Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Інформація

про проведення Тижня безпеки дитини

в комунальному закладі «Дошкільний начальний заклад №6

Вінницької міської ради»

з 15.05. по19.05.2017 р..

Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки  Вінницької  міської ради  від 06. 01. 2017 р.  № 10 та навчально-методичного центру ЦЗ та БЖД Вінницької області 06. 01. 2017 р.  № 3-агп з 15 по 19 травня 2017 року в комунальному закладі «Дошкільний  навчальний заклад № 6 Вінницької міської ради» проведено тиждень безпеки дитини, з метою практичного закріплення дітьми, відповідно до їх вікових категорій, теоретичних знань, умінь та навичок з питань безпеки життєдіяльності та основ здоров’я, а також практичної перевірки здатності дитячих колективів, педагогічних працівників і обслуговуючого персоналу дошкільних навчальних закладів грамотно та чітко діяти у разі загрози, або виникнення  надзвичайних,  несприятливих побутових або нестандартних ситуацій та в умовах загрози терористичного акту.

Завідувачем Гаріповою Л.В. був виданий наказ №17 від 10.03.2017р.  «Про проведення тижневика  безпеки дитини». Згідно рекомендацій Департаменту освіти, Освітньої програми  для дітей від двох до семи років «Дитина», у закладі   розроблено план заходів щодо  проведення   тижневика безпеки дитини, відповідно до якого проводилися різноманітні заходи у трьох  напрямах: робота з дітьми,  педагогами та батьками.

Протягом тижневика проводилась змістовна робота, направлена на виявлення та поповнення знань дітей з питань безпеки життєдіяльності та основ здоров’я, а також практичної перевірки здатності дитячих колективів, педагогічних працівників і обслуговуючого персоналу дошкільних навчальних закладів грамотно та чітко діяти у разі загрози або виникнення  надзвичайних,  несприятливих побутових або нестандартних ситуацій. Під час проведення «Тижневика безпеки дитини»  заплановано та проведено ряд заходів:

В  групі № 1 ( діти 3-го року життя) вихователі Кушнір В.В.,  Левченко І.В.  організували та провели заняття ««Поняття про користь та небезпеку від вогню»; бесіди та консультації з батьками «Увага! Іграшки також бувають небезпечними!»; дидактичні  ігри «Вогонь – ворог, вогонь - друг»; читання віршів, прислів’їв, казок про вогонь ; сюжетно – рольові ігри «Пожежники», з метою формування  уявлень у дітей  правил поводження з небезпечними предметами (сірниками), місцем зберігання їх та хто може ними користуватися.

В групі №2 ( діти 3-го року життя) вихователі Руденко Н.М., Бриль О.П. провели заняття «Небезпечні предмети»;  бесіди з дітьми «Увага! Небезпечні речі!», «Зустріч з незнайомцем», «Сірники – не іграшка»  та консультацію з батьками «Небезпечні іграшки»; рухливі ігри «Літаки», «Біжіть до прапорця», «Бджілки»; сюжетно – рольові ігри «Лікарня»; дидактичні ігри «Полікуємо улюблену іграшку», з метою формування елементарних правил поведінки з небезпечними предметами і якої шкоди вони можуть заподіяти; пояснення дітям правил та норм поведінки, використовуючи художнє слово, віддаючи перевагу створенню ігрових ситуацій.

В групі №5( діти 4-го року життя) вихователі Литвинюк Л.Г., Галкіна Н.В.  провели  заняття на тему «Дитина серед людей»; бесіди та консультації з батьками «Небезпечні предмети в руках дитини», «Як краще провести вихідний із дитиною?», «Незнайомець на машині»; рухливі ігри «У ведмедя у бору»; дидактичні  ігри «Знайди місця де чатує небезпека», «Хто такий незнайомець», настільний театр «Котик і півник»; сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Знайди свою машину» з використанням масок та атрибутики до ігор; читання казки «Вовк і семеро козенят»; розгляд ілюстрацій «Балкон та вікна – джерело небезпеки»; гру – тренінг «Кошенятко загубилось»(визначити, до кого потрібно звертатись, якщо загубився) з метою ознайомлення дітей бути обережними під час спілкування з незнайомцями; привчати критично оцінювати намагання незнайомих осіб вступати в контакт, якими б привабливими вони не здавалися; дати поняття про ті неприємності, чи навіть нещастя, що можуть спіткати дитину, якщо вона погодиться піти з незнайомцем на його запрошення; формування правил співіснування  в суспільстві, моделювання навичок самозбереження; виховання співчуття, бажання надати допомогу тому, хто постраждав.

В групі №8 ( діти 4-го року життя) – вихователі Шилова Т.А., Кравець А.В. підготовили та провели заняття на теми «Безпечні та небезпечні вулиці та дороги»; бесіди з дітьми «Отруйні гриби», «Небезпека на дорозі»; бесіди та консультації  з батьками «Небезпечні предмети в руках дитини»,  «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати», «Балкон та вікна – джерело небезпеки»;  дидактичні  ігри «Небезпечні предмети », «Обережно, не наступи», «Корисно, шкідливо»; сюжетно – рольові  ігри «Лікарня»,«Пожежники», «Водії»; з метою розширення знань дітей про вулицю та дорогу, дорожні знаки ; закріплення знань про значення світлофора, правила дорожнього руху; виховання в дітей почуття відповідальності, бути уважним, обачним.

В групі №6 ( діти  5-го року життя) – вихователі  Драмарецька Н.М., Климчук А.М.  провели  заняття на тему «Природа – мати, коли ти  добре її знаєш»; бесіди з дітьми «Хитруваті незнайомці», «Як переходити вулицю?»; бесіди та консультації  з батьками «Безпека життєдіяльності дошкільника», «Діти і незнайомець», «Укуси бджіл та ос», «Дитина на вулицях міста», «Як навчити азбуки пішоходів»; дидактичні ігри «Чарівна квітка здоров’я»,  «Я в біду не потраплю», «Добре - погано», «Небезпечні предмети»; читання та вивчення віршів, загадок, прислів’їв про безпеку життєдіяльності дітей; складання таблиці з серії малюнків про безпеку дитини з метою формування уявлень про живу природу, зокрема поняття «ліс»; збагачення знань дітей про рослини і тварини своєї місцевості, правила поведінки у лісі; милування красою довкілля, передаючи свої враження за допомогою художнього слова.

В групі № 7 ( діти 5-го року життя) – вихователь Антепа С.М. підготовила та провела заняття на тему «Попередження пожежі від пустощів та необережного поводження з  вогнем»; бесіди з дітьми «Небезпечні ігри та іграшки», «Добрий та злий вогонь», «Небезпека від електроприладів», «Обережно, незнайомець» та консультації з батьками «Безпечні вулиці та дороги», «Обережно, гострі предмети»; читання приказок та прислів’я, віршів, оповідань  про безпеку життєдіяльності дітей М.Пономаренко «Щоб не трапилось біди», В.О.Сухомлинського «Лялька під дощем»; рухливі ігри «Кольорові автомобілі», «Горобчики», «Відгадай за голосом»; дидактичні ігри «Кожній речі своє місце», «Отруйні гриби, ягоди, рослини», «Свої та чужі домашні тварини», «Лялька захворіла»;  сюжетно – рольові ігри «Швидка допомога», «Рятувальники»;    самостійна художня діяльність з використанням ТРВЗ «Автомобілі майбутнього» ; розгляд ілюстрацій «Як уникнути неприємностей», «Сам вдома», «Безпечні вулиці та дороги» з метою пояснення дітям основних причин виникнення пожежі,правил пожежної безпеки; акцентування уваги на користь і шкоду вогню, які він може принести; закріплення вмінь і знань викликати пожежну команду, порядок дій у разі виникнення пожежі .                                                                                                                           В групі  №3( діти 6- го року життя) вихователі Рижкова І.І., Гончарук А.М. провели заняття на тему «Номери екстреної допомоги»;  бесіди з дітьми «Що згодиться при пожежі», «У здоровому тілі – здоровий дух» та консультації з батьками «Щоб здоров’я зберегти, навчися його цінувати», «Безпека дитини – турбота дорослого», «Як поводитися при укусах комах», «Засоби побутової хімії – джерела небезпеки»; дидактичні ігри «Світлофор Моргайчик», «Чому не можна?»;  рухливі ігри «Гуси - лебеді», «Мишоловка», «Мисливці і зайці», сюжетно – рольові  ігри «Лікарня», «Швидка допомога»;  читання віршів, приказок та прислів’я про безпеку дитини;  з метою закріплення у дітей необхідних знань, умінь та навичок щодо безпеки життєдіяльності дітей, розуміння поняття «екстрений виклик» і номери телефонів відповідних служб; вміння використовувати отриманні знання в повсякденному житті; виховувати обачність, турботу про власне життя та здоров’я, вміння правильно діяти в надзвичайних ситуаціях.

В   групі № 4 ( діти 6-го року життя) вихователі Заграй Л.В., Малявіна Т.В. підготовили та провели заняття на тему  «Небезпека від вибухонебезпечних предметів. Інтерв’ю з дітьми », вікторину «Що? Де? Коли?»;   бесіди з дітьми «Незнайомці на майданчику», «Про тисячу бід, або про те де гратися не слід», «Що я знаю про безпеку?(сюжетні картинки)»; бесіди та консультації з батьками «Дорога додому», «Маленькі пішоходи», «Безпека дитини»,  «Світлофор і дорога», «У похід — всією сім'єю», «Сам вдома. Ліки.»;  читання приказок та прислів’я про безпеку; дидактичні ігри  «Дорожні знаки», «Небезпечна ситуація», «Служби порятунку», «Впізнай комаху», «Я і дорога», сюжетно - рольові ігри  «Дитячий садок», «Аптека», «Водії»; рухливі ігри «Потяг», «Горобчики і автомобілі»; з метою  поліпшення  якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; вдосконалення теоретичних  знань та практичних навичок  батьків з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров'я та життя; поліпшення  суспільного  та родинного  виховання з проблем безпечної поведінки.

Музичним  керівником Соколовською Л.К.  підготовлена та проведена розвага  для дітей старшого дошкільного віку «У Країні Світлофорних знаків», з метою формування свідомого прагнення бути здоровим; викликання бажання показати свої вміння, знання у подоланні різних  перешкод та виконанні завдань. Педагоги всіх вікових груп оформили куточки «Безпека дитини»; організували виставку дитячих малюнків на тему «Немає лиха, коли все тихо!»; поповнили папки  – пересувки  по тематиці тижневика «Тиждень безпеки дитини» Вихователь-методист Іскра О.Г. в допомогу педагогам організувала  та оформила навчально-методичний та наочний матеріали у рамках «Тижня безпеки дитини», розробила методичні рекомендації, поради, консультації для педагогів, батьків з питань тижня безпеки дитини. Завідувачем  КЗ «ДНЗ№6 ВМР»  Гаріповою Л.В. , вихователем  – методистом  Іскрою  О.Г. , завгоспом Кравець А.Г. здійснено перевірку стану засобів пожежогасіння, евакуаційних виходів, електроприладів, наявність інструкцій з техніки безпеки на робочих місцях та їх відповідність вимогам нормативних документів а також  здійснено  рейд-перевірку виконання працівниками вимог безпеки життєдіяльності.                                                      Педагогами  було організовано перевірку знань, умінь та навичок дітей з основ безпеки життєдіяльності та норм поведінки під час надзвичайних ситуацій. Результатом засвоєння дітьми  запропонованого матеріалу є чіткі знання та навички дітей з різних видів безпеки життєдіяльності.  Педагогами старшого дошкільного  віку  проведено  моніторинг знань батьків з питань безпеки життєдіяльності дітей. Згідно проведеного тестування можна зробити  висновки, що батьки дітей старшого дошкільного віку обізнані з правилами безпеки життєдіяльності. Спілкуючись  зі своїми дітьми, батьки спільно вирішують  проблемні ситуації,  які можуть виникнути  вдома, в дворі, в садочку, на дорозі та становити загрозу життю та здоров’ю дитини. Батьки одноголосно відповіли на запитання «До кого дитина може звернутись за допомогою?» назвавши: бабусю, дідуся, вихователя та декого із друзів сім’ї. Можна зробити  висновок, що батьки самих дітей вдома не залишають, не дозволяють без відома їх користуватись електроприладами, мобільними телефонами, відчиняти вхідні двері. Небезпечні для дітей  предмети батьки зберігають у недоступних місцях (у шафах, на верхніх полицях). Батьки на належному рівні дбають про безпеку  дитини  не тільки вдома, а й за його межами.

Потрібно зазначити, що такі змістовні заходи , які були проведені під час тижня безпеки дитини, в яких приймають участь діти, батьки, педагогічний  колектив та обслуговуючий  персонал дошкільного закладу , приносить велику користь для наших дітей.

Діти – це наше майбутнє, і ми, дорослі, маємо можливість навчити дітей  безпеці життєдіяльності , навчити розумінню того, що найважливіше для людини – це здоров’я та життя.