Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Інформація

про проведенню Тижня  безпеки дорожнього руху

в дошкільному навчальному закладі №6

в період з 14.11. - 20.11.2016 р.

Відповідно до листа Департаменту освіти і науки Вінницької  облдержадміністрації від 09.11.2016 №34-2-02/4388, листа Департаменту освіти від 10.11.2016 р. у рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху  2011-2020 років з 14 по 20 листопада  2016 року в дошкільному навчальному закладі  був проведений Тиждень безпеки дорожнього руху, з метою обґрунтування важливості дотримання безпечної та відповідальної поведінки на дорозі задля збереження життя та здоров’я дітей.

Завідувачем Гаріповою Л.В.був виданий наказ № 227   від 10.11.2016р. «Про проведення Тижня безпеки дорожнього руху».  Під час проведення «Тижня безпеки дорожнього руху » було заплановано та проведено ряд заходів:                                 В   групі № 1 ( діти 3-го року життя) вихователями Кушнір В.В.,  Левченко І.В. було проведено заняття «Сигнали світлофора допомагають людям перейти дорогу», з метою формування  уявлень про елементарні основи безпечної поведінки на дорозі. Вихователі навчали дітей бути відповідальними за своє життя, наводили приклади до чого можуть призвести пустощі на дорозі, проведення рухливої гри «Будь обережним», дидактичної гри «Світлофор»,  сюжетно - рольової гри «Сім’я», «Ми маленькі пішоходи»; бесіда з дітьми «Допоможи Незнайку перейти дорогу»; бесіди та консультації з батьками «Особиста безпека»…..

В групі №2 ( діти 3-го року життя) вихователями Руденко Н.М., Бриль О.П. було проведено заняття «Малятам про дорожній рух» з метою закріплення з дітьми елементарних правил дорожнього руху, ознайомлення з кольорами світлофора, вчили бути відповідальним за своє життя, розвивали увагу, мислення, виховували бережне відношення до свого життя. Проведення рухливих ігор «Літаки», «Потяг»; дидактичних  ігор «Склади машину», «Кольорові автомобілі», «Червоний, жовтий, зелений»; бесіди та консультації з батьками «Транспорт нашого міста», «Дотримуйся правил дорожнього руху», «Як правильно переходити вулицю»…..

В групі №5( діти 4-го року життя) вихователями  Литвинюк Л.Г., Галкіною Н.В. було проведено заняття на тему «Добрий друг наш світлофор»  з метою ознайомлення дітей з  роботою світлофора; формування уявлення про дорожній рух; учили дотримуватись правил дорожнього руху; орієнтуватись у складних життєвих обставинах; проведення рухливої гри «Горобчики і автомобілі», читання творів В.Кожевнікова  «Пішоходові-малюку», Л.Яковенко «Ми граємо», моделювання ситуацій  «Прогулянка містом» (Світлофор), розглядання  ілюстрацій «Наземний транспорт»; настільно-друкована гра «Ми їдемо,їдемо, їдемо…»; бесіди та консультації з батьками «Особиста безпека»;

В групі №8 ( діти 4-го року життя) – вихователями Кравець А.В., Чижевською В.В. було проведено заняття на тему «Жовтий, зелений, червоний», з метою  формування уявлень дітей про елементарні основи безпечної поведінки на вулиці, вчили будувати речення, відповідати на запитання вихователя на задану тему, описувати та обговорювати проблемні ситуації за сюжетними картинами «Світлофор», удосконалювати зв’язне мовлення, артикуляцію, збагачувати лексичний запас дітей словами: вулиця, дорога, автомобілі легкові та вантажні. Розвивати увагу, спостережливість. Виховувати організованість ; проведення рухливої гри «Будь обережним»,  дидактичних  ігор  «Підбери вантаж для машин», «Де можна перейти дорогу?», «Світлофор – моргайчик», сюжетно - рольової гри «Сім’я», «Водії»; бесіди з дітьми «Будь обережним на дорозі»; створення ігрових та проблемних ситуацій; бесіда  з батьками «Як вберегти дитину на вулиці»;

В групі №6 ( діти  5-го року життя) – вихователями Драмарецькою Н.М., Климчук А.М. було проведено заняття на тему «Наш друг світлофор» - з метою закріплення  знань дітей про правила дорожнього руху, про чотирибічний світлофор, про те, що світлофори керують складним рухом транспорту і пішоходів на вулицях та дорогах. Розвивали мислення, пам’ять, зв’язне мовлення. Виховували культуру поведінки дітей на вулицях та дорогах; проведення рухливих  ігор «Горобчики і автомобілі», «Кольорові автомобілі»,  дидактичних  ігор  «Світлофор», «Дорожні знаки», «Сигнали світлофора», «Спеціалізовані машини» ; читання  вірша В.Полинюк «Світлофор»,  створення ігрових та проблемних ситуацій;спостереження за світлофором (дитячий туризм), за транспортом; бесіди з дітьми «Правила дорожнього руху», «Дорожні знаки»; бесіди та консультації з батьками  «Дітей виховує те, що оточує»;

В групі № 7 ( діти 5-го року життя) – вихователями Антепою С.М., Мазурик І.А. було проведено заняття на тему «Дорога і діти», з метою розширити знання дітей про вулицю та дорогу; вчити дітей розрізняти дорожні знаки, уважно слухати дорослого та свого товариша, відповідати на запитання; в іграх діяти відповідно правил, за сигналом. Закріпити знання дітей про значення світлофора, правила дорожнього руху. Розвивати навички зв’язного мовлення, увагу. Виховувати в дітей почуття відповідальності,бережливе ставлення до свого життя ;  проведення  дидактичної гри «Підбери вантаж до машини», «Транспорт», «Який  транспорт необхідний?»,з метою закріплення правил поведінки на дорозі; сюжетно - рольової гри  «Водії та пішоходи»; створення ігрових та проблемних ситуацій  «Ми їдемо в автобусі», читання загадок про транспорт, вірш К.Перелісної «В автобусі»; бесіди з дітьми «Про тисячу бід, або про те де гратися не слід», «Світлофор – наш друг», «Як безпечно перейти дорогу»; бесіди та консультації з батьками «Травматизм дитини»» «Обережно, дорога!»;

В групі  №3( діти 6- го року життя) вихователями Рижковою І.І., Гончарук А.М. було проведено заняття на тему «Конкурс - вікторина  «Небезпека на дорозі» - з метою закріплення знань дітей правил дорожнього руху, безпечного поводження на дорозі в зимовий час, перевірено навички у вирішенні нестандартних  ситуацій на дорозі, уміння застосовувати знання з правил дорожнього руху. Використання форми проведення заняття (конкурс-вікторина) для вироблення уважності, виховання впевненості у необхідності дотримання правил безпеки під час руху транспорту та під час руху пішоходів. Розвивати увагу, кмітливість, уміння співпрацювати в команді. Виховувати відчуття відповідальності за успіх колективу, турботу про власне життя та здоров’я ; проведення дидактичних  ігор  «Безпека на дорозі», «Назви знак», «Відгадай транспорт», «Світлофор-моргайчик», сюжетно - рольових ігор «Дорожній рух», «Водії» ; бесіди з дітьми «В гості до Світлофора», «Дорога і діти», «У країні дорожніх знаків», «Безпека на дорозі – безпека життя»; бесіди та консультації з батьками «Попередження дорожно-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку», «Дитина на дорозі» з метою  поліпшення  якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;

В групі № 4 ( діти 6-го року життя) вихователями Заграй Л.В., Малявіною Т.В. було проведено заняття на тему  «Інтерв’ю з дітьми  «Що ти знаєш про правила дорожнього руху?», з метою закріплення правил дорожнього руху,  застосування знань, отриманих раніше в практичній діяльності, виявляли рівень готовності дошкільнят вирішувати дорожньо-транспортні ситуації, активізували процеси мислення, уваги і мовлення дітей, виховували кмітливість і винахідливість ; читання творів С.Михайлова «Моя вулиця», В.Клименка «Хто найважливіший на вулиці?»; проведення дидактичних  ігор  « Небезпечна ситуація», «Збери дорожні знаки», «Вказівний знак, чи забороняючий», сюжетно - рольових ігор  «Водії. Ми на перехресті доріг», рухливі ігри «Потяг», «Горобчики і автомобілі» ; бесіди з дітьми «Ми мандрівники», «Про тисячу бід, або про те де гратися не слід», «Дорогою до дитсадка», «Світлофор та зебра - наші помічники»; бесіди та консультації з батьками «Повторення важливих номерів телефону по дорозі додому», «Як вберегти дитину на дорозі», «Острівець безпеки», з метою  поліпшення  якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; вдосконалення теоретичних  знань та практичних навичок  батьків з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров'я та життя; формування  здорового способу  життя серед дітей та батьків; поліпшення  суспільного  та родинного  виховання з проблем безпеки дорожнього руху.

Музичними керівниками Пугач О.В. та Соколовською Л.К. була проведена розвага «У Країні Світлофорних знаків» - з метою закріплення з дітьми правил дорожнього руху: знати, що люди ходять по тротуару,  призначення сигналів світлофора, ознайомити з невідомими  дорожніми знаками. Розвивати  увагу , мислення. Виховувати бережливе ставлення до свого життя.

Педагоги всіх вікових груп оформили куточки «Безпека дорожнього руху»,виставку дитячих  малюнків на тему «Дотримуйся правил дорожнього руху», поповнили папки  – пересувки  по тематиці тижня безпеки дорожнього руху «Безпека на дорозі - безпека життя ».Педагогами  молодшого,  середнього та старшого дошкільного віку було організовано перевірку знань, умінь та навичок дітей з основ безпеки дорожнього руху . Результатом засвоєння дітьми  запропонованого матеріалу є чіткі знання та навички дітей з  безпеки дорожнього руху.

Завідувачем ДНЗ Гаріповою Л.В. , вихователем – методистом  Іскрою О.Г. був проведений з педагогами   круглий стіл на тему «Безпека на дорозі-безпека життя» , з метою попередження травматизму серед дітей дошкільного  віку. Вихователем  – методистом  Іскрою О.Г. в  методичному кабінеті  було підготовлено та оформлено навчально-методичний та наочний матеріали у рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2011-2020 років; розробленні  методичні рекомендації, поради, консультації для педагогів, батьків з питань безпеки дорожнього руху, створено картотеку дидактичних ігор «Безпека дитини на дорозі».

Потрібно зазначити, що такі змістовні заходи ,які були проведені під час Тижня  безпеки дорожнього руху, приносять велику користь для наших дітей.

Діти – це наше майбутнє, і ми, дорослі, маємо можливість навчити дітей  основам безпечної поведінки на вулиці , закріплювати з дітьми правила дорожнього руху, прищеплювати  розуміння необхідності суворого дотримання встановлених правил поведінки на дорозі, навчати приймати участь у дорожньому русі без негативних наслідків, вироблення навичок спостережливості, уміння самостійно приймати рішення в екстремальних ситуаціях, виховувати бережливе ставлення до свого життя, закріплювати знання, що люди ходять по тротуару, розуміти призначення сигналів світлофора,  значення дорожніх знаків, розрізняти дозволяючи та запобігаючи знаки, правильно реагувати на сигнали світлофора, розуміти жести регулювальника, виховати у дітей дисциплінованість на дорогах, бажання бути уважними, спостережливими, обережними, попереджувати нещасні випадки,  навчати розумінню того, що найважливіше для людини – це здоров’я та життя.

Інформація

про проведення «Тижня протипожежних заходів»

в дошкільному навчальному закладі №6

в період з 03.10.-07.10.2016р.

Відповідно до наказу  департаменту освіти Вінницької міської ради № 549  від 08.09.2016р. в дошкільному  навчальному закладі в період з 03 по 07 жовтня 2016 року був проведений тижневик протипожежних заходів,  з метою вжиття упереджувальних заходів з пожежної безпеки, виконання вимог законодавчих та нормативних актів з пожежної охорони, на виконання Закону України "Про пожежну безпеку", посилення протипожежного захисту освітянських об'єктів.

Завідувачем Гаріповою Л.В. був виданий наказ №59-аг від 26.09.2016р. «Про проведення тижневика протипожежних заходів ».Під час «Тижня протипожежних заходів»  було проведено заходи відповідно до розробленого плану:

* вихователями всіх вікових груп було проведено тематичні дні: «Світ з теплим вогнем, світ без пожежі» (03.10.2016р);  «Життя маємо – за нього відповідаємо » (04.10.2016р); «Запам’ятай важливі номери телефону» (05.10.2016р); «Немає лиха, коли все тихо» (06.10.2016р); «Якщо ти вдома сам» (07.10.2016р.); конкурс малюнків до «Тижня протипожежних заходів»;

* в  групі № 1 ( діти 3-го року життя) вихователями Кушнір В.В.,  Левченко І.В. було проведено заняття «Що заховав ведмедик?», з метою формування  уявлень про елементарні основи безпечної поведінки (користування небезпечними предметами вдома); проведення рухливої гри «Будь обережним»,   сюжетно - рольової гри «Сім’я»; бесіда з дітьми «Обережно, іграшки»; бесіди та консультації з батьками «Особиста безпека», «Сам вдома»;

* в групі №2 ( діти 3-го року життя) вихователями Руденко Н.М., Бриль О.П. було проведено заняття «Неслухняні сірники» з метою формування у дітей навичок безпечної поведінки вдома; розвивали кмітливість, спостережливість; проведення рухливих ігор «Будь обережним», «Знайди свій колір»; сюжетно  - рольової гри «Сім’я»; бесіди та консультації з батьками «Острівець безпека», «Сам вдома», «Як вберегти дитину від пожежі»;

* в групі №5( діти 4-го року життя) вихователями  Литвинюк Л.Г., Галкіною Н.В. було проведено заняття на тему «Поняття про користь та небезпеку від вогню»  з метою формування  у дітей поняття коли  вогонь є другом, а коли стає ворогом, дали дітям  поняття  про те, що сірники  в жодному випадку не повинні слугувати іграшкою, користуватися ними можуть тільки дорослі; проведення рухливої гри «Будь обережним», дидактичної гри «Сам вдома», сюжетно – рольової  гри «Пожежники», «Водії»; бесіди з дітьми «Сірники – не іграшки», «Для чого потрібно електроприлади»; бесіди та консультації з батьками «Особиста безпека», «Безпека дитини вдома»;

* в групі №8 ( діти 4-го року життя) – вихователями Кравець А.В., Чижевською В.В. було проведено заняття на тему «Дітям про вогонь», з метою формування уявлень про важливість протипожежної безпеки, закрiплювали поняття «Сiрники — не iграшка», ознайомлювали  з  елементарними  правилами  протипожежної  безпеки; проведення рухливої гри «Будь обережним», сюжетно - рольової гри «Сім’я», «Пожежники»; бесіди з дітьми «Сірники – не іграшки»; створення ігрових та проблемних ситуацій; бесіда  з батьками «Як вберегти дитину від пожежі»;

* в групі №6 ( діти  5-го року життя) – вихователями Драмарецькою Н.М., Климчук А.М. було проведено заняття на тему «Поняття про корисний вогонь» - розвивали у дітей  розуміння того, що гра з сірниками призводить до біди; виховували обережне  поводження  з вогнем у побуті та  відповідальність за свої вчинки, потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки; проведення  дидактичної гри  «Можна – не можна», читання  казки  С.Маршака «Кицькин дім»,  створення ігрових та проблемних ситуацій; бесіди з дітьми «Сам вдома», «Небезпечні місця для ігор»; бесіди та консультації з батьками « «Дітей виховує те, що оточує»,  «Особиста безпека»;

* в групі № 7 ( діти 5-го року життя) – вихователями Антепою С.М., Мазурик І.А. було проведено заняття на тему «Зайчик в гостях у дітей», з метою розкриття поняття дiтям про небезпечні речі вдома, на вулиці; про властивості різних предметів, користь та небезпеку від них;  формували розуміння того, що небезпека приховується не в самих іграшках, а в невмілому користуванні ними; розширювали уявлення про прийоми гасіння пожеж;  виховували  повагу  та  iнтерес  до  професii  пожежного; зорову пам'ять, спостережливість, уважність, обережнiсть;  проведення  дидактичної гри «Чому не можна», «Добре – погано», з метою закріплення правил поведінки під час пожежі та користування сірниками; бесіди з дітьми «Сірники – не іграшки»; «Про тисячу бід, або про те де гратися не слід»; бесіди та консультації з батьками «Травматизм дитини»» «Обережно, незнайомець»;

* в групі  №3( діти 6- го року життя) вихователями Рижковою І.І.,Гончарук А.М. були проведені заняття на теми «Небезпека від вибухонебезпечних предметів», «Якщо ти вдома сам» - з метою розкриття дітям інформації про вибухонебезпечні предмети й речовини, про їхню загрозу життю та здоров’ю людей; вчили порядку дій повідомлення відповідним службам (101,102) про небезпечні ситуації; спонукали дітей до виконання правил протипожежної безпеки; проведення  сюжетно - рольових ігор «Пожежники», «Водії» з метою закріплення знань про професію пожежника,протипожежний інвентар, призначення пожежної машини; використання електропобутових приладів та небезпечних предметів; проведення вікторини «Запам’ятай важливі номери телефону»; бесіди з дітьми «Для чого потрібно електроприлади»; бесіди та консультації з батьками «Для чого потрібно електроприлади», «Безпека дитини вдома», «Особиста безпека» з метою  поліпшення  якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;

* в групі № 4 ( діти 6-го року життя) вихователями Заграй Л.В., Малявіною Т.В. були проведені заняття на теми  «Песик Гавчик у країні безпеки. Номери екстреної допомоги», розгляд ілюстрацій «Ліс у вогні», «Пожежна безпека», читання  твору  В.О.Сухомлинського «Золотий півник» з метою розширення  уявлень дітей про безпечну поведінку в разі пожежі, якщо ти сам вдома, якщо ти загубився на вулиці, з чужими людьми; закріплювали  уміння правильно переходити вулицю, знаючи сигнали світлофора, дорожні знаки; використовували життєві ситуації, вміло викликали  з дітьми служби по телефону «101», «102», «103», вживали художнє слово, розігрували  невеличкі сценки з безпеки на дорозі; виховували уміння знаходити вихід з різних ситуацій, берегти своє і чуже здоров’я, бути комунікативним в питаннях безпеки життєдіяльності; проведення дидактичної гри «Що потрібно для роботи пожежнику?», «Склади ціле з частин»(складання сюжетних карток  з пожежної безпеки),  сюжетно - рольових ігор «Пожежники», «Водії»,  «Рятуймось від пожежі», з метою закріплення знань про професію пожежника,протипожежний інвентар, призначення пожежної машини; використання електропобутових приладів та небезпечних предметів; бесіди з дітьми «Сірники – не іграшки», «Про тисячу бід, або про те де гратися не слід»; бесіди та консультації з батьками «Повторення важливих номерів телефону по дорозі додому», «Як вберегти дитину від пожежі», «Острівець безпеки», з метою  поліпшення  якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; вдосконалення теоретичних  знань та практичних навичок  батьків з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров'я та життя; формування  здорового способу  життя серед дітей та батьків; поліпшення  суспільного  та родинного  виховання з проблем безпеки життєдіяльності дитини.

* музичними керівниками Пугач О.В. та Соколовською Л.К. була проведена розвага «Вовк і семеро козенят на новий лад», з метою закріплення правил поведінки з незнайомими людьми, до чого призводить спілкування з незнайомими людьми, вміння не розгублюватись у різних життєвих ситуацій.

Членами  комісії по охороні праці було здійснено перевірку стану засобів пожежогасіння, евакуаційних виходів, електроприладів, наявність інструкцій з техніки безпеки на робочих місцях та їх відповідність вимогам нормативних документів;  рейд-перевірку виконання працівниками вимог протипожежної безпеки; проведено інструктажі з правил протипожежної безпеки на випадок надзвичайної ситуації та практичне відпрацювання дій в разі виникнення надзвичайної ситуації; перевірено ведення журналів реєстрації інструктажів: охорони праці , протипожежної безпеки; проаналізовано стан дитячого травматизму та ефективності заходів спрямованих на запобігання травматизму в закладі.

Потрібно зазначити, що такі змістовні заходи , які були проведені під час тижневика протипожежних заходів , в яких приймають участь діти, батьки, педагогічний  колектив та обслуговуючий  персонал  ДНЗ, приносить велику користь для наших дітей.    Діти – це наше майбутнє, і ми, дорослі, маємо можливість навчити дітей  безпеці життєдіяльності , навчити розумінню того, що найважливіше для людини – це здоров’я та життя.

 

Інформація

про проведенню Місячника цивільного захисту

в дошкільному навчальному закладі №6

в період з 17.09. - 17.10.2016 р.

Відповідно до наказу  ГУ з питань НС і Управління освіти та науки облдержадміністрації та БЖД Вінницької області  від 20.11.2012 року №45/655/108,  (16.09.2016р.№906)   в дошкільному навчальному закладі в період з  17.09. - 17.10.2016 р.  був проведений Місячник цивільного захисту  з метою роз’яснення державної політики, спрямованої на забезпечення безпеки та захисту населення і територій, матеріальних  і культурних цінностей та довкілля від негативних наслідків надзвичайних ситуацій, їх попередження, навчання населення поводженню в екстремальних умовах, пропаганда діяльності єдиної системи цивільного захисту та її структурних підрозділів.  (з метою інформаційно-методичного забезпечення діяльності методичних кабінетів з цивільного захисту та безпеки життєдіяльності дітей)

Завідувачем Гаріповою Л.В. був виданий наказ №198   від  16.09.2016р. «Про проведення  Місячника цивільного захисту».    Під час проведення  «Місячника цивільного захисту» було заплановано та проведено ряд заходів: У  групі № 1 ( діти 3-го року життя) вихователі Кушнір В.В. та Левченко І.В         –  тема   «Небезпечні предмети»  - формували уявлення про елементарні основи безпечної поведінки (користування небезпечними предметами); розвивали увагу; виховували слухняність, повагу до дорослих.                                                                                                                 У групі №2 ( діти 3-го року життя) вихователі Руденко Н.М., Бриль О.П. – тема «Подорож з Колобком» - знайомила дітей  з елементарними правилами поведінки на дорозі: не можна вибігати на дорогу, дорогу переходити у визначеному місці; формували  вміння реально оцінювати можливу небезпеку.                                                                                                                 У групі №5( діти 4-го року життя) вихователь  Литвинюк Л.Г.  – тема «Поняття про користь та небезпеку від вогню» - формувала у дітей поняття коли  вогонь є другом, а коли стає ворогом, дала дітям  поняття  про те, що сірники  в жодному випадку не повинні слугувати іграшкою, користуватися ними можуть тільки дорослі .                                                         У групі №8 ( діти 4-го року життя) – вихователі Кравець А.В. та Чижевська В.В. – тема «Домашні тварини. Кішки і собаки – друзі людини»  -  закріпили  знанння про домашніх тварин, формували початкові знання про взаємовідносини з домашніми тваринами та правила безпеки при спілкуванні з ними. Розвивали пізнавальну активність, виховували гуманне ставлення до тварин, почуття відповідальності за тих, кого приручили.                                                                               У групі №6 ( діти  5-го року життя) – вихователі Драмарецька Н.М., Климчук А.М. – тема «Поняття про корисний вогонь» - розвивали у дітей  розуміння того, що гра з сірниками призводить до біди; виховувати обережне  поводження  з вогнем у побуті та  відповідальність за свої вчинки, потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки.         У групі № 7 ( діти 5-го року життя) – вихователь Антепа С.М. –  тема «Дорожні знаки пішоходів»  - формувала уявлення про проїжджу частину і тротуар, навчала правильно називати транспортні засоби, за допомогою картинок відповідати на запитання реченнями, дотримуватись правил дорожнього руху; виховувала дисциплінованість, обережність та відповідальність за свої дії  . У групі  №3( діти 6- го року життя) вихователь Рижкова І.І.  – тема «Небезпека від вибухонебезпечних предметів » - розповідала дітям про вибухонебезпечні предмети й речовини, про їхню загрозу життю та здоров’ю людей; вчила порядку дій повідомлення відповідним службам (101,102) про небезпечні ситуації; спонукала дітей до виконання правил протипожежної безпеки.                                                                                                                  У групі № 4 ( діти 6-го року життя) вихователь Заграй Л.В. тема «Песик Гавчик у країні безпеки.Номери екстреної допомоги» - розширила уявлення дітей про безпечну поведінку в разі пожежі, якщо ти сам вдома, якщо ти загубився на вулиці, з чужими людьми; закріпила уміння правильно переходити вулицю, знаючи сигнали світлофора, дорожні знаки; використовувала життєві ситуації, вміло викликали  з дітьми служби по телефону «101», «102», «103», вживали художнє слово, розігрували  невеличкі сценки з безпеки на дорозі; виховувала уміння знаходити вихід з різних ситуацій, берегти своє і чуже здоров’я, бути комунікативним в питаннях безпеки життєдіяльності. Музичними керівниками Пугач О.В. та Соколовською Л.К. була проведена розвага з цивільної оборони для дітей старшого дошкільного віку «Немає лиха, коли все тихо!» з метою формування у дітей навичок безпечної поведінки під час пожежі; розвивали кмітливість, спостережливість . Вихователем – методистом  Іскрою О.Г. в  методичному кабінеті  було підготовлено та оформлено навчально-методичний та наочний матеріали «Про безпеку знаємо, про здоров’я  дбаємо»:за розділами: «Дитина серед людей», «Безпечні та небезпечні вулиці  та дороги», «Природа – мати, коли ти добре її знаєш»,«Дитина серед предметів»,«Вогонь – друг, вогонь – ворог», розроблені методичні рекомендації та поради з питань організації охорони праці та безпеки життєдіяльності в  сучасному дошкільному закладі. Завідувачем  Гаріповою Л.В. була проведена консультація для педагогів «Організація роботи щодо створення в ДНЗ безпечного середовища для дітей», вихователем-методистом Іскрою О.Г.  також були проведені консультації для педагогів  «Вимоги Освітньої програми для дітей від до 2 до 7 років «Дитина». Розділ «Дитина в соціумі » та «Вибухонебезпечні та легкозаймисті речовини» з метою створити безпечні умови для життєдіяльності дитини; сформувати в дитини уміння передбачати наслідки своїх вчинків; виробити в дитини навички практичних дій під час виникнення надзвичайних ситуацій. Вихователь-методист  Іскра О.Г. та  завгосп Кравець А.Г. провели співбесіду  з педагогічними працівниками та обслуговуючим персоналом закладу за тематикою цивільного захисту.                                        Педагогами  всіх вікових груп  було підготовлено  і оформлено виставки дитячих малюнків на тему «Про безпеку знаємо, про здоров’я  дбаємо», а також  куточки  з  безпеки життєдіяльності «Безпека дитини» (за підсумками проведення місячника).  Педагогами  всіх вікових груп поповнені матеріали папок – пересувок для батьків «Дерево безпеки», «Острівці безпеки», «Особиста безпека». Завідувачем ДНЗ Гаріповою Л.В. , вихователем – методистом Іскрою  О.Г.   завгоспом Кравець А.Г. та ст. медсестрою Ординською О. П.  було проведено навчальне консультування з  батьківською громадою за темами  «Попередження пожежі від пустощів та необережного поводження з  вогнем»; «Отруєння ліками та лікарськими засобами»;«Абетка першої медичної допомоги»; «Дії за сигналом «Увага всім!». Протягом місяця завідувачем ДНЗ Гаріповою Л.В. , вихователем  –методистом Іскрою  О.Г. , завгоспом Кравець А.Г. було здійснено перевірку стану засобів пожежогасіння, евакуаційних виходів, електроприладів, наявність інструкцій з техніки безпеки на робочих місцях та їх відповідність вимогам нормативних документів; здійснено  рейд-перевірку виконання працівниками вимог безпеки життєдіяльності. Педагогами   середнього та старшого дошкільного віку було організовано перевірку знань, умінь та навичок дітей з основ безпеки життєдіяльності та норм поведінки під час надзвичайних ситуацій. Результатом засвоєння дітьми  запропонованого матеріалу є чіткі знання та навички дітей з різних видів безпеки життєдіяльності. А також педагогами старшого дошкільного  віку  був проведений  моніторинг знань батьків з питань безпеки життєдіяльності дітей. Згідно проведеного тестування можна зробити  висновки, що батьки дітей старшого дошкільного віку обізнані з правилами безпеки життєдіяльності. Спілкуючись  зі своїми дітьми, батьки спільно вирішують  проблемні ситуації,  які можуть виникнути  вдома, в дворі, в садочку, на дорозі та становити загрозу життю та здоров’ю дитини. Батьки одноголосно відповіли на запитання «До кого дитина може звернутись за допомогою?» назвавши: бабусю, дідуся, вихователя та декого із друзів сім’ї. Можна зробити  висновок, що батьки самих дітей вдома не залишають, не дозволяють без відома їх користуватись електроприладами, мобільними телефонами, відчиняти вхідні двері. Батьки на належному рівні дбають про безпеку  дитини  не тільки вдома, а й за його межами. Вихователем-методистом  Іскрою О.Г.   було створено  картотеку дидактичних ігор: «Безпека дитини».

Потрібно зазначити, що такі змістовні заходи , які були проведені під час Місячника цивільного захисту, в яких приймають участь діти, батьки, педагогічний  колектив та обслуговуючий  персонал  ДНЗ, приносить велику користь для наших дітей.  Діти – це наше майбутнє, і ми, дорослі, маємо можливість навчити дітей  безпеці життєдіяльності , навчити розумінню того, що найважливіше для людини – це здоров’я та життя.

Інформація

про  проведення «Тижня безпеки дитини»

в дошкільному навчальному закладі №6

з 16.05.2016р. по 20.05.2016р.

Відповідно до наказу Департаменту освіти №73 від 05.02.2016 року спільно з наказом навчально-методичного центру ЦЗ та БЖД Вінницької області за №7-агп від 04.02.2016року, з метою практичного закріплення дітьми, відповідно до їх вікових категорій, теоретичних знань, умінь та навичок з питань безпеки життєдіяльності та основ здоров’я, а також практичної перевірки здатності дитячих колективів, педагогічних працівників і обслуговуючого персоналу дошкільних навчальних закладів грамотно та чітко діяти у разі загрози або виникнення надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуацій у період з 16.05.2016р. по 20.05.2016 року було проведено Тиждень безпеки дитини.

Для проведення «Тижня безпеки дитини» було створено творчу групу, яка підготувала План підготовки до проведення «Тижня безпеки дитини» та план проведення «Тижня безпеки дитини». Під час підготовки до «Тижня безпеки дитини» проведено ряд заходів:

      перевірено наявність усіх документів системи цивільного захисту в ДНЗ;

      перевірено наявність журналів проведення інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності;

      перевірено стан пожежних щитів та пожежного обладнання, евакуаційних виходів;

      перевірено наявність інструкцій, пам’яток з питань безпеки життєдіяльності і правил надання першої допомоги постраждалим від нещасних випадків;

      оформлено куточки «Безпека дитини» в кожній віковій групі;

      перевірено стан та забезпеченість медичного обладнання, поповнено аптечку швидкої допомоги в медичному кабінеті;

      перевірено стан спортивного обладнання;

      підготовлено матеріали та оформлено стенди.

В рамках «Тижня безпеки дитини» в ДНЗ №6 робота по організації навчання безпеки життєдіяльності спрямовувалася в трьох напрямках:

      робота з дошкільниками;

      робота з працівниками ДНЗ;

      робота з батьками вихованців закладу.

Були розроблені заходи, які передбачали різні форми роботи з працівниками дошкільного закладу та їхніми вихованцями. Зокрема, організовані інструктажі, навчання персоналу закладу щодо правил безпечної поведінки, дій при загрозі і виникненні надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Крім того, працівники закладу ознайомилися з інструкціями по організації заходів для попередження та діях в надзвичайних ситуаціях. В зазначених інструкціях чітко сформульовані дії працівників усіх служб дошкільного закладу за сигналом «Увага всім», а також  в разі виробничих аварій, катастроф та стихійних лих.

В методичному кабінеті була організована виставка «На допомогу вихователям»: абетка безпеки; розробки конспектів занять, бесід з ОБЖД, дидактичні ігри, сюжетно-рольові ігри; дидактичний матеріал пожежної тематики, дорожнього руху; ілюстративний матеріал.

У ці дні проводилась змістовна робота, що охоплювала усі освітні лінії розвитку дошкільника та спрямовувалась на виявлення знань дітей про безпеку життєдіяльності, на формування свідомого розуміння цінностей власного здоров’я, відчуття  особистої та колективної безпеки, навчання способів власної поведінки в довкіллі, під час надзвичайних  ситуацій  природного та техногенного характеру, спрямовані на визначення рівня знань дітей:

- правил безпечного перебування на вулицях, правил поводження з незнайомими людьми;

-   уявлень про стихійні природні явища ( землетрус, повінь, буря, гроза тощо), ознайомлення дітей з їх природою, характерними ознаками, негативними наслідками;

-   уявлень про основні правила поведінки в екстремальних ситуаціях;

-   бережного поводження з ліками, побутовою хімією тощо;

- відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, правил протипожежної безпеки.

Педагогами проводилися тематичні заняття: «Правила поведінки в побуті», «Предмети навколо нас», «Природа-друг – коли ти добре її знаєш» та інші, бесіди: «Промислові підприємства та навколишня природа», «Спеціальні служби порятунку», «Небезпечно! Пожежа!» , які формували у вихованців бережне ставлення до свого здоров’я та особистої безпеки. Вихователі залучали дітей до ігор-інсценізацій «Задзвонив телефон», «Загорівся кицькин дім» тощо, де діти мали змогу продемонструвати набуті знання та вміння під час небезпеки.

Музичними керівниками Соколовською Л. К., Пугач О.В. та вихователями старших груп №5,8  була проведена розвага «На лісовому перехресті». Малятам дуже сподобалося розігрувати сценки та виконувати ролі рятувальників, лісових мешканців, які потрапили у біду, це допомогло ще раз переконатися у необхідності знань безпечної поведінки та її дотримання.

Крім заходів, що організовувалися безпосередньо вихователями, також створювалися умови для самостійної художньої діяльності дітей, сюжетно-рольових ігор: «Рятувальники», «У автобусі», «Лікарня», «Ми - пішоходи», «Пожежники поспішають на допомогу» та інші. Вихователі усіх вікових груп, під час організованої діяльності та в повсякденному житті, використовували художнє слово, де мали змогу продемонструвати дітям небезпечні ситуації, які можуть трапитись, та в процесі обговорення творів, знайти шляхи їх вирішення.

Педагоги старших груп №№5,8 організували та провели тематичні екскурсії, прогулянки «Дорогами міста», «До світлофору». Набуті знання діти відтворювали під час дидактичних ігор: «Предмети корисні, але небезпечні», «Добре - погано», «Предмети особистої гігієни», «Оціни вчинок» та під час рухливих ігор: «Хто швидше збереться», «Червоний, жовтий, зелений», «Горобчики та автомобілі».

В рамках «Тижня безпеки дитини» в дошкільному закладі був проведений конкурс малюнків та оформлена виставка дитячих малюнків на тему: «Безпека життя і здоров'я дитини», під час якого діти змогли виразити свої враження від проведених занять, розваг, бесід, ігрових ситуацій; закріпити набуті знання та усвідомити важливість дотримання правил безпечної поведінки.

Упродовж тижневика проведено вивчення рівня компетентності дітей з основ безпеки життєдіяльності. А саме:

1-знання правил поведінки з вогнем та під час пожежі;

2-знання правил дорожнього руху та правил поведінки в транспорті;

3-знання правил поведінки в природі;

4-знання правил поведінки з небезпечними предметами;

5-знання правил особистої безпеки;

6-знання правил поведінки у надзвичайних ситуаціях (для старших груп).

Діаграми вивчення свідчать про  високу  результативність роботи вихователів з питань  безпеки життєдіяльності у всіх вікових групах.

Кількість дітей, які мають сформовані знання, вміння, навички з питань безпеки  життєдіяльності.

Кількість дітей, знання, вміння та навички яких з питань безпеки  життєдіяльності в стадії формування.

Кількість дітей, знання, вміння та навички яких з питань

безпеки   життєдіяльності не сформовані.

Педагогам рекомендовано посилити індивідуальну роботу з дітьми, які не достатньо засвоїли науку безпеки життєдіяльності

Проведена відповідна робота з батьківським колективом. З батьками дітей старшого дошкільного віку  було проведено анкетування на вивчення обізнаності батьків про рівень знань їхніх дітей особистої безпеки. За результатами анкетувань були отримані наступні дані:

 

з/п

Питання

Варіанти відповідей

Так

Ні

Іноді

1

Як ви думаєте, чи можна навчати дітей дошкільного віку правилам безпеки, не дивлячись на те, що діти завжди знаходяться в присутності дорослих?

88,8%

11,2%

-------

2

Хто повинен пояснювати дітям правила безпечної поведінки?

ДНЗ

0%

Сім’я

5,5%

Спільно

94,5%

3

Чи залишаєте Ви свою дитину одну дома?

11,1%

66,7%

22,2%

4

Чи відпускаєте Ви свою дитину гуляти одну в дворі?

33,3%

66,7%

------

5

Чи знає Ваша  дитина:

 

- своє прізвище,

100%

---------

-- адресу,

88,8 %

11,2%

---------

- номери телефонів,

72,2%

27,8 %

---------

- місце роботи батьків

88,8%

11,2%

---------

6

Чи знає Ваша дитина телефони термінової допомоги

 

- 101 пожежна

83,3%

---------

 

-102- міліція

100%

---------

 

- 103 - швидка медична допомога

88,8%

---------

7

Чи розмовляєте Ви з дитиною про правила вуличного руху?

94,5%

5,5%

----------

8

Чи розповідаєте Ви своїй дитині про небезпечні ситуації ( з людиною, з твариною , з рослинами, під час стихійних лих)

100%

0%

----------

9

Чи знає Ваша дитина про правила пожежної безпеки, як вести себе під час пожежі?

 

17, 8%

22,2%

---------

 

Значна увага  приділялась підвищенню особистих знань з безпеки життєдіяльності як працівників закладу так і батьківської громади. З працівниками дошкільного закладу були проведені заняття з тем: «Основні поняття про надзвичайні ситуації, оповіщення про надзвичайні ситуації. Дії робітників, службовців та населення по попереджувальному сигналу «Увага всім!»» (вихователь-методист Грібова О. В. – заняття з постійним складом педагогічного колективу); «Основи організації життєзабезпечення населення у зонах надзвичайних ситуацій та тимчасового відселення» (завгосп Кравець А. Г. – заняття з постійним складом обслуговуючого персоналу).

В останній день тижневика у дошкільному закладі відбулися практичні тренування з евакуації дітей та працівників закладу у разі виникнення надзвичайної ситуації. Зазначений захід дав змогу підвищити рівень знань та отримати практичні навички щодо дій у надзвичайних ситуаціях, як дітей, так і дорослих, засвідчив вміння діяти за інструкцією та допоміг скоректувати психологічну готовність дітей і персоналу закладу до сприймання навчального матеріалу та практичного відпрацювання дій.

Для батьків вихованців був поновлений матеріали  в наочно-інформаційному   куточку «Увага ! Всім!»,  оформлені стенди в батьківських куточках  усіх груп  з інформацією на теми: «Небезпечні комахи», «Безпека  в побуті», «Здоровий спосіб життя» (ширми, консультації, поради, пам’ятки, усні журнали, інструкції), були оформлені тематичні стінгазети  та фото щоденники «Тиждень знань безпеки життєдіяльності в ДНЗ», проведені консультації:

ü    «Не залишайте дітей без нагляду» (Групи раннього віку №№1,2);

ü    «Що потрібно робити при пожежі» (Молодші групи №№6,7);

ü    «Як знайомити дітей з основами безпеки» (Середня група №3);

ü    «Чому відбувається пожежа» (Середня група №4);

ü    «Предмети, що вимагають обережного поводження» (Старша група №5);

ü    «Використання та зберігання небезпечних предметів» (Старша група №8).

Цікавою і корисною для батьків була пересувна виставка «Перша долікарська допомога дітям», з рекомендаціями розробленими  старшою медичною сестрою та лікарем.

На виробничій нараді, завідувачем ДНЗ Гаріповою Л. В., проаналізовано стан роботи закладу, спрямованої на запобігання дитячого травматизму, визначено шляхи її вдосконалення в зимовий період, оформлена виставка розроблених матеріалів, посібників, дидактичних ігор, папок  з проблеми.

Усі ці заходи  сприяли піднесенню значення безпеки життєдіяльності дітей; допомогли вихованцям, їх батькам, співробітникам ДНЗ поглибити свої знання про основні засоби захисту від надзвичайних ситуацій, про регулювання власної поведінки у довкіллі, про неоціненне значення здоров’я і  безпеки в житті  людини. Підсумки тижневика узагальнено в наказі по дошкільному закладу. Матеріали систематизовано в методичному кабінеті.



ЗАХОДИ

ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ТИЖНЯ ЗНАНЬ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ  В ДНЗ №6  з 25.04.2016 р. по 29.04.2016р.

з/п

Зміст роботи

Термін вико-нання

Відповідальні

Відмітка про виконання

1.

 

Провести заняття з педпрацівниками закладу за тематикою безпеки життєдіяльності

25.04

Вихователь-методист

Грібова О. В.

 

2

Провести заняття з обслуговуючим персоналом закладу за тематикою безпеки життєдіяльності

25.04.

Завгосп

Кравець А. Г.

 

3

Провести навчальне консультування з працівниками закладу та батьківською громадою:

  • «Гострі отруєння лікарськими речовинами»;
  • · «Перша долікарська допомога»
  • «Дії за сигналом: «Увага всім!»
  • «Засоби гасіння пожеж»

 

 

 

26.04.

 

27.04.

28.04.

 

29.04.

Завідувач ДНЗ

Вихователь-методист

Завгосп

Ст. медсестра

 

4

Проаналізувати стан  дитячого травматизму та ефективність заходів, спрямованих на запобігання травматизму в закладі

до 01.05.

Завідувач ДНЗ

Гаріпова Л. В.

Ст. медсестра

Лопатіна К. В.

 

5

В методичному кабінеті підготувати та оформити навчально-методичний та наочний матеріали «Бережемо життя і здоров'я дітей» за розділами:

•        «Дитина і природа»,

•        «Дитина і вулиця»,

•        «Дитина серед людей»,

•        «Небезпека поруч»

•        «Здоров'я дитини».

До 25.04.16р.

Вихователі дошкільних груп

 

 

6

Поновити інформаційно-довідкові куточки з питань безпеки життєдіяльності

Протягом

тижня

Вихователь-методист

Грібова О. В.

 

 

7

Підготувати і оформити
виставки дитячих малюнків
на тему «Безпека життя і здоров'я дитини»

Протягом тижня

Середні групи №№3,4

Старші групи №№5,8

 

8

Провести заняття, бесіди, розваги, ігрові вправи, дидактичні, рухливі  ігри, спостереження відповідно до тематики тижня

Протягом тижня

Всі вікові групи

 

9

Здійснити перевірку стану засобів пожежогасіння, евакуаційних виходів, електроприладів, наявності інструкцій з техніки безпеки на робо­чих місцях та їх відповідності вимогам нормативних документів.

до 01.05.

 

 

Завгосп

Кравець А. Г.

Вихователь-методист

Грібова О. В.

 

 

 

 

 

 

10

Провести навчальний тренінг з евакуації вихованців і працівників НЗ

29.04.16р.

Завідувач ДНЗ Гаріпова Л. В.