Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

ЗВІТ

ПРО ПРОВЕДЕННЯ  ТИЖНЕВИКА  ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

В КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ  «ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД №6 ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»

Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки  Вінницької  міської ради  від 10.02.2017 № 62  з 20.02.2017р. по 24.02.2017 р.  в комунальному закладі «Дошкільний  навчальний заклад № 6 Вінницької міської ради» був проведений тиждень здорового способу життя, з метою  утвердження принципів  здорового способу життя, формування культури здоров’я в дітей та учнівської молоді, поліпшення роботи з профілактики шкідливих звичок, ВІЛ-інфекції/СНІДу у дитячому та молодіжному середовищі , у період з     Завідувачем Гаріповою Л.В. був виданий наказ №14 від 15.02.2017р.  «Про проведення тижневика  здорового способу життя». Згідно рекомендацій Департаменту освіти, Освітньої програми  для дітей від двох до семи років «Дитина», у закладі  був розроблений план заходів щодо  проведення   тижневика здорового способу життя, відповідно до якого проводилися різноманітні заходи у трьох  напрямах: робота з дітьми,  педагогами та батьками.

Протягом тижневика проводилась змістовна робота, направлена на виявлення та поповнення знань дітей про способи зміцнення та збереження здоров’я. Педагогічний колектив здійснював послідовну та систематичну роботу щодо формування уявлень в дітей дошкільного віку про здоровий спосіб життя з урахуванням конкретних педагогічних вимог та індивідуальних особливостей кожної дитини, способу їх життя.

Під час проведення «Тижневика здорового способу життя» було заплановано та проведено ряд заходів:

В  групі № 1 ( діти 3-го року життя) вихователі Кушнір В.В.,  Левченко І.В.  організували та провели заняття «Хто здоровий, той і щасливий»; бесіди та консультації з батьками «Увага! Іграшки також бувають небезпечними!», «Сон для всіх потрібен дуже»; вправи для корекції плоскостопості «Килимок  здоров’я»; ігри на формування правильної постави «Лелеки», «Як стояти»; ігри – медитації «Я - сонечко», «Я - хмарка»; сюжетно – рольові ігри «Лікарня», «Масаж пальчиків», з метою формування  уявлень у дітей  про початкові знання про корисність для здоров’я фізичних вправ, зокрема ранкової гімнастики;  удосконалення слухової уваги, виконання простих рухових дій та  вправ.

В групі №2 ( діти 3-го року життя) вихователі Руденко Н.М., Бриль О.П. провели заняття «Вітаміни з бабусиного подвір’я»;  бесіди з дітьми «Чому потрібно мити руки?», «Зростаємо дужими» та консультацію з батьками               « Мода на здоровий спосіб життя»; рухливі ігри «До ляльок у гості», «Біжіть до мене»; сюжетно – рольові ігри «Дитячий садок», «Лікарня»; дидактичні ігри «Полікуємо улюблену іграшку», «Корисно чи ні», «Фрукти та овочі на тарілці», з метою розширення та поглиблення знань дітей про користь овочів та фруктів для здоров'я людей; формування розуміння значення вітамінів для здоров'я та   росту дитини; закріплення вміння відрізняти корисну їжу від шкідливої; залучення дітей до зображення овочів та фруктів за допомогою трафаретів; розвитку інтонаційної виразності мовлення, вміння граматично правильно будувати речення, уваги,мислення, охайності під час роботи з фарбами, дрібні м'язи рук; виховання дбайливого ставлення до свого життя.

В групі №5( діти 4-го року життя) вихователі Литвинюк Л.Г., Галкіна Н.В.  провели  заняття на тему «Режим дня»; бесіди та консультації з батьками «Роль вітамінів у харчуванні», «Як краще провести вихідний із дитиною?», «Що треба зробити, щоб бути здоровим?»; дидактичні  ігри «Полікуй ляльку Оленку»,  «Вітамінний натюрморт»; сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Аптека»; читання оповідання Г. Блікова «Вчися вмиватися», «П’ять справ перед сном», «Як поводитися за столом» з метою ознайомлення дітей з режимом дня, розуміння його значення в житті людей; розвитку мислення, уваги, збагачення активного словника дітей терміном «режим дня»; виховання дисциплінованості та уміння організовувати свій час.

В групі №8 ( діти 4-го року життя) – вихователем Кравець А.В. підготовлено та проведено заняття на теми «Моє здоров’я», «Сонце, повітря, вода», «Малятко - здоров’ятко»; бесіди з дітьми «Подружись із чистотою», «Вітаміни для малят»; бесіди та консультації  з батьками «Арт-терапія для дітей»,  «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати»;  дидактичні  ігри «Що ти бачиш закритими очима?», «Покажи емоцію», «Корисно, шкідливо»; сюжетно – рольові  ігри «Лікарня»,«Сім’я»; з метою закріплення знань про орган слуху, зору, нюху; сприяння профілактиці та усунення шкідливих звичок; формування у дітей культурно – гігієнічних навичок як важливого  засобу зміцнення фізичного здоров’я.

В групі №6 ( діти  5-го року життя) – вихователями  Драмарецькою Н.М., Климчук А.М.  був представлений освітній проект «Здорова родина – здорова дитина», з метою підвищення психолого-педагогічної  культури батьків щодо цінностей здорового способу життя;  рівня валеологічних знань батьків; залучення  батьків до різних форм фізкультурно-оздоровчих, навчально-розвивальних, спортивно-рекламних занять в режимі дня; переконання батьків у необхідності дотримання режиму дня й правил гігієни, загартування, перебування на свіжому повітрі. Учасниками проекту були діти середнього  дошкільного віку, педагоги, студенти, батьки. Під час проекту були проведені такі форми роботи: анкетування батьків з метою виявлення рівня валеологічних знань батьків, способу життя в родині, виявлення наявності спортивного куточка в квартирі; бесіда з батьками щодо визначення рівня усвідомлення батьками значення загартування, дотримання режиму дня, раціонального харчування, рухової активності, перебування на свіжому повітрі для зміцнення здоров’я дитини; пошук і аналіз друкованих журналів, інтернет-джерел для використання в роботі з батьками з зазначеної теми;  лекторій для батьків  «Здоров’я дітей - здоров’я нації»; засідання круглого столу «Дитина. Довкілля. Здоров’я» ; усний журнал «Загартування»; консультація «Як праще провести вихідний із дитиною?»; пам’ятка для батьків «Ведіть здоровий спосіб життя»; валеологічний порадник для батьків; папка-пересувка «Поговорімо про плоскостопість»; бесіда з дітьми про здоровий спосіб життя та його складові; «Що треба зробити, щоб бути здоровим?»; ознайомлення дітей з основними складовими здорового способу життя під час розглядання «Дерева здоров’я»; дидактична гра «Ромашка»; читання оповідання Г. Блікова «Вчися вмиватися», «П’ять справ перед сном», «Казки про мило»; вивчення віршів, загадок, прислів’їв про здоровий спосіб життя; складання таблиці з серії малюнків про складові здорового способу життя; день  здоров’я «Про здоров’я  знаю, про здоров’я дбаю»; семінар-практикум з студентами «Розучування комплексів гімнастики, в тому числі зорової та дихальної»;  мультимедійна презентація «Здорова родина – здорова країна»; бесіда «Рух – це здоров’я»; практичні хвилинки, розв’язання проблемних ситуацій.

В групі № 7 ( діти 5-го року життя) – вихователь Антепа С.М. підготовила та провела заняття на тему «Найкращий лікар – природа!»; бесіди з дітьми «Здоров’я це найбільший скарб», «Чи потрібно гуляти в холодну погоду?», «Дбай про чистоту» та консультації з батьками «Як захистити себе і свою дитину від шкідливої побутової хімії», «Загартування дітей»; читання приказок та прислів’я, віршів  про здоровий спосіб життя; рухливі ігри «Знайди собі пару», «Іменний пиріг», «Хто вийшов?»; дидактичні ігри «Корисне - шкідливе», «Валеологічне лото», «Мій день» ;  сюжетно - рольова гра «Швидка допомога»;    пошуково – дослідницька діяльність  на тему «Повітря», «Сніг»;  з метою ознайомлення дітей з цілющим впливом природних факторів на здоров’я людини; формування правильної постави; закріплення елементів дихальної гімнастики, культурно – гігієнічних навичок .                                                                                                                                                                                                  В групі  №3( діти 6- го року життя) вихователі Рижкова І.І., Гончарук А.М. провели заняття на тему «Вікторина  «У здоровому тілі – здоровий дух», «Своє тіло треба мити , щоб ніколи не хворіти»;  бесіди з дітьми «Спортсмени – сильні люди», «У здоровому тілі – здоровий дух», «На зарядку – ставай!» та консультації з батьками «За здоров’ям з рюкзачком», «На варті здоров’я»; дидактичні ігри «Де живуть вітаміни?», «Валеологічний будинок», «Види спорту назви!» ;  сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Вітамінна аптека», «Швидка допомога»;  читання віршів, приказок та прислів’я про здоров’я;  пошуково – дослідницька діяльність  на тему «Повітря», «Вітер»;   з метою формування у дітей необхідних знань, умінь та навичок щодо здорового способу життя, вміння використовувати отриманні знання в повсякденному житті; сприяння зміцненню здоров’я дітей під час навчально – виховного процесу.

В   групі № 4 ( діти 6-го року життя) вихователі Заграй Л.В., Малявіна Т.В. підготовили та провели заняття на тему  «Вікторина « Народна мудрість – про здоров’я », «Моє здоров’я», «Здоров’я це найбільший скарб»;   бесіди з дітьми «Загартування», «Про тисячу бід, або про те де гратися не слід», «Культурно – гігієнічні навички вдома»; бесіди та консультації з батьками «Харчове сміття. Небезпека харчового отруєння», «Загартування - один з ефективніших засобів профілактики захворювань», «Краса та здоров'я», «У похід — всією сім'єю», «Тато, мама, я — спортивна сім'я»;  читання творів Т.Лисенко «Мікроби», І.Січовика «Вилікувався», приказок та прислів’я про здоров’я; дидактичні ігри  « Небезпечна ситуація», «Склади пазли (види спорту)», «Режим дня», «Моя доба», сюжетно - рольові ігри  «Дитячий садок», «Аптека», «Водії»; рухливі ігри «Потяг», «Горобчики і автомобілі»; з метою  поліпшення  якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; вдосконалення теоретичних  знань та практичних навичок  батьків з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров'я та життя; формування  здорового способу  життя серед дітей та батьків; поліпшення  суспільного  та родинного  виховання з проблем безпечної поведінки.                                                        Музичним  керівником Соколовською Л.К. підготовлена та проведена розвага для дітей молодшого дошкільного віку «Веселі козачата», з метою формування свідомого прагнення бути здоровим; викликання бажання показати свої вміння, знання у подоланні різних  перешкод та виконанні завдань; поглиблення знань про козаків, козацькі страви .      Інструктором з фізкультури Столярчук М.О.  організовано та проведено заняття «Веселі козенята»(за методикою Е.Вільчковського) (для дітей середнього дошкільного віку); «Пінгвіни на північному полюсі) (за методикою М.М.Єфименка) (для дітей старшого дошкільного віку); спортивні розваги «Здоров’я всьому голова» (для дітей середнього дошкільного віку),«Я здоров’я бережу – сам собі допоможу» (для дітей старшого дошкільного віку)з метою  створення  умов для рухової активності дітей, залучення їх до рухливих ігор, розвитку м’язів, координації рухів, гнучкості, спритності; уточнення знань дітей про те, наскільки важливо бути здоровим і як підтримувати своє здоров’я, пригадавши прислів ’я про здоров’я;  формування свідомого прагнення бути дужим та здоровим; донести до свідомості дітей те, що вони можуть допомогти собі у покращені здоров’я  і зберегти його на довгі літа. Столярчук М.О.  поповнила банк даних фізкульт хвилинками: динамічними;дихальними; зоровими; психологічними; ритмічними; фізкультхвилинками - іграми; провела  майстер-клас  з батьками «Ефективні методи оздоровлення дошкільників» з метою охорони та зміцнення здоров’я, удосконалення функцій організму дитини.                                           Педагоги всіх вікових груп оформили куточки «Здоровий спосіб життя», фото вернісаж «Здоровенькі були!», поповнили папки  – пересувки  по тематиці тижневика здорового способу життя.                                                               Завідувач  Гаріпова Л.В.  підготовила та провела консультацію для педагогів «Дитячий туризм в системі фізкультурно-оздоровчої роботи дошкільного закладу », проблемний семінар з освоєння та впровадження здоров’ятворчих та здоров’язбережувальних технологій, парціальних та авторських програм: «Дошкільникам про основи здоров’я», автори Л. Лохвицька, Т. Андрющенко; «Здоров’я дитини в садку і в родині», автор  Л.В.Калуська; комплексна програма з формування валеологічної свідомості молодших та старших дошкільнят «У Світі здоров’я», автор М. Шелестун, з метою формування мотиваційної настанови на здоровий спосіб життя.                               Вихователь-методист Іскра О.Г. в допомогу педагогам організувала  виставку теоретичного та практичного матеріалу «Здоров’язбережувальні технології»; розробила для батьків пам’ятки,  анкети і рекомендації відповідної тематики; доповнила картотеку публікацій та видань фізкультурно – оздоровчої тематики;  провела круглий стіл з педагогами «Збережемо дітей від шкідливого впливу», з метою розвитку у педагогів уміння та навичок свідомого вибору здорового способу життя, формування відповідального ставлення до власного здоров’я; актуальності проблеми здорового способу життя, визначення життєвих цінностей та власної позиції щодо шкідливих звичок.

Здоровий спосіб життя – це спосіб життя, що сприяє збереженню, зміцненню та відновленню здоров’я людини, а отже, і населення країни в цілому. Тому здоровий спосіб життя розглядається не тільки як медична, але і як соціально-економічна категорія. Здоровий спосіб життя включає в себе не тільки відмову від шкідливих звичок, а й поведінку, що сприяє підвищенню захисних властивостей організму. Це оптимальний режим праці та відпочинку, раціональне харчування і руховий режим, фізична культура, загартування, дотримання особистої гігієни, медична активність, позитивна екологічна поведінка. Значну роль у профілактиці різноманітних захворювань, збереженню і зміцненню здоров’я населення відіграє система обов’язкової професійної гігієнічної підготовки посадових осіб і працівників організацій.