Відповідно до наказу департаменту освіти Вінницької міської ради №418 від 01.11.2024р. в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад №6 Вінницької міської ради» в період з 11 по 15листопада 2024 року проведено Тиждень знань безпеки життєдіяльності, з метою удосконалення організаційної та практичної роботи з питань безпеки вихованців, свідомого та дбайливого ставлення дітей дошкільного віку до свого здоров’я, підняття рівня інформаційно-просвітницької роботи з питань забезпечення безпечної життєдіяльності учасників освітнього процесу.
Завідувачем Ларисою Гаріповою виданий наказ №165/од від 04.11.2024р. «Про проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності». Згідно рекомендацій Департаменту освіти Вінницької міської ради, Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», у закладі дошкільної освіти розроблено план заходів щодо проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності.
В групі №1, №2 (діти 3-го року життя) вихователями Тетяною Загородньою, Майєю Матушевською організовано та проведено заняття «Про вогонь та пожежників», «Знаки дорожні повинен знати кожен!»; бесіди з дітьми «Небезпечні предмети», «Коли вогонь друг – стає ворогом!», «Небезпечні пустощі з вогнем»; бесіди та консультації з батьками «Правила безпечної поведінки у природному довкіллі», «Обережно! Отруйні гриби»; дидактичні ігри «Небезпечний подарунок», «Служба порятунку 101», «Чим можна гратися? Сірники – це не іграшка», «Одягни пожежника», рухливі ігри «Ми маленькі пожежники», «Врятуй вірних друзів», сюжетно – рольові ігри «Пожежники», «Лікарня»; читання тематичних творів дитячої художньої літератури та обговорення за змістом. Проведені педагогами заходи сформували та розширили у дітей елементарні знання про значення вогню в житті у людей та шкоду під час необережного поводження з ним, закріпили знання про те, що вогонь буває злим і добрим, може приносити користь та шкоду.
В групах №6, №7 (діти 4-го року життя) вихователями Іриною Мазурик, Яною Лобачевською, Світланою Антепою, Оксаною Книгою підготовлено та проведено заняття «Ми – пішоходи та пасажири», «Небезпечний подарунок»; бесіди з дітьми «Вчимося безпечно поводитися на дорозі», «Діти і дорога», «Як правильно переходити дорогу», «Світлофор наш друг», «Незнайомцям двері не відчиняємо», «Обережність не завадимо», «Я – маленький пішоход», «Безпечні речі для малечі», «Про вогонь та пожежників»; читання тематичних творів дитячої художньої літератури та обговорення за змістом: «Кицькин дім», «Є вогонь добрий, а є вогонь злий», «Козенята і вогонь», С. Маршака «Три сигнали світлофора»; дидактичні ігри «Транспорт», «Добре – погано», «Так чи ні», «Світлофор Моргайчик», «Можна – не можна?», «Хто яким інструментом працює?», «Обери небезпечні предмети. Чим можна грати?», «Дорожні знаки», «Небезпечний вогник», сюжетно-рольові ігри «Переведи бабусю через дорогу», «Правила поведінки на дорозі», «Сім’я», «Пожежники», «Лікарня», «Я сам вдома», «Транспорт» (екстрені служби), «Рятувальники»; бесіди та консультації з батьками «Як уберегтися дітям від мін та вибухівки під час війни», «Дитячий травматизм», «Предмети побуту бувають небезпечними», «Батьки – приклад для наслідування», «Небезпечні місця для ігор. З вогнем погані жарти», «Небезпека від ігор з вибуховими предметами», «Особиста безпека дитини вдома», «Обережно! Діти! Дорога!», «Стихійні лиха». Проведені заходи сформували у дітей уявлення про елементарні основи безпечної поведінки, про правила поведінки на вулиці, про місця руху транспорту і пішоходів; закріпили елементарні правила поведінки під час пожежі та користування з небезпечними предметами; розширили знання про небезпеку електроприладів, причини виникнення пожежі, елементарні дії дитини під час пожежі.
В групах №3, №4 (діти 5-го року життя) вихователями Аллою Гончарук, Ганною Климчук, Юлією Петрук, Інною Шіроковою організовано та проведено заняття «Тривожна валізка», «Безпека мого життя!», «Грибочки» (художньо-продуктивне образотворення (ліплення), «Лікарські рослини для здоров’я й сили», «Небезпечні столові прибори»; читання тематичних творів дитячої художньої літератури, обговорення за змістом; моделювання проблемних ситуацій, розгляд сюжетних картин; бесіди з дітьми «Правила поведінки у лікарні», «Обережно – гриби!», «Про вогонь та пожежників», «Ми пішоходи та пасажири», «Дорога до садочку», «Щоб не трапилось біди, пам’ятай про це завжди»; дидактичні ігри «Склади електричний предмет», «Лепбук вчить, як на світі жить», «Важливі номера телефонів», «Їстівне – не їстівне», «Врятуй себе сам», «Світлофор Моргайчик», «Відгадай за описом», «Вибухонебезпечні предмети», «Безпека на вулиці», «Можна – не можна?», «Розкладіть по мірі небезпеки», «Щоб не сталося біди», «Транспорт і пішоходи», «Оціни вчинок», «Свої – чужі»; сюжетно-рольові ігри «Пожежники на тренуванні», «Лікарня», «Пожежники», «Водії та пішоходи»; бесіди та консультації з батьками «Безпека вашої дитини», «Усі діти мають право на безпечне життя поряд з батьками», «Небезпека вашої дитини», «Як виховувати грамотного пішохода», «Безпека в умовах воєнного стану», «Безпека на дорозі», «Обережно, отруйні гриби!», «Безпека дитини у повсякденному житті», «Дитячий травматизм», «Усі діти мають право на безпечне життя поряд з батькам». Проведені педагогами заходи сформували у дітей уявлення про надзвичайні ситуації, про причини їх виникнення, наслідки, розширили елементарні знання про значення вогню в житті у людей та шкоду під час необережного поводження з ним.
В групах №5, №8 (діти 6-го року життя) вихователями Лілією Литвинюк, Людмилою Заграй, Тетяною Шиловою, Ольгою Буркан організовано та проведено заняття «Як уникнути неприємностей?», «Безпека руху – то не жарти!», «Дітям про дорожні знаки», «Коли я обережний, я здоровий і щасливий», «Пригоди в країні дорожніх знаків», тематичну розвагу «Щенячий патруль в гостях у малят», читання тематичних творів дитячої художньої літератури, обговорення за змістом; моделювання проблемних ситуацій, розгляд ілюстрацій з набору карток «Сам вдома», графосмужок «Пожежна безпека», бесіди з дітьми «Як ми переходимо дорогу?», «Прогулянка лісом: гриби та ягоди», «Твоя безпека залежить від тебе», «Дорожні знаки для пішоходів», «Обережно, ожеледиця», «Засвоєння правил контакту з безпритульними тваринами», «Набуття знань про правила поведінки в натовпі», «Небезпечні знахідки у воєнний час», «Правила поведінки в укритті», «Небезпечні гриби нашої місцевості», «Сам вдома»; дидактичні ігри «Живе перехрестя», «Врятуй себе сам», «Тривожна валіза», «Небезпечна знахідка», «Правила дорожнього руху», «Оціни вчинок», «Вибухонебезпечні предмети», «Дорожні знаки», «Зателефонуй у службу порятунку», «Чарівний мішечок»; сюжетно-рольові ігри «Я сам вдома», «Аптека», «Світлофор», «Пожежники», «Водії та пасажири», «Маленькі пішоходи», «Лікарня», «Поліція»; конструктивно-будівельні ігри «Міст через річку», «Підземний пішохідний перехід», «Рятувальні авто», «Побудуй будинок», «Вантажний транспорт»; ігри-тренінги «Перша допомога при опіках», «Склади електричний ланцюжок»; бесіди та консультації з батьками «Бережіть життя, дотримуючись правил безпечної поведінки», «Безпека в умовах воєнного стану. Як вести себе при обстрілі та бомбардуванні», «Як себе вести при обстрілі на вулиці», «Дитячий травматизм», «Повітряна тривога!», «Телевізійна небезпека», «Як навчити дитину допомагати самому собі», «Обережно, отруйні гриби!». Проведені заходи педагогами розширили знання у дітей про необхідні знання, уміння та навички щодо безпеки життєдіяльності дітей, вміння використовувати отриманні знання в повсякденному житті; виховували обачність, турботу про власне життя, вміння правильно діяти в надзвичайних ситуаціях.
Педагогами всіх вікових груп оформлено куточки «Безпека дитини», проведено конкурс дитячого малюнку «Будь уважним!», створено колаж «Безпека життя», упорядковано папки – пересувки до Тижня знань безпеки життєдіяльності.
Вихователем-методистом Оксаною Іскрою проведено з педагогами лекції «Надзвичайні ситуації, що загрожують добробуту дитини», «Небезпечні знахідки. Дії при виявленні вибухонебезпечних або підозрілих предметів»; консультації «Як впоратися з панікою та тривогою в умовах воєнного стану», «Алгоритм дій у разі радіаційної аварії», «Увага! Заклад заміновано»; поповнено інформаційно – довідковий куточок, підготовлено та опрацьовано навчально-методичний та наочний матеріали з даної тематики; розроблено методичні рекомендації, поради, пам’ятки. Вихователем – методистом Оксаною Іскрою, завгоспом Анною Прогонюк здійснено перевірку стану засобів пожежогасіння, евакуаційних виходів, електроприладів, наявність інструкцій з техніки безпеки на робочих місцях та виконання працівниками вимог безпеки життєдіяльності.