Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

ЗВІТ

завідувача  закладу дошкільної освіти №6 Вінницької міської ради Гаріпової Лариси Володимирівни

за підсумками 2022-2023 н. р. перед колективом та громадськістю

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 року №55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад та Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, щорічно проводиться звітування керівників навчальних закладів.

Мета звітування: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.

Завдання звітування:

1.   Забезпечити прозорість, відкритість та демократичність управління закладом освіти.

2.     Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління  закладом освіти.

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад № 6 Вінницької  міської ради» Вінницької області для дітей від 1,5 до 6 (7) років з групами загального розвитку.

Розташований за адресою м. Вінниця, Вінницька область, вул. Волошкова, буд. 11. Телефон: (0432) 27-25-50; 27-38-80, Е-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , сайт: http://dnz6.edu.vn.ua/ .

Розрахований на 150 місць з 12 годинним режимом роботи (з 7-30 до 19-30) та 3-х разовим харчуванням.

Всього в  закладі функціонує 8 груп,  з яких 2 – групи раннього віку, 6 – садових груп, в них виховується  224 дітей,  45  дітей раннього віку та 179 дітей  - дошкільного віку.

Цей навчальний рік був для нас випробувальним, ми працювали в надскладних умовах, з відчуттям тривоги, напруги, страху, невизначеності. Цілий рік ми з вами  наближали  ПЕРЕМОГУ! Наш заклад працював, як черговий, ми приймали діток з дитячих садків нашого міста.

Для того, щоб відкритися, силами колективу було здійснено ремонтні роботи в одній з кімнат цокольного приміщення:  поштукатурили та розмалювали стіни, зробили дерев’яні лежаки для відпочинку дітей раннього та молодшого віку, облаштували усім необхідним, відповідно вимог. Відкрилися  29 серпня 2022 року. Але, для того, щоб мати змогу прийняти більшу кількість дітей, в підвалі закладу Вінницькою міською радою було зроблено обстеження, проведено капітальні ремонтні роботи та придбано обладнання для облаштування укриття. На випадок відключення електропостачання, закуплено генераторну установку, Power Bank, радіоприймач, термоси, ліхтарі ручні. Відремонтовано електропостачання, системами водопроводу та каналізації, підлогу та стіни. В приміщенні укриття встановлено примусову  вентиляційну систему та бойлер для підігріву води. Придбано ємкість для забезпечення технічною водою, у випадку відключення централізованого водопостачання. Встановлено 4 унітази для дітей, з окремими кабінками для хлопчиків і дівчаток, умивальники для миття рук. Для дорослих облаштовано окрему туалетну кімнату. Укриття забезпечено 4 евакуаційними виходами.  Висота приміщень, зокрема дверних отворів, становить  2 м., а загальна площа підвального  приміщення становить – 90 м.кв.

Укриття перебуває в задовільному санітарному та протипожежному стані (відповідно до норм протипожежних і санітарних правил).

Крім цього Благодійними організаціями була надана благодійна допомога у вигляді:

-         наволочки,

-         ковдри -пледи,

-         одноразовий посуд,

-         лампи – ліхтарі,

-         аптечки першої допомоги,

-         подушки,

-         розфарбовки,

-         засоби гігієни.

До облаштування укриття долучились і батьки.

Для комфортного перебування дітей в укритті, під час повітряних тривог, батьківською громадою було  придбано:

-         Килимове покриття – 82,7 м. кв.

-         Матраци дитячі – 24 шт.

-         Господарчі товари (корзини для сміття, відра, термометри).

-         Придбано матеріал та  виготовлено столів дитячих (26 шт.)

-         Придбано матеріал та  виготовлено лав для сидіння (20 шт.)

-         Контейнери для зберігання посуду (21 шт.)

-         Дитячі іграшки.

У 2022-2023 навчальному році педагогічний колектив  закладу спрямовував свою діяльність відповідно до пріоритетів змістового наповнення освітнього процесу:

- Створення освітнього середовища, вільного від будь якого насильства та дискримінації, в якому спрямована робота з надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, реалізуються права дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціальна адаптація та

підготовка до отримання наступного рівня освіти;

-  Удосконалення системи роботи з безпеки життєдіяльності дошкільників, поглиблення теоретичних знань та практичних вмінь педагогічних працівників з питань організації  роботи з формування  основ безпечної поведінки, дотримання єдиної стратегічної лінії у діяльності педагогічного,   дитячого та батьківського колективів;

-  Удосконалення умінь та навичок педагогів щодо організації патріотичного виховання дітей дошкільного віку.

Відповідно до Програми розвитку КЗ «ДНЗ №6 ВМР»  на 2021-2023 р.р., на основі аналізу роботи закладу за минулий рік з урахуванням  виявлених проблем та потреб закладу, ключовими завданнями над якими працював колектив закладу в 2022-2023н. р. були:

- опанування педагогами змісту державного стандарту дошкільної освіти, сучасного програмно - методичного забезпечення, що сприяє інноваційній спрямованості освітнього процесу;

- формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі шляхом створення  багатофункціонального, варіативного, доступного, безпечного предметно-просторового середовища, сприятливого  для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини;

- сприяння розвитку основ патріотичної свідомості дошкільників з високими морально-духовними якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками  національно - патріотичного виховання;

- організація ефективної співпраці з працівниками з питань підтримки психологічного комфорту у ЗДО та забезпечення емоційного благополуччя здобувачів дошкільної освіти.

1. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Заклад дошкільної освіти №6 здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України, зокрема: Конституції України, Законів України «Про освіту» від  05.09.2017 року № 2145-VIII, «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 року № 2628-III (із змінами), Положення про заклад дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року  № 305 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2021 №86), тощо та інших розпорядчих документів.

Статут ЗДО №6 відповідає Положенню про заклад дошкільної освіти та чинному законодавству. Складений відповідно до вимог, враховує всі сфери діяльності закладу. Заклад дошкільної освіти №6 визначений як юридична особа.

Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей. Діяльність керівника закладу дошкільної освіти направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності. Спілкування, навчання та ведення документації здійснювалося державною мовою.

В закладі обладнано методичний, та медичний кабінети,  музична та спортивна зали, спортивний та ігрові майданчики, етнографічна кімната. Ці приміщення оснащені, використовуються у відповідності до нормативних вимог за призначенням та раціонально. Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Всі групи впродовж 2022-2023 н.р. комплектувалися за віковими ознаками, відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладах дошкільної освіти.

Відрахування дітей із ЗДО, переведення їх з однієї вікової групи до іншої, збереження місця в закладі здійснювалося відповідно до Положення про заклад дошкільної освіти.

Станом на 30 травня 2023 року на черзі в закладі дошкільної освіти перебуває 54 дитини, 46 – дітей раннього віку, 5 – молодшого дошкільного віку, 3 – дітей середнього віку.

2. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Визначальним чинником, від якого залежить якість і кінцевий результат будь-якого закладу освіти є його кадрове забезпечення. Заклад забезпечений педагогічними кадрами і технічним персоналом повністю і в якісному складі. Всього працівників в закладі дошкільної освіти – 43. З них педагогів – 20. За рівнем кваліфікації педагоги мають такі кваліфікаційні категорії: вища кваліфікаційна категорія – 4 педагоги, І  кваліфікаційна категорія – 6 педагоги, ІІ кваліфікаційна категорія – 2 педагогів, категорія «спеціаліст» – 1 педагог, 12 тарифний розряд – 3 педагог, 11 тарифний розряд – 3педагоги,9 тарифний розряд – 1 педагог.

За рівнем освіти педагоги мають:  вищу відповідну педагогічну освіту - 13 педагогів. Важливим напрямком підвищення професійного рівня педагогів є атестація   працівників.  Адміністрацією закладу достатня увага приділяється організації проведення атестації педагогічних працівників, відповідно вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Складено перспективний план атестації педагогічних працівників, план роботи засідань атестаційної комісії на навчальний рік, видано накази. Адміністрацією та членами атестаційної комісії відвідуються навчальні заняття, вивчається система роботи педагогів, творчі звіти педагогів заслуховуються на засіданні педагогічної ради. У 2022-2023 н.р. чергову атестацію пройшли 4 педагогічних працівники і 1 - позачергову.

Важливим напрямком підвищення професійного рівня педагогів є курсова перепідготовка. В 2022-2023 навчальному році курсову перепідготовку пройшли вихователі: Литвинюк Л.Г., Левченко І.В.  Антепа С.М., Гурц Ю.В.  Складено перспективний план проходження курсової підготовки педагогів.

3. ПЕРСОНАЛЬНИЙ ВНЕСОК КЕРІВНИКА У ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ

Щодо організації освітнього процесу, то він будується таким чином, щоб забезпечити багаторівневу систему умов для поетапного гармонійного розвитку та соціального зростання дитини; залучення комплексу ресурсів: матеріально-технічних, програмно-методичних, особистісних, технологічних, що забезпечують освітній процес ЗДО. Адже освітнім середовище ЗДО стає тільки тоді, коли виконує свої основні завдання: забезпечує розвиток дітей дошкільного віку, охорону та збереження їхнього здоров’я, здійснює корекцію недоліків розвитку, враховує особливості розвитку та саморозвитку. І основною умовою при цьому є особистісно орієнтована взаємодія дитини і педагога, у процесі якої відбувається засвоєння соціокультурного досвіду, індивідуальний педагогічний супровід. В умовах нашого ЗДО різні види освітнього простору доповнюються предметно-розвивальним середовищем, яке презентовано у вигляді взаємозв’язаних  складових єдиного комплексу і разом з тим достатньо самостійних структур, оформлених в осередки.

Критерії оцінювання якості освітнього середовища в ЗДО №6:

  • ергономічність педагогічних зусиль (наскільки оптимальний та раціональний розподіл усіх видів форм життєдіяльності дошкільників з погляду збереження їх здоров’я, відповідності пріоритетним видам діяльності у цей віковий період. Водночас важливо і те, наскільки певна організація освітнього процесу оптимальна для збереження життєздатності, фізичних і психічних  зусиль самого педагога);
  • технологічність освітнього процесу (системність у плануванні та організації освітньої діяльності та реалізації конкретних цілей освіти, а також відтворюваність і можливість варіативного застосування моделі освітнього процесу, свідомий вибір  педагогами методів і засобів розвитку, виховання, навчання, що відповідає освітнім завданням);
  • характер взаємодії дорослих і дітей (ціннісне ставлення до дитини, урахування інтересів, потреб, можливостей дітей  в процесі планування та організації всіх форм і видів дитячої діяльності, надання їм можливостей вибору, побудова взаємодії педагога з дітьми на засадах партнерства).

Наші напрацювання по внутрішній системі забезпечення якості освіти є  початковим інструментарієм управління якістю освіти в ЗДО №6 та висвітлені в Положенні про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти №6.

4. МЕТОДИЧНА РОБОТА З КАДРАМИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Освітній процес в ЗДО будується у відповідності до програмно-методичного забезпечення та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для набуття вихованцями компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і  науки України.

Використовуються навчальні програми, які відповідають Переліку навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах.  А саме:

  1. Комплексні:

-         Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» /наук.кер.

проекту В.О.Огнев’юк;методичні рекомендації до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»;

-         Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»/О.І.Білан; за заг.ред.О.В.Низковської;

  1. Парціальні:

-         «Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років  (авт. Лохвицька Л. В.);

-         «Грайлик», програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі (авт.: Березіна О. М., Гніровська О. З.,   Линник Т. А.);

-         «Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (авт.: Борщ Р. М., Самойлик Д. В.);

-         «Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку(авт.: О.Т.Каплуновська, І.І.Кичата, Ю.М.Палець);

-         «Я - маленька людина», програма з правового виховання дітей дошкільного віку;

-         «Дошкільнятам про сталий розвиток»,навч.- метод. посіб. для дошкільних навч. закладів (Н. Гавриш, О. Саприкіна, О. Пометун);

-         «Скарбниця моралі», програма з морального виховання дітей дошкільного віку (авт. Л.Лохвицька);

-         «Граючись вчимося. Англійська мова», програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (авт.: Гунько С., Гусак Л., Лещенко З.);

-         «Веселкова музикотерапія: оздоровчо-освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку» (авт.: Малашевська І. А., Демидова С. К.).;

-         «Казкова фізкультура»,  програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку М.М.Єфименко;

-         «Музично – оздоровчі мандрівки з дітьми п’ятого року життя»(авт. кол.:С.В.Боднар та ін.);

-          «Афлатот», програма соціальної та фінансової освіти.

Для ефективного вирішення проблем навчання та виховання дітей педагоги перебували у постійному творчому пошуку, експериментують та впроваджують сучасні перспективні методики.

Виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, діагностичне анкетування педагогів, з метою усунення недоліків і підвищення ефективності роботи, методична робота в закладі спрямована у відповідності до пріоритетних напрямків діяльності установи.

Організацію та керівництво методичної роботи в закладі здійснює вихователь-методист Оксана Григорівна Іскра на рівні сучасних вимог. Вся методична робота підпорядкована річному плану роботи.

На базі методичного кабінету постійно розгортались різні форми інтерактивної взаємодії педагогів.  Крім педагогічних рад, педагогічних годин, консультацій, проводились майстер-класи із залученням кращих педагогів, заняття з елементами тренінгу, мозкові штурми, рольові й ділові ігри, засідання за круглим столом з обміну досвідом, семінари-практикуми тощо. Всі ці форми роботи були дієвими та оперативними.

Впродовж 2022-2023 навчального року було проведено чотири педагогічні ради. На педагогічних радах розглядалися актуальні питання, зокрема:

- «Про завдання діяльності педагогічного колективу на 2022- 2023 навчальний рік»,

- «Безпека життєдіяльності: формуємо навички безпечної поведінки в дошкільників»

- «Формування національно-патріотичного виховання особистості в умовах сьогодення»,

- «Використання LEGO - технології в освітньому процесі як інноваційна технологія всебічного розвитку особистості дошкільника»

При підготовці до педагогічних рад педагогами проводились колективні перегляди.

З метою ефективного та якісного забезпечення освітнього процесу в ЗДО, з метою розширення та уточнення знань дітей  з основних напрямів патріотичного виховання дітей дошкільного віку організовано та проведено Теоретично – практичний семінар  на тему «Патріотичне виховання дошкільників засобами інтегрованої освітньої діяльності в умовах сьогодення».

Протягом року організовано Педагогічні читання на тему «Славетні українці: мудрість виховання».

Творча група працювала над темою «Як створити освітнє середовище, яке мотивує, активізує, зберігає та розвиває», метою якої було створювати освітній простір, адекватний змінам в освіті, сучасним тенденціям розвитку, конкурентоспроможності в умовах, що відповідають соціальним запитам суспільства; розвивати емоційну сферу дітей, творчі задатки, художньо-естетичні смаки, створювати умови, у яких дитина може випробувати себе в різних ролях та діяльностях, реалізувати свої бажання.

Конкурси, які проводились протягом року надихали педагогічний і обслуговуючий персонал на пошуки нового, цікавого для дітей.

Навчальний рік розпочався 01 вересня з Дня Дорослішання.

Перед осінніми святами організували виставку -  конкурс на кращу осінню композицію «Осінній колорит», листопад 2023р. Учасники конкурсу продемонстрували свої таланти, кожна поробка  оригінальна.

Дозвілля до Дня  Святого Миколая «Вже надходить ніч чарівна!», проведення Андріївських вечорниць  розширило уявлення і поповнили знання дітей про звичаї  і обряди українського народу.

Свята, яких найбільше чекають діти – це новорічні. Малюки завжди отримують купу подарунків від казкових новорічних героїв.

Свято «Христос народився, славимо його!»

Протягом року ми підтримували наших захисників, приймали участь у благодійних акціях, робили свій внесок у Перемогу!

-         Благодійна акція #Смілива_Гривня

-         # МарафонДобрихСправ #Щедрий вівторок

-         Благодійна акція  «Допоможи тваринам» #Марафон _добрих_справ

-         Благодійна акція  «Від дитини до дитини»

-         Конкурс#ГраНавчанняДобробут#GMWUkraine2023 «Бери участь у конкурсі до GMW2023 «Гроші та добробут у моїй країні» (скарбничка для грошей).

-         Благодійна допомога для «куточків» національно – патріотичного виховання на звернення керівників закладів дошкільної освіти  м. Авдіївки.

-         Участь у проєкті «Книги українською для Балаклії».

З метою відродження та популяризації традицій української культури, поваги, любові і турботи до жінки-матері, розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку, з нагоди відзначення та вшанування Дня Матері в ЗДО проведено Виставку-конкурс на кращу ляльку-мотанку «Берегиня роду українського».

Своїм досвідом педагоги діляться на сторінках фахових періодичних видань. Зокрема, в журналах «Дошкільне виховання»,2022, №9, 2023,№1, 2023, №3, 2023, №4, 2023, №5.

У квітні 2023 року проведено екологічний марафон «Ми творимо планету власноруч», з метою виховання свідомого та дбайливого ставлення до навколишнього середовища, формування у дітей стійких установок на раціональне природокористування, активізацію практичної природоохоронної роботи, формування життєвих компетентностей у контексті ідей сталого розвитку суспільства.

Дякуємо Вам, шановні батьки за активну участь у марафоні. Також проведено Тиждень знань безпеки життєдіяльності, з метою удосконалення  організаційної та практичної роботи з питань безпеки вихованців, свідомого та дбайливого ставлення дітей, підняття рівня інформаційно-просвітницької роботи з питань забезпечення безпечної життєдіяльності учасників освітнього процесу.

Провідне місце посідають заняття з фізичної культури. В  дитячому садку є спортивна зала, спортивний майданчик на вулиці, де проводяться фізкультурно-оздоровчі заходи. Створені необхідні умови для самостійної рухової активності дітей, продумано розміщення фізкультурних  осередків, наявність спортивного обладнання, дидактичного середовища:

Широко використовуються вправи з різними предметами та з різних вихідних положень. Після денного сну проводяться комплекси гігієнічної гімнастики, до складу якої входять загально-розвиваючі вправи, вправи для профілактики плоскостопості та порушень постави.  Щомісяця проводяться спільні свята, «Дні Здоров’я», розваги.

На виконання варіативної частини Базового компонента дошкільної освіти в ЗДО впродовж 2022-2023 н.р. працювали гуртки, де діти мали змогу додатково отримати пізнавальні навички.

Особливості гурткової роботи – цілеспрямоване використання вільного часу для повноцінного розвитку потенційних можливостей дитини, свобода вибору профільного спрямування, напрямів діяльності та освітньої програми, творчий характер освітнього процесу, який здійснюють на основі додаткових освітніх програм, співпраця, співтворчість, індивідуальний підхід у взаєминах дитини, педагога та батьків.

Всі керівники гуртків організовували свою роботу на громадських засадах. Загалом гуртковою роботою різного спрямування було охоплено 65 дітей закладу дошкільної освіти. Керівники гуртків – це творчі, креативні та сучасні педагоги, які надають змогу дітям проявити свій творчий потенціал, здобути певні навички в ігровій невимушеній обстановці.

Варто зазначити, що на належному рівні проводиться робота з наступності між двома ланками освіти: закладу дошкільної освіти та школи. Вона передбачає об’єднання комплексів організаційних та освітніх заходів. У 2022 -2023 н.р. між КЗ «ДНЗ№6 ВМР»  та Вінницький ліцей №12 підписано угоди про співробітництво та розроблено спільний план.

На кінець 2022-2023 навчального року в закладі дошкільної освіти виховувалось 66 дітей старшого дошкільного віку. Вихователі групи №3 Гончарук АМ., Климчук Г.М. та вихователі групи №4 Петрук Ю.Л.,  Шірокова І.С. забезпечили підготовку дітей до навчання в школі на рівні сучасних вимог. Педагоги активно працювали над розвитком у дітей цілеспрямованого сприймання, формування психічних процесів, навичок навчальної діяльності, самооцінки, що має важливе значення в подальшому навчанні дітей в школі.

Встановлено, що наші випускники готові до подальшого навчання. Більшість з них проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе в соціумі. У дітей сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі – школяра. Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, у них сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

Одним з головних завдань функціонування закладу дошкільної освіти є взаємодія з сім’єю. Родина і заклад дошкільної освіти – два суспільних інститути, які закладають фундамент майбутнього дитини. У нас одна мета: виховати здорову, соціально адаптовану, всебічно розвинену людину з високим інтелектуальним, творчим та духовним потенціалом.

Педагоги закладу активно співпрацювали з батьками, вчасно відгукувались на їхні запити, залучали членів сімей до освітнього процесу групи та життя садочку. Вихователями кожної групи створено Viber-чати для спілкування з батьками, де педагоги мали прямий зв’язок у спілкуванні та вирішенні нагальних потреб. У створені групи  щоденно викладалися презентації, рекомендації, завдання для дітей, моніторився стан здоров’я вихованців, нагадувалися правила збереження здоров’я. Також для батьків у Viber-чатах було розміщено перелік дитячих сайтів. Використовувались інші засоби комунікації, зокрема: Facebook, Messenger, Електронна пошта. Для онлайн-спілкування в спільноті Facebook створена група, де педагоги щоденно розміщують цікаві, змістовні заняття, практичні поради по організації виховання та навчання дошкільнят, матеріали по організації спостережень, ігрової та трудової діяльності; проводять консультативно-просвітницьку роботу; надають різноманітні поради, рекомендації, консультації по роботі з дітьми вдома. Вихователі постійно мотивують батьків, підтримують зворотній зв’язок з ними. І цей зворотній зв’язок є дуже активним, дієвим.

Налагоджена робота батьківських комітетів груп. Батьки надають посильну допомогу закладу, допомагають в облаштуванні ігрових ділянок, проведенні ремонтних робіт, закупівлі іграшок, мийних засобів, засобів гігієни.

Адміністрацією закладу значна увага приділяється здійсненню внутрішнього контролю за якістю освітнього процесу. Планування контролю за станом освітнього процесу в закладі дошкільної освіти було системним, відповідало річним завданням закладу та було спрямоване не лише на виявлення недоліків, а й на глибоке вивчення стану освітнього процесу з метою його удосконалення, надання своєчасної допомоги педагогам. Адміністрацією закладу дошкільної освіти здійснювався систематичний контроль за плануванням освітнього процесу. Постійного контролю вимагали питання охорони життя і здоров’я дітей, організація харчування, виконання санітарного режиму, дотримання правил внутрішнього розпорядку, техніки безпеки  та охорони праці, збереження майна, зміцнення матеріальної бази та ін. Результати контролю заслуховувались на педагогічних радах, адміністративних нарадах, виробничих нарадах. Щорічно видається достатня кількість наказів організаційного та виробничого характеру. За результатами комплексної і тематичних перевірок оформлено довідки.

5. ДОТРИМАННЯ ВИМОГ ОХОРОНИ ДИТИНСТВА, ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ, САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНИХ ТА ПРОТИПОЖЕЖНИХ НОРМ

Згідно Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», заклад дошкільної освіти забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя. Робота в цьому напрямку здійснюється через створення умов для безпечного перебування дітей в закладі, роботу з колективом по охороні праці та безпеці життєдіяльності, організацію освітнього процесу з дітьми з питань охорони життя і безпеки життєдіяльності.

На виконання Закону України «Про охорону праці», Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України,  розроблені заходи, направлені на покращення умов праці та безпечне перебування дітей, План першочергових заходів по забезпеченню протипожежного захисту. В закладі розроблені та затверджені інструкції з охорони праці за професіями та видами робіт, інструкції по дотриманню працівниками правил безпеки під час організації освітнього процесу, посадові та робочі інструкції для всіх категорій працівників.

Згідно Закону України «Про охорону праці», систематично з працівниками проводяться вступні, первинні та повторні, цільові інструктажі  з питань охорони праці, пожежної безпеки, які реєструються у відповідних журналах, видаються накази щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності працівників та дітей.

6. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

В 2022-2023 навчальному році колектив ЗДО продовжував роботу щодо зміцнення фізичного та психічного здоров’я кожного вихованця. Планомірно проводилися антропометричні вимірювання дітей: групи раннього віку – 1 раз у місяць, інші групи – 1 раз у квартал. Всі вимірювання фіксувалися в журналі антропометрії та оформлялися листи здоров’я усіх груп закладу дошкільної освіти.

Систематично проводиться моніторинг захворюваності дітей в ЗДО.

7. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ

Здоров’я дитини неможливо забезпечити без раціонального харчування. Раціональне харчування, що відповідає фізіологічним потребам організму, який зростає, в харчових речовинах і енергії, забезпечує нормальний гармонійний розвиток дитини, підвищує її стійкість до різних несприятливих факторів зовнішнього середовища, сприяє виробленню імунітету до різних інфекцій. Правильна організація харчування дітей у закладі дошкільної освіти  набуває особливої актуальності через високий показник охоплення дошкільною освітою дітей від 2 до 6 років. Саме тому в заклад впроваджена Міжнародна система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках – система ХАССП, яка ідентифікує, оцінює та контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів. Головним завданням системи ХАССП у ЗДО є аналіз небезпек і проведення поетапного контролю за етапами приготування страв і продуктів харчування, починаючи від прийому продуктів комірником і до моменту видачі готової страви.

В закладі   створено робочу групу, розподілено обов’язки між членами групи, розроблено програми-передумови (основних умов і видів діяльності, що є необхідними для підтримання гігієнічних умов на всіх етапах ланцюга виготовлення харчових продуктів) та блок-схем до технологічних процесів.

Організація харчування ведеться відповідно Постанови Кабміну від 24.03.2021 р. № 305  Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку та

Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року №298/227 (із змінами).

За 2022-2023 навчальний рік за результатами перевірок  Держпродспоживслужби порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також порушень в організації харчування дітей не виявлено.

Стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку, групових приміщень задовільний.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою впровадження науково - обґрунтованих раціонів харчування дошкільників, розроблена картотека страв, складено  сезонне меню,  погоджене з міським управлінням ГУ  «Держпродспоживслужби у Вінницькій області» та затверджене завідувачем ЗДО. Щодня на кожний наступний день з урахуванням примірного посезонного меню складається меню-вимога.

З боку адміністрації закладу дошкільної освіти здійснювався чіткий контроль за технологією приготування страв, термінами реалізації продуктів харчування, дотриманням санітарно-гігієнічних правил.

Вартість харчування на 1 дитину в день з 01.01.2023 року для дітей віком від 1 до 4 років  становить  28,50 грн., а для дітей  від 4 до 6 років – 39 грн.

Вся продовольча сировина надходить в заклад із супровідними документами, які свідчать про її походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи). Якість продуктів у день надходження та якість готової продукції щодня перевіряється бракеражною комісією, про що свідчать записи у відповідних журналах. Продукти харчування та продовольча сировина зберігаються в коморі та овочесховищі. Для зберігання продуктів, які швидко  псуються використовується холодильне обладнання, товарне сусідство забезпечується.

Видача готових страв на групи здійснюється відповідно графіку видачі,  затвердженого завідувачем. Готові страви видаються з харчоблоку лише після зняття проби сестрою медичною. За потреби в закладі організовується дієтичне харчування.

Педагоги приділяють велику увагу вихованню культурно-гігієнічних навичок дітей під час  вживання  їжі, етикету прийому їжі (згідно програмових вимог).

В 2022-2023 навчальному році було забезпечено харчування дітей пільгових категорій.

8. ЗАХОДИ ЩОДО ЗМІЦНЕННЯ ТА МОДЕРНІЗАЦІЇ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Фінансова діяльність закладу дошкільної освіти впродовж 2022-2023 н.р. була спрямована на покращення, удосконалення і модернізацію матеріальної бази ЗДО, створення належних умов для здійснення освітнього процесу, підтримку життєдіяльності закладу.

В рамках підготовки до 2022-2023 навчального року спільними зусиллями адміністрації, батьків та працівників закладу дошкільної освіти виконано ряд заходів, спрямованих на покращення матеріальної бази.

Для виконання цих заходів використані бюджетні кошти на придбання:

Вогнегасників -10 шт.,

жилети світловідбівні-10 шт.

шансового інструменту для укриття ( молоток, кувалда, сокира, пилки)

дитячого крем – мила;

паперові рушники;

антисептик АХД;

деззасіб «Санітаб»;

деззасіб «Ароміл». Виділені бюджетні кошти на дератизацію та дезинфекцію приміщень, камерне знезараження речей, курси цивільного захисту, проведення медичного огляду, промивка та випробування  внутрішньобудинкової системи опалення, технічне обслуговування пожежних кранів, технічне обслуговування вогнегасників, обслуговування системи очистки води, телекомунікаційні послуги.

Кошти не заборонені законодавством:

поточний ремонт групових приміщень та території;

ремонт електрообладнання  на харчоблоці;

канцелярські товари;

господарчі товари;

передплата періодичних видань;

миючі засоби;

дитяча література, дидактичний матеріал;

спортивний інвентар;

дитячі іграшки;

посуд;

витратні матеріали для копіювальної  оргтехніки.

З метою підготовки до нового 2023-2024 навчального року також спільними зусиллями адміністрації, батьків та працівників закладу дошкільної освіти плануємо провести певні заходи, зокрема:

Виконати:

- облаштування стоянки для самокатів,

- впорядкування ігрових майданчиків усіх вікових груп, фарбування обладнання;

- заміну піску в пісочницях;

- фарбування та дезинфекція овочесховища;

-  вимірювання контуру заземлюючих пристроїв, опору ізоляції силових та

освітлювальних електроприладів;

- промивка та випробування  внутрішньобудинкової системи опалення;

- повірка електронних ваг,

- повірка термометрів та монометрів ,

Закупити:

- пральні, мийні  засоби;

- медикаменти та перев’язувальні матеріали;

Від імені всього колективу закладу і наших вихованців хочу подякувати засновнику закладу - міській раді, Департаменту освіти, працівникам ЗДО, батькам наших вихованців за спільну працю у забезпеченні функціонування закладу. Обіцяю, що буду надалі працювати над вирішенням проблем, над всім тим, без чого неможливо надати якісну дошкільну освіту дошкільнятам, з метою створення затишку та комфорту для всіх учасників освітнього процесу.  Я вірю, що ми, дорослі, забезпечимо щасливе майбутнє для наших дітей!!!

ШАНОВНІ КОЛЕГИ, БАТЬКІВСЬКА ГРОМАДО

ДЯКУЄМО кожному з вас, що робите максимум задля ПЕРЕМОГИ.

Тримаємо тісний зв’язок один з одним, допомагаємо тим, хто цього найбільше потребує, працюємо в тилу.  Наближаємо таку довгоочікувану перемогу!

ПЕРЕМОГА вже БЛИЗЬКО.

БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ.

ВСЕ Є І БУДЕ УКРАЇНА!

Пропонуємо фотозвіт проведеного заходу!

 

 

Звіт завідувача  закладу дошкільної освіти №6 Вінницької міської ради

Гаріпової Лариси Володимирівниза підсумками 2021-2022 н. р. перед колективом та громадськістю (фотозвіт)

https://dnz6.edu.vn.ua/novini-zakladu/647-zvit-kerivnyka-zdo-6-pered-gromadskistju-za-2021-2022-navchalnyj-rik.html