Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Інформація про проведення  Місячника цивільного захисту в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад №6 Вінницької міської ради» в період з 17.09. по 17.10.2019р.

На виконання наказу Департаменту освіти Вінницької міської ради від 13 вересня 2019 року №539 «Про проведення Місячника цивільного захисту», згідно «Плану основних заходів цивільного захисту області на 2019 рік», затвердженого головою обласної державної адміністрації, з метою роз’яснення державної політики, спрямованої на забезпечення безпеки та захисту населення і територій, матеріальних і культурних цінностей та довкілля від негативних наслідків надзвичайних ситуацій, їх попередження, навчання населення поводженню в екстремальних умовах, в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад №6 Вінницької міської ради» в період з 17.09. по 17.10.2019 року проведений Місячник цивільного захисту.

Завідувачем Гаріповою Л.В. виданий наказ №183 від13.09.2019 р. «Про проведення  Місячника цивільного захисту». Згідно рекомендацій Департаменту освіти  Вінницької  міської ради,  Освітньої  програми  для дітей від двох до семи років «Дитина», у закладі дошкільної освіти  розроблено план заходів щодо  проведення Місячника цивільного захисту, відповідно до якого проводилися різноманітні заходи у трьох  напрямах: робота з дітьми,  педагогами та батьками. Протягом Місячника цивільного захисту проводилась змістовна робота, направлена на виявлення та поповнення знань дітей з питань безпеки життєдіяльності, а також практичної перевірки здатності вихованців, педагогічних працівників та обслуговуючого персоналу закладу дошкільної освіти грамотно та чітко діяти у разі загрози або виникнення  надзвичайних,  несприятливих побутових або нестандартних ситуацій. Під час проведення Місячника цивільного захисту заплановано та проведено ряд заходів:

В групах №1, №2 (діти 3-го року життя) вихователями Левченко І.В., Руденко Н.М., Велічко Ю.Р. організовано та проведено заняття  «Маленькі пожежники», «Врятуємо вірних друзів»; бесіди з дітьми «Ведмедик Мишко приніс сірники у дитячий садок», «Небезпечні іграшки», «Вогонь – корисний, вогонь - шкідливий», «Обережно! Сірники – не іграшка!», «Небезпека на дорозі», «Поведінка у транспорті»; бесіди та консультації з батьками «Формування основ пожежної безпеки у дітей раннього віку», «Безпека дітей в повсякденному житті», «Увага! Іграшки також бувають небезпечними!»; рухливі ігри «Сонечко і дощик», «Горобчики і автомобілі», «Потяг», «Хто швидше загасить вогонь»; дидактичні  ігри «Будь обережним», «Визнач картинку», «Можна – не можна», «Світлофор для малят», «Чим можна гратися», «Сірники не для забави», «Вогонь – ворог, вогонь - друг»; читання та ігри з книжками на колесах «Автобус», «Поліція», «Абетка безпеки»; сюжетно – рольові ігри «Автобус», «Лікарня», «Водії», з метою формування у дітей уявлень про елементарні основи безпечної поведінки, користування небезпечними предметами, про правила поведінки на вулиці, закріплення знань про місця руху транспорту і пішоходів (проїжджа частина дороги та тротуар).

В групах №5, №8 (діти 4-го року життя) вихователями Литвинюк Л.Г., Галкіною Н.В., Шиловою Т.А.,  Буркан  О.І. організовано та проведено заняття «Добра допомога сірничка», «Не жартуй з вогнем», «Безпечна поведінка», «Вогонь добрий, вогонь злий», бесіди з дітьми «Безпека дитини», «Наш друг світлофор», «Безпека дитини вдома», «Про безпечні ігри», «Обережно, сірники», «Яку біду може спричинити вогонь?», «Для розваги і для гри сірники не бери», «Небезпечні предмети», «З сірниками не можна гратись», сюжетно-рольові ігри «Транспорт», «Знайди свою маму», «Водії», «Пожежники», «Сім’я», «Світлофор»; дидактичні ігри «Обери небезпечні предмети», «Добре - погано», «Що зайве?», «Відгадай за описом предмети для гасіння вогню», «Дорожні знаки», «Спеціалізовані машини», «Оціни вчинок», «Щоб не трапилось біди», «Склади електричний предмет», «Відгадай, що це?»; бесіди та консультації з батьками «Небезпечні місця для ігор», «Діти і вогонь: що потрібно знати батькам», «Як навчити дитину безпечної поведінки», «Вчимо дітей бути обачними», «Формування у дітей ситуаційної грамотності», «Дії під час виникнення пожежі»; читання тематичних творів дитячої художньої літератури, обговорення за змістом; моделювання проблемних ситуацій, розгляд сюжетних картин, з метою формування у дітей вміння аналізувати проблемні ситуації, ознайомлення  дітей  з елементарними правилами поведінки на дорозі: не можна вибігати на дорогу, дорогу переходити у визначеному місці; формували  вміння реально оцінювати можливу небезпеку.

В групах №6, №7 (діти 5-го року життя) вихователями Драмарецькою Н.М., Климчук А.М., Антепою С.М., Книгою О.А.   підготовлено та проведено заняття ««Про вогонь наш треба знати – з ним неможна жартувати» (ігри-естафети), «Ознайомлення з інвентарем протипожежного куточка», читання тематичних творів дитячої художньої літератури та їх обговорення; бесіди з дітьми «Безпека малят», «Вибухові предмети», «Запам’ятай важливі номери телефону», «Коли ти заблукав», «Небезпечні предмети», «Сміттєва небезпека», «Коли вогонь – друг стає ворогом», «Як поводитись під час пожежі», рухливі ігри «Не дзвони», «Знайди собі пару», «Знайди де сховано», « Влучи в коло», «Не наступи», «Знайди свій будиночок», сюжетно-рольові ігри «Лікарня»,  «Пожежники», «Сім’я», «Транспорт»; дидактичні ігри «Чим можна гратись», «Пасажирський транспорт», «Оціни вчинок», «Небезпечні предмети», «Дорожні знаки», «Впізнай за описом», «Чарівна торбинка», «Я в біду не потраплю»(номери служб порятунку), бесіди та консультації з батьками «Безпека життєдіяльності дитини вдома», «Стихійні лиха – землетрус, пожежа, сильний вітер», «Сірничок малий, а біда велика», «Правила надання першої допомоги при травмах, нещасних випадках», «Дії в надзвичайних ситуаціях», «Природа друг, коли ти її добре знаєш», «Сам вдома», з метою розширення знань дітей про вулицю та дорогу, дорожні знаки; закріплення знань про значення світлофора,правила дорожнього руху; виховання в дітей почуття відповідальності, бути уважним, обачним.

В групах №3, №4 (діти 6-го року життя) вихователями Рижковою І.І., Гончарук А.М., Заграй Л.В., Петрук Ю.Л. організовано та  проведено заняття «Небезпека від вибухонебезпечних предметів», «Коли вогонь – друг, коли – ворог», «Екскурсія  у пожежну частину «Наш номер 101», «Сам вдома: електроприлади», «Обережно, ртуть!»; екскурсію в пожежну частину; читання тематичних творів дитячої художньої літератури та обговорення за змістом; спостереження за транспортом і пішоходами, за звуками сирени – попередження, за світлофором; бесіди з дітьми «Не грай з вогнем», «Розбився термометр: як діяти», «Про безпечну поведінку під час подорожі у громадському транспорті», «Люкова небезпека», «У гостях у Світлофора», «Якщо ти загубився у лісі?», «Увага, всім!», «Екскурсія до пішохідного переходу», «Сміттєва небезпека», «Спілкування з незнайомцями»; дидактичні ігри «Важливі номери», «Світлофор Моргайчик», «Склади електричний предмет», «Небезпечно чи ні», «Пожежний ланцюжок», «Безпека на дорозі», «Що потрібно при пожежі?», «Предмети називаємо. для чого служать знаємо», «Правила пожежної безпеки», «Небезпечні ігри»;  сюжетно-рольові ігри «Пожежники», «Транспорт», «Сім’я»,  «Водії», «Лікарня»; бесіди та консультації з батьками  «Безпека дитини на дорозі та у транспорті», «Дитина на вулиці», «Поведінка батьків – приклад для наслідування», «Як пояснити дітям про їхні дії при знаходженні незнайомих предметів», «Вибухово-небезпечні предмети», з метою формування елементарних правил поведінки з небезпечними предметами та якої шкоди вони можуть заподіяти;  пояснення дітям правил та норм поведінки, використовуючи художнє слово, віддаючи перевагу створенню ігрових проблемних ситуацій.

Музичним  керівником Соколовською Л.К. підготовлено та проведено тематичну розвагу  для дітей старшого дошкільного віку з питань безпеки життєдіяльності «Захисти себе сам!», з метою формування свідомого прагнення бути здоровим; вчасне надання правил першої до медичної допомоги при нещасних випадках,  використання точних знань у подоланні різних  перешкод та виконанні завдань. Педагогами всіх вікових груп оформлено куточки «Вчимося діяти  в  надзвичайних ситуаціях», підготовлено виставки дитячих малюнків на тему «Немає лиха, коли все тихо!», поповнено папки  – пересувки  по цивільному захисту,  поновлено  картотеку дидактичних ігор «Безпека дитини».

Завідувачем Гаріповою Л.В., вихователем-методистом Іскрою О.Г. проведено з педагогами закладу круглий стіл «На варті безпеки життєдіяльності дітей»; педагогічний всеобуч «9 порад, як ефективно навчити прийомів домедичної допомоги»; ділова гра «Як оповістити про лихо – пожежа в ЗДО»; створено інформаційно – довідковий куточок, підготовлено та опрацьовано навчально-методичний та наочний матеріали  з даної тематики; розроблено методичні рекомендації, поради, пам’ятки.

Завідувачем Гаріповою Л.В. , вихователем – методистом Іскрою  О.Г.   завгоспом Прогонюк А.В. та ст. медсестрою Ординською О. П. проведено навчальне консультування з батьківською громадою за темами  «Безпека дитини: компетентнісний підхід»; «Отруєння ліками та лікарськими засобами»; «Як навчити дитину правильно діяти в небезпечних ситуаціях»; «Схема сповіщення під час сигналу «Увага всім!» «Абетка першої домедичної допомоги»; здійснено перевірку стану засобів пожежогасіння, евакуаційних виходів, електроприладів, наявність інструкцій з техніки безпеки на робочих місцях та їх відповідність вимогам нормативних документів.

Педагогами  дітей дошкільного віку організовано перевірку знань, умінь та навичок дітей з основ безпеки життєдіяльності та норм поведінки під час надзвичайних ситуацій. Результатом засвоєння дітьми запропонованого матеріалу є чіткі знання та навички дітей з різних видів безпеки життєдіяльності. А також педагогами старшого дошкільного  віку проведений моніторинг знань батьків з питань безпеки життєдіяльності дітей. Згідно проведеного тестування можна зробити  висновки, що батьки дітей старшого дошкільного віку обізнані з правилами безпеки життєдіяльності. Спілкуючись  зі своїми дітьми, батьки спільно вирішують  проблемні ситуації,  які можуть виникнути  вдома, в дворі, в садочку, на дорозі та становити загрозу життю та здоров’ю дитини. Батьки одноголосно відповіли на запитання «До кого дитина може звернутись за допомогою?» назвавши: бабусю, дідуся, вихователя та декого із друзів сім’ї. Можна зробити  висновок, що батьки самих дітей вдома не залишають, не дозволяють без відома їх користуватись електроприладами, мобільними телефонами, відчиняти вхідні двері. Батьки на належному рівні дбають про безпеку  дитини  не тільки вдома, а й за його межами.

В рамках Місячника Цивільного захисту та з метою попередження виникнення надзвичайних ситуацій в ЗДО відбулась навчальна евакуація на випадок пожежі. Педагогічні працівники разом з вихованцями за достатньо короткий проміжок часу, організовано, без паніки та скупчень залишили приміщення закладу. Евакуація проведена вдало та на високому рівні. Хотілося, щоб навчальна евакуація, метою якої було практичне відпрацювання умінь працівників та вихованців закладу діяти при пожежі та удосконалення педагогами й дітьми теоретичних знань і практичних навичок щодо дій в умовах надзвичайних та екстремальних ситуацій, залишилася тільки навчальною, а здобутий  досвід ніколи не застосовувався в житті.