Офіційний сайт
дошкільного навчального закладу №6
"Шоколадка"

Інформація по проведенню інформаційно-роз’яснювального тижневика

«Рівний рівному» щодо впровадження інклюзивної освіти

в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад  №6   Вінницької міської ради» в період з 01.12. по 08.12.2017 р.

Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки  Вінницької  міської ради  від 27.11.2017 № 650  з  01 по 08 грудня  2017 року в  дошкільному навчальному закладі проводився  інформаційно - роз’яснювальний  тижневик  «Рівний рівному»  щодо впровадження інклюзивної освіти, з метою інформування та проведення роз’яснювальної роботи серед вихованців ДНЗ, батьків та педагогічних працівників з питання запровадження інклюзивного навчання дітей, які потребують корекції фізичного та  розумового розвитку, в закладах освіти, надання їм консультативної та методичної допомоги по роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Завідувачем  Гаріповою Л.В. виданий наказ № 211   від 27.11.2017р. «Про проведення інформаційно-роз’яснювального тижневика «Рівний рівному» щодо впровадження інклюзивної освіти». Під час проведення «Інформаційно-роз’яснювального тижневика «Рівний рівному»  щодо впровадження інклюзивної освіти» заплановано та проведено ряд заходів.

В   групі № 1 ( діти 3-го року життя) вихователями Кушнір В.В.,  Левченко І.В. проведено заняття «Зустрічаємо нових друзів», дидактична гра «Добре – погано», «Вухо чує, око бачить», музично-дидактична гра «Голосно – тихо», сюжетно-рольова гра «Лікарня», «Візит до окуліста», бесіда з дітьми «Не такий як я», консультація для батьків «Що таке інклюзія?», методичний порадник для педагогів «Бережемо зір дитини»,  з метою формування у дітей почуття доброти, любові до дітей, довкілля; розширення  вміння  встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між подіями у художніх творах та у власному житті; вміння передавати добро  і  зло за допомогою кольорів, поповнення словникового запасу, виховання позитивного  ставлення до товаришів.

В  групі №2 ( діти 3-го року життя) вихователями Руденко Н.М., Бриль О.П.  проведені заняття «Допоможи  дитині», рухливі ігри «Курка та курчата», «Дожени», дидактичні ігри «Ми схожі, ми різні», «Одягнемо ляльку на прогулянку», «Мій настрій», сюжетно-рольові ігри «Лікарня», «Сім’я», бесіди  з дітьми «Кожен з нас особливий», «Будь співчутливий і небайдужий», консультація для батьків «Виховуємо любов та повагу до дітей-інвалідів», «Важливо знати», з метою формування у дітей культурно-гігієнічних навичок, усвідомлення позитивного ставлення до свого організму;    розвитку  емоційної  сфери дітей; виховання дбайливого  ставлення до оточуючих.

В  групі №3( діти 4-го року життя) вихователями Рижковою І.І., Гончарук А.М.  проведено заняття на тему «Людина проти хвороби»,  дидактичні ігри  «Підбери пару», «Квітка прав», «Що я знаю про права дитини», «Ким я хочу бути»,   бесіди з дітьми  «Дошкільнятам про права дитини»,  «Всі діти рівні», «Особливі друзі», бесіди та консультації з батьками «Що таке інклюзивна освіта?», «Залучення дітей з особливими потребами в загальноосвітній простір»,  читання творів В.О.Сухомлинського «Я – людина», «Чорні руки»,   О.Зима «Про маленького зайчика», М.Коцюбинського «Про двох цапків», «Дві кізочки», з метою ознайомлення  дітей з правами та обов’язками у межах Міжнародної Конвенції ООН, розширення поняття «право», «обов’язок» за допомогою ілюстративного, демонстраційного матеріалів, проблемних ситуацій.

В групі №4 ( діти 4-го року життя) – вихователями  Заграй Л.В., Малявіною Т.В.   проведено заняття на тему  «Уроки особливого етикету»,  бесіди з дітьми «Краще з окулярами чи без них?», «Особливі дітки: які вони», «Допомога діткам з особливими потребами», «Психогімнастика для дітей з особливими потребами» (пам’ятка вправ),  бесіди та консультації з батьками «Моральність батьків як приклад людського відношення дитини до дитини-інваліда», «Психологічна характеристика розвитку дитини з особливими потребами 4 року життя», «Дивовижні малюки», дидактична гра «Я роблю так»(за сюжетними картинками), сюжетно – рольова гра «Моя гра з особливими дітьми», вікторина «Як я вчинив би?» (за сюжетними картинками), з метою формування теплого, щирого ставлення  до людей з особливими потребами, підтримання бажання дітей дотримуватись моральних правил у родині, використання у мовленні поняття «сім’я»,«родина», «діти з особливими потребами».

В  групі №5 ( діти  5-го року життя) – вихователями Литвинюк Л.Г., Галкіною Н.В. проведено заняття на тему  «Твори добро»,  дидактичні  ігри «Хто мешкає в будиночку», «Зроби комплімент», «Я розумію себе й інших»,  «Я хочу подружитися», «Сліпий і поводир», бесіди з дітьми «Милосердя і жорстокість», «Ми всі такі різні, але ми всі рівні», «Вчимося розуміти іншого»,   консультації для батьків «Соціальна  поведінка дитини», «Здоров’я дітей – здоров’я нації»,  з метою  забезпечення психологічного комфорту та налаштування  дітей на позитивний настрій.

В  групі № 8 ( діти 5-го року життя) – вихователями Шиловою Т.А., Добрань І.С. проведено заняття на тему  «Що я знаю про права дитини?» дидактичні ігри «Права дітей», «Оціни вчинок», «Мої емоції», бесіди з дітьми «Всі діти однакові», «Окуляри для того, щоб краще бачити», «Бережемо свої очі», «У лиху годину, пізнаєш вірну людину», Поспішаємо робити добро»,  бесіди та консультації з батьками «Всі діти рівні», «Права вашої дитини», «Виховання моральних цінностей», перегляд демонстраційного матеріалу «Урок доброти», «Уроки ввічливості», з метою  ознайомлення детальніше дітей з такою соціальною категорією, як діти-інваліди, про права дитини,  формування любові та поваги до дітей з обмеженими можливостями, розвитку мовлення, мислення, увагу; виховування чуйності, співчуття та гуманне ставлення до людей із вадами.

В  групі  №6( діти 6 -го року життя) вихователями   Драмарецькою Н.М., Климчук А.М. представлено  міні-проект «Дивіться на нас, як на рівних». Учасниками проекту є  діти старшого  дошкільного віку, педагоги, студенти, батьки. Під час проекту проведені такі форми роботи: бесіда та консультації  з батьками  «Інклюзивна освіта», «Інклюзивна освіта в контексті реалій сьогодення», «Кожен з діток особливий», «Вчимо дітей робити добрі справи», «Усі діти рівні», «Хто добре серце має, той усе здолає», бесіда з дітьми «Усі діти однакові», «Коли в серці живуть добринки», «Чужого горя не буває», «Що значить бути милосердним», консультація для студентів «Інтегроване навчання дітей з синдромом  Аутизму», читання художніх творів,  художня праця «Подаруй сердечко другу», дидактичні ігри «Квітка доброти», «Потяг чемності», «Допомагаємо один одному», «Чарівні слова»,  «Ми схожі, але ми різні», з метою формування готовності  здорових дошкільників до позитивної спільної взаємодії з однолітками, що потребують корекції психофізичного розвитку, логічного мислення.

В  групі № 7 ( діти 6-го року життя) вихователями Антепою С.М., Книгою О.А. проведено брейн - ринг «Діти рівні у своїх правах»,  бесіди з дітьми  «Хто добре серце має, той все здолає», «Чужого горя не буває», «Вдячність тому, хто дарує добро», «Хай панує в закладі дружба і доброта», «Толерантність і терпіння поряд ідуть», бесіди та консультації з батьками «Кожен має творити добро»,  «Виховуємо толерантність», «Діти з особливими потребами», «Чужого горя не буває», сюжетно-рольові ігри «Лікарня», «Сім’я», «Дитячий садочок», дидактичні ігри «Потяг турботи», «Кожен має право на повагу», «Чарівні слова», «Скажи лагідно», «Ми схожі – ми різні», читання художніх творів В.О.Сухомлинського «Всі добрі люди – одна сім’я», «Що посієш, те й пожнеш»,  з метою поглиблення знань дітей про свої права (згідно Конвенції про права дитини), про правила, обов’язки, сім’ю, про державну та народну символіку України; можливість відчувати себе самостійним і впевненим у висловленні своїх  думок, прийняття правильного рішення.

Музичними  керівниками Машталер О.А. та Соколовською Л.К. проведена розвага для дітей старшого дошкільного віку «Усі, хто є на білім світі, мають право бути й жити», з метою розширення уявлень дітей  про свої права, правила та обов’язки,  виховання почуття справжньої дружби, колективізму, чесності, щирості у відносинах; відповідальності перед другом, уміння допомогти у важку хвилину.

Вихователь – методист  Іскра  О.Г. провела  анкетування  батьків, педагогічних працівників на виявлення рівня їхньої поінформованості, сприйняття та ставлення до ідеї інклюзивної освіти, а також провела моніторинг готовності педагогічного колективу до впровадження інклюзивного навчання. Аналіз результатів анкетування продемонстрував достатній  рівень  обізнаності батьками та педагогічними працівниками щодо досліджуваної проблеми.  Ключовим  аспектом успішного впровадження інклюзивної освіти є формування готовності педагогічних працівників до роботи з дітьми з  порушеннями психофізичного розвитку в умовах інклюзії, але потрібна допомога психолога, спецкурси, семінари та забезпечення  відповідної матеріально-технічної бази. А також  для роботи в системі інклюзивної освіти потрібно підвищувати обізнаність у сфері спеціалізованих педагогічних знань та власний рівень знань та вмінь з питань  інклюзивної освіти.

Завідувачем  Гаріповою  Л.В., вихователем – методистом Іскрою  О.Г. проведений одноденний семінар «Діти з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної освіти за методичними рекомендаціями Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», круглий  стіл з педагогами «Інклюзивна освіта: «Ідеологічні засади та завдання», консультація «Здійснення психолого-педагогічного супроводу батьків дітей з особливими освітніми потребами». Для батьків підготували консультацію «Інклюзивна освіта. Психолого-педагогічний супровід дітей та їх батьків», «Нормативні документи щодо інклюзивної освіти», надані поради й рекомендації вихователям  групи №3, в якій виховується  дитина з особливими освітніми потребами (дитина з синдромом  аутизму), психолого-педагогічна характеристика дитини  з особливими освітніми потребами, з метою визначення змісту, завдання психолого-педагогічного та соціально-педагогічного супроводу інклюзивної освіти в групах загального розвитку.

Ми  переконані в тому, що інклюзія за своєю сутністю не може існувати в середовищі, в якому деякі діти здобувають дошкільну освіту та виховуються окремо або в умовах, які суттєво відрізняються від умов  розвитку  і навчання їхніх однолітків. Сподіваємось, що висвітлені  заходи по організації  освітньої роботи з дошкільниками в контексті інклюзивної освіти допоможуть зрозуміти, що мета залучення дітей з особливими освітніми потребами до інклюзивних груп дошкільних закладів не зводиться до прищеплення «доброго ставлення» до них. Таке залучення є фундаментальною умовою існування дошкільного навчального закладу, який прагне досягти найкращих освітніх результатів і створювати рівні умови для всіх дітей.