Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Паспорт   проекту

Тема «Співпраця ЗДО та НУШ: новий зміст освіти»

Мета проекту

Спрямувати співпрацю на особистісно-орієнтовну модель навчання, розвиток критичного мислення у дітей, інтеграцію освітніх напрямків; розвиток дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб; формування загальнолюдських цінностей; підтримка життєвого оптимізму;  розвиток самостійності; створення умов для формування у дітей старшого дошкільного віку «дошкільної зрілості», як підґрунтя готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного життя; реалізація спільних планів заходів щодо забезпечення наступності між  закладами  дошкільної освіти та загальноосвітньою школою; розширення фахових знань педагогів, впровадження в освітній процес технології проектної діяльності; оновлення  предметно-розвивального середовища в старших групах ЗДО; реалізація інтерактивних форм взаємодії з батьками й громадськістю.

Актуальність

Нова українська школа – це назва реформи загальної середньої освіти, яку зараз реалізовує Міністерство освіти і науки спільно з сотнями вчителів і управлінців з освіти по всій Україні. Нова українська школа – це освіта нових сенсів, дитиноцентризму і поваги до кожної людини. НУШ – це цікава, практико орієнтована, безпечна і дружня до дитини школа. А для батьків вона – відкрита, чесна і націлена на співпрацю.

Саме такими уже 1 вересня 2018 року всі школи країни зустріли нових першокласників та їхніх батьків. Головна ідея Нової української школи – компетентнісне  навчання. Це означає, що учні не просто будуть набувати знання, а вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички. Компетентність – це динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та подальшу навчальну діяльність. Тобто формується ядро знань, на яке накладатимуться уміння, як користуватись цими знаннями, цінностями та навичками, що знадобляться випускникам української школи в професійному та сучасному житті.

У Базовому компоненті дошкільної освіти визначається пріоритетність компетентнісного підходу до розв’язання основних завдань дошкільної та початкової ланок освіти. Цей документ покликаний забезпечити поетапне становлення дитячої особистості, її фізичний, пізнавальний, соціальний, естетичний розвиток, набуття ним певного практичного досвіду, необхідного для використання у майбутньому житті. Наступність забезпечує поступовий перехід від попереднього вікового періоду до нового, поєднання щойно здобутого дитиною досвіду з попереднім. З одного боку, вона передбачає спрямованість освітньої  роботи в закладі дошкільної освіти на вимоги, які будуть пред’явлені дітям в школі, а з іншого — на опору вчителя на досягнутий старшими дошкільниками рівень розвитку; на здобуті в закладі дошкільної освіти та сім’ї знань, навичок і досвіду дітей; на активне використання їх у освітньому процесі.

Головною умовою забезпечення наступності у вихованні і навчанні є спрямованість освітнього процесу закладу дошкільної освіти і початкової школи на всебічний розвиток особистості дитини. З огляду на це необхідний зв’язок програм, методів і форм навчання в закладі дошкільної освіти та початкової школи. Елементи освітньої діяльності, що формуються в процесі навчання на заняттях, забезпечують успішність навчання в школі. А шкільне навчання має забезпечити взаємозв’язок, розширення, поглиблення й удосконалення отриманих у закладі дошкільної освіти знань, умінь і навичок. Тільки зацікавленість обох сторін, зробить перехід з закладу дошкільної освіти до початкової школи безболісним і успішним для дитини. Тому ми вирішили створити спільний проект «Співпраця ЗДО та НУШ: новий зміст освіти», метою якого є збереження цінностей дошкільного дитинства, гуманізація  навчання, особистісний підхід, розвиток здібностей дітей (учнів), створення предметно-розвивального середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей, формуванню дослідницького ставлення до навколишнього світу.

Завдання проекту

1. Організувати освітній процес з урахуванням індивідуальних вікових і психологічних особливостей кожної дитини.

2. Створити предметно-розвивальне середовище для ознайомлення дітей зі школою.

3. Виявити у дітей старшого дошкільного віку сформованість навчальних навичок та вмінь, оцінити їх емоційне ставлення до майбутнього процесу в школі.

4. Створювати умови для активної співпраці з дітьми, спрямованої на всебічний розвиток дитини.

5. Забезпечувати умови безболісної адаптації першокласника.

6. Створити психологічний комфорт під час перебування дитини в навчальному закладі, передумов для кращого входження в повноцінну освітню діяльність.

7. Створити умови для підвищення особистісної компетенції батьків у питанні формування у дітей позитивної мотиваційної готовності до шкільного життя; залучити батьків взяти участь у проекті.

8. Надання допомоги сім’ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи.

Об’єкт проекту

Готовність дітей старшого дошкільного віку до набуття певного практичного досвіду, необхідного для використання у майбутньому житті

Предмет проекту

Освітній процес

Учасники проекту

Групи дітей старшого дошкільного віку КЗ «ДНЗ№6 ВМР», КЗ «ЗДО№20

ВМР», учні початкової школи КЗ «ЗОШ І-ІІІст.№12 ВМР», педагоги, вчителі початкової школи,  батьки

Характер проекту

* за метою діяльності — творчий ;

* за змістом — інтегрований;

* за кінцевим результатом — практичний;

* за кількістю учасників — колективний;

* за тривалістю — довготривалий;

* база реалізації проекту — комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад №6 Вінницької міської ради»  , комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти №20 Вінницької міської ради» ,  комунальний заклад  «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»

* учасники проекту — педагоги , діти,  батьки КЗ «ДНЗ №6 ВМР» «Шоколадка»,   КЗ «ЗДО №20 ВМР» «ДзВІНка»,  КЗ «ЗОШ І-ІІІст.№12 ВМР»

* термін реалізації  - вересень 2018р. -  травень 2020 р.

Тривалість проекту -  довготривалий

Гіпотеза

Проведення різноманітних заходів, взаємовідвідування закладів дошкільної освіти та загальноосвітньої школи, спільна діяльність педагогічних працівників ЗДО з учителями, взаємодія батьків допоможуть підвищити рівень мотиваційної готовності дітей до набуття певного практичного досвіду, необхідного для використання у майбутньому житті, побудувати індивідуальний освітній шлях для кожної дитини, створити оптимальні умови для її гармонійного природного розвитку.

Прогнозований результат

Спільне проведення різноманітних заходів дасть можливість: динамічно поєднати відносно автономні ланки освіти — дошкільну і початкову; забезпечити зв’язок вихованців і педагогів закладу дошкільної освіти  та школи; реалізувати  практику взаємовідвідування старшими дошкільниками та учнями початкових класів сумісних занять, свят, розваг, вікторин; встановити тісний взаємозв’язок між ЗДО, школою та батьками; розкрити  творчі здібності учасників проекту.

«Рідна школо, світла і пречиста.

Дай напитись з твого джерела…»

ОПИС ПРОЕКТУ

Нова українська школа (НУШ) – це ключова реформа Міністерства освіти і науки, метою якої є створення школи, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті. Нова українська школа керується Законом України  «Про освіту»,  «Про загальну середню освіту» (редакція від 28.09.2017),  «Про дошкільну освіту» (редакція від 28.09.2017)        ,  «Про позашкільну освіту», Концепцією Нової української школи.

З 2018- 2019 навчального року всі першокласники України навчаються по-новому. Що зміниться для учнів? Ключова зміна для учнів стосується підходів до навчання та змісту освіти, вміння виховати інноватора та громадянина, який вміє ухвалювати відповідальні рішення та дотримується прав людини. Замість запам’ятовування фактів та визначень понять, учні набуватимуть компетентностей (динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та подальшу навчальну діяльність). Згідно з «Рекомендаціями Європейського Парламенту та Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя» виокремлено ключові компетентності:

- вільне володіння державною мовою;

- здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

- математична компетентність;

- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

- інноваційність;

- екологічна компетентність;

- інформаційно-комунікаційна компетентність;

- навчання впродовж життя;

- громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

- культурна компетентність;

- підприємливість та фінансова грамотність.

Щоб набувати компетентностей, школярі навчатимуться за діяльнісним підходом – тобто частіше щось робитимуть, замість сидіння за партами і слухаючи вчителя. Концепція НУШ пропонує впроваджувати інтегроване та проектне навчання. Такий спосіб сприяє тому, що учні отримують цілісне уявлення про світ – адже вивчають явища з точки зору різних наук та вчаться вирішувати реальні проблеми за допомогою знань з різних дисциплін.

Що зміниться для батьків? Один з принципів Нової української школи – партнерство, у тому числі між школою та батьками. Батьки можуть створювати свої органи громадського самоврядування, а отже – впливати на освітній та виховний процеси. Сучасне бачення наступності полягає у створенні умов для реалізації в освітньому процесі дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів єдиної, динамічної, перспективної системи особистісного, творчого зростання дитини. Забезпечення дієвості такої системи  передбачає:

•      Обговорення, складання і затвердження щорічного плану спільної роботи між закладами дошкільної освіти та загальноосвітнім навчальним закладом.

•      Складання плану спільних заходів відповідно завдань, що необхідно вирішити на тому чи іншому етапі роботи;

•       Проведення круглих столів за участю адміністрацій, педагогічних працівників, батьків дітей майбутніх першокласників;

•    Затвердження спільного плану заходів на педагогічних радах, методичних об’єднаннях вчителів початкової школи і вихователів закладу дошкільної освіти.

На початку реалізації проекту ми провели бесіди з вихованцями старшого дошкільного віку КЗ «ДНЗ №6 ВМР», КЗ «ЗДО №20 ВМР»,  анкетування, тести з батьками, по вихованню позитивного відношення до школи. Запитання для вихованців старшого дошкільного віку:

— Чи потрібно ходити до школи?

— Навіщо потрібно ходити до школи?

— Чим зазвичай займаються в школі?

— Що потрібно мати учневі, щоб бути готовим до школи?

— Що таке уроки?

— Чим на них займаються учні?

— Як потрібно поводитися на уроках у школі?

— Що таке домашні завдання?

— Навіщо потрібно виконувати домашні завдання?

— Чим ви займаєтеся вдома, коли приходите зі «Дошколярика»?

— Що нового з’явилося у твоєму житті, коли ти пішов до школи?

Запитання-тест для батьків вихованців старшого дошкільного віку «Чи готова Ваша дитина до школи?»

— Чи хоче Ваша дитина йти до школи?

— Чи думає Ваша дитина про те, що у школі вона багато дізнається й навчатися буде цікаво?

— Чи може Ваша дитина самостійно сидіти над якоюсь справою, яка потребує зосередженості впродовж 30 хвилин (наприклад, збирати конструктор)?

— Чи Ваша дитина у присутності незнайомих анітрохи не соромиться?

— Чи вміє Ваша дитина складати розповіді за картинкою не коротші, ніж із п’яти речень?

— Чи може Ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів?

— Чи вміє Ваша дитина читати по складах або цілими словами?

— Чи вміє Ваша дитина рахувати до 10 і назад?

— Чи правильно, що Ваша дитина має тверду руку?

— Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки?

— Чи може Ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації)?

— Чи може вона зібрати пазли з п’яти частин за хвилину?

— Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?

— Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом овочі: помідори, морква, цибуля)?

— Чи любить Ваша дитина самостійно працювати – малювати, збирати мозаїку тощо?

Кожна позитивна відповідь оцінюється в 1 бал. Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту. Отже, якщо їх:

13 – 15 – дитина готова йти до школи. Ви не дарма з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати;

7 – 12 – ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, а запитання, на які ви відповіли «ні», підкажуть Вам, над чим іще потрібно попрацювати;

6 і менше – почитайте спеціальну літературу, постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною і зверніть увагу на те, чого вона не вміє.

Результати можуть Вас розчарувати. Але пам’ятайте, що всі ми – учні у школі життя. Дитина не народжується першокласником, готовність до школи – це комплекс здібностей, що піддається корекції. Вправи, завдання, ігри, обрані нами для розвитку дитини, легко і весело можна виконувати з мамою, татом, бабусею, старшим братом – з усіма, хто має вільний час і бажання навчатися разом з дитиною. Добираючи завдання, зверніть увагу на слабкі місця розвитку дитини.

Для поетапного впровадження проекту «Співпраця ЗДО та НУШ: новий зміст освіти» розроблений план заходів, який передбачає використання різноманітних форм, методів та прийомів освітньої діяльності з дітьми, батьками, педагогами та вчителями.

Втілення в життя поставлених завдань почали з формування творчої проектної групи дітей і батьків «Ласкаво просимо до школи!», «Скоро до школи», створення умов для реалізації спільного проекту; аналіз інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році», інструктивно-методичних рекомендації щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти; укладення угод  про співпрацю КЗ «ДНЗ№6 ВМР»,  КЗ «ЗДО№20 ВМР» з КЗ «ЗОШ№12 ВМР», створення наказів  «Про  наступність у роботі КЗ «ДНЗ№6 ВМР» та КЗ «ЗОШ№12 ВМР»; «Про  наступність у роботі КЗ «ЗДО№20 ВМР» та КЗ «ЗОШ№12 ВМР»; «Про дотримання вимог Базового компоненту дошкільної освіти»; «Про результати вивчення питань наступності та підготовки дітей до шкільного навчання» (Додаток 1).

Найбільш цікавою формою ознайомлення дітей з шкільним життям є проведення екскурсій до КЗ «ЗОШ№12 ВМР» «Моя країна  - Україна!» (День знань), до шкільної  бібліотеки, класу, куточок під відкритим небом, спортивного майданчику, зустрічі першокласників із вихованцями старшої групи (Додаток 2).

Цікаво, пізнавально і компетентно – це те що привертає увагу дітей. Саме тому предметно-розвивальне середовище, в якому розвивається дитина, має бути сучасним і сприяти забезпеченню ефективного формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі, задля реалізації власних можливостей (Додаток 3).

Питання наступності і перспективи в роботі двох перших ланок освіти, усунення мовленнєвих вад, готовність дитини до Нової української школи, аналіз результатів моніторингу якості дошкільної освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дітей старшого дошкільного віку, презентація дидактичних, розвивальних ігор, освітніх проектів, навчально-методичних посібників, оформлення стендів «Поради для батьків майбутніх першокласників», виготовлення буклетів і пам’яток «Чи потрібні заняття в закладі дошкільної освіти», «Вікова криза дітей: 6-7 років», «Особистий приклад дорослого», «Портрет дошкільника перед його вступом до школи» розглядались на педагогічних радах «Зустріч на меридіані дошкільної освіти» на тему «Імідж сучасного дошкільного навчального  закладу: від ВНЗ до практичної діяльності», «Наступність в  роботі двох перших ланок освіти» (Додаток 4).

Під  час круглого столу «Нова українська школа» вчителі  перших пілотних класів КЗ «ЗОШ №12 ВМР» Голошивець В.П., Коцюбура О.М. поділились з батьками  досвідом  напрацювань за перше півріччя (Відеофільм).

З педагогами закладів дошкільної освіти розглядались питання «НУШ: як прокласти місток», «Гармонійний розвиток особистості дитини у період дошкільного дитинства та старту шкільного життя – основа подальшого її успіху в умовах безперервної освіти впродовж дорослого життя», «Незабаром до школи. Поради  батькам щодо психологічної підготовки дитини до школи», «Готовність дитини до НУШ: важливі аспекти»; «Створення оптимальних умов для успішного навчання першокласника» (Додаток 5).

У взаємодії з батьками проводили «сімейні посиденьки»: «Усе що варто знати батькам про «Нову українську школу», «Психолого-педагогічний практикум для батьків дітей старшої групи «Формуємо психологічну готовність дитини до школи»; розробили поради батькам щодо запобігання ранньої шкільної дезадаптації, «Портрет дошкільника напередодні його вступу до школи»; тести «Чи готова дитина до школи?», «Поради для батьків майбутніх першокласників», «Заклад дошкільної освіти, батьки та школа: форми ефективної взаємодії»; виготовили пам’ятки «Психологічна готовність дитини до школи», «Соціальна поведінка дитини»; систематизували інформаційну теку «Довідник батьків майбутніх першокласників» та інформаційно-педагогічну бібліотеку для батьків щодо підготовки дітей до шкільного життя (Додаток 6).

З вихованцями закладів дошкільної освіти відвідували відкриті  заходи в КЗ «ЗОШ№12 ВМР» з української мови «Осінь завітала в рідний край»,  аплікації «Осінні дерева», з англійської мови «Запрошення до школи»; були гостями на святі «Перший дзвоник», заняття в рамках Місячника цивільного захисту «Безпека дорожнього руху»,  дозвіллі до Дня  Святого Миколая «Вже надходить ніч чарівна», спортивному святі «Посмішка – запорука здоров’я». Вчителі початкових класів є частими гостями закладів дошкільної освіти (Додаток 7).

Під час проведення загальних батьківських зборів «Заклад дошкільної освіти і Нова українська школа: як прокласти місток» (Психолого-педагогічний практикум) розглядались питання «Сучасний погляд на готовність до НУШ», «Готовність дитини до шкільного навчання», «Ключові компетентності НУШ для життя» своїм досвідом з батьками поділились заступник директора по навчально-виховній роботі І ступеню Людмила Лепетун та вчитель початкових класів Анжела Затхей. На  групових батьківських зборів педагоги  у співпраці з батьками проводили майстер-класи, круглі столи на теми «Психофізіологічна готовність дітей до шкільного навчання», «Виховуємо майбутнього школяра: труднощі в опануванні знань – причини та шляхи подолання»; практичний психолог Маргарита Кустош провела практичний тренінг «Від дошкільника до школяра» , «Створення корекційно розвивального осередку вдома для дітей з особливими освітніми потребами». Взаємодія з батьками  є традицією довгих років під час свят та розваг «Щедрий  ярмарок!», «Славне свято урожаю, фермерів усіх збираю!», «Дозвілля до Дня  Святого Миколая «Вже надходить ніч чарівна», «Щедрий вечір, добрий вечір, добрим людям на здоров’я!», «Родинами багата Україна!», «Прощавай, садок дитячий!» (Додаток 8). На сайті КЗ «ДНЗ №6 ВМР» діє постійно інформаційно-пізнавальна рубрика «Взаємодія з батьками», «Наступність ЗДО та ЗОШ» (Додаток 9).

Ми  провели велику роботу з вихованцями старшого дошкільного віку КЗ «ДНЗ№6 ВМР», КЗ «ЗДО№20 ВМР» та їх батьками. Ось що показали результати проекту.

Діагностування вихованців під час реалізації проекту дозволило простежити динаміку результативності роботи по вихованні позитивного відношення до школи та збільшенні знань про неї. Результати показали, що відбулись якісні зміни. Майже у 80% дітей сформована мотиваційна готовність до шкільного життя. За підсумками співпраці батьки задоволені проведеною роботою педагогів у інформуванні, підвищенні педагогічної та психологічної культури з підготовки дітей до набуття певного практичного досвіду.

Батьки кожного майбутнього першокласника, безсумнівно прагнуть, щоб їхня дитина була в класі найкмітливішою і найстараннішою. Тож вони висувають до закладу дошкільної освіти високі вимоги щодо підготовки дитини до шкільного життя, здебільшого до розвитку її  інтелектуальної сфери. Завданням педагогів є через ефективні форми співпраці переконати батьків, що поряд з розумовим розвитком дітей важливо не меншу увагу приділяти зміцненню їхнього здоров’я, забезпеченню психологічного благополуччя, стимулюванню інтересу до пізнання. Співпраця між усіма учасниками освітнього процесу – учителі, учні, адміністрація та батьки – наріжний камінь, який допоможе досягти всіх інших результатів. Адже тільки так можливо втілити головну мету: змінити освітнє середовище і зробити українську школу відкритою, цікавою та сучасною.

ЕТАПИ РОБОТИ

Реалізація проекту здійснюється  на даний момент, поетапно. Кожний етап ставить свої завдання, має визначені форми і методи реалізації запланованого. Визначено шляхи виконання завдань проекту, запропоновано систему заходів по організації роботи з дітьми, студентами, батьками.

І етап – підготовчий:

-     вибір проблеми, обґрунтування практичного значення її результату;

-     визначення теми проекту;

-     визначення мети і поставлених завдань;

-     визначення джерел інформації;

-     визначення учасників проекту;

-     опрацювання літератури з даної проблеми;

-      діагностичне обстеження дітей (із теми проекту).

ІІ етап – проектувальний:

-        складання плану виконання проекту;

-        проведення заходів, спрямованих на виконання мети проекту;

-        вирішення проблемних завдань.

ІІІ етап – підсумковий:

-        діагностика компетентності дітей (порівняно з початком роботи);

-        узагальнення матеріалів щодо реалізації проекту;

-        презентація результатів проекту;

-        захист проекту;

-        розробка плану дій щодо подальшого функціонування проекту.

ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

з/р

Етап

реалізації

проекту

Види діяльності (заходи)

Оформлення

результатів

І

Підготовчий (аналітичний,

мотиваційний

1. Формування теми проекту

2. Визначення мети та завдань проекту

3. Діагностичне обстеження дітей (із теми проекту)

Тема, мета, завдання

Результати обстеження

ІІ

Проектувальний

(діяльнісний)

1.Формування творчої проектної групи дітей і батьків «Ласкаво просимо до школи», «Скоро до школи!». Створення умов для реалізації спільного проекту

2. Аналіз інструктивно-методичних рекомендацій  «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році», інструктивно-методичні рекомендації щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти, угода  про співпрацю КЗ «ДНЗ№6 ВМР» ,  КЗ «ЗДО№20 ВМР»  з КЗ «ЗОШ№12 ВМР» , накази  «Про  наступність у роботі КЗ «ДНЗ№6 ВМР» та КЗ «ЗОШ№12 ВМР»; «Про  наступність у роботі КЗ «ЗДО№20 ВМР» та КЗ «ЗОШ№12 ВМР»; «Про дотримання вимог Базового компоненту дошкільної освіти»;                                          «Про результати вивчення питань наступності та підготовки дітей до шкільного навчання» (Додаток 1)

3. Екскурсії   до КЗ «ЗОШ№12 ВМР» «Моя країна  - Україна!» (День знань), до шкільної бібліотеки, класу, куточка під відкритим небом, спортивного майданчику,  зустрічі першокласників із вихованцями старшої групи (Додаток 2)

4. Створення предметно-розвивального середовища (Додаток 3)

5. Педагогічні ради «Зустріч на меридіані дошкільної освіти» Тема: Імідж сучасного дошкільного навчального  закладу: від ВНЗ до практичної діяльності;  «Наступність в

роботі двох перших ланок освіти» ; конкурс освітніх проектів в галузі дошкільної освіти; оформлення стендів «Психолог інформує», «Поради для батьків майбутніх першокласників», «Чи корисна кольорова їжа»; буклетів і пам’яток — «Чи потрібні заняття в закладі дошкільної освіти», «Особистий приклад дорослого», «Портрет дошкільника перед його вступом до школи» (Додаток 4)

6. Круглий стіл «Нова українська школа»: «Зустріч з вчителями  перших пілотних класів КЗ «ЗОШ№12 ВМР» Голошивець В.П., Коцюбура О.М. «Обмін досвідом  напрацювань за перше півріччя», «Реалізація інтегрованого підходу та технології навчання молодшого школяра НУШ»; психологічний тренінг «Від дошкільника до школяра» , «Створення корекційно розвивального осередку вдома для дітей з особливими освітніми потребами» (Відеофільм)

7. Педагогічний всеобуч «НУШ:як

прокласти місток?», «Гармонійний розвиток особистості дитини у період дошкільного дитинства та старту шкільного життя – основа подальшого її успіху в умовах безперервної освіти впродовж дорослого життя», «Незабаром до школи. Поради  батькам щодо психологічної підготовки дитини до школи», «Готовність дитини до НУШ: важливі аспекти»; «Створення оптимальних умов для успішного навчання першокласника» (Додаток 5)

8. Батьківський всеобуч «Усе що варто знати батькам про «Нову українську школу»,  «Психолого-педагогічний практикум для батьків дітей старшої групи «Формуємо психологічну готовність дитини до школи»; Поради батькам щодо запобігання ранньої шкільної дезадаптації, «Портрет дошкільника напередодні його вступу до школи»; Тест «Чи готова дитина до школи ?»; «Поради для батьків майбутніх першокласників»; «Заклад дошкільної освіти, батьки та школа: форми ефективної взаємодії»; пам’ятки «Психологічна готовність дитини до школи»;«Соціальна поведінка дитини»; інформаційна тека «Довідник батьків майбутніх першокласників»; інформаційно-педагогічна бібліотека для батьків щодо підготовки дітей до школи(Додаток 6)

9. Відкриті  заходи в КЗ «ЗОШ№12 ВМР» з української мови «Осінь завітала в рідний край»,  аплікації «Осінні дерева», з англійської мови «Запрошення до школи»; були гостями на святі «Перший дзвоник», заняття в рамках Місячника цивільного захисту «Безпека дорожнього руху», дозвіллі до Дня  Святого Миколая «Вже надходить ніч чарівна», спортивному святі «Посмішка – запорука здоров’я». (Додаток 7)

10. Проведення загальних батьківських зборів «Заклад дошкільної освіти і Нова українська школа: як прокласти місток» (Психолого-педагогічний практикум),

групових батьківських зборів «Психофізіологічна готовність дітей до шкільного навчання», «Виховуємо майбутнього школяра: труднощі в опануванні знань – причини та шляхи подолання»; свята та розваги «Щедрий  ярмарок!», «Славне свято урожаю, фермерів усіх збираю!», «Дозвілля до Дня  Святого Миколая «Вже надходить ніч чарівна», «Щедрий вечір, добрий вечір, добрим людям на здоров’я!», «Родинами багата Україна!», «Прощавай, садок дитячий!»   (Додаток 8)

14. На сайті  КЗ «ДНЗ№6 ВМР»  діє постійно  інформаційно-пізнавальна рубрика  «Взаємодія з батьками», «Наступність ЗДО та ЗСШ». (Додаток 9)

Конспекти занять,

добірка

форм та методів роботи з дітьми, батьками, педагогами

ІІІ

Підсумковий (узагальнюючий

презентаційний)

1. Діагностика компетентності

дітей (порівняно з початком роботи).

2. Презентація проекту (оформлення слайд-показу).

Результати діагностування

Конспект презентації

РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ ПРОЕКТУ

1.    Вчителі початкових класів мали можливість більш познайомитися з особливостями педагогічної діяльності з дошкільниками через різні форми роботи. Вихователям закладів дошкільної освіти спільний освітній проект допоміг краще підготуватись до нових особливостей навчання, зрозуміти, що вихователь – це носій змін, партнер дітей і ключова фігура освітнього процесу, адже Концепція НУШ передбачає свободу у виборі методів, прийомів та засобів навчання і виховання.

2.    Реалізовуючи проект вихованці старших груп відчули підтримку і зацікавленість батьків, почувалися розкуто у виражені своїх думок. В них виникло бажання частіше відвідувати школу. Вони експериментували без страху помилитися, проявляли себе в різноплановій діяльності, навчалися взаємодіяти з однолітками-учнями першого класу, знаходили друзів, нове хобі.

3.   Батьки почали дивитися на світ очима своєї дитини, більше дізналися що має знати та вміти дошкільник, вступаючи до першого класу, як підготувати свою дитину до школи, які вимоги ставлять вчителі до старших дошкільників.

КЗ «ДНЗ№6 ВМР», КЗ «ЗДО№20 ВМР», КЗ «ЗОШ№12 ВМР» разом створили для кожної дитини власну атмосферу успіху!

ВИКОРИСТАНА  ЛІТЕРАТУРА

1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. – К.: Дошкільне виховання, 1999. – 59с.

2. Коментар до базового компонента дошкільної освіти в Україні.

3. Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років /наук. кер.проекту В.О.Огнев’юк; авт.:кол.Г.В.Бєленька, О.Л.Богініч, Н.І.Богданець-Білоскаленко[та ін.]; наук.ред.: Г.В.Бєленька, М.А.Машовець; Мін. осв.і  науки України, Київ.ун-т ім.Б.Грінченка. – К.: Київ.ун-т ім.Б.Грінченка, 2016. – 304.

4. Методичні рекомендації до Освітньої  програми для дітей від двох до семи  років  «Дитина» /наук. кер.проекту В.О.Огнев’юк; авт.:кол.Г.В.Бєленька, О.Л.Богініч,В.М.Вертугіна та ін.. – К.: Київ.ун-т ім.Б.Грінченка, 2016. – 352.

5. Нормативно-правові документи (Закон України  «Про освіту»,  «Про загальну середню освіту» (редакція від 28.09.2017),  «Про дошкільну освіту» (редакція від 28.09.2017)         ,  «Про позашкільну освіту», Концепцією Нової української школи)

6. «Вихователь-методист дошкільного закладу» №9 , 2018рік

7. «Вихователь-методист дошкільного закладу» №1 , 2019рік

8.  «Вихователь-методист дошкільного закладу» №4 ,2019 рік

9.  Ресурси Інтернету