Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Довідка

про проведення Місячника цивільного захисту

в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад №6

Вінницької міської ради» в період з 15.09. по 17.10.2017 р.

Відповідно до організаційних вказівок щодо проведення «Місячника цивільного захисту» на території області (22.09.2017р.)  в дошкільному навчальному закладі в період з  15.09. по 17.10.2017 року проведений Місячник цивільного захисту  з метою роз’яснення державної політики, спрямованої на забезпечення безпеки та захисту населення і територій, матеріальних  і культурних цінностей та довкілля від негативних наслідків надзвичайних ситуацій, їх попередження, навчання населення поводженню в екстремальних умовах, пропаганда діяльності єдиної системи цивільного захисту та її структурних підрозділів .

Завідувачем Гаріповою Л.В. виданий наказ №184   від  15.09.2017р. «Про проведення  Місячника цивільного захисту».    Під час проведення  місячника цивільного захисту  заплановано та проведено ряд заходів:                                                                                                                  * в  групі № 1 ( діти 3-го року життя) вихователями Кушнір В.В.,  Левченко І.В. проведені заняття «Є у нас майданчик у дворі, добре буде тут тобі й мені», «Малечі про небезпечні речі», «Сірники - не іграшка!»; читання віршів В.Юрченко «Машини-трударі», Т.Яцків «Автобус», обговорення за змістом; спостереження «до проїжджої частини вулиці», розгляд ігрових та проблемних ситуацій «Чи правильно чинить Зайчик», «У двері подзвонили»; рухливі ігри «Горобчик та автомобіль», «Будь обережним», дидактичні ігри «Світлофор», «Можна – не можна»,  сюжетно – рольові  ігри «Сім’я», «Лікарня»; бесіда з дітьми «Балкон і відчинені двері – не місце для ігор»; бесіди та консультації з батьками «Обережно, іграшка», «Особиста безпека дитини», «Дитина без нагляду – причина пожеж», з метою формування поняття в дітей навичок обачливості в повсякденні, бережного відношення  як до свого життя  та здоров’я, так і до інших дітей, використовуючи казковий образ героїв; розширення уявлень  про правила поведінки на ігровому майданчику та дотримання їх;

* в групі №2 ( діти 3-го року життя) вихователями Руденко Н.М., БрильО.П. проведені заняття «Кожному в пісочниці дуже гратись хочеться!», «Нема лиха, коли все тихо»; рухливі ігри «Сонечко та дощик», «Кошеня та світлофор», «Потяг», «Пташки та автомобіль»; дидактичні ігри «Що можна, а що ні?», «Не помились», «Світлофор Моргайчик»,  «В автобусі», «Правильно – не правильно», «Добрий та злий вогник», « Визнач картинку»; сюжетно  - рольова гра «Сім’я»; бесіди та консультації з батьками «Поведінка дітей у надзвичайних ситуаціях»,  «Дорога не для забави», «Небезпечні іграшки», «Світлофор – наш друг!», «Сірники – не іграшка», з метою формування уявлень у дітей навичок безпечної поведінки вдома, під час ігор з піском, дати зрозуміти дітям, що конфліктні ситуації з іншими дітьми – одна з причин можливих травм;

* в групі  №3 ( діти 4- го року життя) вихователями Рижковою І.І., Гончарук А.М. проведені заняття «Цікаво містом мандрувати, якщо правила безпеки добре знати» , «Пам’ятати дітям варто: із вогнем погані жарти»; бесіди з дітьми  «Наш друг світлофор», «Дитина на вулиці», «Хто такий незнайомець?», «Сам вдома»,  «Запам’ятай важливі номери телефону», «Коли вогонь друг стає ворогом», «Залишатись удома самому – чим займатися»; читання  та обговорення вірша Н.Карпенка «Пам’ятати дітям варто: із вогнем погані жарти»; дидактичні ігри «Чому не можна»,  «Небезпечно чи ні?», «Що згодиться при пожежі?», «Назви номер телефону»; сюжетно - рольові ігри «Лікарня», «Пожежники»,  Водії»; бесіди та консультації з батьками «Попередження пожежі від пустощів та необережного поводження з вогнем», «Безпека дитини вдома»,  «Попередження дорожньо-транспортного  травматизму серед дітей дошкільного віку», з метою формування знань про професію пожежника,протипожежний інвентар, призначення пожежної машини; закріплення знань про правила дорожнього руху, поведінці на вулиці;

* в групі № 4 ( діти 4-го року життя) вихователями Заграй Л.В., МалявіноюТ.В. проведені заняття «Коли з мамою гуляю, її слухаю і нікого не чіпаю» , «Хай дитина знає кожна – жартувати з вогнем неможна», «Маленькі друзі світлофора»; читання казок та бесіда за їх змістом: «Квітка вогню», «Про поросятко, що гралося сірником», «Вовченята самі вдома»; розгляд ілюстрацій «Ліс у вогні», «Пожежна безпека», бесіди з дітьми «Дитина вдома», «Дорогою до садочка», «Правила дорожнього руху», «Гроза застала на прогулянці», «Небезпечні іграшки»,  «Про тисячі бід, де гратися не слід»; рухливі ігри «Горобці і автомобіль», «Горобці та кіт», «Кольорові автомобілі», «Трамвай»; дидактичні ігри «Збери світлофора», «Сигнали світлофора», «На чому я подорожую», «Куди їдуть машини», «Щоб не сталося лиха», «Так чи ні»;  сюжетно - рольові ігри «Пожежники», «Водії»; бесіди та консультації з батьками «Зробимо свою квартиру безпечною», «Дороги евакуації», «Повторення важливих номерів телефону по дорозі додому», «Як вберегти дитину від пожежі», «Пожежна безпека в громадських місцях», з метою ознайомлення дітей з небезпечними ситуаціями, що виникають у житті;формування знань про правила поведінки на вулиці, в лісі, про безпеку в зоопарку; розширення знань про користь вогню, про те, що може бути причиною виникнення пожежі та як вберегти дитину від пожежі;

* в групі №5 (діти 5-го року життя) вихователями  Литвинюк Л.Г., ГалкіноюН.В.  проведені заняття на тему «Щоб не сталося біди, на дорогу гратися не йди», «Вогонь – ворог, вогонь - друг»;  бесіди з дітьми «Світ без пожежі», «Світ з теплим вогнем», «Дії під час виникнення пожежі»,  «Для чого потрібно електроприлади»; читання художніх творів, віршів, бесіда за змістом творів; розгляд картини «Дітям про вогонь»; рухливі ігри «Будь обережним», «Хто швидше загасить вогонь»; дидактичні  ігри «Сигнали світлофора»,  «Сам вдома», сюжетно – рольові  ігри «Пожежники», «Водії»; бесіди та консультації з батьками «Особиста безпека дитини », пам’ятка для батьків «Попередження пожежі від пустощів та необережного поводження з вогнем» , з метою формування  у дітей поняття коли  вогонь є другом, а коли стає ворогом,  що сірники  в жодному випадку не повинні слугувати іграшкою, користуватися ними можуть тільки дорослі; розширення уявлень про різні види транспорту, правил поведінки в громадському транспорті, дотримання під час проїзду загальноприйнятих морально-етичних правил та правил особистої безпеки;

* в групі №8 ( діти 5-го року життя) – вихователями Кравець А.В., Шиловою Т.А. проведені заняття «Велика й дружна в нас сім’я, ми про безпеку дбаємо щодня»,  «Дітям про вогонь»; бесіди з дітьми «Світ з теплим вогнем, світ без пожеж», «Життя маємо за нього відповідаємо», «Правила поведінки вдома», «Сірники маленькі, а біда велика», «Якщо ти сам вдома?», створення ігрових та проблемних ситуацій; рухливі ігри «Будь обережним», «Хто перший»; дидактичні  ігри  «Як нам треба всім чинити, щоб з природою дружити», «Що відбувається, якщо…?», «Небезпечні предмети», «Урятуй себе сам», «Природа навколо нас», сюжетно – рольові ігри «Сім’я», «Пожежники», «Лікарня»; бесіди  з батьками «Побутова техніка, як не зашкодити дитині», «Небезпечні місця для ігор», «Як вберегти дитину від пожежі», з метою формування уявлень у дітей про електроприлади, їх значення для людей, правила користування ними, закріплювати знання дітей про те, що ці прилади можуть загрожувати життю і безпеці людей, застерігати від нещасних випадків у побуті; розширити знання у дітей про корисний вогонь, причини виникнення пожежі, про безпечну поведінку в разі пожежі, якщо ти сам вдома;

* в групі №6 ( діти  6-го року життя) – вихователями Драмарецькою Н.М., Климчук А.М. проведені заняття «Ліс привітно тих  стрічає, хто про нього гарно дбає» , «Вогонь друг чи ворог», «Про безпеку треба дбати – правила запам’ятати»; бесіди з дітьми «Як діяти в надзвичайних ситуаціях», «Правила дорожнього руху»,  «Евакуація при пожежі»,  «Отруйні рослини, гриби», «Запам’ятай важливі номера», «Елементарні дії дитини під час пожежі»,  «Життя маємо за нього відповідаємо»;  дидактичні ігри «Назви професію», «Підбери інструмент для роботи», «Можна – не можна», «Що потрібно для роботи пожежнику?», «Склади ціле з частин»(складання сюжетних карток  з пожежної безпеки); сюжетно – рольові  ігри «Пожежники», «Водії», «Сім’я»; читання  казки  С.Маршака «Кицькин дім», моделювання ігрових та проблемних ситуацій «Дії під час виникнення пожежі»: відпрацювання послідовності дій, знання телефонного номеру «101» та своєї домашньої адреси;  бесіди та консультації з батьками «Дітей виховує те, що оточує»,  «Як вберегти дитину від пожежі», «Знання правил пожежної безпеки вдома та на вулиці», пам’ятки по «Особистій безпеці дитини», з метою  вдосконалення теоретичних  знань та практичних навичок з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров'я, поліпшення  якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;

* в групі № 7 ( діти 6-го року життя) – вихователями Антепою С.М., Книгою О.А. проведені заняття «Дії у випадку виникнення пожежі», «Якщо ти вдома сам»; бесіди з дітьми «Їстівні та отруйні гриби», «Природні та стихійні лиха», «Вогонь буває різним»; «Сміттєва небезпека», «Про тисячу бід, або про те де гратися не слід», «Як зберегти повітря чистим», «Як вберегти свій дім від пожежі», «Бесіда про хлопавки, петарди, ракети», «Яку біду може спричинити вітер», «Користь та небезпека від електричного струму та електроприладів»; читання загадок, віршів, оповідань ,казок («Казка про сміття», М.Пономаренко «Небезпека», «Щоб не трапилось біди», О.Ткаченко «Мисливець», М.Познанська «Півники побилися», О.Михайлова «Не бійся»);  моделювання ситуацій «Заллємо вогонь водою», «Засипемо вогонь піском»: набуття практичних навичок пожежогасіння; бесіди та консультації з батьками «Дії населення в надзвичайних ситуаціях», «Правила надання першої домедичної допомоги», «Пожежнонебезпечні ситуації в нашому житті. Засоби індивідуального захисту», «Причини виникнення пожежі. Безпечна поведінка вдома», «Небезпека від вибухонебезпечних предметів»;  рухливі ігри «Чия ланка швидше збереться?», «Хто перший добіжить до прапорця», «Кольорові автомобілі», «Не замочи ніг», «Знайди де заховано»; сюжетно - рольової гри «Сім’я», «Рятувальники», «Пожежники», «Лікарня»; дидактичні  ігри «Ми пішоходи», «Світлофор Моргайчик», «Стихійне лихо», «Свої – чужі», «Повідом про пожежу» (навчання оповіщати про пожежу), «Відгадай за описом» (предмети для гасіння пожежі), «Врятуй себе сам»(дії під час пожежі), «Добре – погано»,  з метою формування уявлень у дітей про правила дорожнього руху, правила поведінки в транспорті та знань про дорожні знаки; вправляння в практичному використанні знань правил поведінки під час руху вулицею; розкриття дошкільнятам  інформації про вибухонебезпечні предмети й речовини, про їхню загрозу життю та здоров’ю людей; навчання порядку дій повідомлення відповідним службам про небезпечні ситуації; використання елементарних засобів гасіння вогню при його локальній загрозі..

* музичними керівниками Соколовською Л.К., Машталер О.А. проведені музичні розваги  «Запобігти, врятувати, допомогти!», «Немає лиха, коли все тихо!», з метою закріплення правил поведінки з незнайомими людьми, до чого призводить спілкування з незнайомими людьми, вміння не розгублюватись у різних життєвих ситуацій, формування у дітей навичок безпечної поведінки під час пожежі; поняття в дітей навичок обачливості в повсякденні, бережного відношення до свого життя  та здоров’я.

Вихователем – методистом  Іскрою О.Г. в  методичному кабінеті підготовлено та оформлено навчально-методичний та наочний матеріали «Запобігти, врятувати, допомогти!»: «Вогонь – друг, вогонь – ворог»,  «Безпечні та небезпечні вулиці  та дороги», «Дитина серед людей», «Природа – мати, коли ти добре її знаєш»,  «Дитина серед предметів», розроблені методичні рекомендації та поради з питань цивільного захисту  та безпеки життєдіяльності в  дошкільному закладі; доповнено  картотеку дидактичних ігор «Безпека дитини».

Завідувачем  Гаріповою Л.В. проведена консультація для педагогів «Організація роботи щодо створення в ДНЗ безпечного середовища для дітей», вихователем-методистом Іскрою О.Г.  «Методичні рекомендації з цивільного захисту та безпеки життєдіяльності», «Завдання, організація та методи проведення  цивільного захисту  у дошкільному навчальному закладі», з метою створити безпечні умови для життєдіяльності дитини; сформувати в дитини уміння передбачати наслідки своїх вчинків; виробити в дитини навички практичних дій під час виникнення надзвичайних ситуацій.

Вихователь-методист  Іскра О.Г. та  завгосп Кравець А.Г. провели співбесіду  з педагогічними працівниками та обслуговуючим персоналом закладу за тематикою цивільного захисту. Педагогами  всіх вікових груп  підготовлено  і оформлено виставки дитячих малюнків на тему «Запобігти, врятувати, допомогти!», а також  куточки  з  безпеки життєдіяльності «Мить істини» (за підсумками проведення місячника).  Педагогами  всіх вікових груп поповнені матеріали папок – пересувок для батьків «Дерево безпеки», «Острівці безпеки», «Особиста безпека».

Завідувачем  Гаріповою Л.В. , вихователем – методистом Іскрою  О.Г.   завгоспом Кравець А.Г. та ст. медсестрою Ординською О. П.  проведено навчальне консультування з  батьківською громадою за темами  «Попередження пожежі від пустощів та необережного поводження з  вогнем»; «Отруєння ліками та лікарськими засобами»;«Перша домедична допомога в разі виникнення нестандартної ситуації»; «Дії за сигналом «Увага всім!»; «Ознайомлення батьків з пам’ятками щодо безпечної поведінки у найтиповіших життєвих ситуаціях».

Протягом місяця завідувачем Гаріповою Л.В. , вихователем - методистом Іскрою  О.Г. , завгоспом Кравець А.Г. здійснено перевірку стану засобів пожежогасіння, евакуаційних виходів, електроприладів, наявність інструкцій з техніки безпеки на робочих місцях та їх відповідність вимогам нормативних документів; здійснено  рейд-перевірку виконання працівниками вимог безпеки життєдіяльності.

Педагогами  груп №5, №8, №6, №7 ( середнього та старшого дошкільного віку) організовано перевірку знань, умінь та навичок дітей з основ безпеки життєдіяльності та норм поведінки під час надзвичайних ситуацій. Результатом засвоєння дітьми  запропонованого матеріалу є чіткі знання та навички дітей з різних видів безпеки життєдіяльності. А також педагогами старшого дошкільного  віку  проведений  моніторинг знань батьків з питань безпеки життєдіяльності дітей. Згідно проведеного тестування можна зробити  висновки, що батьки дітей старшого дошкільного віку обізнані з правилами безпеки життєдіяльності. Спілкуючись  зі своїми дітьми, батьки спільно вирішують  проблемні ситуації,  які можуть виникнути  вдома, в дворі, в садочку, на дорозі та становити загрозу життю та здоров’ю дитини. Батьки одноголосно відповіли на запитання «До кого дитина може звернутись за допомогою?» назвавши: бабусю, дідуся, вихователя та декого із друзів сім’ї. Можна зробити  висновок, що батьки самих дітей вдома не залишають, не дозволяють без відома їх користуватись електроприладами, мобільними телефонами, відчиняти вхідні двері незнайомим людям. Батьки на належному рівні дбають про безпеку  дитини  не тільки вдома, а й за його межами.

Потрібно зазначити, що такі змістовні заходи , які проведені під час Місячника цивільного захисту, в яких приймають участь діти, батьки, педагогічний  колектив та обслуговуючий  персонал  дошкільного закладу, приносить велику користь для наших дітей.  Діти – це наше майбутнє, і ми, дорослі, маємо можливість навчити дітей  безпеці життєдіяльності , навчити розумінню того, що найважливіше для людини – це здоров’я та життя.