Паспорт проекту
Тема «ЗДО та НУШ: нова якість освіти»
Мета проекту
Спрямувати співпрацю на особистісно-орієнтовну модель навчання, розвиток критичного мислення у дітей, інтеграцію освітніх напрямків; розвиток дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб; формування загальнолюдських цінностей; підтримка життєвого оптимізму; розвиток самостійності; створення умов для формування у дітей старшого дошкільного віку «дошкільної зрілості», як підґрунтя готовності дітей старшого дошкільного віку до школи; реалізація спільних планів заходів щодо забезпечення наступності між закладами дошкільної освіти та загальноосвітньою школою; розширення фахових знань педагогів, впровадження в освітній процес технології проектної діяльності; оновлення предметно-розвивального середовища в старших групах ЗДО; реалізація інтерактивних форм взаємодії з батьками й громадськістю.
Актуальність
У 2018 - 2019 навчальному році реформа Нової української школи запрацювала в усіх школах. Хоч зараз і здається, що зміни відбуваються у швидкому темпі – на це пішло кілька років наполегливої праці багатьох освітян.
Українські першокласники почнуть отримувати якісно нову освіту. Пріоритетами є принцип наступності у навчанні та переорієнтації системи освіти. Ганна Новосад планує продовжити реформу системи освіти. За словами міністерки, МОН здійснювало комплексну реформу шкільної освіти. Однак, хороша середня освіта можлива лише за змін в дошкільній освіті, яка є одним з пріоритетів МОН.
Реалізація принципу безперервності освіти має починатися з забезпечення наступності між першими її сходинками – дошкільною і початковою ланками, які утворюють простір для реалізації в освітньому процесі закладу дошкільної освіти і початкової школи єдиної, динамічної та перспективної системи, спрямованої на особистісно-орієнтовну модель навчання, розвиток критичного мислення у дітей, інтеграцію освітніх напрямків. Саме тому сучасні тенденції розвитку дошкільної і початкової ланок освіти мають багато спільного, зокрема, передбачають орієнтацію на особливості дитини, створення сприятливих умов для формування у неї належної спрямованості, самосвідомості, позитивної самооцінки, самоповаги та шанобливого ставлення до тих, хто її оточує, конструктивних мотивів поведінки, нахилів, потреб характеру, пізнавальних, психічних процесів тощо.
У Базовому компоненті дошкільної освіти визначається пріоритетність компетентнісного підходу до розв’язання основних завдань дошкільної та
початкової ланок освіти. Цей документ покликаний забезпечити поетапне становлення дитячої особистості, її фізичний, пізнавальний, соціальний, естетичний розвиток, набуття ним певного практичного досвіду, необхідного для використання у майбутньому житті. Наступність забезпечує поступовий перехід від попереднього вікового періоду до нового, поєднання щойно здобутого дитиною досвіду з попереднім. З одного боку, вона передбачає спрямованість освітньої роботи в закладі дошкільної освіти на вимоги, які будуть пред’явлені дітям в школі, а з іншого — на опору вчителя на досягнутий старшими дошкільниками рівень розвитку; на здобуті в закладі дошкільної освіти та сім’ї знань, навичок і досвіду дітей; на активне використання їх у освітньому процесі.
Головною умовою забезпечення наступності у вихованні і навчанні є спрямованість освітнього процесу закладу дошкільної освіти і початкової школи на всебічний розвиток особистості дитини. З огляду на це необхідний зв’язок програм, методів і форм навчання в закладі дошкільної освіти та початковій школі. Елементи освітньої діяльності, що формуються в процесі навчання на заняттях у закладі дошкільної освіти, забезпечують успішність навчання в школі. А шкільне навчання має забезпечити взаємозв’язок, розширення, поглиблення й удосконалення отриманих у закладі дошкільної освіти знань, умінь і навичок. Тільки зацікавленість обох сторін, зробить перехід з закладу дошкільної освіти до початкової школи безболісним і успішним для дитини. Тому ми вирішили створити спільний проект «», метою якого є збереження цінностей дитинства, гуманізація навчання, особистісний підхід, розвиток здібностей дітей (учнів), створення предметно-розвивального середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей, формуванню дослідницького ставлення до навколишнього світу.
Завдання проекту
1. Організувати освітній процес з урахуванням індивідуальних вікових і психологічних особливостей кожної дитини;
2. Створити предметно-розвивальне середовище для ознайомлення дітей зі школою;
3. Виявити у дітей старшого дошкільного віку сформованість навчальних навичок та вмінь, оцінити їх емоційне ставлення до майбутнього процесу в школі;
4. Створювати умови для активної співпраці з дітьми, спрямованої на всебічний розвиток дитини;
5. Забезпечувати умови безболісної адаптації першокласника;
6. Створити психологічний комфорт під час перебування дитини в навчальному закладі, передумов для кращого входження в повноцінну навчальну діяльність;
7. Створити умови для підвищення особистісної компетенції батьків у питанні формування у дітей позитивної мотиваційної готовності до школи; залучити батьків взяти участь у проекті.
8. Надання допомоги сім'ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи.
Учасники проекту
Групи дітей старшого дошкільного віку КЗ «ДНЗ№6 ВМР», КЗ «ЗДО№20
ВМР», учні початкової школи КЗ «ЗОШ І-ІІІст.№12 ВМР», педагоги, вчителі початкової школи, батьки
Характер проекту
* за метою діяльності — творчий ;
* за змістом — інтегрований;
* за кінцевим результатом — практичний;
* за кількістю учасників — колективний;
* за тривалістю — довготривалий;
* база реалізації проекту — комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад №6 Вінницької міської ради» , комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти №20 Вінницької міської ради» , комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Вінницької міської ради»
* учасники проекту — педагоги , діти, батьки КЗ «ДНЗ№6 ВМР» «Шоколадка», КЗ «ЗДО№20 ВМР» «ДзВІНка», КЗ «ЗОШ І-ІІІст.№12 ВМР»
* термін реалізації - вересень 2018р. - травень 2020 р..
Тривалість проекту - довготривалий
Гіпотеза
Проведення різноманітних заходів, взаємовідвідування закладів дошкільної освіти та загальноосвітньої школи, спільна діяльність з педагогами, учителями та батьками допоможуть підвищити рівень мотиваційної готовності дітей до навчання в школі, побудувати індивідуальний освітній шлях для кожної дитини, створити оптимальні умови для її гармонійного природного розвитку.
Прогнозований результат
Спільне проведення різноманітних заходів дасть можливість: динамічно поєднати відносно автономні ланки освіти — дошкільну і початкову; забезпечити зв’язок вихованців і педагогів закладу дошкільної освіти та школи; реалізувати практику взаємовідвідування старшими дошкільниками та учнями початкових класів сумісних занять, свят, розваг, вікторин; встановити тісний взаємозв’язок між ЗДО, школою та батьками; розкрити творчі здібності учасників проекту.
«Рідна школо, світла і пречиста.
Дай напитись з твого джерела…»
ОПИС ПРОЕКТУ
Нова українська школа (НУШ) – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті. Нова українська школа керується Законом України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» (редакція від 28.09.2017), «Про дошкільну освіту» (редакція від 28.09.2017), «Про позашкільну освіту», Концепцією Нової української школи.
З 2018- 2019 навчального року по-новому вчитимуться всі першокласники України. Що змінилося для учнів? Ключова зміна для учнів стосується підходів до навчання та змісту освіти. Адже мета Нової української школи – виховати інноватора та громадянина, який вміє ухвалювати відповідальні рішення та дотримується прав людини. Замість запам’ятовування фактів та визначень понять, учні набуватимуть компетентностей. Це – динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та подальшу навчальну діяльність. Тобто формується ядро знань, на яке будуть накладатись уміння цими знаннями користуватися, цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи в професійному та приватному житті. Згідно з «Рекомендаціями Європейського Парламенту та Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя» виокремлено ключові компетентності:
- вільне володіння державною мовою;
- здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
- математична компетентність;
- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
- інноваційність;
- екологічна компетентність;
- інформаційно-комунікаційна компетентність;
- навчання впродовж життя;
- громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
- культурна компетентність;
- підприємливість та фінансова грамотність.
Щоб набувати компетентностей, школярі навчатимуться за діяльнісним підходом – тобто частіше щось робитимуть, замість сидіння за партами і слухаючи вчителя. Також Концепція НУШ пропонує впроваджувати інтегроване та проектне навчання. Такий спосіб сприяє тому, що учні отримують цілісне уявлення про світ – адже вивчають явища з точки зору різних наук та вчаться вирішувати реальні проблеми за допомогою знань з різних дисциплін.
Що змінилося для батьків? Один з принципів Нової української школи – партнерство, у тому числі між школою та батьками. Батьки можуть створювати свої органи громадського самоврядування, а отже – впливати на освітній та виховний процеси.
Сучасне бачення наступності полягає у створенні умов для реалізації в освітньому процесі дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів єдиної, динамічної, перспективної системи особистісного, творчого зростання дитини. Забезпечення дієвості такої системи передбачає:
• Обговорення, складання і затвердження щорічного плану спільної роботи між закладами дошкільної освіти та загальноосвітнім навчальним закладом.
• Складання плану спільних заходів відповідно завдань, що необхідно вирішити на тому чи іншому етапі роботи;
• Проведення круглих столів за участю адміністрацій і методичних служб навчальних закладів, батьків дітей майбутніх першокласників;
• Затвердження спільного плану заходів на методичних об’єднаннях вчителів початкової школи і вихователів закладу дошкільної освіти.
Успішність забезпечення взаємодії визначається цілою низкою чинників, що створюються педагогічно грамотно організованим предметно-розвивальним середовищем, яке відповідає психологічним і фізіологічним особливостям та фізичним можливостям дітей. Робота з організації наступності має проводитись педагогічними колективами спільно і системно.
У Базовому компоненті дошкільної освіти та Державному стандарті початкової освіти визначається пріоритетність компетентнісного підходу до розв’язання основних завдань дошкільної та початкової ланок освіти. Метою є забезпечення цільової і змістової єдності у освітній діяльності закладу дошкільної освіти і початкової школи, створення умов для реалізації в освітньому процесі ЗДО й школи єдиної, динамічної, перспективної системи виховання й навчання в продовженні вчителями того фізичного, психічного, соціального, мовленнєвого розвитку дитини, який забезпечує довкілля.
Запитання для дітей старшого дошкільного віку:
— Чи потрібно ходити до школи?
— Навіщо потрібно ходити до школи?
— Чим зазвичай займаються в школі?
— Що потрібно мати учневі, щоб бути готовим до школи?
— Що таке уроки?
— Чим на них займаються учні?
— Як потрібно поводитися на уроках у школі?
— Що таке домашні завдання?
— Навіщо потрібно виконувати домашні завдання?
— Чим ви займаєтеся вдома, коли приходите зі «Дошколярика»?
— Що нового з’явилося у твоєму житті, коли ти пішов до школи?
Запитання-тест для батьків дітей старшого дошкільного віку «Чи готова дитина до школи?»
Чи хоче Ваша дитина йти до школи?
Чи думає Ваша дитина про те, що у школі вона багато дізнається й навчатися буде цікаво?
Чи може Ваша дитина самостійно сидіти над якоюсь справою, яка потребує зосередженості впродовж 30 хвилин (наприклад, збирати конструктор)?
Чи Ваша дитина у присутності незнайомих анітрохи не соромиться?
Чи вміє Ваша дитина складати розповіді за картинкою не коротші, ніж із п’яти речень?
Чи може Ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів?
Чи вміє Ваша дитина читати по складах або цілими словами?
Чи вміє Ваша дитина рахувати до 10 і назад?
Чи правильно, що Ваша дитина має тверду руку?
Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки?
Чи може Ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації)?
Чи може вона зібрати пазли з п’яти частин за хвилину?
Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?
Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом овочі: помідори, морква, цибуля)?
Чи любить Ваша дитина самостійно працювати – малювати, збирати мозаїку тощо?
Кожна позитивна відповідь оцінюється в 1 бал. Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту. Отже, якщо їх:
13 – 15 – дитина готова йти до школи. Ви не дарма з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати;
7 – 12 – ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, а запитання, на які ви відповіли «ні», підкажуть Вам, над чим іще потрібно попрацювати;
6 і менше – почитайте спеціальну літературу, постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною і зверніть увагу на те, чого вона не вміє.
Результати можуть Вас розчарувати. Але пам’ятайте, що всі ми – учні у школі життя. Дитина не народжується першокласником, готовність до школи – це комплекс здібностей, що піддаються корекції. Вправи, завдання, ігри, обрані Вами для розвитку дитини, легко і весело можна виконувати з мамою, татом, бабусею, старшим братом – з усіма, хто має вільний час і бажання навчатися разом з дитиною. Добираючи завдання, зверніть увагу на слабкі місця розвитку дитини.
Для поетапного впровадження проекту «» розроблений план заходів, який передбачає використання різноманітних форм, методів та прийомів освітньої діяльності з дітьми, батьками, педагогами та вчителями. На даному етапі проводилося формування творчої проектної групи дітей і батьків, створення умов для реалізації спільного проекту, аналіз інструктивно-методичних рекомендацій, екскурсії до школи, бібліотеки, класу, куточка під відкритим небом, спортивного майданчику, їдальні; зустрічі першокласників із вихованцями старшої групи, створення предметно-розвивального середовища, оформлення стендів, буклетів і пам’яток, конкурси освітніх проектів в галузі дошкільної освіти, педагогічні ради, круглі столи, педагогічний всеобуч, бесіди, анкетування батьків, батьківський всеобуч, визначення рівня знань дітей про школу, підбір та систематизація матеріалу для проведення проектної діяльності, розробка плану реалізації проекту.
Втілення в життя поставлених завдань почали з формування творчої проектної групи дітей і батьків «ЗДО та НУШ: нова якість освіти», створення умов для реалізації спільного проекту; аналіз інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році» (Додаток 1), інструктивно-методичні рекомендації щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти(Додаток 2); укладення угод про співпрацю КЗ «ДНЗ№6 ВМР», КЗ «ЗДО№20 ВМР» з КЗ «ЗОШ№12 ВМР», створення наказів «Про наступність у роботі КЗ «ДНЗ№6 ВМР» та КЗ «ЗОШ№12 ВМР»; «Про наступність у роботі КЗ «ЗДО№20 ВМР» та КЗ «ЗОШ№12 ВМР»; «Про дотримання вимог Базового компоненту дошкільної освіти»; «Про результати вивчення питань наступності та підготовки дітей до шкільного навчання»; проведення екскурсій до КЗ «ЗОШ№12 ВМР» до Дня знань «Моя країна - Україна!» (Додаток 3), (до бібліотеки, класу, куточок під відкритим небом, спортивного майданчику, їдальні); зустрічі першокласників із вихованцями старшої групи «Мої враження про школу» (Додаток 4); створення предметно-розвивального середовища «Ласкаво просимо до школи!» (Відеопрезентація); оформлення стендів «Психолог інформує», «Поради для батьків майбутніх першокласників», «Чи корисна кольорова їжа»; буклетів і пам’яток «Чи потрібні заняття в закладі дошкільної освіти», «Вікова криза дітей: 6-7 років», «Особистий приклад дорослого», «Портрет дошкільника перед його вступом до школи»; проведення педагогічних рад «Наступність в роботі двох перших ланок освіти» (Додаток 5), де розглядались питання «Наступність і перспектива в роботі двох перших ланок освіти»(психологічний лікбез); «Усунення мовленнєвих вад - запорука успішного навчання в школі» (дискусія); «Готовність дитини до школи: складові успішного навчання»(методичний міст); Аналіз результатів моніторингу якості дошкільної освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини старшого дошкільного віку, аналіз рівня музичного розвитку дітей; презентація дидактичних, розвивальних ігор, посібників «Країна знань»; проведення Конкурсу освітніх проектів в закладі дошкільної освіти; круглого столу «Нова українська школа»: «Зустріч з вчителями перших пілотних класів КЗ «ЗОШ №12 ВМР» Голошивець В.П., Коцюбура О.М. «Обмін досвідом напрацювань за перше півріччя» (Відеопрезентація для батьків); педагогічний всеобуч «НУШ: як прокласти місток?», «Гармонійний розвиток особистості дитини у період дошкільного дитинства та старту шкільного життя – основа подальшого її успіху в умовах безперервної освіти впродовж дорослого життя», «Незабаром до школи. Поради батькам щодо психологічної підготовки дитини до школи», «Готовність дитини до НУШ: важливі аспекти»; «Створення оптимальних умов для успішного навчання першокласника» (Додаток 5); батьківський всеобуч «Усе що варто знати батькам про «Нову українську школу», «Психолого-педагогічний практикум для батьків дітей старшої групи «Формуємо психологічну готовність дитини до школи»; Поради батькам щодо запобігання ранньої шкільної дезадаптації», «Портрет дошкільника напередодні його вступу до школи»; тест «Чи готова дитина до школи ?»; «Поради для батьків майбутніх першокласників»; «Заклад дошкільної освіти, батьки та школа: форми ефективної взаємодії»; пам’ятки «Психологічна готовність дитини до школи»;«Соціальна поведінка дитини»; оформлення інформаційної теки «Довідник батьків майбутніх першокласників» та інформаційно-педагогічна бібліотеки для батьків щодо підготовки дітей до школи (Додаток 6); відкриті заходи в КЗ «ЗОШ№12 ВМР» з української мови «Осінь завітала в рідний край», аплікації «Осінні дерева», з англійської мови «Запрошення до школи»; були гостями на святі «Перший дзвоник», дозвіллі до Дня Святого Миколая «Вже надходить ніч чарівна», спортивному святі «Посмішка – запорука здоров’я» (Додаток 7); проведення підсумкових занять «Подорож в математичні джунглі», «Подорож до лісу», «Казка в гості завітала», «У пошуках весни», «Математична країна», «Подорож до країни знань», «Казкова крамничка», «До школи знань Мудрої Сови» (Додаток 8);
проведення групових батьківських зборів «Психофізіологічна готовність дітей до шкільного навчання. Зміст освітньої діяльності з дітьми старшої групи «Фантазери-мрійники» (шостий рік життя) відповідно вимогам програми «Дитина». «Захист прав та гідності дитини у системі роботи з дітьми в ЗДО» (Педагогічний диспут), «Роль розвиваючих ігор у розвитку математичних уявлень дошкільників» (Круглий стіл), «Формування знань про основи безпеки життєдіяльності», «Виховуємо майбутнього школяра: труднощі в опануванні знань – причини та шляхи подолання» та загальних батьківських зборів «Заклад дошкільної освіти і Нова українська школа: як прокласти місток» (Психолого-педагогічний практикум):Сучасний погляд на готовність до НУШ (Доповідь – презентація); Готовність дитини до шкільного навчання (Інформаційне повідомлення); Ключові компетентності НУШ для життя (Спілка однодумців) (Додаток 9); свят та розваг «Щедрий ярмарок!», «Дозвілля до Дня Святого Миколая «Вже надходить ніч чарівна», «Щедрий вечір, добрий вечір, добрим людям на здоров’я!», «Родинами багата Україна!», «Прощавай, садок дитячий!» (Додаток 10). На сайтах КЗ «ДНЗ№6 ВМР» , КЗ «ЗДО№20 ВМР» діє постійно інформаційно-пізнавальна рубрика «Взаємодія з батьками», «Наступність ЗДО та ЗСШ».
Батьки кожного майбутнього першокласника, безсумнівно, прагнуть, щоб їхня дитина була в класі найкмітливішою і найстараннішою. Тож вони висувають до закладу дошкільної освіти високі вимоги щодо підготовки дитини до школи, здебільшого до розвитку її інтелектуальної сфери. Завданням педагогів є через ефективні форми співпраці переконати батьків, що поряд з розумовим розвитком дітей важливо не меншу увагу приділяти зміцненню їхнього здоров’я, забезпеченню психологічного благополуччя, стимулюванню інтересу до пізнання
Співпраця між усіма учасниками освітнього процесу – учителів, учнів, адміністрацій та батьків – наріжний камінь, який допоможе досягти всіх інших результатів. Адже тільки так можливо втілити головну мету: змінити освітнє середовище, впровадити навчання для життя. І врешті – зробити українську школу відкритою, цікавою та сучасною.
ЕТАПИ РОБОТИ
Реалізація проекту здійснюється на даний момент, поетапно. Кожний етап ставить свої завдання, має визначені форми і методи реалізації запланованого. Визначено шляхи виконання завдань проекту, запропоновано систему заходів по організації роботи з дітьми, студентами, батьками.
І етап – підготовчий:
- вибір проблеми, обґрунтування практичного значення її результату;
- визначення теми проекту;
- визначення мети і поставлених завдань;
- визначення джерел інформації;
- визначення учасників проекту;
- опрацювання літератури з даної проблеми;
- діагностичне обстеження дітей (із теми проекту).
ІІ етап – проектувальний:
- складання плану виконання проекту;
- проведення заходів, спрямованих на виконання мети проекту;
- вирішення проблемних завдань.
ІІІ етап – підсумковий:
- діагностика компетентності дітей (порівняно з початком роботи);
- узагальнення матеріалів щодо реалізації проекту;
- презентація результатів проекту;
- захист проекту;
- розробка плану дій щодо подальшого функціонування проекту.
ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
№ з/р
|
Етап реалізації проекту |
Види діяльності (заходи)
|
Оформлення результатів |
І |
Підготовчий (аналітичний, мотиваційний |
1. Формування теми проекту 2. Визначення мети та завдань проекту 3. Діагностичне обстеження дітей (із теми проекту) |
Тема, мета, завдання Результати обстеження |
ІІ |
Проектувальний (діяльнісний) |
1.Формування творчої проектної групи дітей і батьків «». Створення умов для реалізації спільного проекту 2. Аналіз інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році», інструктивно-методичні рекомендації щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти, угода про співпрацю КЗ «ДНЗ№6 ВМР» , КЗ «ЗДО№20 ВМР» з КЗ «ЗОШ№12 ВМР» , накази «Про наступність у роботі КЗ «ДНЗ№6 ВМР» та КЗ «ЗОШ№12 ВМР»; «Про наступність у роботі КЗ «ЗДО№20 ВМР» та КЗ «ЗОШ№12 ВМР»; «Про дотримання вимог Базового компоненту дошкільної освіти»; «Про результати вивчення питань наступності та підготовки дітей до шкільного навчання» 3. Екскурсії до КЗ «ЗОШ№12 ВМР» свято «День знань «Моя країна - Україна!» (екскурсії до бібліотеки, класу, куточок під відкритим небом, спортивного майданчику, їдальні); зустрічі першокласників із вихованцями старшої групи «Мої враження про школу» 4. Створення предметно-розвивального середовища «Ласкаво просимо до школи!»; оформлення стендів «Психолог інформує», «Поради для батьків майбутніх першокласників», «Чи корисна кольорова їжа»; буклетів і пам’яток — «Чи потрібні заняття в закладі дошкільної освіти», «Вікова криза дітей: 6-7 років», «Особистий приклад дорослого», «Портрет дошкільника перед його вступом до школи»; 5. Педагогічні ради «Наступність в роботі двох перших ланок освіти» «Наступність і перспектива в роботі двох перших ланок освіти»(психологічний лікбез ); «Усунення мовленнєвих вад - запорука успішного навчання в школі» (дискусія);«Готовність дитини до школи: складові успішного навчання»(методичний міст); Аналіз результатів моніторингу якості дошкільної освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини старшого дошкільного віку, аналіз рівня музичного розвитку дітей; презентація дидактичних, розвивальних ігор, посібників «Країна знань» 6. Конкурс освітніх проектів в галузі дошкільної освіти 7. Круглий стіл «Нова українська школа»: «Зустріч з вчителями перших пілотних класів КЗ «ЗОШ№12 ВМР» Голошивець В.П., Коцюбура О.М. «Обмін досвідом напрацювань за перше півріччя » (Відеопрезентація для батьків); 8.Педагогічний всеобуч «НУШ:як прокласти місток?», «Гармонійний розвиток особистості дитини у період дошкільного дитинства та старту шкільного життя – основа подальшого її успіху в умовах безперервної освіти впродовж дорослого життя», «Незабаром до школи. Поради батькам щодо психологічної підготовки дитини до школи », «Готовність дитини до НУШ: важливі аспекти»; «Створення оптимальних умов для успішного навчання першокласника» 9. Батьківський всеобуч «Усе що варто знати батькам про «Нову українську школу», «Психолого-педагогічний практикум для батьків дітей старшої групи «Формуємо психологічну готовність дитини до школи»; Поради батькам щодо запобігання ранньої шкільної дезадаптації, «Портрет дошкільника напередодні його вступу до школи»; Тест «Чи готова дитина до школи ?»; «Поради для батьків майбутніх першокласників»; «Заклад дошкільної освіти, батьки та школа: форми ефективної взаємодії»; пам’ятки «Психологічна готовність дитини до школи»;«Соціальна поведінка дитини»; інформаційна тека «Довідник батьків майбутніх першокласників»; інформаційно-педагогічна бібліотека для батьків щодо підготовки дітей до школи. 10. Відкриті заходи в КЗ «ЗОШ№12 ВМР» з української мови «Осінь завітала в рідний край», аплікації «Осінні дерева», з англійської мови «Запрошення до школи»; були гостями на святі «Перший дзвоник», дозвіллі до Дня Святого Миколая «Вже надходить ніч чарівна», спортивному святі «Посмішка – запорука здоров’я». 11. Проведення підсумкових занять «Подорож в математичні джунглі», «Подорож до лісу», «Казка в гості завітала», «У пошуках весни», «Математична країна», «Подорож до країни знань», «Казкова крамничка», «До школи знань Мудрої Сови» 12. Проведення групових батьківських зборів «Психофізіологічна готовність дітей до шкільного навчання. Зміст освітньої діяльності з дітьми старшої групи «Фантазери-мрійники» (шостий рік життя) відповідно вимогам програми «Дитина»». «Захист прав та гідності дитини у системі роботи з дітьми в ЗДО» (Педагогічний диспут), «Роль розвиваючих ігор у розвитку математичних уявлень дошкільників» (Круглий стіл), «Формування знань про основи безпеки життєдіяльності», «Виховуємо майбутнього школяра: труднощі в опануванні знань – причини та шляхи подолання» 13. Свята та розваги «Щедрий ярмарок!», «Дозвілля до Дня Святого Миколая «Вже надходить ніч чарівна», «Щедрий вечір, добрий вечір, добрим людям на здоров’я!», «Родинами багата Україна!», «Прощавай, садок дитячий!» . 14. Загальні батьківські збори «Заклад дошкільної освіти і Нова українська школа: як прокласти місток» (Психолого-педагогічний практикум):Сучасний погляд на готовність до НУШ (Доповідь – презентація); Готовність дитини до шкільного навчання (Інформаційне повідомлення); Ключові компетентності НУШ для життя (Спілка однодумців) 15. На сайтах КЗ «ДНЗ№6 ВМР» , КЗ «ЗДО№20 ВМР» діє постійно інформаційно-пізнавальна рубрика «Взаємодія з батьками», «Наступність ЗДО та ЗСШ». |
Конспекти занять, добірка форм та методів роботи з дітьми, батьками, педагогами
|
ІІІ |
Підсумковий (узагальнюючий презентаційний) |
1. Діагностика компетентності дітей (порівняно з початком роботи). 2. Презентація проекту (оформлення слайд-показу). |
Результати діагностування Конспект презентації |