Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Інформація про проведенню Тижня  безпеки дорожнього руху

в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад №6  Вінницької міської ради»

в  період з 13.11 по 19.11.2017 року

Відповідно до листа Департаменту освіти і науки облдержадміністрації, на виконання доручення Віце-прем'єр-міністра України П. Розенка від 27.12.2016 р. № 2571/1/5/1-16, в дошкільному навчальному закладі з 13 по 19 листопада 2017 року  проведений Тиждень безпеки дорожнього руху, що проводиться у рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2011-2020 рр. з метою обґрунтування важливості дотримання безпечної та відповідальної поведінки на дорозі задля збереження життя та здоров’я дітей.

Завідувачем Гаріповою Л.В. виданий наказ № 207  від 09.11.2017р. «Про проведення Тижня безпеки дорожнього руху».  Під час проведення  «Тижня безпеки дорожнього руху» заплановано та проведено ряд заходів: -  в  групі № 1 ( діти 3-го року життя) вихователями Кушнір В.В.,  Левченко І.В. проведено заняття «Ми - пасажири»; бесіди з дітьми  «Як потрібно переходити через вулицю», «Світлофор»; бесіди та консультації з батьками «Дотримуйся правил дорожнього руху», «Дитина і дорожній рух», «Ми пішоходи»; рухливі  ігри «Горобчики і автомобілі»,«Будь обережним»; дидактичні ігри «Світлофор», «Хто їде, хто де йде» , «Ми маленькі пішоходи»;  сюжетно - рольові  ігри «Сім’я», «Дорога»  з метою формування уявлень  у дітей про основні правила проїзду в міському транспорті, як правильно обходити автобус, тролейбус, трамвай;

-  в групі №2 ( діти 3-го року життя) вихователями Руденко Н.М., Бриль О.П. проведено заняття «Малятам про дорожній рух»; бесіди з дітьми  «Дорога не для забави», «Куди їдуть машини?»; бесіди та консультації з батьками «Транспорт нашого міста», «Дотримуйся правил дорожнього руху», «Як правильно переходити вулицю»; рухливі  ігри «Літаки», «Кольорові автомобілі», «Потяг»; дидактичні  ігри «Склади машину», «Червоний, жовтий, зелений»  з метою закріплення з дітьми елементарних правил дорожнього руху, ознайомлення з кольорами світлофора, вчили бути відповідальним за своє життя, розвивали увагу, мислення, виховували бережне відношення до свого життя;

-  в групі  №3( діти 4- го року життя) вихователями Рижковою І.І., Гончарук А.М.  проведено заняття «Для чого потрібно знати і виконувати правила дорожнього руху»;  бесіди з дітьми «В гості до Світлофора», «Дорога і діти», «У країні дорожніх знаків», «Безпека на дорозі – безпека життя»; бесіди та консультації з батьками «Попередження дорожно  - транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку», «Дитина на дорозі»;  дидактичні  ігри  «Безпека на дорозі», «Обережно, автомобіль!», «Відгадай транспорт», «Світлофор - моргайчик», сюжетно – рольові  ігри «Дорожній рух», «Водії» ; з метою закріплення знань дітей правил дорожнього руху, безпечного поводження на дорозі , уміння застосовувати знання з правил дорожнього руху;

-  в групі № 4 ( діти 6-го року життя) вихователями Заграй Л.В., Малявіною Т.В.  проведено заняття  «Де і як переходити вулицю»; читання творів С.Михайлова «Моя вулиця», В.Клименка «Хто найважливіший на вулиці?»;  бесіди з дітьми «Ми мандрівники», «Про тисячу бід, або про те де гратися не слід», «Дорогою до дитсадка», «Світлофор та зебра - наші помічники»; бесіди та консультації з батьками «Повторення важливих номерів телефону по дорозі додому», «Як вберегти дитину на дорозі», «Острівець безпеки»; рухливі ігри «Потяг», «Горобчики і автомобілі» ; дидактичні  ігри  «Небезпечна ситуація», «Збери дорожні знаки», «Вказівний знак, чи забороняючий», сюжетно – рольові  ігри  «Водії. Ми на перехресті доріг» з метою розширення правил дорожнього руху,  застосування знань, отриманих раніше в практичній діяльності, активізували процеси мислення, уваги і мовлення дітей, виховували кмітливість і винахідливість;

- в групі №5( діти 5-го року життя) вихователями  Литвинюк Л.Г., Галкіною Н.В. проведено заняття «Наш друг світлофор»; читання творів В.Кожевникова  «Пішоходові-малюку», Л.Яковенко «Ми граємо», моделювання ситуацій  «Прогулянка містом» (Світлофор), розглядання  ілюстрацій «Наземний транспорт»; бесіди з дітьми «Щоб не трапилось біди», «Світлофор – наш друг», «Як безпечно перейти дорогу»;  бесіди та консультації з батьками  «Особиста безпека», «Дорога додому із садочка», «Як вберегти дитину на вулиці»; рухливі  ігри «Горобчики і автомобілі», настільно-друковані ігри «Ми їдемо, їдемо, їдемо…»;  дидактичні  ігри   «Червоний, жовтий, зелений, «Абетка міста»; сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Водії» з метою ознайомлення дітей з  роботою світлофора; формування уявлення про дорожній рух, дотримання  правил дорожнього руху; орієнтування у складних життєвих обставинах;

-  в групі №8 ( діти 5-го року життя) – вихователями Кравець А.В., Шиловою Т.А. проведено заняття «Небезпечна гра»; опис та обговорення ігрових та проблемних ситуацій за сюжетними картинами «Світлофор»; бесіди з дітьми «Будь обережним на дорозі», Правила дорожнього руху», «Дорожні знаки» ; бесіда  з батьками «Як вберегти дитину на вулиці»,  «Дітей виховує те, що оточує»;  рухливі ігри «Будь обережним»,  «Сигнали світлофора»; дидактичні  ігри  «Підбери вантаж для машин», «Дорожні знаки», «Спеціалізовані машини», сюжетно - рольові ігри «Сім’я», «Водії» з метою  формування уявлень дітей про елементарні основи безпечної поведінки на вулиці, вчили будувати речення, відповідати на запитання вихователя на задану тему, удосконалювали зв’язне мовлення, артикуляцію, збагачували лексичний запас дітей словами: вулиця, дорога, автомобілі легкові та вантажні. Розвивали увагу, спостережливість. Виховували організованість ;

-  в групі №6 ( діти  6-го року життя) – вихователями Драмарецькою Н.М., Климчук А.М. проведено заняття  «Вікторина  «Безпека на дорозі – безпека  життя»»; бесіди з дітьми «Правила дорожнього руху»,  «Будь уважним на дорозі», «Дорожні знаки»; бесіди та консультації з батьками  «Дітей виховує те, що оточує», «Безпека малят»;  рухливі  ігри «Горобчики і автомобілі», «Кольорові автомобілі»,  дидактичні  ігри  «Світлофор», «Що правильно, що ні?», «Дорожні знаки», «Сигнали світлофора», «Спеціалізовані машини» ; читання  вірша В. Полинюк «Світлофор»,  створення ігрових та проблемних ситуацій;спостереження за світлофором (дитячий туризм), за транспортом;  сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Водії», «Сім’я – подорож містом»;  з метою закріплення  знань дітей про правила дорожнього руху, про чотирибічний світлофор, про те, що світлофори керують складним рухом транспорту і пішоходів на вулицях та дорогах, виховання впевненості у необхідності дотримання правил безпеки під час руху. Розвивали мислення, пам’ять, зв’язне мовлення. Виховували культуру поведінки дітей на вулицях та дорогах,  поліпшення  якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;;

-  в групі № 7 ( діти 6-го року життя) – вихователями Антепою С.М., Книгою О.А. підготовлено  проект «Абетку міста завчи до ладу, щоб не потрапити раптом в біду». Під час проекту використані такі форми роботи: »; створення ігрових та проблемних ситуацій  «Ми їдемо в автобусі», читання творів С.Михайлова «Моя вулиця», В.Клименка «Хто найважливіший на вулиці?»; вірш К. Перелісної «В автобусі»; загадок про транспорт; бесіди з дітьми «Про тисячу бід, або про те де гратися не слід»,  «Дорожні знаки знаємо і правила вивчаємо», «Світлофор – наш друг», «Як безпечно перейти дорогу»; бесіди та консультації з батьками «Травматизм дитини», «Повторення важливих номерів телефону по дорозі додому»,  «Увага! Наша дитина переходить вулицю», «Бережіть себе і своїх дітей»;  рухливі ігри «Кольорові автомобілі», «Не замочи ніг», «Червоний, жовтий, зелений»;  дидактичні  ігри  «Наша вулиця», «Впізнай знак», «Підбери вантаж до машини»,  «Який  транспорт необхідний?»;  сюжетно – рольові  ігри  «Шофери», «Регулювальник», «Їдемо в автобусі»,  «Водії та пішоходи»  з метою розширити знання дітей про вулицю та дорогу; вчити дітей розрізняти дорожні знаки, уважно слухати дорослого та свого товариша, відповідати на запитання; в іграх діяти відповідно правил, за сигналом. Закріпити знання дітей про значення світлофора, правила дорожнього руху. Розвивати навички зв’язного мовлення, увагу. Виховувати в дітей почуття відповідальності, бережливе ставлення до свого життя ; поліпшити  якість навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; вдосконалити теоретичні  знання та практичні навички  батьків з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров'я та життя; здорового способу  життя серед дітей та батьків; поліпшення  суспільного  та родинного  виховання з проблем безпеки дорожнього руху.

-  музичними керівниками Машталер О.А. та Соколовською Л.К. проведена тематична  розвага для дітей старшого дошкільного віку «Вечір веселих та винахідливих»  з метою закріплення з дітьми правил дорожнього руху: знати, що люди ходять по тротуару,  призначення сигналів світлофора, ознайомити з невідомими  дорожніми знаками. Розвивати  увагу , мислення. Виховувати бережливе ставлення до свого життя.

Педагоги всіх вікових груп оформили куточки «Безпека дорожнього руху», виставку дитячих  малюнків на тему «Безпека на дорозі – безпека  життя», поповнили папки  – пересувки  по тематиці тижня безпеки дорожнього руху. Педагогами  молодшого,  середнього та старшого дошкільного віку організовано перевірку знань, умінь та навичок дітей з основ безпеки дорожнього руху . Результатом засвоєння дітьми  запропонованого матеріалу є чіткі знання та навички дітей з  безпеки дорожнього руху. Завідувачем Гаріповою  Л.В.,вихователем  – методистом  Іскрою О.Г. проведений з педагогами   круглий стіл на тему «Безпека на дорозі-безпека життя»,  цільові дитячі профілактичні заходи: акція «Дитина наслідує приклад батьків»;   бесіди з батьками «Небезпечні та  безпечні місця переходу вулиць нашого міста». Вихователем  – методистом  Іскрою О.Г. в  методичному кабінеті  підготовлено та оформлено навчально-методичний та наочний матеріали у рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2011-2020 років; розробленні  методичні рекомендації, поради, консультації для педагогів, батьків з питань безпеки дорожнього руху, поповнено картотеку дидактичних ігор «Безпека дитини на дорозі».

Потрібно зазначити, що такі змістовні заходи ,які проведені під час Тижня  безпеки дорожнього руху, приносять велику користь для наших дітей.

Діти – це наше майбутнє, і ми, дорослі, маємо можливість навчити дітей  основам безпечної поведінки на вулиці , уміння самостійно приймати рішення в екстремальних ситуаціях, виховувати бережливе ставлення до свого життя, дисциплінованість на дорогах, бажання бути уважними, спостережливими, обережними, попереджувати нещасні випадки,  навчати розумінню того, що найважливіше для людини – це здоров’я та життя.