богині краси і молодості). Між іншим, я чула, що вона збирається завітати до вас на відкриття вашого свята.
Так от, легенд про виникнення Олімпійських ігор було дуже багато, але існує одна, найбільш правдива, яку взято за основу. Ось послухайте.
Тяжкі війни розорювали грецькі держави. Народ не мав спокою. Загарбники безжалісно палили і вирубували сади та виноградники, спустошували поля, руйнували будинки, храми. Люди боялися виходити на вулицю, бо їх могли не тільки пограбувати, а й ще жахливіше – вбити.
Люди хотіли покласти кінець війнам, але не знали, як це зробити. Вихід знайшов цар Іфрит. Він звернувся до мудреця за порадою, як зберегти свій народ від війни? І мудрець порадив, щоб суперечки розв’язувати не зброєю, а в змагання на швидкість і спритність. Нехай кожен прийде в Олімпію, і на стадіоні покаже, на що він здатний.
Ідея Іфрита сподобалась воїнам і вони погодились.Мир серед воїнів! Скласти зброю! Доторкуватись до зброї заборонялося. Порушників строго карали. Так в Греції був встановлений звичай, завдяки якому один раз у 4 роки у розпалі воєн, всі складали зброю і відправлялися в Олімпію на ігри. За місяць до початку Олімпійських ігор по всій країні розходилися глашатаї сповістити про день урочистого відкриття змагань. Ось і закінчені усі приготування до свята, всі атлети і гості попереджені і запрошені на свято. На стадіоні майже 50 тисяч глядачів. Про початок ігор сповіщають срібні сурми.
Олімпійськими іграми керувала судійська колегія – арбітри. Як і інші свята, Олімпійські ігри починалися з урочистого відкриття.
Згодом Грецію завоювали римляни. Римський правитель заборонив проведення Олімпійських ігор. А війни все продовжувалися і продовжувалися. Внаслідок усіх кривавих битв постраждала знаменита Олімпія. Відродилися Олімпійські ігри лише в минулому столітті. І знову це була Греція, місто Афіни. На честь відкриття І Олімпійських ігор був запалений Олімпійський вогонь, і піднятий Олімпійський прапор. Вони стали символами Олімпіади, вони означають дружбу, єдність усіх людей. А переможці у нагороду отримують медалі – золоту, срібну або бронзову. Ось я привезла вам показати їх. Здобувайте перемогу у змаганнях і отримуйте нагороди.
До сьогоднішнього дня прагнуть цих нагород люди з усіх куточків світу, які з’їжджаються на Олімпіади, щоб показати свою майстерність. Україна багато разів брала участь в Олімпійських іграх і неодноразово здобувала перемогу.
І для вас на честь вашого свята я принесла Олімпійський вогонь і Олімпійський прапор. Хай ці символи Олімпіади допоможуть вам здобувати перемогу!
Феміда передає вогонь та прапор. Учасники команд з капітанами проносять по колу прапор та факел.
Ведуча. Дякуємо Вам, шановна Фемідо. Залишайтеся почесною гостею на нашому сьогоднішньому святі і Ви переконаєтеся, що наші малята вміють гарно займатися спортом, змагатися і грати.
Феміда. Залюбки. Я буду з вами на протязі всіх змагань, щоб у чесній боротьбі визначити абсолютних переможців.
Ведуча. А які ж Олімпійські ігри без суддів? Дозвольте мені представити нашу суддівську колегію:
Голова суддівської колегії – Гаріпова Лариса Володимирівна
Судді – Грібова Олена Валентинівна, Соколовська Лілія Казимирівна.
І слово для привітання надається голові суддівської колегії – Ларисі Володимирівні.
Виступ – привітання.
Ведуча.Тоді розпочинаємо наші змагання. Наш чемпіонат починається із змагань у боулінг.
Коротке ознайомлення про правила гри.
Чверть фінал – по закінченні визначення переможців, які пройшли до пів фіналу.
Пів фінал – визначення переможців, які пройшли у фінал.
Фінал.
Ведуча. Ось і закінчилося наше свято, але тільки на сьогодні, а завтра на нас очікують нові змагання. Команди подякуйте одна одній за гарні та чесні змагання.
Команди.Фізкульт! - Ура!
Ведуча. Бажаю всім успіху і перемог. А тепер, направо! За капітанами із зали кроком руш!
Під музику діти виходять із спортивної зали.
ДЕНЬ ДРУГИЙ
ЗМАГАННЯ З ШАХІВ ТА НАСТІЛЬНОГО ТЕНІСУ.
Ведуча. Лиш один рецепт на світі
Всім – усім підходить дітям –
Коли спорт полюбиш,
Сильним, спритним будеш!
- Увага, увага, увага!
Розпочинаємо змагання знастільного тенісу. Команди ваші привітання.
Команди: - Фізкульт! - Привіт!
Ведуча. Змагайтеся, перемагайте
І медалі здобувайте!
Вбігає клоун Шустрикоглядає святковості,знайомиться з присутніми, з'ясовує куди він потрапив, що тут відбувається. Клоун починає вдавати з себе справжнього чемпіона, своїми словами і діями робить антирекламу спорту. Але дітийого не підтримують. Тоді клоун, щоб вияснити, які ж діти любителі спорту, пропонує влаштувати їм невеличку вікторину. Він запитує дітей.
Які ви знаєте види спорту?
Хто такий чемпіон?
Чим нагороджують чемпіонів?
Які ви знаєте спортивні знаряддя?
А це що?(показуючи на самокат, ракетки для бадмінтону, обруч, дає їм невірну назву, діти поправляють , даючи правильні відповіді.)
Дійсно діти вже багато знають про спорт. Клоун цього не знав. Він вирішує також зайнятися спортом, і брати участь у малих Олімпійських іграх разом з присутніми дітьми.
Ведуча. Шустрику, ти краще не пустуй, а залишайся на нашому святіі побачиш, що наші малята справжнісінькі спортсмени!
Клоун. Вибачте. Я із задоволенням залишусь, прийму участь і повчусь!
Ведуча. А тепер перед початком змагань команди привітають одна одну своїми девізами.
Девізи команд…
Ведуча.Прошу представників команд пройти на майданчик для початку змагань.
Коротке нагадування правил гри.
Чверть фінал – по закінченні визначення переможців, які пройшли до пів фіналу.
Пів фінал – визначення переможців, які пройшли у фінал.
Фінал.
ЗМАГАННЯ З ШАХІВ
Ведуча. Ocь і наша наступна подорож – до Королівства Шахів.
Будемо шахи всі разом вивчати
Як у них грати і що потрібно знати
Трохи терпіння, трохи бажання,
Витримки трохи і трохи старання.
До залу входить Шахівниця з Дівчинкою Клітиночкою
Шахівниця. Ми з моєю помічницею почули, що у вас проходить чемпіонат, і вирішили завітати до вас у гості. А чи знаєте ви про гру у шахи?
Ведуча.Так. Наші малята багато знають про цю гру.
Шахівниця. Це дуже добре. Тоді тримайте від нас шахові набори. Грайте і перемагайте!
Ведуча.Дякуємо тобі, шановна Шахівнице. Наші малята дуже люблять змагатися.
Проведення турів змагань.
Ведуча.Всі малята молодці. Зрештою, головне не перемога, а участь. Дякуємо за те, що ви сьогодні показали свої здібності.
Шахівниця. Ми з Дівчинкою Клітиночкою бажаємо вам усім успіхів на подальші змагання. Ми бажаємо вам завжди отримувати задоволення від участі у чемпіонатах, а зокрема від гри у шахи. А тепер нам пора прощатися, до наступних зустрічей!
Ведуча. Ось і закінчилися наші сьогоднішні змагання, але тільки на сьогодні, а завтра на нас очікують змагання з черлідингу. Команди подякуйте одна одній за гарні та чесні змагання.
Команди.Фізкульт! - Ура!
Ведуча. Бажаю всім успіху і перемог. Увага! За капітанами із зали кроком руш!
Під музику діти виходять із спортивної зали.
Суддівська колегія підводить підсумки другого дня чемпіонату згідно з протоколами змагань.
ДЕНЬ ТРЕТІЙ.
ЗМАГАННЯ З ЧЕРЛІДИНГУ.
ЗАКРИТТЯ ОЛІМПІАДИ.
Команди запрошуються до музичної зали.
Ведуча. Щоб міцним зробилось тіло,
Тренуватись треба вміло.
Сьогодні у нас останній день нашого чемпіонату.
Ми починаємо змагання з черлідингу.
І спочатку трішки з історії виникнення черлідінгу. Він з'явився в Сполучених Штатах Америки у другій половині 19-го століття, а в 70-і роки минулого століття набув широкого поширення на спортивних змаганнях у всьому світі. Створення позитивної атмосфери на спортивних змаганнях сприяло повсюдному швидкому зростанню популярності черлідингу. Багато відомих діячів політики і шоу-бізнесу в юності складалися в групах підтримки. Навіть перші особи держави знаходили принадність у заняттях цим видом спорту.
Одними з найбільш прославлених людей, що займаються черлідингом є Дуайт Ейзенхауер, Франклін Рузвельт, Рональд Рейган, Джордж Буш молодший, Мадонна, МерілСтріп, Кемерон Діаз, Стів Мартін та інші.
Гімнастика і танець, аеробіка і акробатика об'єдналися в задерикуватому і жвавомучерлідінгу. Запальні «кричалки» підстебнуть азарт спортивної команди і приведуть її до перемоги. Черлідінг - це одночасно і спорт і мистецтво. Цей термін походить від англійських слів «cheer», що в перекладі означає «бадьорий, заохочувальний вигук», і «lead», що в перекладі означає - «лідирувати, управляти».
Тож розпочинаємо!
Команди приготуйтеся до своїх виступів!
І першою до виступу запрошується команда Червоних! Успіху, малята!
Ведуча. Дякуємо команді Червоних і до виступу запрошується команда Жовтих.
Ведуча. І останній виступ команди Блакитних. Запрошуємо на майданчик.
Ведуча. Закінчився і ще один етап в наших змаганнях. Суддям треба порадитись. А команди запрошуємо до привітання.
Урочиста лінійка на честь закриття чемпіонату, нагородження переможців.
Ведуча. На урочисту лінійку на честь закриття чемпіонату прошу команди пошикуватися.
Команди вітають одна одну девізами.
Ведуча. Ну ось і закінчився наш чемпіонат, наші малі Олімпійські ігри. Суддівська колегія підвела підсумки змагань. Слово надається судді змагань.
(Виступ. Підсумок змагань. Нагородження команд медалями, грамотами, солодкими та гарними подарунками).
Ведуча. Діти, сьогодні на нашому святі переможених немає, бо перемогла дружба! Право винести Олімпійський вогонь та прапор надається переможцям наших змагань.
Свято закінчилося, до наступних змагань та перемог!
Під музику діти виходять із залу.