Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Інформація

про проведення Тижня безпеки дитини

в комунальному закладі «Дошкільний начальний заклад №6

Вінницької міської ради»

14.05 по18.05.2018року

Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки  Вінницької  міської ради  від 01. 12. 2017 р.  № 671 та навчально-методичного центру ЦЗ та БЖД Вінницької області 08. 12. 2017 р.  № 65-агп з 14по 18 травня 2018 року в комунальному закладі «Дошкільний  навчальний заклад № 6 Вінницької міської ради» проведено тиждень безпеки дитини, з метою практичного закріплення дітьми, відповідно до їх вікових категорій, теоретичних знань, умінь та навичок з питань безпеки життєдіяльності та основ здоров’я, а також практичної перевірки здатності дитячих колективів, педагогічних працівників і обслуговуючого персоналу дошкільних навчальних закладів грамотно та чітко діяти у разі загрози, або виникнення  надзвичайних,  несприятливих побутових або нестандартних ситуацій та в умовах загрози терористичного акту.

Завідувачем Гаріповою Л.В. виданий наказ №16 від 28.02.2018р. «Про проведення тижневика безпеки дитини». Згідно рекомендацій Департаменту освіти, Освітньої програми  для дітей від двох до семи років «Дитина», у закладі   розроблено план заходів щодо  проведення тижневика безпеки дитини, відповідно до якого проводилися різноманітні заходи у трьох  напрямах: робота з дітьми,  педагогами та батьками.

Протягом тижневика проводилась змістовна робота, направлена на виявлення та поповнення знань дітей з питань безпеки життєдіяльності та основ здоров’я, а також практичної перевірки здатності дитячих колективів, педагогічних працівників і обслуговуючого персоналу дошкільних навчальних закладів грамотно та чітко діяти у разі загрози або виникнення  надзвичайних,  несприятливих побутових або нестандартних ситуацій. Під час проведення «Тижневика безпеки дитини»  заплановано та проведено ряд заходів:

В  групі № 1 ( діти 3-го року життя) вихователь Левченко І.В.  організувала та провела заняття «Подорож у місто небезпек»; бесіди з дітьми «Маленький сірничок», «Обережно, незнайомець», «Прогулянка містом»; консультації з батьками «Безпека дітей», «Увага! Іграшки також бувають небезпечними!»; дидактичні  ігри «Світлофор для малят», «Вогонь – ворог, вогонь - друг»; читання та ігри з книжками на колесах «Автобус», «Поліція»; сюжетно – рольові ігри «Лікарня», «Водії», з метою формування у дітей  уявлень про правила поведінки на вулиці, закріплення знань про місця руху транспорту і пішоходів (проїжджа частина дороги та тротуар).

В групі №2 ( діти 3-го року життя) вихователі Руденко Н.М., Вершигора Т.Д. провели заняття «Швидкий вогонь»;  бесіди з дітьми «Обережно з вогнем», «Маленький сірничок», «Сірники – не іграшка», «Небезпечні іграшки»; консультації  з батьками «Формування основ пожежної безпеки у дітей раннього віку», «Небезпечні іграшки»; рухливі ігри «Літаки», «Біжіть до прапорця», «Бджілки»; сюжетно – рольові ігри «Лікарня», «Пожежники», «Погасимо кицин дім»; дидактичні ігри «Знайди небезпечні іграшки», «Вогонь добрий, вогонь злий», «Ти потрапив у складну ситуацію», «Корисно чи шкідливо», моделювання ситуації «Засиплемо вогонь піском», читання та гра з книжкою на колесах «Пожежна машина»,  з метою  поглиблення знань про техніку, яка допомагає рятувати людей (групи людей), формування елементарних правил поведінки з небезпечними предметами і якої шкоди вони можуть заподіяти; пояснення дітям правил та норм поведінки, віддаючи перевагу створенню ігрових ситуацій.

В групі  №3( діти 4- го року життя) вихователі Рижкова І.І., Гончарук А.М. провели заняття на тему «Небезпечний дзвінок»; бесіди з дітьми «Правила дорожнього руху», «Телевізійна небезпека», «Правила безпечної   поведінки  у побуті», консультації з батьками «Попередження травматизму серед дітей під час відпустки батьків»,  «Безпека дитини – турбота дорослого», «Як поводитися при укусах комах», «Засоби побутової хімії – джерела небезпеки»; дидактичні ігри «Небезпечно чи ні?», «Склади електричний предмет», «Що згодиться при пожежі?», «Світлофор Моргайчик», «Чому не можна?»;  рухливі ігри «Гуси - лебеді», «Мишоловка», «Мисливці і зайці», сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Швидка допомога»;  читання художніх творів: «Мийдодир» К.Чуковського, «У сестрички Люби» Г.Бойко, «Гриб у лісі заблудився» Г.Чубач, моделювання ситуацій «Пішли зі мною», «Незнайомець пропонує», з метою закріплення у дітей необхідних знань, умінь та навичок щодо безпеки життєдіяльності дітей, розуміння правил спілкування з незнайомими особами, нічого не брати у сторонніх людей, не вступати з ними в бесіду та не погоджуватися  на їхні пропозиції, бути обережними під час спілкування з незнайомцями; дати поняття дітям  про ті неприємності, чи навіть нещастя, що можуть спіткати її, якщо вона погодиться піти з незнайомцем на його запрошення; формування правил співіснування  в суспільстві, моделювання навичок самозбереження; виховання співчуття, бажання надати допомогу тому, хто постраждав.

В групі № 4 ( діти 4-го року життя) вихователі Заграй Л.В., Горбань К.А. підготовили та провели заняття на тему  «Чудодійні вітаміни», «Важливі номера», бесіди з дітьми «Незнайомці на майданчику», «Коли ліки поліпшують здоров’я, а коли - шкодять», «Що я знаю про безпеку?(сюжетні картинки)»; бесіди та консультації з батьками «Дорога додому», «Маленькі пішоходи», «Безпека дитини»,  «Світлофор і дорога», «У похід — всією сім’єю», «Сам вдома. Ліки»;  читання приказок та прислів’я про безпеку; дидактичні ігри  «Чому не можна», «Небезпечна ситуація», «Служби порятунку», «Електроприлади», «Можна – не можна», сюжетно - рольові ігри  «Дитячий садок», «Аптека», «Швидка допомога»; рухливі ігри «Потяг», «Горобчики і автомобілі»; моделювання ситуацій «Лялька захворіла», «Щедрий друг», читання прислів’їв та приказок  про небезпечні речі, з метою формування уявлень про живу природу, зокрема поняття «ліс»; збагачення знань дітей про рослини своєї місцевості, правила поведінки у лісі; милування красою довкілля, передаючи свої враження за допомогою художнього слова.

В групі №5( діти 5-го року життя) вихователі Литвинюк Л.Г., Галкіна Н.В.  провели заняття «Квітка вогню»; бесіди з дітьми «Первинні засоби пожежогасіння», «Що слід робити самому, якщо трапилося лихо?»,  «Сірник не іграшка», консультації з батьками «Небезпечні предмети в руках дитини», «Як краще провести вихідний із дитиною?», «Як слід поводитися під час виникнення пожежі»; рухливі ігри «Хто перший», «Чия ланка справилась швидше»; дидактичні  ігри «Знайди місця де чатує небезпека», «Побудуй ланцюжок», «Так чи ні?», сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Знайди свою машину», «Ми – пожежники»  з використанням масок та атрибутики до ігор; читання творів «Маленькі пустощі» Л.Яковенко, «Пожежа на морі» Б.Житкова; розгляд ілюстрацій з набору карток «Як уникнути неприємностей»; моделювання ситуацій «Заллємо вогонь водою», «Зіб’ємо вогонь килимком», «Пожежа в сусідній квартирі. Твої дії», з метою пояснення дітям основних причин виникнення пожежі, правил пожежної безпеки; акцентування уваги на користь і шкоду вогню, які він може принести; закріплення вмінь і знань викликати пожежну команду, порядок дій у разі виникнення пожежі; формування правил співіснування  в суспільстві, моделювання навичок самозбереження; виховання співчуття, бажання надати допомогу тому, хто постраждав.

В групі №8 ( діти 5-го року життя) – вихователі Шилова Т.А., Добрань І.С. підготовили та провели заняття на тему «Віє вітер, віє буйний» (правила поведінки в надзвичайних ситуаціях); бесіди з дітьми «Отримання уявлень про поведінку під час стихійного лиха»,«Буря, злива, гроза»; консультації з батьками «Небезпечні предмети в руках дитини», «Засвоєння теоретичних та практичних навичок безпечної поведінки в екстремальних умовах», «Балкон та вікна – джерело небезпеки»; дидактичні ігри «Лихо мене обмине», «Небезпечні предмети», «Обережно, не наступи», «Корисно, шкідливо»; сюжетно – рольові  ігри «Лікарня»,«Пожежники», «Водії»;  перегляд слайдів «Стихійні лиха», моделювання ситуацій «Тривога!», «Допоможи собі  й товаришеві!», з метою визначення правил безпечної поведінки під час урагану, спеки, сильного морозу, граду та ін., поглиблення знань дітей про катастрофи та відповідні засоби саморятування; виховання в дітей почуття відповідальності, бути уважним, обачним.

В групі №6 ( діти  6-го року життя) – вихователі  Драмарецька Н.М., Климчук А.М.  провели  заняття на тему «Сигнал «Увага всім!»; бесіди з дітьми «Що таке небезпека», «Сам вдома – небезпечні ситуації»,  «Засоби масової інформації», «Засоби  захисту»,  «Явища природи: блискавка, буревій, град», бесіди та консультації  з батьками  «Пам’ятка «Увага всім!», «Безпека життєдіяльності дошкільника», «Діти і незнайомець», «Укуси бджіл та ос», «Дитина на вулицях міста», «Як навчити азбуки пішоходів»; дидактичні ігри «Я в біду не потраплю», «Добре - погано», «Небезпечні предмети»; рухливі ігри «Слухай сигнал!», «Тривога!», «Хто швидше збереться», «Допоможи собі сам»,  «Дорожні знаки», «Обережно – гроза!»,  «Що ми почули?», «Тривога», сюжетно - рольова гра «Що потрібно зробити?»,  «Сигнал «увага всім», читання та вивчення віршів, загадок, прислів’їв про безпеку життєдіяльності дітей; складання таблиці з серії малюнків про безпеку дитини,  з метою формування у дітей поняття про причини подання сигналу (випадок аварії, загрози від стихійного природного лиха, радіаційної небезпеки, хімічного вибуху та ін.); ознайомлення з діями при сповіщальному сигналі, навчання дітей правильно реагувати на сповіщальний сигнал, якщо він застав їх вдома, виховання турботливого ставлення до ближнього, вміння діяти без паніки в екстремальних ситуаціях,  швидко і правильно.

В групі № 7 ( діти 6-го року життя) – вихователі  Антепа С.М., Книга О.А. підготовили та провели заняття на тему «Розкажи, що ти про це знаєш» (небезпека від вибухонебезпечних предметів); бесіди з дітьми «Небезпечні ігри та іграшки», «Добрий та злий вогонь», «Небезпека від електроприладів», «Обережно, незнайомець»; консультації з батьками  «Що ви знаєте про вибухонебезпечні предмети?», «Безпечні вулиці та дороги», «Обережно, гострі предмети», «Вибухо - та пожежонебезпека на виробництві. Дії  під час виникнення пожежі»; читання приказок та прислів’я, віршів, оповідань  про безпеку життєдіяльності дітей М.Пономаренко «Щоб не трапилось біди», В.О.Сухомлинського «Лялька під дощем»; рухливі ігри «Тривога!», «Хто швидше збереться», «Допоможи собі сам»,  «Дорожні знаки», «Бережи предмет», «Заборонений рух»; дидактичні ігри «Безпечно - небезпечно», «Отруйні гриби, ягоди, рослини», «Ми звемо на допомогу», «Стихійні лиха»;  сюжетно – рольові ігри «Швидка допомога», «Рятувальники», «Лікарня»; розгляд ілюстрацій «Як уникнути неприємностей», «Сам вдома», «Безпечні вулиці та дороги»,  складання правил поводження в разі виявлення незнайомих предметів за малюнками, з метою ознайомлення дітей  з різновидами вибухонебезпечних предметів; формування правил поводження при виявленні таких предметів та наслідки необережного поводження з цими предметами, бути пильними та спостережливими  до предметів, що нас оточують: на вулиці, в транспорті, в приміщеннях; нести відповідальність за своє життя та життя інших людей, вміти поводитися в екстрених ситуаціях, цінувати власне життя, роботу працівників державних служб з надзвичайних ситуацій.

Музичним  керівником Соколовською Л.К.  підготовлена та проведена розвага  для дітей старшого дошкільного віку «Юні пожежники», з метою узагальнення та закріплення знань з правил пожежної безпеки, навчання діяти в  екстремальних ситуаціях, виховання уважного ставлення до дотримання правил пожежної безпеки, формування свідомого прагнення бути здоровим; викликання бажання показати свої вміння, знання у подоланні різних  перешкод та виконанні завдань.

Педагоги всіх вікових груп оформили куточки «Безпека дитини»; організували виставку дитячих малюнків на тему «Немає лиха, коли все тихо!»; поповнили папки  – пересувки  по тематиці тижневика «Тиждень безпеки дитини» .

Вихователь-методист Іскра О.Г. в допомогу педагогам організувала  та оформила навчально-методичний та наочний матеріали у рамках «Тижня безпеки дитини», розробила методичні рекомендації, поради, консультації для педагогів, батьків з питань тижня безпеки дитини.

Завідувачем  КЗ «ДНЗ№6 ВМР»  Гаріповою Л.В. , вихователем  – методистом  Іскрою  О.Г. , завгоспом Кравець А.Г. здійснено перевірку стану засобів пожежогасіння, евакуаційних виходів, електроприладів, наявність інструкцій з техніки безпеки на робочих місцях та їх відповідність вимогам нормативних документів а також  здійснено  рейд-перевірку виконання працівниками вимог безпеки життєдіяльності.

Педагогами  дітей дошкільного віку організовано перевірку знань, умінь та навичок дітей з основ безпеки життєдіяльності та норм поведінки під час надзвичайних ситуацій. Результатом засвоєння дітьми  запропонованого матеріалу є чіткі знання та навички дітей з різних видів безпеки життєдіяльності.  Педагогами старшого дошкільного  віку  проведено  моніторинг знань батьків з питань безпеки життєдіяльності дітей. Згідно проведеного тестування можна зробити  висновки, що батьки дітей старшого дошкільного віку обізнані з правилами безпеки життєдіяльності. Спілкуючись  зі своїми дітьми, батьки спільно вирішують  проблемні ситуації,  які можуть виникнути  вдома, в дворі, в садочку, на дорозі та становити загрозу життю та здоров’ю дитини. Батьки одноголосно відповіли на запитання «До кого дитина може звернутись за допомогою?» назвавши: бабусю, дідуся, вихователя та декого із друзів сім’ї. Можна зробити  висновок, що батьки самих дітей вдома не залишають, не дозволяють без відома їх користуватись електроприладами, мобільними телефонами, відчиняти вхідні двері. Небезпечні для дітей  предмети батьки зберігають у недоступних місцях (у шафах, на верхніх полицях). Батьки на належному рівні дбають про безпеку  дитини  не тільки вдома, а й за його межами. Потрібно зазначити, що такі змістовні заходи , які були проведені під час тижня безпеки дитини, в яких приймають участь діти, батьки, педагогічний  колектив та обслуговуючий  персонал дошкільного закладу, приносить велику користь для наших дітей.

Діти – це наше майбутнє, і ми, дорослі, маємо можливість навчити дітей  безпеці життєдіяльності , навчити розумінню того, що найважливіше для людини – це здоров’я та життя.