Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

ЗВІТ

ПРО   ПРОВЕДЕННЯ  ТИЖНЯ ЗНАНЬ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

В КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ  «ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД №6 ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»

Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки  Вінницької  міської ради  від 20.04.2018 № 211 з 23.04.2018 р. по 27.04. 2018 р.  в комунальному закладі «Дошкільний  навчальний заклад № 6 Вінницької міської ради»   проведений Тиждень знань безпеки життєдіяльності, з метою удосконалення  організаційної та практичної роботи з питань безпеки дитини в закладах дошкільної освіти, свідомого та дбайливого ставлення дітей до свого здоров’я.

Завідувачем Гаріповою Л.В. виданий наказ №30 від 20.04.2018 р.  «Про проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності»

Згідно рекомендацій Департаменту освіти, Освітньої програми  для дітей від двох до семи років «Дитина», у дошкільному закладі розроблений план заходів щодо  проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності, відповідно до якого проводилися різноманітні заходи у трьох  напрямах: робота з дітьми,  педагогами та батьками. Протягом тижня проводилась змістовна робота, направлена на виявлення та поповнення знань дітей з питань безпеки життєдіяльності. Педагогічний колектив здійснював послідовну та систематичну роботу щодо формування уявлень в дітей дошкільного віку про особисту безпеку з урахуванням конкретних педагогічних вимог та індивідуальних особливостей кожної дитини, способу їх життя.

Під час проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності заплановано та проведено ряд заходів:

В  групі № 1 ( діти 3-го року життя) вихователь Левченко І.В.  організувала та провела заняття «Наш друг світлофор Моргайко»; бесіди з дітьми «Ми пішоходи», «Вулицями міста», «Машина на нашій вулиці»; бесіди та консультації з батьками «Дорожня абетка для малюків»,  «Як потрібно переходити через вулицю»; розгляд ілюстрацій та ігрових ситуацій; рухливу гру «Горобчики і автомобіль», дидактичні ігри «Безпека на дорозі», «Склади ціле», «Добери за кольором»; сюжетно – рольові ігри «Лікарня», «Автобус», з метою розширення та поглиблення знань дітей про те, що переходити вулицю можна лише по пішохідному переходу разом із дорослим; закріплення понять «проїжджа частина вулиці», «тротуар», «машини», «пішоходи»; розвитку уважності, спритності; виховання обачності.

В групі №2 ( діти 3-го року життя) вихователі Руденко Н.М., Вершигора Т.Д.  провели заняття «Рано вранці прокидайся і одразу ж посміхайся»;  бесіди з дітьми «Небезпечні місця для ігор», «Зростаємо здоровими та дужими», «Як потрібно поводитися на дорозі?»,  «Ти потрапив у складну ситуацію» ;  консультації з батьками  «Формування у малюків ситуаційної грамотності», « Мода на здоровий спосіб життя»; рухливі ігри «До ляльок у гості», «Біжіть до мене»; сюжетно – рольові ігри «Дитячий садок»,  «Лікарня»; дидактичні ігри «Корисно чи шкідливо», «Світлофор наш друг», «Оціни вчинок», «Що можна, а що ні?», з метою розширення  знань дітей про культурно-гігієнічні навички, бажання завжди  бути  красивим, чистим, акуратним; формування розуміння значення вітамінів для здоров’я дитини; закріплення вміння відрізняти корисну їжу від шкідливої; розвитку зв’язного мовлення, уваги, пам’яті, мислення; виховання дбайливого ставлення до себе.

В групі  №3( діти 4- го року життя) вихователі Рижкова І.І., Гончарук А.М. провели заняття на тему «Правила поведінки у громадському транспорті»,  «Неслухняні сірнички», бесіди з дітьми «Як потрібно переходити через вулицю»,  «Пішоходи - порушники », «Обережно! Небезпечно!»,  консультації з батьками «Особливості сприйняття дитиною дороги», «Безпека дитини на дорозі та у транспорті»; дидактичні ігри «Небезпечно, чи ні?», «Світлофор Моргайчик», «Склади електричний прилад», «Що можна, а що ні»;  сюжетно – рольові  ігри «Пожежники», «Аптека»;  перегляд вистави «Про поросят Квіка та Хрюка», читання віршів, з метою формування у дітей необхідних знань, умінь та навичок щодо особистої безпеки,  вміння використовувати отриманні знання в повсякденному житті; розширення уявлень дітей про види громадського транспорту, про знаки, якими позначаються зупинки; виховання культури поведінки в транспорті, ввічливого ставлення до однолітків, дорослих, людей похилого віку.

В   групі № 4 ( діти 4-го року життя) вихователі Заграй Л.В., Горбань К.А. підготовили та провели заняття на тему  «Запам’ятай важливі номери телефонів»,  «Пам’ятати дітям варто: із вогнем погані жарти»; бесіди з дітьми «Запам’ятай важливі номери телефону», «Коли вогонь друг стає ворогом», «Залишатись удома самому – чим займатися»; читання  та обговорення вірша Н.Карпенка «Пам’ятати дітям варто: із вогнем погані жарти»; дидактичні ігри «Небезпечно чи ні?», «Що згодиться при пожежі?», «Назви номер телефону»; сюжетно - рольові ігри «Пожежники»,  «Водії»; бесіди та консультації з батьками «Як надати дитині першу допомогу в разі її отруєння чадним газом» ,«Попередження пожежі від пустощів та необережного поводження з вогнем», «Безпека дитини вдома», з метою формування знань про професію пожежника, протипожежний інвентар, призначення пожежної машини, правила поведінки під час пожежі; висловлення свого ставлення до вчинків героїв та скрутної ситуації; виховання товариськості, почуття допомоги.

В групі №5( діти 5-го року життя) вихователями Литвинюк Л.Г., Галкіною Н.В. проведено заняття «Немає лиха, коли все тихо!»,  бесіди з дітьми  «Телевізійна небезпека», «Сірники – не іграшка», «Користь та небезпека від електричного струму», «Телевізор – корисний чи небезпечний?»;   лекторій для батьків  «Як надати дитині першу допомогу в разі її отруєння грибами»;  консультації «Безпека малят удома»,  «Особиста безпека дитини», пам’ятка для батьків «Безпека дітей на дорозі»;  дидактичні ігри «Я в біду не потраплю», «Оціни вчинок», «Запитую – відповідай», «А я зроблю по іншому», «Важливі номери», «По гриби»; рухливі ігри «Пожежники на навчанні»,  «Яка команда швидше загасить вогонь»; розігрування проблемних ситуацій «Чому виникла пожежа?», «Що було б, якби не було пожежників?», «Що слід робити самому, якщо трапилось лихо?», читання художніх творів  С.Маршака «Кицькин дім», Т.Коломієць «Козенята та вовк», з метою розширення знань дітей про те, як уникнути пожежі та дії під час пожежі, формування уявлень про необхідність дотримання правил пожежної безпеки; довести до розуміння дітей, що пожежа може виникнути і в природі від невідповідальної поведінки людини .

В групі №8 ( діти 5-го року життя) – вихователі Добрань І.С., Шилова Т.А. провели заняття «Небезпечні речі вдома і на вулиці»,  бесіди з дітьми «Увага! Небезпечні речі!», «Сірники – це небезпечно»; бесіди та консультації  з батьками «Як надати дитині першу допомогу в разі її отруєння отруйними ягодами»,  «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати»;  дидактичні  ігри «Правильно чи не правильно», «Щоб не трапилось біди, пам’ятай про це завжди», «Оціни вчинок», «Обери небезпечні предмети»; сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Сім’я»,  з метою закріплення  знань дітей про правила безпеки вдома, на вулиці, в природі; вміння надавати домедичну першу допомогу, розвитку об’єктивної самооцінки і впевненості у собі, виховання обережності і уважності.

В групі №6 ( діти  6-го року життя) – вихователями  Драмарецькою Н.М., Климчук А.М.  проведено заняття «Школа екстремальних ситуацій», «Вогонь і діти», «Безпечна поведінка»; бесіди з дітьми «Сірники – це небезпечно», «Охорона здоров’я», «Як діяти в небезпечних ситуаціях», «Отруйні ягоди та гриби», «Сірник маленький – біда велика»; розвага «Запам’ятай важливі номера телефону»; бесіди та консультації з батьками «Здоров’я дитини починається в власної родини», «Як надати дитині першу допомогу в разі її отруєння рослинами та грибами», «Тато, мама, я — спортивна сім’я», «Про користь лікарських рослин»; перегляд  презентації «Здорова родина – здорова країна»,  дидактичні ігри  «Їстивне – не їстивне», «Картинку склади дорожній знак назви», «Безпечне – не безпечне», «Можна – не можна»,  «Корисне - шкідливе», «Небезпечні електроприлади», сюжетно - рольові ігри  «Дитячий садок», «Аптека»,  «Лікарня» (Зайчик захворів), «Приймаємо гостей»(Небезпечне частування);  з метою  поліпшення  якості освітнього процесу  з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; вдосконалення теоретичних  знань та практичних навичок  батьків з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного  життя; формування  здорового способу  життя серед дітей та батьків; поліпшення  суспільного  та родинного  виховання з проблем безпечної поведінки.

В групі № 7 ( діти 6-го року життя) – вихователь Антепа С.М. , Книга О.А. підготовили та провели заняття на тему «Бережемо життя і здоров’я дітей!»; бесіди з дітьми «Коли вогонь – друг стає ворогом», «Як поводитись під час пожежі», «Небезпека від електричного струму та електроприладів», «Безпечна поведінка в лісі», «Сам вдома»;  бесіди та консультації з батьками «Як надати дитині першу допомогу в разі її отруєння хімічними речовинами», «Правила надання першої допомоги при травмах, нещасних випадків», «Стихійні лиха – землетрус, пожежа, сильний вітер»; читання художніх творів, казок; рухливі ігри «Кольорові автомобілі», «Каруселі», «Чижик у клітці», «Мисливці і зайці», «Заборонений рух»; дидактичні ігри «Корисне - шкідливе», «Я в біду не потраплю», «Можна – не можна» , «Ми - пішоходи»;  сюжетно - рольова гра «Швидка допомога», «Лікарня», «Пожежники», з метою ознайомлення дітей з цілющим впливом природних факторів на здоров’я людини; формування правильної постави; закріплення елементів дихальної гімнастики, культурно – гігієнічних навичок; формування  здорового способу  життя серед дітей та батьків; поліпшення  суспільного  та родинного  виховання з проблем безпечної поведінки.

Музичним керівником   Соколовською Л.К.   проведена розвага  для дітей старшого дошкільного віку «Немає лиха, коли все тихо!» з метою формування у дітей навичок безпечної поведінки під час пожежі, розвитку кмітливості, спостережливості.

Інструктором з фізкультури Савуляк М.В.  організовано та проведено спортивну розвагу «Твої дії в разі небезпеки»(для дітей середнього дошкільного віку), «Про безпеку дбай та інших навчай» (для дітей старшого дошкільного віку) , з метою поліпшення якості  освітнього процесу  з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя, пропаганди здорового  та безпечного способу життя серед дітей та батьків, вироблення у дітей дошкільного віку умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій.

Завідувач  Гаріпова Л.В.  підготовила та провела  лекцію «Морально-психологічна підготовка працівників ЗДО до дій в екстремальних ситуаціях», з метою вміння швидко діяти та приймати рішення в екстремальних ситуаціях.

Вихователь-методист Іскра О.Г. в допомогу педагогам оформила стенд «Бережемо життя і здоров’я дітей» за розділами «Дитина та природа», «Дитина на вулицях міста»,  «Дитина серед людей», «Небезпека поруч», «Здоров’я дитини»; розробила для батьків пам’ятки,  анкети і рекомендації відповідної тематики; підготували інструкції, пам’ятки з питань безпеки життєдіяльності і правил надання першої допомоги постраждалим від нещасних випадків; поповнити аптечку швидкої допомоги в медичному кабінеті та в усіх вікових групах.

Педагоги всіх вікових груп оформили виставки дитячих малюнків на тему «Безпека життя і здоров’я дитини», поповнили осередки  груп «Безпека дитини».