Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Інформуємо, що відповідно до наказу Департаменту освіти і науки  Вінницької  міської ради  від 21.11.2023 №520  з  01 грудня  по 08 грудня  2023 року в  комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад №6 Вінницької міської ради» проведено інформаційно - роз’яснювальний  тижневик щодо інклюзивної освіти  «Рівний рівному», з метою інформування та проведення роз’яснювальної роботи серед вихованців закладу дошкільної освіти, батьків та педагогічних працівників з питання інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами.

Завідувачем  Гаріповою Л.В. видано наказ № 225  від 24.11.2023 року «Про проведення інформаційно-роз’яснювального тижневика щодо інклюзивної освіти «Рівний рівному». Під час проведення інформаційно-роз’яснювального тижневика щодо інклюзивної освіти «Рівний рівному»  заплановано та проведено ряд заходів.

Пропонуємо переглянути фотозві проведеної роботи.

В групі №1,№2 (діти 3-го року життя) вихователями Іванною Левченко, Тетяною Загородньою, Мариною Чернетою, Тетяною Добродій організовано та проведено заняття «Добра тітонька Сова діткам розкаже про права»; бесіди з дітьми «Доброта творить дива», «Я такий – як ти», «Ми зростаємо щасливими», «Відпочинок ми дуже любимо», «У нас така сім’я», «Я люблю свою родину»; консультації та бесіди з батьками «Толерантна людина», «Виховуємо любов та повагу до дітей-інвалідів», «Важливо знати», «Як навчити дитину знайомитися та знаходити друзів»; дидактичні  ігри «Дружнє коло», «Добре – погано», «Допоможи ляльці Оленці», «Скарбничка  доброти», «В якому вчинку живе добро?», «Хто де живе?», «Назви ім’я дитини, яка стоїть поруч», «З якої казки?», «Я веселий чарівник», «Емоції та ситуації»; читання тематичних творів дитячої художньої літератури та бесіда за змістом. Проведені заходи дали дітям знання про добро та зло як протилежні категорії; сприяли розумінню дітьми своїх прав та обов’язків, свідомому відповідальному ставленні до них за допомогою читання творів; розширили етичні уявлення про добро, чесність, справедливість.

В групах №3, №4 (діти 4-го року життя) вихователями Аллою Гончарук, Ганною Климчук, Юлією Петрук, Інною Шіроковою організовано та проведено заняття «Час творити добро», «Без родини не існує щасливої дитини», бесіди з дітьми «Дивіться на них, як на рівних», «Мені це потрібно, адже я такий як ти», «Друзів май і їх поважай», «Хто такі діти з особливими потребами», «Допомога діткам з особливими потребами», «Кожен із нас особливий. Що я знаю про права дитини?», «Всім тут раді», «Разом ми створюємо людину», «Що таке добро?»; сюжетно-рольові ігри «Сім’я», «Місточок дружби», «Покажи настрій», «Лікарня»; дидактичні ігри «Оціни вчинок», «Квітка вчинків», «Права дитини в казках», «Ми всі рівні», «Хто відповідальний?», «Скажи більше пестливих слів», «Повтори ритм», «Кошик настрою», «Оплески», «Квітка вчинків», «Скажи лагідно», «Весела пташка»; консультації та бесіди з батьками «Що таке інклюзія?», «Права дитини», «Інклюзивна освіта: навчаємо і виховуємо», «Якщо ваша дитина відрізняється від інших?»; читання тематичних творів дитячої художньої літератури, бесіда за змістом. Проведені заходи сформували у дітей елементарні правила поведінки між однолітками, щире ставлення до людей з особливими освітніми потребами, бажання дітей дотримуватись моральних правил у родині, використання у мовленні поняття «сім’я»,«родина», «діти з особливими освітніми потребами»; розвитокзв’язного мовлення, креативного мислення, уваги; виховання чуйності, співчуття та гуманного ставлення до людей із вадами.

В групах №5, №8 (діти 5-го року життя) вихователями Лілією Литвинюк, Людмилою Заграй, Тетяною Шиловою, Ольгою Буркан підготовлено та проведено заняття «У лиху годину пізнати вірну людину», «Кожен з нас особливий. Що я знаю про права дитини?», «Родина квітка», «Рівний рівному» (художньо-продуктивне образотворення); розгляд проблемних ситуацій «В якому вчинку живе добро?», «Доброта та милосердя», «Планета доброти для дітей»; спостереження за пандусом біля аптеки, за візочками для людей з обмеженими руховими можливостями (за картиною), за позначенням на асфальті візочків, пандусів, на зупинках, «Транспорт спецпризначення», «Особливі діти та дорослі» (за картиною); бесіди з дітьми «Про права дитини на дім та родину», «Особливі діти та дорослі», моральна гра «Всі важливі, всі красиві», «Ми такі різні», «Кожен особливий з нас», «Про маленькі добрі справи», «Декларація прав дитини», «Особливі діти», «Хто такі діти з особливими потребами», «Ми всі різні, але рівні», «Толерантна людина»; сюжетно-рольові ігри «Глухий, німий», «Сліпа довіра», «Транспорт та зупинки спеціального призначення», «Оціни вчинок», «Сім’я»; дидактичні ігри «Оціни вчинок», «Дітям про права», «Моє ім’я», «Діти потребують спілкування», «Права дитини на особливу турботу», «Права дитини на родину», «Які ми», «Чарівне джерельце», «Виріши ситуацію», «Бесіда в коло», «Мої права», «Кожна дитина мала – має свої права», «Дітям Землі – рівні права», «Особлива турбота про дітей з особливими потребами» , «Квітка вчинків», «Кошик настрою»; консультації та бесіди з батьками «Повага до дорослих, дітей з ООП», «Разом про маленькі добрі справи», «Все йде з родини: як навчити дитину поважати іншу – особливу?», «Як зрозуміти, що дитина з ООП?», «Все йде з родини: як навчити дитину толерантності?», читання тематичних творів дитячої художньої літератури, казок та бесіда за змістом, розгляд ілюстрацій «Права дитини», «Права в казках». Проведені педагогами заходи сформували морально – етичні уявлення  про добро та зло, створили сприятливі умови до ставлення соціальної компетентності дитини, забезпечили  психологічний комфорт та налаштували  дітей на позитивний настрій, розширили поняття «право», «обов’язок» за допомогою наочного, демонстраційного матеріалів, проблемних ситуацій.

В групах №6, №7 (діти 6-го року життя) вихователями Наталією Драмарецькою, Іриною Мазурик, Світланою Антепою, Оксаною Книгою організовано та  проведено заняття «Дивіться на нас, як на рівних!», «Хай знає кожна дитина мала, про те що в неї є різні права!»; розгляд ілюстрацій «Права дитини», «Вчимо емоції», «Доброта, ввічливість та милосердя»; бесіди з дітьми «Мої права та обов’язки», «Добре діло – роби сміло», «Від серця до серця», «У лиху годину пізнаєш вірну людину», «Діти з особливими потребами», «Що таке доброта і на що вона схожа», «Твори добро», «Уроки особливого етикету», «Хто такі сонячні діти?», «Ми всі різні, але рівні», «Робимо добрі (вчинки) справи», «Що я знаю про права дитини?»,  «Емоції та ситуації»; дидактичні ігри «Добре – погано», «Емоції», «Правила доброти і милосердя», «Ввічливі слова», «Квітка вчинків», «Скажи комплімент», «Кошик настрою», «Квітка прав», «Оціни вчинок», «Коло бажань», «Що добре, а що погано?»; читання казок «Кривенька качечка»,  «Казки про особливого соловейка» О.Романчука, оповідання В.Сухомлинського «Як Сергійко навчився жаліти?»; бесіди з батьками «Права та обов’язки дитини», «Хто такі діти з особливими потребами», «Толерантна людина», «Діти з аутизмом», «Інклюзивна освіта», «Діти з ООП. Хто вони?», «Не слово красить людину, а діло», «Інклюзивне навчання – рівний доступ до освіти». Проведені педагогами заходи сформували готовність  здорових дошкільників до позитивної спільної взаємодії з однолітками, що потребують корекції психофізичного розвитку, логічного мислення;поглибили знання дітей про свої права (згідно Конвенції про права дитини) та обов’язки, про державну та народну символіку України; можливість відчувати себе самостійним і впевненим у висловленні своїх  думок, прийняття правильного рішення.

Вихователь – методист  Оксана Іскра  провела  моніторинг готовності педагогічного колективу до інклюзивного навчання. Ключовим аспектом успішної  інклюзивної освіти є формування готовності педагогічних працівників до роботи з дітьми з  порушеннями психофізичного розвитку в умовах інклюзії, але потрібна допомога психолога, спецкурси, семінари та забезпечення  відповідної матеріально-технічної бази.  А також  для роботи в системі інклюзивної освіти потрібно підвищувати обізнаність у сфері спеціалізованих педагогічних знань та власний рівень знань та вмінь з питань  інклюзивної освіти.

Завідувачем  Ларисою Гаріповою, вихователем – методистом Оксаною Іскрою проведено одноденний семінар з педагогами на тему «Якщо в групі дитина з особливими освітніми потребами» за вимогами  Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»; надано консультацію  «Щодо організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами». Проведено консультацію для батьків «Інклюзивна освіта. Психолого-педагогічний супровід дітей та їх батьків». Педагогами всіх вікових груп поповнено папки  – пересувки  по тематиці тижневика щодо інклюзивної освіти «Рівний рівному».