Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Дошкільна освіта - це не лише перший освітній крок дитини,  але й фундамент для її подальшого розвитку як у навчанні, так і в житті. Саме на цьому етапі закладаються основи, які визначатимуть успішність та адаптивність маленької особистості в майбутньому. У контексті сьогоднішніх викликів, що стоять перед нашою країною, роль працівників дошкілля стає особливо значущою.

Війна принесла нові, небачені раніше виклики, але водночас відкрила можливості для зміцнення нашої освітньої системи. Ми бачимо, як вихователі по всій країні, часто в надзвичайно складних умовах, демонструють неймовірну стійкість, креативність та відданість своїй справі. Вони стають справжніми героями для наших дітей, допомагаючи їм зберегти відчуття безпеки в цей неспокійний час.

Пріоритетними напрямками дошкільної освіти на 2024-2025 навчальний рік залишаються безпечність освітнього середовища, забезпечення доступності та якості освіти для всіх дітей, незалежно від їхнього місця проживання чи соціального статусу. Особлива увага приділятиметься дітям з особливими освітніми потребами та дітям із сімей, що постраждали від війни. Ми повинні створити для них безбар’єрне, дружнє і підтримуюче освітнє середовище, де кожна дитина зможе розкрити свій потенціал.

Щиро дякую кожному працівнику і кожній працівниці дошкілля за їхній неоціненний внесок у розвиток нашого майбутнього покоління. Разом ми будуємо міцний фундамент для дітей України, надаючи їм не лише знання, але й надію на краще майбутнє.

Пріоритетні напрямки роботи

Організація освітнього процесу в закладах дошкільної освіти є фундаментальною складовою розвитку кожної дитини та майбутнього суспільства в цілому. Саме в дошкільному віці закладаються основи фізичного, емоційного та інтелектуального становлення особистості. Від того, наскільки вдало та професійно буде організовано навчання і виховання в цей період, залежить подальший успіх дітей у навчанні, їхня здатність до адаптації в соціумі та готовність до майбутніх життєвих викликів.

У час, коли заклади дошкільної освіти країни працюють у надскладних умовах, питання забезпечення якісної освіти та розвитку набуває особливої актуальності. Сучасні виклики вимагають від педагогів, батьків та держави злагодженої співпраці для забезпечення безперервного і гармонійного розвитку маленьких особистостей.

У 2024/2025 навчальному році заклади дошкільної освіти України (далі – ЗДО) продовжуватимуть працювати в умовах теперішнього часу. Організація освітнього процесу, а також забезпечення життєдіяльності дітей і професійної діяльності педагогів регулюватиметься низкою важливих нормативних документів. Серед них:

Закон України «Про освіту»;

Закон України «Про дошкільну освіту»;

Закон України «Про охорону дитинства»;

Положення про заклад дошкільної освіти;

Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів.

Особливу увагу радимо звернути на новий Закон України «Про дошкільну освіту», ухвалений Верховною Радою України 6 червня 2024 року і підписаний Президентом України 5 липня 2024 року.

Новий нормативний документ розроблено з урахуванням світового досвіду та євроінтеграційних рішень і має на меті значно покращити умови праці педагогічних працівників системи дошкільної освіти, розширити можливості партнерства з батьками вихованців, а також створити сприятливі умови для розвитку якісної та доступної дошкільної освіти в Україні. Закон буде введено в дію 7 липня 2025 року, а до того часу діяльність ЗДО регламентуватиметься Законом України «Про дошкільну освіту» в редакції 2001 року (№ 49, зі змінами).

Під час підготовки до нового навчального року слід також враховувати:

розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 червня 2024 року № 510-р «Деякі заходи щодо стабілізації роботи об’єднаної енергетичної системи України» рекомендації Міністерства освіти і науки України, викладені в листі МОН від 5 червня 2024 року № 1/9979-24 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2024/25 року»

Адже дотримання цих нормативних документів є важливою умовою для забезпечення стабільної та ефективної роботи закладів дошкільної освіти.

Не менш важливим питанням виступає питання доступності дошкільної освіти, що забезпечує без винятку кожній дитині рівні права та можливості на здобуття освіти, враховуючи індивідуальні особливості, потреби та потенціал. Завдання закладів дошкільної освіти полягає в створенні умов, які гарантуватимуть доступність освіти без будь-якої дискримінації.

Одним із актуальних питань сьогодення залишається й питання забезпечення доступності дошкільної освіти для дітей із сімей, що мають статус внутрішньо переміщених осіб (ВПО).

Права таких дітей закріплені в Законі України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», який гарантує їм право на продовження здобуття дошкільної освіти на території інших регіонів України. Зарахування дітей із родин ВПО до ЗДО здійснюється відповідно до Положення про заклад дошкільної освіти з урахуванням методичних рекомендацій щодо зарахування, переведення та відрахування вихованців державних (комунальних) закладів дошкільної освіти в умовах воєнного стану.

Діти з родин ВПО, як і їхні батьки, потребують не лише швидкого зарахування до ЗДО, але й підтримки в адаптації до нового місця проживання та інтеграції в приймаючу громаду. Важливо залучати родини ВПО до заходів, які проводяться для дітей та дорослих, надавати консультативну підтримку щодо питань життєдіяльності у громаді та закладі освіти, а також інформувати про доступні соціальні, освітні та культурні послуги.

Окрім того, говорячи про забезпечення рівних можливостей для кожної дитини, маємо памʼятати про доступність дошкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами.

Це передбачає створення безбар’єрного та дружнього освітнього середовища, яке відповідає індивідуальним потребам дітей, враховуючи психофізичні особливості розвитку.

Для досягнення цієї мети в закладах дошкільної освіти слід впроваджувати спеціальні програми, адаптовані методики навчання, заручатися підтримкою з боку інклюзивноресурсних центрів.

Так, однією з ключових цілей Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року є забезпечення кожної дитини якісними освітніми послугами, що відповідають її індивідуальним потребам і особливостям. Це досягається шляхом створення комфортного, безпечного, безбар’єрного та інклюзивного середовища, яке є дружнім до всіх учасників освітнього процесу.