Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Інформація про проведення Тижня безпеки дитини

в комунальному закладі «Дошкільний начальний заклад №6

Вінницької міської ради» з 13.05 по 17.05.2019року

Відповідно до наказу Департаменту освіти Вінницької  міської ради  від 13. 12.2018 р. № 676 та навчально-методичного центру ЦЗ та БЖД Вінницької області 13. 12. 2018 р.  № 65-агп з 13 по 17 травня 2019 року в комунальному закладі «Дошкільний  навчальний заклад №6 Вінницької міської ради» проведено «Тиждень безпеки дитини», з метою практичного закріплення дітьми теоретичних знань, умінь та навичок з питань безпеки життєдіяльності та основ здоров’я, а також практичної перевірки здатності дитячого колективу, педагогічних працівників і обслуговуючого персоналу закладу дошкільної освіти грамотно та чітко діяти у разі загрози, або виникнення  надзвичайних,  несприятливих побутових або нестандартних ситуацій та в умовах загрози терористичного акту.

Завідувачем Гаріповою Л.В. виданий наказ №39 від 10.05.2019р. «Про проведення «Тижня безпеки дитини». Згідно рекомендацій Департаменту освіти Вінницької  міської ради, Освітньої  програми  для дітей від двох до семи років «Дитина», у закладі  дошкільної освіти  розроблено план заходів щодо  проведення Тижня безпеки дитини, відповідно до якого проводилися різноманітні заходи у трьох  напрямах: робота з дітьми,  педагогами та батьками.

Протягом тижня проводилась змістовна робота, направлена на виявлення та поповнення знань дітей з питань безпеки життєдіяльності та основ здоров’я, а також практичної перевірки здатності вихованців, педагогічних працівників та обслуговуючого персоналу закладу дошкільної освіти грамотно та чітко діяти у разі загрози або виникнення  надзвичайних,  несприятливих побутових або нестандартних ситуацій. Під час проведення «Тижня безпеки дитини»  заплановано тематичні дні «Природа – друг, коли її добре знаєш» (безпека дитини в природі); «Здорова дитина – щаслива родина» (безпека в побуті, здоров’я дитини); «Дитина серед людей» (безпека з незнайомими людьми); «Дитина на вулиці» (безпека дитини на вулиці); «Вогонь – друг, вогонь – ворог» (пожежна безпека)  та проведено ряд заходів:

В групах №1, №2 (діти 3-го року життя) вихователями Левченко І.В., Матушевською М.М., Луцькою А.Ю. організовано та проведено заняття  «Подорожуємо автобусом», «Подорож у місто небезпек»; бесіди з дітьми «Користь та небезпека від води», «Природа навколо нас», «Звірята на дорозі», «Обережно! Сірники – не іграшка!», «Як поводитись з незнайомцями на вулиці»; бесіди та консультації з батьками «Здорова дитини – щаслива родина!», «Безпека дітей», «Увага! Іграшки також бувають небезпечними!»; дидактичні  ігри «Корисне чи ні», «Живе – неживе», «Можна – не можна під час грози», «Світлофор для малят», «Кошенятко загубилось», «Прогулянка по вулиці», «Вогонь – ворог, вогонь - друг»; читання та ігри з книжками на колесах «Автобус», «Поліція»; сюжетно – рольові ігри «Лікарня», «Водії», з метою формування у дітей  уявлень про правила поведінки на вулиці, закріплення знань про місця руху транспорту і пішоходів (проїжджа частина дороги та тротуар).

В групах №6, №7 (діти 4-го року життя) вихователями Драмарецькою Н.М., Климчук А.М., Антепою С.М., Книгою О.А.   підготовлено та проведено заняття «Безпечні вулиці та дороги», «Наша безпека у наших руках», читання тематичних творів дитячої художньої літератури та їх обговорення; бесіди з дітьми «Безпека на дорозі», «Обережно біля водойми», «Правила дорожнього руху», «Їстівні та отруйні гриби», «Небезпечні тварини», «Сміттєва небезпека», «Коли вогонь – друг стає ворогом», «Як поводитись під час пожежі», рухливі ігри «Трамвай», «Знайди свій колір», «По рівненькій доріжці», «Влучи в коло», «Не наступи», «Знайди свій будиночок», сюжетно-рольові ігри «Лікарня»,  «Пожежники», «Сім’я», «Транспорт»; дидактичні ігри «Абетка дороги», «Пасажирський транспорт», «Оціни вчинок», «Небезпечні предмети», «Дорожні знаки», «Впізнай за описом», «Чарівна торбинка», «Я в біду не потраплю»(номери служб порятунку), бесіди та консультації з батьками «Безпека життєдіяльності дитини вдома», «Стихійні лиха – землетрус, пожежа, сильний вітер», «Сірничок малий, а біда велика», «Правила надання першої допомоги при травмах, нещасних випадках», «Дії в надзвичайних ситуаціях», «Природа друг, коли ти її добре знаєш», «Сам вдома», з метою розширення знань дітей про вулицю та дорогу, дорожні знаки; закріплення знань про значення світлофора,правила дорожнього руху; виховання в дітей почуття відповідальності, бути уважним, обачним.

В групах №3, №4 (діти 5-го року життя) вихователями Рижковою І.І., Гончарук А.М., Заграй Л.В., Подокопною М.О. організовано та  проведено заняття «З незнайомими людьми – обережним будь завжди»,  «Електричні прилади»; читання тематичних творів дитячої художньої літератури та їх обговорення; бесіди з дітьми «Природа друг, коли ти її добре знаєш», «Про безпеку у побуті», «Про безпечну поведінку під час подорожі у громадському транспорті», «Люкова небезпека», «У гостях у Світлофора», «Якщо ти загубився у лісі?», «Увага, всім!», «Екскурсія до пішохідного переходу», дидактичні ігри «Де живуть вітаміни?», «Світлофор Моргайчик», «Склади електричний предмет», «Небезпечно чи ні», «Вітамінний натюрморт», «Безпека на дорозі», «Що потрібно при пожежі?»,  сюжетно-рольові ігри «Транспорт», «Сім’я»,  «Водії», «Лікарня»; бесіди та консультації з батьками  «Увага! Дорога!», «Дитина на вулиці», «Поведінка батьків – приклад для наслідування», «Яка їжа корисна вашим дітям», «Спілкування дітей з тваринами», з метою формування елементарних правил поведінки з небезпечними предметами та якої шкоди вони можуть заподіяти;  пояснення дітям правил та норм поведінки, використовуючи художнє слово, віддаючи перевагу створенню ігрових ситуацій.

В групах №5, №8 (діти 6-го року життя) вихователями Литвинюк Л.Г., Галкіною Н.В., Шиловою Т.А.,  Буркан  О.І. організовано та проведено заняття «Ми всі мешканці планети Земля», «Сам удома», «Безпечна поведінка», «Вогонь добрий, вогонь злий», бесіди з дітьми «Безпека дитини в природі», «Здорова дитина – щаслива родина», «Безпека дитини вдома», «Про безпечні ігри», «Обережно, сірники», «Яку біду може спричинити вогонь?», «Для розваги і для гри сірники не бери», «Небезпечні предмети», «З сірниками не можна гратись», сюжетно-рольові ігри «Транспорт», «Водії», «Пожежники»,«Сім’я», «Світлофор»; дидактичні ігри «Обери небезпечні предмети», «Добре - погано», «Що зайве?», «Відгадай за описом предмети для гасіння вогню», «Дорожні знаки», «Спеціалізовані машини», «Оціни вчинок», «Щоб не трапилось біди», «Склади електричний предмет», «Відгадай, що це?»; бесіди та консультації з батьками «Діти і вогонь: що потрібно знати батькам», «Як навчити дитину безпечної поведінки», «Вчимо дітей бути обачними», «Формування у дітей ситуаційної грамотності», «Дії під час виникнення пожежі»; читання тематичних творів дитячої художньої літератури та їх обговорення; вирішення проблемних ситуацій, розгляд сюжетних картин, з метою формування правил співіснування  в суспільстві, моделювання навичок самозбереження; виховання співчуття, бажання надати допомогу тому, хто постраждав.

Педагогами всіх вікових груп оформлено куточки «Безпека дитини», підготовлено виставки дитячих малюнків на тему «Немає лиха, коли все тихо!», поповнено папки  – пересувки  по Тижню безпеки дитини,  поновлено  картотеку дидактичних ігор «Безпека для малих та дорослих».

Музичними  керівниками Соколовською Л.К., Суконнік Е.Ю.  підготовлено та проведено розвага для дітей старшого дошкільного віку «Дитинству – безпечні дороги!», з метою формування свідомого прагнення бути здоровим; вчасне надання правил першої домедичної допомоги при нещасних випадках,  використання точних знань у подоланні різних  перешкод та виконанні завдань.

Завідувачем Гаріповою Л.В., вихователем-методистом Іскрою О.Г. створено інформаційно – довідковий куточок, підготовлено та опрацьовано навчально-методичний та наочний матеріали  з даної тематики; розроблено методичні рекомендації, поради, пам’ятки, консультації для педагогів, батьків з питань Тижня безпеки дитини; проведено навчальний тренінг з  практичним відпрацюванням дій на випадок надзвичайних, несприятливих побутових, нестандартних ситуацій та в умовах загрози терористичного акту. Завідувачем  КЗ «ДНЗ №6 ВМР» Гаріповою Л.В., вихователем  – методистом  Іскрою  О.Г. , завгоспом Прогонюк А.В.  проведено перевірку стану засобів пожежогасіння, евакуаційних виходів, електроприладів, наявність інструкцій з техніки безпеки на робочих місцях та їх відповідність вимогам нормативних документів; здійснено рейд-перевірку виконання працівниками вимог безпеки життєдіяльності.

Педагогами  дітей дошкільного віку організовано перевірку знань, умінь та навичок дітей з основ безпеки життєдіяльності та норм поведінки під час надзвичайних ситуацій. Результатом засвоєння дітьми запропонованого матеріалу є чіткі знання та навички дітей з різних видів безпеки життєдіяльності.  Педагогами старшого дошкільного  віку  проведено  моніторинг знань батьків з питань безпеки життєдіяльності дітей. Згідно проведеного тестування можна зробити висновки, що батьки дітей старшого дошкільного віку обізнані з правилами безпеки життєдіяльності.

Потрібно зазначити, що такі змістовні заходи, які проведені під час Тижня безпеки дитини, в яких приймають участь діти, батьки, педагогічний  колектив та обслуговуючий  персонал закладу дошкільної освіти , приносить велику користь для наших дітей. Діти – це наше майбутнє, і ми, дорослі, маємо можливість навчити дітей  безпечно жити, навчити розумінню того, що найважливіше для людини – це здоров’я та життя.