Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Сюжетно-рольова гра «Чим багата українська хата» (фотоперегляд)

(ДЛЯ ДІТЕЙ 6-ГО РОКУ ЖИТТЯ)

Освітні напрями  «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Гра дитини»

Програмовий зміст: формувати у дітей знання про український народний побут, народні звичаї та традиції, український одяг, усну народну творчість (колискова пісня). Спонукати до розповіді про рідний край, українську хату. Продовжувати знайомити з технікою приготування народної традиційної страви – вареників, викликати інтерес до української кухні. Продовжувати вчити відповідати на запитання дорослого. Активізувати словник дітей словами: світлиця, піч, рогач, коцюба, плахта, глечик, горщик. Формувати вміння працювати з тістом. Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, креативне мислення, дрібну моторику. Виховувати інтерес і повагу до народних традицій.

Попередня робота: екскурсія до міні-музею «Бабусина світлиця»; бесіди про гончарство, українську хату, український посуд, народні страви, скриню, український народний одяг; народні ігри «Подоляночка», «Віночок»; дидактичні ігри «Хата минулого і сучасного», «Українська хата», «Одягни україночку та українця»; художньо-продуктивне образотворення (ліплення «Вареники»); слухання колискових пісень.

Матеріал: міні-музей «Бабусина світлиця», скриня, український одяг та прикраси, колиски, ляльки, посуд, піч, качалка, мука, вода, дощечки, серветки, кошик, віночок.

Хід гри:

Вихователька (Бабуся):

-        Заходьте, заходьте до бабусиної світлиці.

Заходьте мої дорогенькі малята,

Ой які ви всі гарненькі,

Ой які ви веселенькі,

Я дуже рада бачити вас у себе в гостях.

-        Погляньте, як багато гостей до нас завітало, привітаємося з ними:

Добрий день вам добрі люди!

Хай завжди вам радість буде

Будьте щасливі, здорові, багаті

Хай лунає сміх у Вашій хаті!

Вихователька (Бабуся):

-        Поки я гостей чекала скриню все перебирала.

Дерев’яна скриня, в хаті справжня господиня.

Скриня всіх взуває, скриня й одягає,

У великій скрині є хустки й намисто,

Дерев’яна скриня справжня господиня.

-        Скриня завжди у великій шані і стоїть на самому видному місці. Для чого потрібна скриня? (Відповіді дітей). Пропоную вам відкрити скриню і поглянути що знаходиться в ній. Але в нас скриня не проста, а чарівна, щоб її відкрити потрібно сказати чарівні слова:

Відчиняйся скриня, скриня чарівна,

Хай ми добудемо скарби із твого дна.

Дидактична гра «Український одяг»

Програмовий зміст: формувати вміння дітей називати національний одяг, помічати в ньому спільне та різне; розвивати дбайливе ставлення до одягу; виховувати інтерес до традицій минулого нашого народу.

Матеріал: національний одяг.

(з колиски чути плач дитини)

-        Діти, хто це плаче? Потрібно заспокоїти дитинку, але як це можна  зробити? (Відповіді дітей)

Українська народна колискова «Котику сіренький»

-        Погляньте, яка в мене чудова піч. До печі я ставлюся з великою шаною, як до годувальниці.

-        Для чого потрібна піч?

-        Які страви готують в печі?

-        В чому готують страви? (Відповіді дітей)

-        Подивіться на форму горщика і макітри. Які вони? Як ви гадаєте навіщо?

-        Ще є коцюба, навіщо вона?

-        Який ви ще знаєте посуд?

-        Що роблять качалкою?

Вихователька (Бабуся):

-  В українських родинах дуже полюбляють їсти варенички. Вони є з різними начинками. З чим можна зробити варенички? (Відповіді дітей)

-        Сьогодні, ми як справжні українці будемо ліпити варенички. Спочатку нам потрібно замісити тісто. Що для цього потрібно? (Відповіді дітей)

Художньо-продуктивне образотворення (ліплення «Вареники» з солоного тіста).

Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей з властивостями солоного тіста, формувати навички знайомих прийомів ліплення: заокруглення країв, розкачування шматочків тіста між долонями круговими рухами (за допомогою качалки), сплющення кулястого шматка тіста, згладжування поверхні виробу. Вчити защипувати краї приплеснутої форми, виробляючи вареники. Створювати умови для розвитку дрібної моторики, координації рухів, посидючості. Сприяти творчій ініціативі дітей та виховувати працьовитість.

Матеріал: фартушки, хустинки, наголовники, скатертина, борошно, вода, сіль, дощечки, качалки, вологі серветки, ложечки, начинка.

Вихователька (Бабуся):

-    Молодці, у вас вийшли дуже гарні варенички. А тепер ми їх покладемо в горщик і будемо готувати в печі. А поки наші варенички готуються ми з вами трішечки пограємося.

Народна рухлива гра «Віночок»

Програмовий зміст: удосконалювати навички ходьби по колу; розвивати зв’язне мовлення, увагу та орієнтування в просторі; виховувати любов да народної творчості.

Ти котись, котись віночок, через поле в наш садочок.

Не дрімай, не зівай - танок з нами починай!

Вихователька (Бабуся):

-        Ось і готові наші варенички.

Як у нас на Україні варенички варять нині,

Варенички пишно лиці з врожайної пшениці,

У макітрі вас чекають варенички смачні.

-        Зараз ми з вами покуштуємо варенички і пригостимо наших гостей. Пригощайтесь, будь-ласка, любі гості. Пам’ятайте що наше життя – це біле полотно, на якому доля малює свій візерунок. Тож я бажаю вам нехай на полотні вашого життя переплітаються радісні, червоні, зелені, жовті, блакитні кольори і вічними будуть символи щастя, міцного здоров’я, сімейного затишку, достатку та злагоди.

Підсумок гри:

-        Яких українських традицій ви дотримуєтесь вдома?

-        Які емоції у вас викликали гостини у бабусі?