Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

ЗВІТ

про проведення інформаційного марафону «Здоров’я як стиль життя»

в комунальному закладі «Дошкільний  навчальний заклад № 6 Вінницької міської ради»

Відповідно до річного плану роботи Департаменту освіти Вінницької міської ради, з метою утвердження принципів здорового способу життя, формування культури здоров’я в дітей та учнівської молоді, поліпшення роботи з профілактики шкідливих звичок, ВІЛ-інфекції/СНІДу у дитячому та молодіжному середовищі  з 19.02.2019р. по 26.02.2019 р.  в комунальному закладі «Дошкільний  навчальний заклад № 6 Вінницької міської ради»  проведено інформаційний марафон «Здоров’я як стиль життя»

Завідувачем Гаріповою Л.В.  видано наказ №18  від 15.02.2019р.  «Про проведення інформаційного марафону «Здоров’я як стиль життя». Згідно рекомендацій Департаменту освіти, Освітньої програми  для дітей від двох до семи років «Дитина», у закладі  розроблено план заходів щодо  проведення   інформаційного марафону «Здоров’я як стиль життя», відповідно до якого проводилися різноманітні заходи у трьох  напрямах: робота з дітьми,  педагогами та батьками.

Протягом інформаційного марафону здійснювалась змістовна робота, направлена на виявлення та поповнення знань дітей про способи зміцнення та збереження здоров’я. Педагогічний колектив проводить послідовну та систематичну роботу щодо формування уявлень в дітей дошкільного віку уявлень про здоровий спосіб життя з урахуванням конкретних педагогічних вимог та індивідуальних особливостей кожної дитини. Під час проведення інформаційного марафону «Здоров’я як стиль життя» заплановано та проведено ряд заходів:

В  групі № 1 (діти 3-го року життя) вихователі Левченко І.В., Матушевська М.М.  організували та провели заняття «Подорож до країни Невмивайки», «Хто здоровий, той і щасливий»; бесіди з дітьми «Щоб ніколи не хворіли», «Що не можна робити?», «Носики, вушка маємо, - ми про них  подбаємо»; бесіди та консультації з батьками «Здорова сім’я – здоровий Я», «Сон для всіх потрібен дуже»; вправи для корекції плоскостопості «Килимок  здоров’я»; ігри на формування правильної постави «Лелеки», «Як стояти»; ігри – медитації «Я - сонечко», «Я - хмарка»; дидактичні ігри «Допоможемо їжачку обрати здорову їжу», «Валеологічний будиночок»; сюжетно – рольові ігри «Лікарня», «Масаж пальчиків», з метою закріплення  уявлень у дітей  про культурно – гігієнічні навички, про корисність для здоров’я фізичних вправ, зокрема ранкової гімнастики, гімнастики пробудження;  удосконалення слухової уваги, виконання простих рухових дій та  вправ.

В групі №2 (діти 3-го року життя) вихователі Руденко Н.М., Луцька А.Ю. провели заняття «Веселі звірята», «Вітаміни з бабусиного подвір’я»;  бесіди з дітьми «Особиста гігієна», «Хто що їсть?», «Режимний ланцюжок», «Як  ви дбаєте про своє здоров’я ?»; бесіди та консультації з батьками «Дитячі хвороби», «Мода на здоровий спосіб життя»; рухливі ігри «До ляльок у гості», «Біжіть до мене»; сюжетно – рольові ігри «Дитячий садок», «Лікарня»; дидактичні ігри «Що корисно для здоров’я?», «Так чи ні», «Фрукти та овочі на тарілці», з метою формування розуміння значення вітамінів для здоров’я та росту дитини, розширення та поглиблення знань дітей про користь овочів та фруктів для здоров’я людей, закріплення вміння відрізняти корисну їжу від шкідливої, залучення дітей до зображення овочів та фруктів за допомогою трафаретів, розвитку уваги, мислення, охайності під час роботи з фарбами, дрібних м’язів рук; виховання дбайливого ставлення до свого життя.

В групі №6 (діти 4-го року життя) вихователями  Драмарецькою Н.М., Климчук А.М.  проведено  заняття «Овочеві та фруктові фантазії», «Щоб не боліли зуби», «Частини тіла», спортивну розвагу «Ми спортивні, ми рухливі»;  бесіди з дітьми «Режимний ланцюжок», «У люстерко подивись», «Що робити щоб бути здоровим», «Мій режим дня»; бесіди та консультації з батьками «Здоров’я як стиль життя», «Малюк застудився», «Що треба зробити, щоб бути здоровим?»; дидактичні  ігри «Органи чуття і відчуття», «Бачу, чую, відчуваю», «Що корисно для здоров’я», «Хто що їсть», «Корисна їжа», «Корисно – шкідливо», «Де ховаються вітаміни?»; сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Аптека», «Лікарня. Сім’я»;читання оповідань К.Ушинського «Умій почекати», Г.Блікова «Вчися вмиватися», віршів В.Ладижинця «Хитрий зуб», Грицька Бойко «Зелена аптека», прислів’їв, приказок, загадок, з метою ознайомлення дітей з режимом дня, розуміння його значення в житті людей; розвитку мислення, уваги, збагачення активного словника дітей терміном «режим дня»; виховання дисциплінованості та уміння організовувати свій час.

В групі №7 (діти 4-го року життя) вихователями  Антепа С.М., Книга О.А. підготовлено та проведено заняття «Промінчики здоров’я», «Малятко - здоров’ятко»; спортивну розвагу «Ми спортивні, ми рухливі»;  бесіди з дітьми «Нічого у нас не болить, коли приходить Айболит», «Рослин цілющих так багато, їх малята треба знати», «Чистота – запорука здоров’я», «Мікроби навколо нас», «Чому хворіють наші зуби»; бесіди та консультації  з батьками «Здоров’я – найцінніший скарб»,  «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати», «Здорова дитина, щаслива родина», «Телебачення і здоров’я дошкільника», «Чистота – запорука здоров’я», «Наше здоров’я у наших руках»  ;  дидактичні  ігри «Що ти бачиш закритими очима?», «Покажи емоцію», «Корисно, шкідливо»; сюжетно – рольові  ігри «Лікарня»,«Сім’я», «Ветлікарня»; читання творів К.Ушинського «Умій почекати», І.Кульської «Здоров’ятко», прислів’я, приказки, загадки,  з метою закріплення знань про орган слуху, зору, нюху; сприяння профілактиці та усунення шкідливих звичок; формування у дітей культурно – гігієнічних навичок, як важливого  засобу зміцнення фізичного здоров’я.

В групі №3 (діти  5-го року життя) вихователі Рижкова І.І., Гончарук А.М. провели заняття «Бережи здоров’я змалечку», «За допомогою чого я пізнаю світ», «Здоров’я  та фізичний розвиток»; спортивну розвагу «Всією сім’єю на старт»;  бесіди з дітьми про здоровий спосіб життя, його складові «У здоровому тілі, здоровий дух», «Коли прийшла застуда», «Зростаємо дужими», «Допоможи собі сам», «Про небезпечні предмети», «Корисні та шкідливі звички»;   розгляд «Дерева здоров’я»; дидактичні ігри «Чому не можна?», «Склади електричний предмет»,  «Небезпечно чи ні», «Де живуть вітаміни?», «Валеологічний будиночок», «Квітка здоров’я»; читання оповідання Г. Блікова «Вчимося вмиватися», «П’ять справ перед сном», «Казки про мило»; вивчення віршів, загадок, прислів’їв про здоровий спосіб життя; складання таблиці з серії малюнків про складові здорового способу життя; лекторій для батьків  «Здоров’я дитини – багатство країни», усний журнал «Загартування», консультації «Як праще провести вихідний із дитиною?», «Яка їжа корисна Вашим дітям», «Ведіть здоровий спосіб життя»; з метою  формування у дітей необхідних знань, умінь та навичок щодо здорового способу життя, вміння використовувати отримані знання в повсякденному житті; підвищення рівня валеологічних знань батьків; залучення  батьків до різних форм фізкультурно-оздоровчих занять.

В групі № 4 (діти 5-го року життя) вихователь Заграй Л.В. підготовила та провела заняття  «У країні здорових зубів»; спортивну розвагу «Всією сім’єю на старт»;  бесіди з дітьми «Особиста гігієна», «Що шкодить здоров’ю?», «Чи потрібно гуляти в холодну погоду?», «Дбай про чистоту»; консультації з батьками «Режим дня, режим харчування», «Як захистити себе і свою дитину від шкідливої побутової хімії», «Шкідливі звички в сім’ї, їх вплив на здоров’я  дитини»; читання приказок та прислів’я, віршів  про здоровий спосіб життя; рухливі ігри «Знайди собі пару», «Іменний пиріг», «Хто вийшов?»; дидактичні ігри «Корисне - шкідливе», «Валеологічне лото», «Що відбувається?» ;  сюжетно - рольові ігри «Швидка допомога»;  пошуково – дослідницька діяльність  на тему «Повітря», «Сніг»,  з метою ознайомлення дітей з цілющим впливом природних факторів на здоров’я людини; формування свідомого прагнення бути дужим та здоровим; закріплення культурно – гігієнічних навичок.

В групі  №5(діти 6- го року життя) вихователі Литвинюк Л.Г., Галкіна Н.В.  підготовили та провели заняття  «Чистота – це здоров’я»,  «Своє тіло треба мити , щоб ніколи не хворіти»;  спортивну розвагу «Кличе в коло гра весела»;  бесіди з дітьми «Хто із загартуванням дружить, ніколи не тужить», «У здоровому тілі – здоровий дух», «Наші вірні друзі», «Коли прийшла простуда», «Абетка настрою» та консультації з батьками «Спортивний куточок вдома», «За здоров’ям з рюкзачком», «На варті здоров’я»; дидактичні ігри «Корисно - шкідливо», «Мій режим дня», «Що спочатку?», «Знайди продукти», «Валеологічний будинок», «Види спорту назви!» ;  сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Вітамінна аптека», «Швидка допомога»;  читання віршів, приказок та прислів’я про здоров’я, казки М.Смирнова «Компот», «Врятований обід», «Чого горлечко болить?», «Вушка не чують», «Про неслухняне волоссячко»;  пошуково – дослідницька діяльність  на тему «Повітря», «Вітер»;   з метою формування у дітей необхідних знань, умінь та навичок щодо здорового способу життя, вміння використовувати отримані знання в повсякденному житті; сприяння зміцненню здоров’я дітей під час освітнього  процесу.

В групі №8 (діти 6-го року життя) вихователь Шилова Т.А. підготовила та провела заняття  вікторину «Мандрівка в країну Валеологія», спортивну розвагу «Кличе в коло гра весела»;   бесіди з дітьми «А чи знаєте ви, як стати здоровими?», «Що не можна робити?», «Миті і немиті руки», «Носики, вушка маємо про них подбаємо», «Допоможи собі сам», «Корисні вітаміни»; бесіди та консультації з батьками «Як навчити дитину здоровому способу життя», «Загартування - один з ефективніших засобів профілактики захворювань», «Краса та здоров’я», «У похід — всією сім’єю», «Тато, мама, я — спортивна сім’я»;  дидактичні ігри «Предмети особистої гігієни», «Небезпечна ситуація», «Лялька захворіла», «Режим дня», «Моя доба», сюжетно - рольові ігри  «Дитячий садок», «Аптека», «Водії»; рухливі ігри «Потяг», «Горобчики і автомобілі»; читання творів Т.Лисенко «Мікроби», І.Січовика «Вилікувався», приказки, прислів’я про здоров’я; перегляд мультимедійної презентації «Здорова родина – здорова країна»; практичні хвилинки, розв’язання проблемних ситуацій «Сам вдома»,  з метою  поліпшення  якості освітнього процесу з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; вдосконалення теоретичних знань та практичних навичок  батьків з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя.

Музичними  керівниками Соколовською Л.К., Суконнік Е.Ю.підготовлена та проведена розвага для дітей старшого дошкільного віку «Веселі козачата», з метою формування свідомого прагнення бути здоровим;  бажання показати свої вміння, знання у подоланні різних  перешкод та виконанні завдань; поглиблення знань про козаків, козацькі страви .

Педагоги всіх вікових груп оформили куточки та фото вернісаж «Здоров’я як стиль життя», поповнили папки  – пересувки  по тематиці інформаційного марафону «Здоров’я як стиль життя».

Вихователем – методистом  Іскрою О.Г. в допомогу педагогам поповнено банк даних фізкультурних хвилинок, фізкультпауз,  оздоровчих технологій, оформлено інформаційні стенди, міні-виставки  методичною, художньою літературою, проведено заняття з елементами тренінгу «Добрі вчинки і слова – помічники здоров’я», майстер-клас «Виготовлення нетрадиційного обладнання для фізкультурно-оздоровчої роботи з дошкільниками». Сестрою медичною старшою Ординською О.П. проведено панельну дискусію  «Важливість вакцинації. Календар щеплень». На  сайті ЗДО поповнено матеріали з інформаційного марафону.

Робота в рамках інформаційного марафону «Здоров’я як стиль життя» спрямована на розвиток у вихованців усвідомлення цінності здоров’я і здорового способу життя, що сприяють становленню активної особистості. Ми вважаємо, що дитина, у якої сформоване сприйняття власного здоров’я як особистісної цінності, намагатиметься свідомо коригувати свою поведінку щодо здорового існування. Тобто, бережно ставитися до власного здоров’я і здоров’я оточуючих, прагнути до адекватного сприйняття знань і навичок по його охороні, їх втіленню у повсякденне життя.