Одним із важливих пріоритетів у діяльності закладів дошкільної освіти є забезпечення безпеки учасників освітнього процесу, які на сьогодні страждають від російської воєнної агресії. А життя та здоров’я дітей – це найбільша цінність людства. Володіти необхідними знаннями, потрібними для подальшої безпечної життєдіяльності, є важливим завданням для кожного з дорослих.
Педагогічним працівникам надано консультацію щодо написання календарного перспективного планування, індивідуального щоденного плану на період з 03.05. – 31.05.2022р., враховуючи пізнавальні теми «Вогонь-друг, вогонь – ворог», «Мозаїка професій», «Дивовижний світ комах», «Ми – маленькі українці», «Проводжаємо до шкіл випускників» (групи раннього віку), «Весна землю прикрашає», «Рослини – зелене диво», «Добре – погано», «Ми живемо в Україні», «Ми маємо права» (групи молодшого дошкільного віку), «Вогонь-друг, вогонь- ворог», «Весняний день рік годує», «Все квітує і співає», «Моє серце відкрите для почуттів», «Світ прав дитини» (групи середнього дошкільного віку), «Весняний день рік годує», «Зелений світ», «Про чемність і чуйність», «Світ прав дитини», «У світі різні є народи» (групи старшого дошкільного віку) (соціальні мережі Facebook,Viber, You Tube).
Для організації роботи з дітьми педагоги скористувалися інформаційно освітніми матеріалами, що розміщені на сайті МОН у вільному доступі: «Сучасне дошкілля під крилами захисту»; поради з надання першої психологічної допомоги людям, які пережили кризову подію; поради від експертів ЮНІСЕФ «Як підтримати дітей у стресових ситуаціях»; інформаційний комікс для дітей «Поради від захисника України»; хрестоматія для дітей дошкільного віку «Моя країна – Україна» з національно-патріотичного виховання; в соціальних мережах Дитячий онлайн-садок НУМО з відео заняттями для дітей віком від 3 до 6 років (ЮНІСЕФ разом із МОН України). Всі випуски доступні до перегляду на Facebook (сторінка ЗДО №6 «Шоколадка», YouTube-каналах МОН та ЮНІСЕФ і на платформі MEGOGO; довідник «У разі надзвичайної ситуації або війни», в якому зібрані поради, як захистити себе у надзвичайній ситуації; про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану можна дізнатися з листа МОН № 1/3737-22 від 29.03.2022; питання організації освітнього процесу у закладах освіти регламентовано листом МОН № 1/3371-22 від 06.03.2022 «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій»; лист МОН від 02.04.2022 р. № 1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» (на сторінках офіційного сайту ЗДО №6 «Шоколадка», соціальних мережах Facebook, Viber (загальносадова група, група педагогічних працівників, батьківські громади).
Вихователь-методист Оксана Іскра, вихователь Анастасія Монастирська брали участь у Всеукраїнському фонді «Крок за кроком», програма тренінгу «Життєві навички та психосоціальна підтримка в умовах надзвичайних ситуацій». Теми «Організація діяльності дітей віком 3-6 років у НС» (04.05.2022р.), «Мінна небезпека» (05.05.2022 р.); проведено практичний тренінг з педагогами закладу «Надання першої домедичної допомоги) Володимир Кучальський, фахівець НМЦ ЦЗ та БЖД Вінницької області (співпраця з НМЦ ЦЗ та БЖД Вінницької області).
У рамках Тижня безпеки дитини проведено для вихователів-методистів закладів дошкільної освіти Вінницької міської територіальної громади інструктивно-методичний онлайн-семінар Показовий день Тижня безпеки дитини «Правила безпеки знай і в біду не потрапляй», з метою удосконалити рівень теоретичної та практичної підготовки учасників освітнього процесу щодо організації та проведення «Тижня безпеки дитини»; покращити якість та ефективність освітньої роботи з дітьми, педагогічним та обслуговуючим персоналом ЗДО з практичним відпрацюванням дій на випадок надзвичайних, несприятливих побутових, нестандартних ситуацій та в умовах загрози терористичного акту, ознайомити учасників семінару з досвідом роботи з безпеки життєдіяльності та цивільного захисту; оптимізувати онлайн освітню роботу з питання формування безпеки життєдіяльності дошкільників через співпрацю закладу дошкільної освіти з батьківською громадою.
Методична робота з педагогічними кадрами у 2021-2022 навчальному році спрямована на підвищення професійного рівня педагогів. Важливе місце в системі методичної роботи з педагогами посідали педагогічні години, які проводилися щовівторка, на яких розглядалися питання як теоретичного так і практичного характеру. Педагоги закладу дошкільної освіти брали активну участь в підготовці та проведенні педагогічного читання на тему «Славетні українці: мудрість виховання»; семінару-практикуму на тему «Патріотичне виховання дошкільників засобами інтегрованої освітньої діяльності», творчої групи педагогів над темою «Базовий компонент дошкільної освіти. Нова редакція».
Педагоги систематично працюють над підвищенням рівня фахової майстерності: беруть участь в методичних заходах закладу дошкільної освіти, підвищують теоретичний рівень шляхом самоосвіти, яка ґрунтується на таких принципах: систематичність і послідовність; зв’язок з практичною діяльністю педагога; взаємозв’язок наукових і методичних знань. Обсяг, зміст опрацьованої методичної літератури, періодичних видань відповідають планів заходів, розкривають тему самоосвіти на високому рівні.
Розуміючи вплив родини на виховання дітей, в умовах карантину, на період дії правового режиму воєнного стану, педагоги закладу дошкільної освіти активно співпрацюють з батьками (онлайн), вчасно відгукуються на їхні запити, залучають членів сімей до освітнього процесу групи та життя закладу дошкільної освіти. ЗДО створює всі умови для максимального задоволення запитів батьків вихованців щодо їх виховання та навчання. Зворотній зв’язок педагогів з батьками встановлено, але нажаль не всі батьки приймають активну участь, тому надалі вихователі планують працювати над залученням більше батьків до співпраці.
Педагоги долучилися до Всеукраїнського Флешмобу до Дня Вишиванки; Дня здоров’я «Наше коло мов сім’я!» (соціальні мережі Facebook,Viber, You Tube).
Висновок: Сьогодення на даний час дуже складне, ми та наші вихованці живемо в час війни, й дуже важливо забезпечити психологічний стан дітей та батьків, тому на нас лежить велика відповідальність. Педагоги розширюють свої професійні знання та вміння, удосконалюють свій професійний рівень.