Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Інформація про проведення  «Місячника Цивільного захисту» в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад №6 Вінницької міської ради» в період з 17.09. по 17.10.2020 р.

На виконання наказу Департаменту освіти Вінницької міської ради від 15 вересня 2020 року №413 про проведення «Місячника Цивільного захисту», згідно «Плану основних заходів цивільного захисту області на 2020 рік», затвердженого розпорядженням голови обласної державної адміністрації, з метою роз’яснення державної політики, спрямованої на забезпечення безпеки та захисту населення і територій, матеріальних і культурних цінностей та довкілля від негативних наслідків надзвичайних ситуацій, їх попередження, навчання населення поводженню в екстремальних умовах, в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад №6 Вінницької міської ради» в період з 17 вересня по 17 жовтня 2020 року проведено «Місячник Цивільного захисту».

Завідувачем Гаріповою Л.В. видано наказ №183 від15.09.2020 р. «Про проведення «Місячника Цивільного захисту». Згідно рекомендацій Департаменту освіти  Вінницької  міської ради,  Освітньої  програми  для дітей від 2 до 7 років «Дитина», у закладі дошкільної освіти  розроблено план заходів щодо  проведення «Місячника Цивільного захисту», відповідно до якого проводилися різноманітні заходи у трьох  напрямах: робота з дітьми,  педагогами та батьками. Проводилась змістовна робота, направлена на виявлення та поповнення знань дітей з питань безпеки життєдіяльності, а також перевірки знань вихованців, педагогічних працівників та обслуговуючого персоналу закладу дошкільної освіти грамотно та чітко діяти у разі загрози або виникнення  надзвичайних,  несприятливих побутових або нестандартних ситуацій. Під час проведення «Місячника Цивільного захисту» заплановано та проведено ряд заходів:

В групах №1, №2 (діти 3-го року життя) вихователями Левченко І.В., Матушевською М.М., Руденко Н.М., Велічко Ю.Р. організовано та проведено заняття   «Малечі про небезпечні речі», «З чистотою подружись», «Своє тіло потрібно мити, щоб ніколи не хворіти», «Маленькі пожежники»; бесіди з дітьми «Що я вмію?», «Небезпечні іграшки», «Вогонь – корисний, вогонь – шкідливий!», «Часом гра, не призводить до добра», «Небезпека на дорозі», «Поведінка у транспорті»; бесіди з батьками та он-лайн консультації для батьків «Формування основ пожежної безпеки у дітей раннього віку», «Як говорити з дітьми про коронавірус та карантин», «Безпека дітей в повсякденному житті», «Увага! Іграшки також бувають небезпечними!»; рухливі ігри «Горобчики і автомобілі», «Потяг»; дидактичні  ігри «Маленькі пожежники», «Визнач картинку», «Що можна, а що ні?», «Світлофор - наш друг!», «Куди їдуть машини?», «Ти потрапив у складну ситуацію», «Оціни вчинок», «Чим можна гратися?», «Сірники не для забави», «Вогонь – ворог, вогонь - друг»; читання та ігри з книжками на колесах «Автобус», «Поліція», «Абетка безпеки»; сюжетно – рольові ігри «Автобус», «Лікарня», «Водії». Проведені заходи сформували у дітей уявлення про елементарні основи безпечної поведінки, про правила поведінки на вулиці, про місця руху транспорту і пішоходів (проїжджа частина дороги та тротуар); ознайомилися з поняттям «особиста гігієна», розширили знання про предмети особистої гігієни.

В групах №3, №4 (діти 4-го року життя) вихователями Гончарук А.М., Заграй Л.В., Петрук Ю.Л. організовано та  проведено заняття «Загадки Країни Чистоти», «Що для чого: зупинка, перехрестя, світлофор, тротуар?», «Про вогонь наш треба знати – з ним не можна жартувати»,   «Якщо руки не помити, тяжко можна захворіти»; читання тематичних творів дитячої художньої літератури та обговорення за змістом; спостереження за транспортом та пішоходами, світлофором, за сигналом машини швидкої допомоги та пожежної машини, за пожежним щитком (інвентарем); бесіди з дітьми «Сам вдома. Незвичайні ситуації», «Сірники – не іграшка», «Яка машина пожежна? Що згодиться при пожежі?», «Небезпечні знахідки», «Навколо електроприлади», «Як користуватися термометром?», «Оціни вчинок», «Чистота – запорука здоров’я», «Що потрібно робити, щоб не захворіти?», «Сміттєва небезпека», «Спілкування з незнайомцями»; дидактичні ігри «Вітамінний натюрморт», «Світлофор Моргайчик», «Склади електричний предмет», «Небезпечно чи ні», «Овочі знаємо – колір називаємо, з користю вживаємо», «Що корисно для здоров’я?», «Карантин: особиста гігієна», «Електроприлади», «Що потрібно при пожежі?», «Предмети називаємо, для чого служать знаємо?», «Правила пожежної безпеки», «Сигнали світлофора. Збери світлофор», «На чому я подорожую?», «Що кому потрібно для роботи?»; сюжетно-рольові ігри «Пожежники», «Транспорт», «Сім’я», «Водії», «Лікарня»; бесіди з батьками  та он-лайн консультації для батьків «Як говорити з дітьми про коронавірус та карантин»,  «Безпечний відпочинок на вихідні», «Безпека дитини на дорозі та у транспорті», «Пожежна безпека в громадських місцях», «Вчимо з дитиною правила дорожнього руху»,  «Поведінка батьків – приклад для наслідування». Проведені педагогами заходи сформували у дітей елементарні правила поведінки з небезпечними предметами; пояснили дітям правила та норми поведінки, використовуючи художнє слово; створили ігрові проблемні ситуації; розширили знання про гігієну тіла, засоби особистої гігієни.

В групах №5, №8 (діти 5-го року життя) вихователями Литвинюк Л.Г., Галкіною Н.В., Шиловою Т.А.,  Буркан  О.І. організовано та проведено заняття «Вітаміни для здоров’я», «Обережно! Небезпечно!» (Острівок небезпеки), «От нещастя, от біда – спішить в гості Вереда!», «Ознайомлення з інвентарем у протипожежному куточку»; бесіди з дітьми «Що добре, що шкідливо?», «Наш друг світлофор», «Безпека дитини вдома», «Корисно - шкідливо», «Чистота – запорука здоров’я», «Яку біду може спричинити вогонь?», «Для розваги і для гри, сірники не бери», «Небезпечні предмети», «З сірниками не можна гратись», «Предмети гігієни», «Догляд за руками, тілом і волоссям»; сюжетно-рольові ігри «Транспорт», «Водії», «Швидка допомога», «Пожежники»,  «Лікарня»; дидактичні ігри «Щоб не трапилось біди», «Обери небезпечні предмети», «Добре - погано», «Що зайве?», «Відгадай за описом предмети для гасіння вогню», «Дорожні знаки», «Спеціалізовані машини», «Оціни вчинок», «Склади електричний предмет», «Відгадай, що це?»; бесіди з батьками та он-лайн консультації для батьків «Безпека дитини вдома», «Як говорити з дітьми про коронавірус та карантин», «Діти і вогонь: що потрібно знати батькам», «Як навчити дитину безпечної поведінки», «Вчимо дітей бути обачними», «Формування у дітей ситуаційної грамотності», «Дії під час виникнення пожежі»; читання тематичних творів дитячої художньої літератури, обговорення за змістом; моделювання проблемних ситуацій, розгляд сюжетних картин. Проведені заходи розширили знання у дітей про вулицю та дорогу, дорожні знаки, про значення світлофора, правила дорожнього руху, сформували знання про правила особистої гігієни, предмети гігієни, вміння аналізувати проблемні ситуації, уважно слухати дорослого та свого товариша, відповідати на запитання, реально оцінювати можливу небезпеку.

В групах №6, №7 (діти 6-го року життя) вихователями Драмарецькою Н.М., Мазурик І.А., Антепою С.М., Книгою О.А.   підготовлено та проведено заняття «Чистота – запорука здоров’я!», ігри-тренінги «Користування засобами індивідуального захисту», проблемні ситуації «Школа екстремальних ситуацій», «Ми пожежники», «Де поділися мікроби?», вистава «Мийдодір», пошуково-дослідницька діяльність «Що і як швидко можна загасити?»; бесіди з дітьми «Чистота – запорука здоров’я», «Мамині помічники», «Запам’ятай важливі номери телефону», «Якщо ти заблудився?», «Друзі та вороги здоров’я», «Їстівні та отруйні гриби», «Корисно – шкідливо», «Небезпечні предмети», «Сміттєва небезпека», «Коли вогонь – друг стає ворогом», «Як поводитись під час пожежі», рухливі ігри «Горобчики та автомобілі», «Кольорові автомобілі», «Не дзвони», «Знайди собі пару», «Знайди де сховано», «Влучи в коло», «Не наступи», «Знайди свій будиночок», сюжетно-рольові ігри «Лікарня», «Дитячий садок», «Рятувальники», «Сім’я», «Ми - пішоходи»; дидактичні ігри «Корисно - шкідливо», «Чим можна гратись - чим ні?», «Склади електричний предмет», «Оціни вчинок», «Небезпечні предмети», «Дорожні знаки», «Впізнай за описом», «Чарівна торбинка», «Я в біду не потраплю»(номери служб порятунку), бесіди з батьками та он-лайн консультації для батьків «Вчимо з дитиною правила дорожнього руху»,  «Безпека дитини вдома», «Як говорити з дітьми про коронавірус та карантин», «Безпека життєдіяльності дитини вдома», «Стихійні лиха – землетрус, пожежа, сильний вітер», «Сірничок малий, а біда велика», «Правила надання першої допомоги при травмах, нещасних випадках», «Дії в надзвичайних ситуаціях», «Природа друг, коли ти її добре знаєш», «Сам вдома», читання тематичних творів дитячої художньої літератури та обговорення за змістом, з метою поліпшення  якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; вдосконалення теоретичних знань та практичних навичок  батьків з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя; поліпшення родинного виховання з проблем безпеки життєдіяльності дитини.

Музичними керівниками Соколовською Л.К., Петренко О.О. підготовлено та проведено тематичну розвагу  для дітей старшого дошкільного віку «З вогнем не будемо жартувати – про небезпеку потрібно знати!», з метою ознайомлення дітей з причинами виникнення пожеж та з елементарними правилами, які потрібно виконувати, щоб запобігти пожежі; формування свідомого прагнення бути здоровим, вчасного надання правил першої домедичної допомоги при нещасних випадках,  використання точних знань у подоланні різних перешкод та виконанні завдань. Інструктором з фізичної культури Товарницькою А.Є. проведено дозвілля «Спорт – це здоров’я, спорт – це друг!», з метою формування у дітей інтерес до занять фізкультурою, сприяння розвитку доброго настрою під час спортивних ігор-естафет, розвиток фізичних та вольових якостей в умовах змагання, виховування почуття колективізму, взаємодопомоги, поваги один до одного.

Педагогами всіх вікових груп оформлено куточки «Вчимося діяти  в  надзвичайних ситуаціях», підготовлено виставки дитячих малюнків на тему «Немає лиха, коли все тихо!», поповнено папки  – пересувки  по цивільному захисту,  поповнено  картотеку дидактичних ігор «Безпека дитини».

Завідувачем Гаріповою Л.В., вихователем-методистом Іскрою О.Г. проведено з педагогами педагогічний всеобуч «Що треба знати про коронавірус»,  панорама ідей «Матеріали про те, як говорити про коронавірус із маленькими дітьми: брошура», МОН та UNICEF Ukraine рекомендують матеріали для вихователів, які можна використати у роботі з дітьми дошкільного віку; створено інформаційно – довідковий куточок, підготовлено та опрацьовано навчально-методичний та наочний матеріали  з даної тематики; розроблено методичні рекомендації, поради, пам’ятки.

Завідувачем Гаріповою Л.В. , вихователем – методистом Іскрою  О.Г.   завгоспом Прогонюк А.В. та ст. медсестрою Ординською О. П. здійснено перевірку стану засобів пожежогасіння, евакуаційних виходів, електроприладів, наявність інструкцій з техніки безпеки на робочих місцях та їх відповідність вимогам нормативних документів.

Педагогами  дітей дошкільного віку організовано перевірку знань, умінь та навичок дітей з основ безпеки життєдіяльності та норм поведінки під час надзвичайних ситуацій. Результатом засвоєння дітьми запропонованого матеріалу є чіткі знання та навички дітей з різних видів безпеки життєдіяльності.