Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Перше вересня — добре і світле свято для всієї сім’ї першоклас­ника!

І яке ж свято може бути без подарунків? Портфель, книги, най­різноманітніше шкільне приладдя — чудовий подарунок, але можна подарувати ще і незвичайну річ, наприклад іграшку з кишенею. Її можна зшити самим або купити готову м’яку іграшку. У кишеньку можна буде ховати сюрпризи для дитини. Цікавість пересилить ба- жання поспати, і щоранку дитина бадьоро схоплюватиметься з ліж­ка й бігтиме до свого улюбленця, щоб дізнатися, який сюрприз чекає на неї. А це може бути яблучко, цукерочка, значок, гумка, малень­ка іграшка, повітряпа кулька тощо. Іграшка з сюрпризом допомо­же звикнути вранці прокидатися і йти до школи з гарним настро­єм. Коли дитина навчиться читати, то в кишеньці з’являтимуться записочки із жартівливими порадами, побажаннями, завданнями, нагадуваннями, переліком справ, карта зі схемою місцезнаходжен- ня сюрпризу тощо.

Прикрасьте квартиру кульками з веселими мордочками. Мож­на вирізати з паперу очі, ніс, рот, вуха, зробити чубчик із серпанти­ну або ниток і приклеїти їх клеєм ПВА на кульку.

Заведіть із 1 вересня великий альбом, в якому будуть відбиті най­цікавіші шкільні події, успіхи і перемоги вашої дитини. В альбомі можуть міститися не тільки фотографії, але й сторіночки із зоши­тів із першими літерами, цифрами, і'рамоти, дипломи, малюнки, цікаві вислови тощо. Виготовте жартівливі медалі («За перший ре­корд на фізкультурі» та ін.), колажі. Наприклад, візьміть листівку «1 вересня», на якій зображене зайченя з портфелем і букетом, ви­ріжте заячу мордочку й замість неї вклейте фотографію вашої ди­тини. Вийде кумедна картинка.

Випустіть до 1 вересня сімейну газету про те, як минуло літо, або про новоспеченого першокласника, покажіть його шлях «від капус­ти (лелеки) до школи » .

Підготуйте святковий стіл. Бажано приготувати багато «шкіль­них» страв. Наприклад: м’ясо по-французьки, «Математичні крабо­ві палички» (їх можна порахувати), салат «Кубічний» (усе порізано кубиками). Бутерброди можуть мати цікаві пазви, наприклад, «Дві­чі по два» або «Відмінник». Випечітьпечиво у формі літер або цифр. Д торт можна прикрасити написом « Перший раз — у 1-й клас ». Про­стий чай перетвориться на «Напій мудрості», а сік — на «Нектар ішань», навіть сухарі можна перетворити на «Граніт науки». Най­головніше — захотіти подарувати одне одному свято!

Ранок першого навчального дня

Розбудіть дитину дзвоником — першим дзвінком.

Скажіть їй, що в іграшці з кишенькою лежить сюрприз-підказка. Якщо такої іграшки у вас немає, тоді сюрприз-иідказку можна по­класти до шкатулки, на стіл, прикріпити магнітами до дошки тощо. Сюрприз-підказка має складатися з декількох карток, на яких зо­бражені предмети, що асоціюватимуться з тією дією, яку необхід­но виконати дитині.

Наприклад, на картках можуть бути зображені:

1)  зубна паста (умитися і почистити зуби);

2)  м’ячик або гантелі (зробити зарядку);

3)  бутерброд або склянка з чаєм (поснідати);

4)  одяг (гарно вбратися);

5)  портфель (перевірити вміст портфеля);

6)  шкільний дзвінок (час вирушати до школи).

Можна використати будь-які інші картки за бажанням.

Коли дитина збереться до школи і буде готова вийти з дому, за­пропонуйте їй на відривному календарі, прикріпленому до дверей, намалювати на сторіночці цього пам’ятного дня кульку, і тоді пер­ші двері у перший навчальний рік будуть відчинені.

Урочиста лінійка

Зазвичай урочисту лінійку проводять організатори та предстан пики школи. Важливо звернути увагу дитини на ту людину, яка су проводжуватиме її до класу. Щоб малюк не розгубився, підкажіть йому, за ким і з ким йому слід іти до школи, і неодмінно скажіть йому, в якому він буде класі, щоб він міг орієнтуватися па таблнч ісу, що позначає його клас, наприклад 1-А.

Ознайомлення зі школою

Після першого навчального дня вчитель може запропонувати батькам пройти до класу й подивитися, за якою партою сиділа омі годні їхня дитина, сфотографувати школяра з однокласниками і вчителем, можливо, учитель проведе гру для батьків із дітьми тощо

Повернення додому

У дитини був дуже насичений день і багато нових вражень, тому повернувшись додому, їй необхідно запропонувати відпочити. Як пт дитина налаштована гратися й не почувається стомленою, то мои на розпочинати святкові конкурси!

Було — не було

Приготуйте дві картки: на одній намальований плюс, на другій — мінус. Спочатку дитина відповідатиме на ваші запитання піднімаючи картку зі знаком «плюс», якщо її відповідь звучить «так (було)», і зі знаком «мінус», якщо відповідь « ні (не було)». Потім дитина запитуватиме батьків, а батьки відповідатимуть за допо­могою карток.

Запитуємо дитину:

  • Чи спав(-ла) ти в школі?
  • Чи познайомився(-лася) ти з вчителем?
  • Чи відповідав(-ла) ти біля дошки?
  • Чи була у вас перерва?
  • Чи запам’ятав(-ла) ти всіх однокласників?
  • Чи сподобалося тобі в школі?
  • Чи не заблукав(-ла) ти в школі?

Знайди подарунок

Скажіть дитині про те, що для неї є подарунок, але його необхід­но знайти. Причому знайти його зможе тільки найкращий школяр. Найкращому школяреві слід бути уважним, кмітливим, розумним і старанним. Долаючи кожне випробування, дитина отримує підказ­ку про те, де лежить наступна підказка, а на завершення дізнаєть­ся, де було заховано її подарунок.

Знайди кулю

Приготуйте для гри різнокольорові кулі, у кожну з них покла­діть записку. У кожній записці має бути написана тільки одна літе­ра того слова, яке свідчитиме про місцезнаходження наступної під­казки. Щоб дістати записки, попросіть дитину проколоти кульки (вони лопнуть) або відрізати зав’язки таким чином, щоб кулька зду­лася (якщо дитина боїться ляску кулі, що лопнула). Знайдені в них літери необхідно скласти таким чином, щоб вийшло слово «казка». Допоможіть дитині впоратися із завданням, якщо їй важко. Нехай дитица здогадається, де сховані записки з наступними завданнями. Це має бути книга з казками.

Казки

Якщо у вас багато книг із казками, то дайте дитині підказку, наприклад: «Ця книга у твердій палітурці, стоїть на третій поли­ці праворуч» або «Ця книга про те, як Золота рибка виконувала ба­жання». Запропонуйте дитині перегорнути сторінки книги і зна­йти три записки.

Завдання в першій записці:

Назви казкові засоби пересування. (Килим-літак, диво-піч, риба- ішт, ступа, гуси-лебеді, Коник-Горбоконик, Сірий Вовк, самохідні піни, чоботи-скороходи, мітла, Змій Горинич тощо.)

Завдання в другій записці:

Здогадайся, що за казка. Це казка про то, як... (Вибір казки — за бажанням батьків.)

Завдання в третій записці:

«Відгадай, чиї це слова:

« Не нлач, дед, не плач, баба...»

« Что тебе надобно, старче? »

«Нам не страшен серый волк».

«Иду к бабушке, несу ей пирожки».

«Лети, лети, лепесток, через север на восток, через запад, че­рез юг...»

«По щучьему велению, но моему хотению».

«Битый небитого везет, битый небитого везет».

«Тепло ли тебе, девица? Тепло ли тебе, красная?»

Тепло — холодно

Після того як дитина виконає всі «казкові» завдання, їй необхід­но буде подарувати закладку, на якій написане слово-підказка (те­пло/холодно). Зачитайте їй підказку і скажіть, що знайти подару­нок вона зможе сама, орієнтуючись в приміщенні й переміщаючись кімнатою певним чином: якщо дорослий вимовляє слово: «Холод­но»,--: то дитина перебуває далеко від подарунка або віддаляється від нього, якщо ведучий каже: «Тепліше»,— значить, малюк рухи ється у правильному напрямку. Чим ближче до місцезнаходження подарунка, тим «тепліше» і »гарячіше». А якщо дитина знайшли свій подарунок, то ведучий говорить: «Гаряче!» — і вітає її з першим навчальним днем.

Далі можна запропонувати заспівати пісні про школу, розповісти вірші, виконати імпровізований танець «Перший раз у перший клас», відгадати мелодію, описати свій настрій або свої спогади перший день в альбомі тощо. Ігри і конкурси можуть бути найрії номанітпішими. Це кросворди, загадки, вікторини та багато інши і забав, які ми запропонували.

Бажаємо вашій дитині увійти до світу знань, пізнавати все з цікавістю і не втратити бажання вчитися!