Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Звіт керівника закладу дошкільної освіти №6 перед громадськістю за 2021-2022 навчальний рік (фотозвіт)

Звіт завідувача  закладу дошкільної освіти №6 Вінницької міської ради

Гаріпової Лариси Володимирівни

за підсумками 2021-2022 н. р. перед колективом та громадськістю

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 року №55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад та Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, щорічно проводиться звітування керівників навчальних закладів.

Мета звітування: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.

Завдання звітування:

1.   Забезпечити прозорість, відкритість та демократичність управління закладом освіти.

2.     Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління  закладом освіти.

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад № 6 Вінницької  міської ради» Вінницької області для дітей від 1,5 до 6 (7) років з групами загального розвитку.

Розташований за адресою м. Вінниця, Вінницька область, вул. Волошкова, буд. 11. Телефон: (0432) 27-25-50; 27-38-80, Е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , сайт: http://dnz6.edu.vn.ua/ .

Розрахований на 150 місць з 12 годинним режимом роботи (з 7-30 до 19-30) та 3-х разовим харчуванням.

Всього в  закладі функціонує 8 груп,  з яких 2 – групи раннього віку, 6 – садових груп, в них виховується  248 дітей,  65  дітей раннього віку та 183 дитини  - дошкільного віку. 66 дітей пройшли повний курс дошкільної освіти. На превеликий жаль, жорстока війна, яка увірвалась до нас, не дала можливості завершити навчальний рік, як завжди. Вихованці старших груп не мали можливості відсвяткувати випускні святкові ранки.

У 2021-2022 навчальному році педагогічний колектив комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад №6 Вінницької міської ради» спрямовував свою діяльність відповідно до пріоритетів змістового наповнення освітнього процесу:

- Створення освітнього середовища, вільного від будь якого насильства та дискримінації, в якому спрямована робота з надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, реалізуються права дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціальна адаптація та підготовка до отримання наступного рівня освіти;

-  Забезпечення якісної освіти шляхом інтегрування освіти для сталого розвитку в освітній процес;

-  Удосконалення роботи щодо модернізації системи фізичного виховання через різні форми рухової активності та основ валеологічної культури.

Відповідно до Програми розвитку КЗ «ДНЗ №6 ВМР»  на 2021-2023 р.р., ключовими завданнями над якими працював колектив закладу в 2021-2022н. р. були:

- опанування педагогами змісту державного стандарту дошкільної освіти, сучасного програмно - методичного забезпечення, що сприяє інноваційній спрямованості освітнього процесу;

- формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі шляхом створення  багатофункціонального, варіативного, доступного, безпечного предметно-просторового середовища, сприятливого  для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини;

- сприяння розвитку основ патріотичної свідомості дошкільників з високими морально-духовними якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками  національно - патріотичного виховання;

- організація ефективної співпраці з працівниками з питань підтримки психологічного комфорту у ЗДО та забезпечення емоційного благополуччя здобувачів дошкільної освіти;

- створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, в якому спрямована робота з надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціальна адаптація та підготовка до отримання наступного рівня освіти.

1. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Заклад дошкільної освіти №6 здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України, зокрема: Конституції України, Законів України «Про освіту» від  05.09.2017 року № 2145-VIII, «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 року № 2628-III (із змінами), Положення про заклад дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року  № 305 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2021 №86), тощо та інших розпорядчих документів.

Статут ЗДО №6 відповідає Положенню про заклад дошкільної освіти та чинному законодавству. Складений відповідно до вимог, враховує всі сфери діяльності закладу. Заклад дошкільної освіти №6 визначений як юридична особа.

Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей. Діяльність керівника закладу дошкільної освіти направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності. Спілкування, навчання та ведення документації здійснювалося державною мовою.

В закладі обладнано методичний, та медичний кабінети,  музична та спортивна зали, спортивний та ігрові майданчики. Ці приміщення оснащені, використовуються у відповідності до нормативних вимог за призначенням та раціонально. Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Всі групи впродовж 2021-2022 н.р. комплектувалися за віковими ознаками, відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладах дошкільної освіти.

Відрахування дітей із ЗДО, переведення їх з однієї вікової групи до іншої, збереження місця в закладі здійснювалося відповідно до Положення про заклад дошкільної освіти. Дошкільнят, які тривалий час не відвідують заклад дошкільної освіти без поважних причин немає. Середньорічне відвідування вихованців не виходить за межі граничної наповнюваності груп.

На  виконання Постанови Головного державного санітарного лікаря  України  від 22.09.2020 № 55 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», з метою недопущення поширення випадків коронавірусної хвороби (COVID-19) та запобігання ускладнення епідемічної ситуації в ЗДО №6, був призупинений освітній процес та відправлено на самоізоляцію учасників освітнього процесу:

  • група раннього віку №2 -  з 18.09.2021 року по 01.10.2021 року;
  • старша група №5              - з 29.10.2021року по 08.11.2021 року;
  • група раннього віку №2   -  з 12.11.2021 року по 17.11.2021 року;
  • молодша група №7           - з 27.11.2021року по 06.12. 2021 року;
  • група раннього віку №2   -  з 18.01.2022 року по 27.01.2022 року;
  • молодша група №7           - з 01.02.2022року по 11.02. 2022 року;

Станом на 01 червня 2022 року на черзі в закладі дошкільної освіти перебуває 53 дитини, 48 – дітей раннього віку, 5 – молодшого дошкільного віку.

2. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Визначальним чинником, від якого залежить якість і кінцевий результат будь-якого закладу освіти є його кадрове забезпечення. Заклад забезпечений педагогічними кадрами і технічним персоналом повністю і в якісному складі. Всього працівників в закладі дошкільної освіти – 43. З них педагогів – 19. За рівнем кваліфікації педагоги мають такі кваліфікаційні категорії: вища кваліфікаційна категорія – 3 педагоги, І  кваліфікаційна категорія – 4 педагоги, ІІ кваліфікаційна категорія – 5 педагогів, категорія «спеціаліст» – 1 педагог, 12 тарифний розряд – 2 педагог, 11 тарифний розряд – 4 педагоги.

За рівнем освіти педагоги мають:  вищу відповідну педагогічну освіту - 13 педагогів. Важливим напрямком підвищення професійного рівня педагогів є атестація   працівників.  Адміністрацією закладу достатня увага приділяється організації проведення атестації педагогічних працівників, відповідно вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Складено перспективний план атестації педагогічних працівників, план роботи засідань атестаційної комісії на навчальний рік, видано накази. Адміністрацією та членами атестаційної комісії відвідуються навчальні заняття, вивчається система роботи педагогів, творчі звіти педагогів заслуховуються на засіданні педагогічної ради. У 2021-2022 н.р. жоден педагогічний працівник не підлягав атестації.

Важливим напрямком підвищення професійного рівня педагогів є курсова перепідготовка. В 2021-2022 навчальному році курсову перепідготовку пройшли вихователі: Климчук Г.М., Іскра О.Г.,Буркан О.І., Шірокова І.С.  Складено перспективний план проходження курсової підготовки педагогів.

3. ПЕРСОНАЛЬНИЙ ВНЕСОК КЕРІВНИКА У ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ

Система дошкільної освіти спрямовується на розвиток дитини. У Державному стандарті дошкільної освіти вперше визначено не лише стандартизовані вимоги до дитини, а й окреслено обов’язкові умови, які забезпечуватимуть досягнення бажаного результату.

Очікувані результати оновленого Базового компонента дошкільної освіти - це забезпечення підвищення якості дошкільної освіти в Україні та відповідність її міжнародним стандартам. На сьогоднішній день оцінювання якості дошкільної освіти є одним з пріоритетних завдань відповідно до Програми діяльності Уряду.

Щодо організації освітнього середовища, то воно  вибудується таким чином, щоб забезпечити багаторівневу систему умов для поетапного гармонійного розвитку та соціального зростання дитини; залучення комплексу ресурсів: матеріально-технічних, програмно-методичних, особистісних, технологічних, що забезпечують освітній процес ЗДО. Адже освітнім середовище ЗДО стає тільки тоді, коли виконує свої основні завдання: забезпечує розвиток дітей дошкільного віку, охорону та збереження їхнього здоров’я, здійснює корекцію недоліків розвитку, враховує особливості розвитку та саморозвитку. І основною умовою при цьому є особистісно орієнтована взаємодія дитини і педагога, у процесі якої відбувається засвоєння соціокультурного досвіду, індивідуальний педагогічний супровід. В умовах нашого ЗДО різні види освітнього простору доповнюються предметно-розвивальним середовищем, яке презентовано у вигляді взаємозв’язаних  складових єдиного комплексу і разом з тим достатньо самостійних структур, оформлених в осередки.

Критерії оцінювання якості освітнього середовища в ЗДО №6:

  • ергономічність педагогічних зусиль (наскільки оптимальний та раціональний розподіл усіх видів форм життєдіяльності дошкільників з погляду збереження їх здоров’я, відповідності пріоритетним видам діяльності у цей віковий період. Водночас важливо і те, наскільки певна організація освітнього процесу оптимальна для збереження життєздатності, фізичних і психічних  зусиль самого педагога);
  • технологічність освітнього процесу (системність у плануванні та організації освітньої діяльності та реалізації конкретних цілей освіти, а також відтворюваність і можливість варіативного застосування моделі освітнього процесу, свідомий вибір  педагогами методів і засобів розвитку, виховання, навчання, що відповідає освітнім завданням);
  • характер взаємодії дорослих і дітей (ціннісне ставлення до дитини, урахування інтересів, потреб, можливостей дітей  в процесі планування та організації всіх форм і видів дитячої діяльності, надання їм можливостей вибору, побудова взаємодії педагога з дітьми на засадах партнерства).

Наші напрацювання по внутрішній системі забезпечення якості освіти є  початковим інструментарієм управління якістю освіти в ЗДО №6 та висвітлені в Положенні про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти №6.

4. МЕТОДИЧНА РОБОТА З КАДРАМИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Освітній процес в ЗДО будується у відповідності до програмно-методичного забезпечення та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для набуття вихованцями компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і  науки України.

Використовуються навчальні програми, які відповідають Переліку навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2021/2022 навчальному році. А саме:

  1. Комплексні:

-         Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» /наук.кер.

проекту В.О.Огнев’юк;методичні рекомендації до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»;

-         Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»/О.І.Білан; за заг.ред.О.В.Низковської;

  1. Парціальні:

-         «Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років  (авт. Лохвицька Л. В.);

-         «Грайлик», програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі (авт.: Березіна О. М., Гніровська О. З.,   Линник Т. А.);

-         «Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (авт.: Борщ Р. М., Самойлик Д. В.);

-         «Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку(авт.: О.Т.Каплуновська, І.І.Кичата, Ю.М.Палець);

-         «Я - маленька людина», програма з правового виховання дітей дошкільного віку;

-         «Дошкільнятам про сталий розвиток»,навч.- метод. посіб. для дошкільних навч. закладів (Н. Гавриш, О. Саприкіна, О. Пометун);

-         «Скарбниця моралі», програма з морального виховання дітей дошкільного віку (авт. Л.Лохвицька);

-         «Граючись вчимося. Англійська мова», програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (авт.: Гунько С., Гусак Л., Лещенко З.);

-         «Веселкова музикотерапія: оздоровчо-освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку» (авт.: Малашевська І. А., Демидова С. К.).;

-         «Казкова фізкультура»,  програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку М.М.Єфименко;

-         «Музично – оздоровчі мандрівки з дітьми п’ятого року життя»(авт. кол.:С.В.Боднар та ін.);

-          «Афлатот», програма соціальної та фінансової освіти.

Для ефективного вирішення проблем навчання та виховання дітей педагоги перебували у постійному творчому пошуку, експериментують та впроваджують сучасні перспективні методики.

Виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, діагностичне анкетування педагогів, з метою усунення недоліків і підвищення ефективності роботи, методична робота в закладі спрямована у відповідності до пріоритетних напрямків діяльності установи.

Організацію та керівництво методичної роботи в закладі здійснює вихователь-методист Оксана Григорівна Іскра на рівні сучасних вимог. Вся методична робота підпорядкована річному плану роботи.

На базі методичного кабінету постійно розгортались різні форми інтерактивної взаємодії педагогів.  Крім педагогічних рад, педагогічних годин, консультацій, проводились майстер-класи із залученням кращих педагогів, заняття з елементами тренінгу, мозкові штурми, рольові й ділові ігри, засідання за круглим столом з обміну досвідом, семінари-практикуми тощо. Всі ці форми роботи були дієвими та оперативними.

Впродовж 2021-2022 навчального року було проведено чотири педагогічні ради. На педагогічних радах розглядалися актуальні питання, зокрема:

- «Про завдання діяльності педагогічного колективу на 2021- 2022 навчальний рік»,

- «Забезпечення якісної освіти шляхом інтегрування освіти для сталого розвитку у освітній процес»,

- «Ігрова діяльність дошкільників: сучасний формат»,

- «У здорового тіла – здоровий дух: оптимізуємо фізичний розвиток дошкільників»

При підготовці до педагогічних рад педагогами проводились колективні перегляди.

З метою ефективного та якісного забезпечення освітнього процесу в ЗДО в умовах дистанційної роботи, з метою розширення та уточнення знань дітей  з основних напрямів патріотичного виховання дітей дошкільного віку організовано та проведено  Теоретично – практичний семінар  «Патріотичне виховання дошкільників засобами інтегрованої освітньої діяльності»

Протягом року організовано Педагогічні читання на тему «Славетні українці: мудрість виховання».

Творча група у  складі: вихователь-методист  О.Іскра, вихователі: О.Книга, Ю.Петрук,  І.Мазурик,  О.Буркан,  І.Левченко працювала над темою «Базовий компонент дошкільної освіти. Нова редакція», метою якого є збереження самоцінності дошкільного дитинства, визначення особливостей та вимог до рівня розвиненості, освіченості та вихованості дитини дошкільного віку, забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою.

Упровадження сучасних інноваційних технологій у роботі з дітьми сприяло підвищенню професійної компетентності педагогів, організації партнерської взаємодії з дітьми, підвищення рівня їх пізнавального інтересу та мотивації до навчання, забезпечення особистісно-орієнтованого підходу.

Конкурси, які проводились протягом року надихали педагогічний і обслуговуючий персонал на пошуки нового, цікавого для дітей.

01 вересня Навчальний рік розпочинається з Дня Дорослішання.

Перед осінніми святами організували виставку -  конкурс на кращу осінню композицію «Осінній колорит» Жовтень 2021р. Учасники конкурсу продемонстрували свої таланти, кожна поробка  оригінальна.

Під час проведення осінніх свят вихованці закладу поповнили свій стан позитивними емоціями.

В період з 17 вересня по 17 жовтня 2021 року проведено місячник Цивільного захисту, з метою роз’яснення державної політики, спрямованої на забезпечення безпеки та захисту населення і територій, матеріальних і культурних цінностей та довкілля від негативних наслідків надзвичайних ситуацій, їх попередження, навчання населення поводженню в екстремальних умовах.

Дозвілля до Дня  Святого Миколая «Вже надходить ніч чарівна!», проведення Андріївських вечорниць розширило уявлення і поповнили знання дітей про звичаї  і обряди українського народу.

22.12.2021р. по 24.12.2021р. в закладі проходив конкурс новорічного декорування закладу «Зимовий вернісаж». Основною метою конкурсу-огляду було знаходження нових форм естетичного оздоблення ЗДО, створення новорічного інтер’єру в приміщеннях закладу. Вихователі всіх вікових груп продемонстрували як особисту творчість, винахідливість, фантазію, так і майстерність своїх вихованців та їх батьків.

Свята, яких найбільше чекають діти – це новорічні. Малюки завжди отримують купу подарунків від Санти Клауса,  Від Діда Мороза та Снігурки.

Свято «Христос народився, славимо його!»

З 07.02.2022 року по 11.02.2022 року проведено інформаційний марафон «Дбаємо про фізичне здоров’я та психологічний імунітет», з метою збереження фізичного й емоційного здоров’я дітей та учнівської молоді під час карантинних обмежень, спричинених коронавірусом COVID-19, які можуть призводити до зменшення фізичної активності, зниження інтенсивності соціальних зв’язків і контактів, збільшення стресових ситуацій та емоційної напруги, задля утвердження принципів здорового способу життя, поширення інформації про методи боротьби зі стресовими ситуаціями.

Міський  конкурс Освітніх проектів проходив у  вересні 2021р. Педагоги закладу стали переможцями Освітнього проекту  «Вusyboard – «Я сам», який спрямований на особистісно-орієнтовну модель навчання, розвиток критичного мислення у дітей, інтеграцію освітніх напрямків.

Великодні свята цього річ були особливими, заклад тимчасово призупинив свою роботи у зв’язку з військовою загрозою і введенням воєнного стану на території України. Але педагоги  закладу організували виставку  творчості  «Великодні дива» і проводили онлайн роботу зі здобувачами освіти та їх батьками.

З 18 квітня по 29 квітня 2022 року проведено екологічний марафон «Ми творимо планету власноруч» , з метою виховання свідомого та дбайливого ставлення до навколишнього середовища, формування у дітей стійких установок на раціональне природокористування, активізацію практичної природоохоронної роботи, формування життєвих компетентностей у контексті ідей сталого розвитку суспільства.

В період з 25 квітня по 29 квітня 2022 року проведено Тиждень знань безпеки життєдіяльності, з метою удосконалення  організаційної та практичної роботи з питань безпеки вихованців, свідомого та дбайливого ставлення дітей, підняття рівня інформаційно-просвітницької роботи з питань забезпечення безпечної життєдіяльності учасників освітнього процесу.

Яскравою видалася сторінка закладу у фейсбуці під час проходження он - лайн конкурсу «З Україною в серці» у рамках фестивалю дитячої творчості «Сяйво талантів». Конкурс проводився серед дітей дошкільного віку з 16.05.2022 р. по 10.06.2022 р. у ІІ тури.

У конкурсі прийняло участь 16 дітей.

Безмежно вдячні батькам за активну батьківську позицію, за зворотній зв’язок з закладом. Ви своєю роботою подаєте приклад іншим, надихаєте на нові справи, звершення, наближаєте нас до такої довгоочікуваної перемоги.

Все буде Україна!

Відео матеріали, інформаційні звіти переможців І туру подано на участь у ІІ турі до Департаменту освіти. Чекаємо підсумків і віримо в перемогу!

З 16.05. по 20.05.2022 року проходив «Тиждень безпеки дитини» В рамках тижня  спільно з Навчально-методичним центром цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Вінницької області організовано та проведено Інструктивно-методичний  онлайн-семінар для вихователів-методистів ЗДО ВМТГ «Показовий день Тижня безпеки дитини «Правила безпеки знай і в біду не потрапляй» з практичним відпрацюванням дій на випадок надзвичайних, несприятливих побутових, нестандартних ситуацій та в умовах загрози терористичного акту, евакуацією учасників освітнього процесу та обслуговуючого персоналу (об’єктовим тренуванням).

Провідне місце посідають заняття з фізичної культури. В  дитячому садку є спортивна зала, спортивний майданчик на вулиці, де проводяться фізкультурно-оздоровчі заходи. Створені необхідні умови для самостійної рухової активності дітей, продумано розміщення фізкультурних  осередків, наявність спортивного обладнання, дидактичного середовища:

-          багатофункціональність;

-         мобільність;

-         безпека;

-          інформативність;

-          комфортність (емоційна, психологічна).

Широко використовуються вправи з різними предметами та з різних вихідних положень. Після денного сну проводяться комплекси гігієнічної гімнастики, до складу якої входять загально-розвиваючі вправи, вправи для профілактики плоскостопості та порушень постави.  Щомісяця проводяться спільні свята, «Дні Здоров’я», розваги.

У календарних планах відбиті всі форми фізкультурно - оздоровчої  роботи: комплекси ранкової гімнастики  з предметами і без них, ігрові, комплекси з використанням смуги перешкод і , фізкультурні заняття, розваги, міні-заняття,  рухливі ігри, фізкультурні хвилинки, ігри-естафети, гімнастика пробудження.

Друк у журналі «Палітра педагога» (01, 2022р)

Крім заходів, передбачених річним планом роботи, в ЗДО №6 організовувались заходи:

  • День дошкілля;
  • День української хустки;
  • День дитячої книги;
  • День космонавтики;
  • День Миру;
  • Міжнародний день сім’ї;
  • День вишиванки;
  • День рідної мови;
  • Всесвітній День Землі.

На виконання варіативної частини Базового компонента дошкільної освіти в ЗДО №6 впродовж 2021-2022 н.р. працювали гуртки, де діти мали змогу додатково отримати пізнавальні навички.

Особливості гурткової роботи – цілеспрямоване використання вільного часу для повноцінного розвитку потенційних можливостей дитини, свобода вибору профільного спрямування, напрямів діяльності та освітньої програми, творчий характер освітнього процесу, який здійснюють на основі додаткових освітніх програм, співпраця, співтворчість, індивідуальний підхід у взаєминах дитини, педагога та батьків.

Всі керівники гуртків організовували свою роботу на громадських засадах. Загалом гуртковою роботою різного спрямування було охоплено 80 дітей закладу дошкільної освіти. Керівники гуртків – це творчі, креативні та сучасні педагоги, які надають змогу дітям проявити свій творчий потенціал, здобути певні навички в ігровій невимушеній обстановці.

Варто зазначити, що на належному рівні проводиться робота з наступності між двома ланками освіти: закладу дошкільної освіти та школи. Вона передбачає об’єднання комплексів організаційних та освітніх заходів. У 2021 -2022н.р. між КЗ «ДНЗ№6 ВМР»  та Вінницький ліцей №12 підписано угоди про співробітництво та розроблено спільний план.

На кінець 2021-2022 навчального року в закладі дошкільної освіти виховувалось 66 дітей старшого дошкільного віку. Вихователі групи №5 Литвинюк Л.Г., Кардаш Л.Л. та вихователі групи №8 Буркан О.І.,  Шилова Т.А. забезпечили підготовку дітей до навчання в школі на рівні сучасних вимог. Педагоги активно працювали над розвитком у дітей цілеспрямованого сприймання, формування психічних процесів, навичок навчальної діяльності, самооцінки, що має важливе значення в подальшому навчанні дітей в школі.

Встановлено, що наші випускники готові до подальшого навчання. Більшість з них проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе в соціумі. У дітей сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі – школяра. Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, у них сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

Одним з головних завдань функціонування закладу дошкільної освіти є взаємодія з сім’єю. Родина і заклад дошкільної освіти – два суспільних інститути, які закладають фундамент майбутнього дитини. У них одна мета: виховати здорову, соціально адаптовану, всебічно розвинену людину з високим інтелектуальним, творчим та духовним потенціалом. Тому ми впроваджуємо найрізноманітніші форми роботи з батьками.

Акцентуючи увагу на роботу закладу в умовах карантину, та ускладненої епідеміологічної ситуації з причини розповсюдження коронавірусної хвороби на COVID-19, та на роботу закладу у воєнний стан, який розпочався 24.02.2022 року, всі заплановані заходи відбувались в онлайн-режимі.

Педагоги закладу активно співпрацювали з батьками, вчасно відгукувались на їхні запити, залучали членів сімей до освітнього процесу групи та життя садочку. Вихователями кожної групи створено Viber-чати для спілкування з батьками, де педагоги мали прямий зв’язок у спілкуванні та вирішенні нагальних потреб. У створені групи  щоденно викладалися презентації, рекомендації, завдання для дітей, моніторився стан здоров’я вихованців, нагадувалися правила збереження здоров’я. Також для батьків у Viber-чатах було розміщено перелік дитячих сайтів. Використовувались інші засоби комунікації, зокрема: Facebook, Messenger, Електронна пошта. Для онлайн-спілкування в спільноті Facebook створена група, де педагоги щоденно розміщують цікаві, змістовні онлайн заняття, практичні поради по організації виховання та навчання дошкільнят, матеріали по організації спостережень, ігрової та трудової діяльності; проводять консультативно-просвітницьку роботу; надають різноманітні поради, рекомендації, консультації по роботі з дітьми вдома. Проводились різноманітні онлайн-конкурси, в яких приймала велика кількість дітей. Вихователі постійно мотивують батьків, підтримують зворотній зв’язок з ними. І цей зворотній зв’язок є дуже активним, дієвим.

Налагоджена робота батьківських комітетів груп. Батьки надають посильну допомогу закладу, допомагають в облаштуванні ігрових ділянок, проведенні ремонтних робіт, закупівлі іграшок, мийних засобів, засобів гігієни.

Адміністрацією закладу значна увага приділяється здійсненню внутрішнього контролю за якістю освітнього процесу. Планування контролю за станом освітнього процесу в закладі дошкільної освіти було системним, відповідало річним завданням закладу та було спрямоване не лише на виявлення недоліків, а й на глибоке вивчення стану освітнього процесу з метою його удосконалення, надання своєчасної допомоги педагогам. Адміністрацією закладу дошкільної освіти здійснювався систематичний контроль за плануванням освітнього процесу. Постійного контролю вимагали питання охорони життя і здоров’я дітей, організація харчування, виконання санітарного режиму, дотримання правил внутрішнього розпорядку, техніки безпеки  та охорони праці, збереження майна, зміцнення матеріальної бази та ін. Результати контролю заслуховувались на педагогічних радах, нарадах при керівникові, виробничих нарадах. Щорічно видається достатня кількість наказів організаційного та виробничого характеру. За результатами комплексної і тематичних перевірок оформлено довідки.

5. ДОТРИМАННЯ ВИМОГ ОХОРОНИ ДИТИНСТВА, ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ, САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНИХ ТА ПРОТИПОЖЕЖНИХ НОРМ

Згідно Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», заклад дошкільної освіти забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя. Робота в цьому напрямку здійснюється через створення умов для безпечного перебування дітей в закладі, роботу з колективом по охороні праці та безпеці життєдіяльності, організацію освітнього процесу з дітьми з питань охорони життя і безпеки життєдіяльності.

На виконання Закону України «Про охорону праці», Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, в ЗДО розроблені заходи, направлені на покращення умов праці та безпечне перебування дітей, План першочергових заходів по забезпеченню протипожежного захисту. В закладі розроблені та затверджені інструкції з охорони праці за професіями та видами робіт, інструкції по дотриманню працівниками правил безпеки під час організації освітнього процесу, посадові та робочі інструкції для всіх категорій працівників.

Згідно Закону України «Про охорону праці», систематично з працівниками проводилися вступні, первинні та повторні, цільові інструктажі  з питань охорони праці, пожежної безпеки, які реєструвалися у відповідних журналах, видавалися накази щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності працівників та дітей.

6. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

В 2021-2022 навчальному році колектив ЗДО продовжував роботу щодо зміцнення фізичного та психічного здоров’я кожного вихованця. Планомірно проводилися антропометричні вимірювання дітей: групи раннього віку – 1 раз у місяць, інші групи – 1 раз у квартал. Всі вимірювання фіксувалися в журналі антропометрії та оформлялися листи здоров’я усіх груп закладу дошкільної освіти.

Систематично проводиться моніторинг захворюваності дітей в ЗДО.

7. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ

Здоров’я дитини неможливо забезпечити без раціонального харчування. Раціональне харчування, що відповідає фізіологічним потребам організму, який зростає, в харчових речовинах і енергії, забезпечує нормальний гармонійний розвиток дитини, підвищує її стійкість до різних несприятливих факторів зовнішнього середовища, сприяє виробленню імунітету до різних інфекцій. Правильна організація харчування дітей у закладі дошкільної освіти  набуває особливої актуальності через високий показник охоплення дошкільною освітою дітей від 2 до 6 років. Саме тому в закладах дошкільної освіти повинна бути впроваджена Міжнародна система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках – система ХАССП, яка ідентифікує, оцінює та контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів. Головним завданням системи ХАССП у ЗДО є аналіз небезпек і проведення поетапного контролю за етапами приготування страв і продуктів харчування, починаючи від прийому продуктів комірником і до моменту видачі готової страви.

В закладі   створено робочу групу, розподілено обов’язки між членами групи, розроблено програми-передумови (основних умов і видів діяльності, що є необхідними для підтримання гігієнічних умов на всіх етапах ланцюга виготовлення харчових продуктів) та блок-схем до технологічних процесів.

Організація харчування ведеться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року №298/227 (із змінами). За 2021-2022 навчальний рік за результатами перевірок  Держпродспоживслужби порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також порушень в організації харчування дітей не виявлено.

Стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку, групових приміщень задовільний.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою впровадження науково-обгрунтованих раціонів харчування дошкільників, розроблена картотека страв, складено примірне 4-тижневе сезонне меню,  погоджене з міським управлінням ГУ  «Держпродспоживслужби у Вінницькій області» та затверджене завідувачем ЗДО. Щодня на кожний наступний день з урахуванням примірного двотижневого меню складається меню-вимога.

З боку адміністрації закладу дошкільної освіти здійснювався чіткий контроль за технологією приготування страв, термінами реалізації продуктів харчування, дотриманням санітарно-гігієнічних правил.

Вартість харчування на 1 дитину в день з 01.09.2021року для дітей віком від 1 до 4 років  становить  34 грн., а для дітей  від 4 до 6 років – 46 грн.

Вся продовольча сировина надходить в заклад із супровідними документами, які свідчать про її походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи). Якість продуктів у день надходження та якість готової продукції щодня перевіряється бракеражною комісією, про що свідчать записи у відповідних журналах. Продукти харчування та продовольча сировина зберігаються в коморі та овочесховищі. Для зберігання продуктів, які швидко  псуються використовується холодильне обладнання, товарне сусідство забезпечується.

Видача готових страв на групи здійснюється відповідно графіку видачі, с затвердженого завідувачем. Готові страви видаються з харчоблоку лише після зняття проби сестрою медичною. За потреби в закладі організовується дієтичне харчування.

З метою контролю за виконанням затвердженого набору продуктів, сестрою медичною з дієтичного харчування  ведеться журнал обліку виконання норм харчування, дотримання яких здійснюється відповідно до нормативних документів та у межах відповідних бюджетних призначень.

Педагоги приділяють велику увагу вихованню культурно-гігієнічних навичок дітей під час  вживання  їжі, етикету прийому їжі (згідно програмових вимог).

В закладі дошкільної освіти у відповідності до річного плану здійснюється контроль за організацією та  якістю харчування, правильною кулінарною обробкою продуктів, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю та дотриманням термінів зберігання продуктів харчування, який здійснювався сестрою медичною та завідувачем.

В 2021-2022 навчальному році було забезпечено харчування дітей пільгових категорій. Станом на 24 лютого 2022 року безкоштовно харчувалися діти – інваліди -  5 дітей ; 21 дитина - батьки яких приймали участь в бойових діях у зоні проведення антитерористичної операції. За 10 дітей з багатодітних сімей батьки сплачують 50% вартості плати за харчування.

8. ЗАХОДИ ЩОДО ЗМІЦНЕННЯ ТА МОДЕРНІЗАЦІЇ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Фінансова діяльність закладу дошкільної освіти впродовж 2021-2022 н.р. була спрямована на покращення, удосконалення і модернізацію матеріальної бази ЗДО, створення належних умов для здійснення освітнього процесу, підтримку життєдіяльності закладу.

В рамках підготовки до 2021-2022 навчального року спільними зусиллями адміністрації, батьків та працівників закладу дошкільної освіти виконано ряд заходів, спрямованих на покращення матеріальної бази

Для виконання цих заходів використані бюджетні кошти на придбання:

крем – мило «Ушастий нянь»;

паперові рушники;

антисептик АХД;

деззасіб «Санітаб»;

деззасіб « Ароміл»;

дератизацію та дезинфекцію приміщень;

камерне знезараження речей;

курси цивільного захисту;

проведення медичного огляду;

промивка та випробування  внутрішньобудинкової системи опалення;

технічне обслуговування пожежних кранів;

технічне обслуговування вогнегасників;

обслуговування системи очистки води;

телекомунікаційні послуги;

кошти не заборонені законодавством:

поточний ремонт групових приміщень та території;

ремонт електрообладнання  на харчоблоці (заміна тенів);

канцелярські товари;

господарчі товари;

передплата періодичних видань;

миючі засоби;

дитяча література, дидактичний матеріал;

спортивний інвентар;

дитячі іграшки;

жалюзі в ігрових кімнатах;

посуд;

витратні матеріали для копіювальної та оргтехніки.

З метою підготовки до нового 2022-2023 навчального року також спільними зусиллями адміністрації, батьків та працівників закладу дошкільної освіти плануємо провести певні заходи, зокрема:

Виконати:

- підготовка укриття для забезпечення вимог функціонування закладу;

- впорядкування ігрових майданчиків усіх вікових груп, фарбування обладнання;

- заміну піску в пісочницях;

- фарбування та дезинфекція овочесховища;

-  вимірювання контуру заземлюючих пристроїв, опору ізоляції силових та

освітлювальних електроприладів;

- промивка та випробування  внутрішньобудинкової системи опалення;

- повірка електронних ваг,

- повірка термометрів та монометрів ,

Закупити:

- пральні, мийні  засоби;

- медикаменти та перев’язувальні матеріали;

Від імені всього колективу закладу і наших вихованців хочу подякувати засновнику закладу - міській раді, Департаменту освіти, працівникам ЗДО, батькам наших вихованців за спільну допомогу у забезпеченні функціонування закладу. Обіцяю, що буду надалі працювати над вирішенням проблем, над всім тим, без чого неможливо надати якісну дошкільну освіту дошкільнятам, з метою створення затишку та комфорту для всіх учасників освітнього процесу.