Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Інформація

про проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності

в комунальному закладі «Дошкільний начальний заклад №6

Вінницької міської ради»

з 19.11. по 23.11.2018 р.

Відповідно до наказу Департаменту освіти Вінницької  міської ради  від 07. 11. 2018 р. № 578 з 19 по 23листопада 2018 року в комунальному закладі «Дошкільний  навчальний заклад №6 Вінницької міської ради» проведено Тиждень знань безпеки життєдіяльності, з метою удосконалення  організаційної та практичної роботи з питань безпеки дитини в закладах дошкільної освіти, свідомого та дбайливого ставлення дітей до свого здоров’я.

Завідувачем Гаріповою Л.В. виданий наказ №232 від 12.11.2018р.  «Про проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності». Згідно рекомендацій Департаменту освіти, Освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина», у закладі розроблено план заходів щодо проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності, відповідно до якого проводилися різноманітні заходи у трьох  напрямах: робота з дітьми, педагогами та батьками.

Під час проведення «Тижня знань безпеки життєдіяльності»  заплановано та проведено ряд заходів:

В  групі №1 (діти 3-го року життя) вихователем Левченко І.В.  організовано  та проведено заняття «Хто овочі й фрукти вживає – той силу має»; бесіди та консультації з батьками  «Як створити безпечний простір вдома», «Увага! Іграшки також бувають небезпечними!», «Сам вдома»; дидактичні  ігри «Світлофор», «Небезпечні іграшки», «Корисно і шкідливо»; читання віршів, прислів’їв, казок про дорожні знаки; сюжетно – рольові ігри «Пожежники», «Вулиця», з метою розширення  та поглиблення знань дітей про користь овочів та фруктів для здоров’я людей, формування розуміння значення вітамінів для здоров’я та росту дитини, закріплення вміння відрізняти корисну їжу від шкідливої, залучення до зображення овочів та фруктів за допомогою трафаретів.

В групі №2 ( діти 3-го року життя) вихователі Руденко Н.М., Луцька А.Ю. провели заняття «Обережно, вогонь!»;  бесіди з дітьми «Зростаємо охайними», «Незнайомцям двері не відчиняємо», «Сірники – не іграшка»  та консультації з батьками «Безпечне довкілля для наших дітей», «Небезпечні іграшки»; рухливі ігри «Літаки», «Біжіть до прапорця», «Бджілки»; сюжетно – рольові ігри «Лікарня»; дидактичні ігри «Подорож на машині», «Чим можна гратися?», з метою формування елементарних правил поведінки з небезпечними предметами і якої шкоди вони можуть заподіяти; пояснення дітям правил та норм поведінки, використовуючи художнє слово, віддаючи перевагу створенню ігрових ситуацій.

В групі №6 (діти 4-го року життя) вихователі Драмарецька Н.М., Климчук А.М.  провели  заняття на тему «Предмети побуту бувають небезпечні»; бесіди з дітьми «Небезпечні предмети», «Як правильно перейти дорогу?», «Щоб не трапилося лиха», «Уміння користуватися східцями», «Наш друг світлофор»; бесіди та консультації  з батьками «Особливості сприйняття дитиною дороги», «Зробимо свій дім безпечним для дітей», «Виховуємо у дітей почуття власної гідності і відповідальності за свою безпеку», «Дитина на вулицях міста», «Як навчити азбуки пішоходів»;  дидактичні ігри «Можна – не можна»,  «На чому я подорожую», «Наш друг світлофор», «Небезпечні предмети в руках»; читання та вивчення віршів, загадок, прислів’їв про безпеку життєдіяльності дітей; складання таблиці з серії малюнків про безпеку дитини з метою формування уявлень про живу природу, зокрема поняття «ліс»; збагачення знань дітей про рослини і тварини своєї місцевості, правила поведінки у лісі; милування красою довкілля, передаючи свої враження за допомогою художнього слова.

В групі № 7 (діти 4-го року життя) вихователі Антепа С.М., Книга О.А. підготовили та провели заняття на тему «Продукти харчування-джерело здоров’я та життєвої енергії»; бесіди з дітьми «Повторення важливих номерів телефону по дорозі додому», «Дотримуйся правил дорожнього руху», «Небезпека від електроприладів», «Про гострі речі – нашій малечі» та консультації з батьками «Як надати дитині першу допомогу в разі її отруєння чадним газом», «Безпечні вулиці та дороги», «Обережно, гострі предмети»; читання приказок та прислів’я, віршів, оповідань  про безпеку життєдіяльності дітей М.Пономаренко «Щоб не трапилось біди», В.О.Сухомлинського «Лялька під дощем»; рухливі ігри «Потяг», «Горобчики й автомобілі», «По рівненькій доріжці», «Трамвай», «Біжіть до прапорця»; дидактичні ігри «Світлофор Моргайчик», «Відгадай за описом», «Склади електричний предмет», «Ведмедик захворів»;  сюжетно – рольові ігри «Лікарня», «Пожежники», Транспорт»; самостійна художня діяльність з використанням ТРВЗ «Автомобілі майбутнього»; розгляд ілюстрацій «Як уникнути неприємностей», «Сам вдома», «Безпечні вулиці та дороги» з метою пояснення дітям основних причин виникнення пожежі,правил пожежної безпеки; акцентування уваги на користь і шкоду вогню, які він може принести; закріплення вмінь і знань викликати пожежну команду, порядок дій у разі виникнення пожежі.

В групі  №3(діти 5- го року життя) вихователі Рижкова І.І., Гончарук А.М. провели заняття на тему «Правила спілкування з близькими та незнайомими»;  бесіди з дітьми «Про безпеку в дошкільному закладі», «Щоб не сталося біди, пам’ятай про це завжди» та консультації з батьками «Як надати дитині першу допомогу в разі її отруєння рослинами та грибами», «Безпека дитини – турбота дорослого», «Як поводитися при укусах комах», «Засоби побутової хімії – джерела небезпеки»; дидактичні ігри «Безпечно чи ні», «Чому не можна?», «Склади електричний предмет», «Що згодиться для пожежі»;  рухливі ігри «У ведмедя у бору», сюжетно – рольові  ігри «Водії», «Лікарня», «Швидка допомога»;  читання віршів, приказок та прислів’я про безпеку дитини;  з метою закріплення у дітей необхідних знань, умінь та навичок щодо безпеки життєдіяльності дітей, вміння використовувати отриманні знання в повсякденному житті; виховувати обачність, турботу про власне життя, вміння правильно діяти в надзвичайних ситуаціях.

В   групі № 4 (діти 5-го року життя) вихователі Заграй Л.В., Павлюк Ю.С. підготовили та провели заняття на тему  «Дітей застерігаємо – біді запобігаємо»;   бесіди з дітьми «Незнайомці на майданчику», «Якщо ви загубилися в лісі?», «Що я знаю про безпеку?(сюжетні картинки)»; бесіди та консультації з батьками «Як надати дитині першу допомогу в разі її отруєння отруйними ягодами», «Маленькі пішоходи», «Безпека дитини»,  «Світлофор і дорога», «У похід — всією сім’єю», «Сам вдома. Ліки»;  читання приказок та прислів’я про безпеку; дидактичні ігри «Коли це буває?», «Дорожні знаки», «Небезпечна ситуація», «Служби порятунку», «Квітка правил», «Назви дію», сюжетно - рольові ігри  «Дитячий садок», «Аптека», «Водії»; рухливі ігри «У ведмедя у бору», «Хто перший»;  з метою  розширення уявлень дітей про безпечну поведінку в разі пожежі, якщо ти сам вдома, якщо ти загубився на вулиці; закріплення вмінь правильно переходити вулицю, знаючи сигнали світлофора, дорожні знаки; використання життєвих ситуацій, вміння викликати  з дітьми служби по телефону «101», «102», «103», «104»; виховування вміння знаходити вихід з різних ситуацій, берегти своє і чуже здоров’я, бути комунікативним в питаннях безпеки життєдіяльності.

В групі №5(діти 6-го року життя) вихователі Литвинюк Л.Г., Галкіна Н.В.  провели  заняття на тему «Ознайомлення з правилами дорожнього руху»; бесіди та консультації з батьками «Як надати дитині першу допомогу в разі її отруєння хімічними речовинами», «Небезпечні предмети в руках дитини», «Як краще провести вихідний із дитиною?», «Незнайомець на машині»; рухливі ігри «Червоний, жовтий, зелений»; дидактичні  ігри «Знайди місця де чатує небезпека», «Хто такий незнайомець», настільний театр «Котик і півник»; сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Знайди свою машину» з використанням масок та атрибутики до ігор; читання казки «Вовк і семеро козенят»; розгляд ілюстрацій «Балкон та вікна – джерело небезпеки»; гру – тренінг «Кошенятко загубилось»(визначити, до кого потрібно звертатись, якщо загубився) з метою ознайомлення дітей бути обережними під час спілкування з незнайомцями; привчати оцінювати намагання незнайомих осіб вступати в контакт, якими б привабливими вони не здавалися; дати поняття про ті неприємності, чи навіть нещастя, що можуть спіткати дитину, якщо вона погодиться піти з незнайомцем на його запрошення; формування правил співіснування  в суспільстві, моделювання навичок самозбереження; виховання співчуття, бажання надати допомогу тому, хто постраждав.

В групі №8 (діти 6-го року життя) – вихователі Шилова Т.А., Добрань І.С. підготовили та провели заняття на тему «Як від лиха вберегтися. Отрута в пляшці»; бесіди з дітьми «Отруйні гриби», «Небезпека на дорозі»; бесіди та консультації  з батьками «Небезпечні предмети в руках дитини»,  «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати», «Балкон та вікна – джерело небезпеки»; читання творів В.Паранової «Зебра», «Небезпечна гра»; вирішення проблемних ситуацій, розгляд сюжетних картин;   дидактичні  ігри «Небезпечні предмети », «Обережно, не наступи», «Корисно, шкідливо»; сюжетно – рольові  ігри «Лікарня»,«Пожежники», «Водії»,  з метою розширення знань дітей про вулицю та дорогу, дорожні знаки; закріплення знань про значення світлофора, правила дорожнього руху; виховання в дітей почуття відповідальності, бути уважним, обачним.

Музичними  керівниками Соколовською Л.К., Суконнік Е.Ю.  підготовлена та проведена розвага для дітей старшого дошкільного віку «У Країні Світлофорних знаків», з метою формування свідомого прагнення бути здоровим; викликання бажання показати свої вміння, знання у подоланні різних  перешкод та виконанні завдань.

Педагоги всіх вікових груп оформили куточки «Безпека дитини», організували виставку дитячих малюнків на тему «Безпека життя і здоров’я дитини», поповнили папки  – пересувки  по тематиці Тижня знань безпеки життєдіяльності.

Вихователь-методист Іскра О.Г.  в допомогу педагогам оновила інформаційно-ілюстровані матеріали, пам’ятки  на тему «Небезпеки, які нас оточують», провела  лекцію «Морально-психологічна підготовка працівників ЗДО до дій в екстремальних ситуаціях», з інструктором  фізичної культури підготували  план проведення заходів з фізичної культури: фізкультурно – оздоровча розвага для дітей старшого дошкільного віку «Про лінь забудеш – здоровим будеш»; педагогічний всеобуч «Як підготувати місце та інвентар для занять з фізичної культури»; батьківський всеобуч «Фізичне виховання в сім’ї. Основні правила безпеки», «Завдання батьків в організації фізичного виховання дітей. Обов’язки батьків».

Завідувачем  КЗ «ДНЗ №6 ВМР» Гаріповою Л.В., вихователем  – методистом  Іскрою  О.Г. , завгоспом Прогонюк А.В.  переглянуто (оновлено) інструкції, пам’ятки з питань безпеки життєдіяльності і правил надання першої допомоги постраждалим від нещасних випадків, поповнено аптечку швидкої допомоги в медичному кабінеті та в усіх вікових групах.

Потрібно зазначити, що такі змістовні заходи , які проведені під час тижня знань безпеки життєдіяльності, в яких приймають участь діти, батьки, педагогічний  колектив та обслуговуючий  персонал закладу дошкільної освіти , приносить велику користь для наших дітей.

Діти – це наше майбутнє, і ми, дорослі, маємо можливість навчити дітей  безпеці життєдіяльності , навчити розумінню того, що найважливіше для людини – це здоров’я та життя.

Завідувач  КЗ «ДНЗ №6 ВМР»                                        Лариса  Гаріпова