Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Формування основ патріотичного виховання, як важливої складової потенціалу нації.

(система роботи ЗДО)

В щасливу мить в сумну годину
Пізнавши суть життя до дна.

Не вибирайте Батьківщину
Вона як мати в нас одна.

Любов до Батьківщини, усвідомлення себе часткою великої української родини, перші кроки розуміння сутності добра, справедливості та краси закладаються в кожне маленьке сердечко у найбільш сприятливий для цього період-період дошкільного дитинства. Як же виховати у найменших:

-          повагу до  батьків, свого родоводу, традицій та історії рідного народу;

-          патріотичну самосвідомість та громадянську відповідальність;

-          готовність працювати для розквіту Батьківщини, захищати її;

-          повагу до Конституції, законів Української держави;

-          досконале знання державної мови?

Це ті п’ять мов любові, на яких дійсно можна сформувати особистість і самодостатню і патріотично налаштовану.

Стратегія розвитку освітнього закладу спрямована на досягнення вагомих результатів, пріритетом яких є виховання духовного потенціалу особистості. А це в свою чергу є основою патріотичного виховання.

В перший рік роботи закладу нами були окреслені основні завдання для педагогічного колективу:

1) створити базу даних про наявні методики, технолії, та позитивний педагогічний досвід з даної проблеми

2)                розробити власну систему роботи, в якій будуть поєднані найефективніші здобутки педагогіки, практиків дошкільного виховання та власні практичні напрацювання;

3)                провести апробацію даної системи роботи з дітьми на кожному віковому етапі та визначити найефективніші засоби , форми та методи роботи з ними.

4)                впровадити ефективну, оновлену систему роботи в практику кожного педагога закладу.

Важливим етапом у вирішенні поставлених завдань була реалізація проекту «Вінниця – моє рідне місто» для дітей старшого дошкільного віку», який передбачав практичну діяльність колективу у трьох напрямках:

-                   з педагогами,

-                   з дітьми,

-                   з громадськістю та батьками.

Ідея проекту носила інформаційний та духовно збагачувальний характер і спрямована на поступове формування у дошкільників «образу власного дому» з його укладом, традиціями, спілкуванням, стилем взаємодії. Перед нами стояла мета розширити уявлення дітей  про малу Батьківщину. Сформувати у дітей старшого дошкільного віку системні знання з історії та культури рідного міста, з архітектурними спорудами минулих часів, символікою. Виховувати патріотичні почуття, гордість за своє рідне місто.

В рамках вище зазначеного проекту, нами був розроблений та виготовлений  навчально – методичний посібник «Подорож рідним містом», за який у 2012 році ми стали володарями «Подільська Вікторія».

1

2

 

Результати роботи з посібником у квітні 2013 року були представлені на міському методичному об’єднанні вихователям старших груп.

3

Найцікавіші задуми, знання, вміння, практині навички педагів втілюються в роботу з дітьми. Свої надбання вони передають вихованцям під час проведення занятть, розваг, екскурсій, читання літературних творів та тематичних екскурсій  містом. Робота ведеться як на заняттях, так і в повсякденному житті, де діти ознайомлюються з державною символікою України (прапор, герб, гімн), їх значенням і сутністю, поглиблюють  знання про найближчі вулиці, площі рідного міста, столицю нашої Батьківщини, отримують уявлення про визначні місця.

4

Вихователі закладу знайомлять дітей дошкільного віку з природою рідного краю. Акцент роблять на красі, розмаїтті, багатстві й особливостях природного довкілля нашої країни. Дають дітям  уявлення про різні типи природних ландшафтів України (гори, луки, степи, ліси, водойми тощо), її специфічний рослинний і тваринний світ, визначні природні об’єкти (найбільші річки, озера, найвищі гори). Знайомлять з літературними та художніми творами, що відображають різноманітність і красу природи України. Дітей старших груп знайомлять з людьми, які прославили нашу країну (художників, композиторів, письменників, винахідників, учених, мандрівників, лікарів, спортсменів). Цій меті підпорядковані заняття «Ми живемо в Україні, ми дуже любимо її», «Пам'ятні місця України», «Рідне місто», «Вулиці нашого міста», «Наш герб» та інші.

Залучаємо  дітей до народознавства – вивчення культури, звичаїв рідного народу шляхом ознайомлення з характерними ознаками побуту українців, народних  ремесел (гончарство, вишивка, килимарство, лозоплетіння), символів, оберегів. Ознайомлення з національною культурою та створенню відповідної атмосфери сприяє організоване в дошкільному закладі етносередовище. В кожній групі облаштовано національний осередок, як один з основних компонентів життєвого простору, що сприяє формуванню національної свідомості.

5

6

А щоб поглибити знання дітей про український віночок, про квіти, які вплітали у віночок 3-х річної, 4-х річної та 5-ти річної  дівчинки на міському  конкурсі  «Краща розробка авторської гри»  наш творчий  колектив  презентував гру «Віночок вити – життя любити».

7

В рамках проекту «Вінниця – моє рідне місто» між педагогами закладу проведено конкурс на кращий авторський вірш про Вінницю. Перемогла у конкурсі інструктор з фізкультури Савлюк О.В., з поетичним твором «Вінниця – мій рідний дім». Вихованка закладу Гончарук Даринка, презентувала  вірш  на  міському фестивалі дитячої творчості «Чарівна квітка - 2012» і здобула перемогу в номінації «Художнє читання». Вірш був надрукований у щомісячному  журналі – довіднику «Вінниця» у грудні 2012 року.

9

У процесі систематичної навчально-виховної роботи з патріотичного виховання діти стали глибше усвідомлювати свою причетність до минулого, теперішнього й майбутнього Батьківщини, що породжує в них почуття відповідальності за майбутнє своєї держави, власну долю та долю своїх рідних. Від нас, педагогів дошкілля, залежить, яким буде майбутнє покоління українців, а відтак – у якій державі ми житимемо. Україна буде єдиною і справді незалежною.